SSRI en hoesttabletje

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Bier, vertel gewoon heel je drugsgebruik aan je psychiater. Je voelt jezelf geneigd om drugs te gebruiken zoals wiet, alcohol, dmx en nootmuskaat. Als je psychiater dit weet snapt hij ook wel dat het diep zit en dan kan hij je pas de zorg geven die je verdient.

Ik snap ook wel dat je niet open kaart wilt spelen aangezien het nogal confronterend is en beschamend kan zijn voor je. Maar jij verdient toch de beste zorg? Of vind je je ego belangrijker?

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Het maakt niet uit of je veel gebruikt of niet, waar het om gaat is dat je drugs gebruikt als vluchtmiddel. En dat is iets wat de psychiater absoluut moet weten om jou echt goed te kunnen helpen.

bier

Badass junkie
Petrovic zei:
Bier, vertel gewoon heel je drugsgebruik aan je psychiater. Je voelt jezelf geneigd om drugs te gebruiken zoals wiet, alcohol, dmx en nootmuskaat. Als je psychiater dit weet snapt hij ook wel dat het diep zit en dan kan hij je pas de zorg geven die je verdient.

Ik snap ook wel dat je niet open kaart wilt spelen aangezien het nogal confronterend is en beschamend kan zijn voor je. Maar jij verdient toch de beste zorg? Of vind je je ego belangrijker?

Ik kan het niet...

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je open kaart speelt zien ze dat er meer aan de hand is en zullen ze waarschijnlijk jou iets sterkers geven, bijvoorbeeld diazepam. Dan houden zij jou tenminste onder controle ipv dat je zelf dxm en nootmuskaat gaat gebruiken. En dat willen ze kosten wat kost voorkomen.

Weet ik je te motiveren? Jou welzijn is toch veel belangrijker dan wat andere mensen van jou denken? Je komt er alleen maar sterker uit!

bier

Badass junkie
Petrovic zei:
Als je open kaart speelt zien ze dat er meer aan de hand is en zullen ze waarschijnlijk jou iets sterkers geven, bijvoorbeeld diazepam. Dan houden zij jou tenminste onder controle ipv dat je zelf dxm en nootmuskaat gaat gebruiken. En dat willen ze kosten wat kost voorkomen.

Weet ik je te motiveren? Jou welzijn is toch veel belangrijker dan wat andere mensen van jou denken? Je komt er alleen maar sterker uit!

Ik ga het eerst proberen met een mailtje, als dat niet lukt zie ik dan wel weer. Me moeder zit erbij bij die psychiater, dus ik kan moeilijk vertellen. Al zou ze wel in de wachtkamer kunnen zitten, maar ik durf het risico toch niet te lopen dat hij het doorverteld aan men ouders. Dan houden ze me nog meer in de gaten. En mam heeft het er toch al zo moeilijk mee, net moest ze weer huilen. Soms lijkt het net of ik haar moeder ben, dan zit zij te huilen en moet ik haar troosten, dat voelt echt heel vreemd. Pff heb ik ook al veels te lang niet gedaan, huilen.

endor

Badass junkie
Het is niet omdat jij je moeder moet troosten dat je jezelf als een moeder voor haar beschouwt.
Je moeder troosten als ze verdrietig is , is de normaalste zaak van de wereld.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Een psychiater heeft zwijgplicht. Als jij niet wilt dat je ouders er van af weten dan heeft hij dat te respecteren.

bier

Badass junkie
endor zei:
Het is niet omdat jij je moeder moet troosten dat je jezelf als een moeder voor haar beschouwt.
Je moeder troosten als ze verdrietig is , is de normaalste zaak van de wereld.

Ik zeg niet dat dat niet zo is, maar het voelt zo vreemd als ze met haar hoofd tegen me aan zit en dat ik dan zo een arm om haar heengeslagen heb. Op sommige momenten kan ik dat ook niet aan. Bijvoorbeeld als ik stoned ben ga ik lachen als ze moet huilen. Gewoon uit een soort zenuwen denk ik. Ze huilt ook zo snel.
[SF] Safiertje zei:
Een psychiater heeft zwijgplicht. Als jij niet wilt dat je ouders er van af weten dan heeft hij dat te respecteren.

En als hij dat dan weet? Wat schiet ik daar mee op? Ik ben nou toch met dxm en nootmuskaat gestopt? Wat heeft hij er dan aan om dat te weten, ik voel me gewoon zoals ik me voel, klaar, maakt niet uit welke achtergrond het heeft.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
bier zei:
[SF] Safiertje zei:

En als hij dat dan weet? Wat schiet ik daar mee op? Ik ben nou toch met dxm en nootmuskaat gestopt? Wat heeft hij er dan aan om dat te weten, ik voel me gewoon zoals ik me voel, klaar, maakt niet uit welke achtergrond het heeft.

Je bent wel telkens aan t zoeken naar andere huis- tuin en keukenmiddeltjes om te kunnen gebruiken.. Drugs gebruiken om weg te vluchten is gewoon een vorm van automutilatie en dat lijkt me zeer relevant om te weten voor een psychiater, zodat de ernst van jouw klachten goed duidelijk is.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
[SF] Safiertje zei:
bier zei:
[SF] Safiertje zei:

Je bent wel telkens aan t zoeken naar andere huis- tuin en keukenmiddeltjes om te kunnen gebruiken.. Drugs gebruiken om weg te vluchten is gewoon een vorm van automutilatie en dat lijkt me zeer relevant om te weten voor een psychiater, zodat de ernst van jouw klachten goed duidelijk is.
+1 Je psychiater denkt dat het nu allemaal wel mee valt. Als hij de waarheid weet kan jij jou veel beter behandelen en begrijpen. Hoe kan een psychiater jou met veel ontbrekende en dus neppe informatie jou ooit volledig helpen? En denk je nou serieus dat je pa en ma niet door hebben dat je het een en ander gebruikt? Dat is echt wel aan je gedrag te zien hoor. Als je ze het verteld is het echt niet zo dat het als iets nieuws en schokbarends is, ze hebben echt wel een groot vermoeden. Je bent degene die jezelf voor de gek houdt.

Wil je geholpen worden of niet?

bier

Badass junkie
Pff de psychiater belde me net, ik moet maar eens twee van die oxazepam nemen. Net of ik dat nog niet gedaan heb :rolleyes: Als dat niet werkt gaat hij iets anders bedenken...

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Wanneer heb je weer contact met hem over of een dubbele dosis oxazepam werkt of niet? Zo lang moet je t dus nog even volhouden met de oxazepam. Hoeveel mg slik je nu? 20? De meeste mensen reageren heel goed op 10 of 20 mg. Hogere doseringen worden eigenlijk meestal alleen voorgeschreven om makkelijker in slaap te kunnen komen.. Dus t is ook niet gek dat hij je niet meer oxazepam voor schrijft. Ik merkte zelf ook heel erg weinig van oxazepam. Maar als je dat dus aangeeft bij jullie volgende gesprek gaat hij in ieder geval met je kijken naar wat dan een optie kan zijn. En dat is toch wel positief.

Verder kan ik me alleen aansluiten bij Petrovic

bier

Badass junkie
Dit schreef hij:

Dag Aafke,

Probeer een keer uit hoe het is als je twee tab Oxazepam tegelijk slikt. Wil je me daarna bellen om te overleggen??

met vriendelijke groet

R. S, psychiater

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
gewoon bellen en zeggen dat je t al geprobeerd had en dat t daar niet beter van word. en ik blijf erbij dat je t beste hem kunt inlichten over de drang om drugs te gebruiken om niets te voelen. desnoods per mail, zodat je ouders t niet weten en er in zetten dat je niet wilt dat ze t weten.

bier

Badass junkie
[SF] Safiertje zei:
gewoon bellen en zeggen dat je t al geprobeerd had en dat t daar niet beter van word. en ik blijf erbij dat je t beste hem kunt inlichten over de drang om drugs te gebruiken om niets te voelen. desnoods per mail, zodat je ouders t niet weten en er in zetten dat je niet wilt dat ze t weten.

Ik durf niet.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
wat heb je te verliezen? denk je dat die psychiater raar op kijkt van zoiets? heel veel mensen die bij de psychiater lopen hebben soort gelijke problemen. de 1 met drugs, de ander met alcohol, de derde met overmatig winkelen of gokken.. en als je hem erbij zegt dat je niet wilt dat je ouders op de hoogte zijn dan hoef je daar ook niet bang voor te zijn.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik durf niet.
Heel logisch dat je het niet durft te vertellen, want het is toch best een beschamend gegeven om te vertellen en wie weet verteld hij het ook wel door aan je ouders.

Ten eerste als je hem die mail stuurt met de waarheid en erbij verteld dat niemand dit mag weten zal hij het echt niet doorspelen aan je ouders. En als hij dat wel doet is hij zijn baan kwijt waar hij vele jaren voor heeft moeten studeren, kortom hij speelt het echt niet door.

En dat je de neiging hebt om drugs te gebruiken is alleen maar een gegeven dat de bahandeling van de psychiater niet doeltreffend is. want je bent nog steeds gestrest en daardoor geneigd om dugs te gebruiken. Als hij zoiets weet zal hij je medicatie aanpassen waardoor jij met een stuk minder stress door het leven en je dus afblijft van de drugs, want dat wilt hij koste wat kost voorkomen.

Het is heel moeilijk die eerste stap, maar als je die stap gezet hebt zal het alleen maar beter gaan. Het achterwege laten is de makkelijke maar slechte weg, en het vertellen is de moeilijke juiste weg.

Kies verstandig!

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Petrovic zei:
Ik durf niet.
Heel logisch dat je het niet durft te vertellen, want het is toch best een beschamend gegeven om te vertellen en wie weet verteld hij het ook wel door aan je ouders.

Ten eerste als je hem die mail stuurt met de waarheid en erbij verteld dat niemand dit mag weten zal hij het echt niet doorspelen aan je ouders. En als hij dat wel doet is hij zijn baan kwijt waar hij vele jaren voor heeft moeten studeren, kortom hij speelt het echt niet door.

En dat je de neiging hebt om drugs te gebruiken is alleen maar een gegeven dat de bahandeling van de psychiater niet doeltreffend is. want je bent nog steeds gestrest en daardoor geneigd om dugs te gebruiken. Als hij zoiets weet zal hij je medicatie aanpassen waardoor jij met een stuk minder stress door het leven en je dus afblijft van de drugs, want dat wilt hij koste wat kost voorkomen.

Het is heel moeilijk die eerste stap, maar als je die stap gezet hebt zal het alleen maar beter gaan. Het achterwege laten is de makkelijke maar slechte weg, en het vertellen is de moeilijke juiste weg.

Kies verstandig!

200 procent mee eens!!!!!!

endor

Badass junkie
Petrovic zei:
Ik durf niet.

Kies verstandig!

Heel mooi gezegt.
Als ze nu nog altijd de foute optie neemt , dan versta ik er niets meer van.

bier

Badass junkie
Ik ga op het eind van deze vakantie gewoon een keer dxm gebruiken, schijt aan die kk medicijnen.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Vele mensen op dit forum en daarbuiten hebben alles gegeven om dat kleine bootje genaamd "bier" niet te laten zinken. Ze hebben vele uren het water met behulp van emmertjes uit de boot gehesen, maar helaas gaat het toch echt zinken.

bier

Badass junkie
Petrovic zei:
Vele mensen op dit forum en daarbuiten hebben alles gegeven om dat kleine bootje genaamd "bier" niet te laten zinken. Ze hebben vele uren het water met behulp van emmertjes uit de boot gehesen, maar helaas gaat het toch echt zinken.

Zinken? Wat bedoel je daar nou weer mee?

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Petrovic zei:

vergeefse moeite inderdaad. tis te hopen dat ze niet zo hard op haar bek gaat dat ze t niet meer na kan vertellen.. :openmouth:

bier

Badass junkie
[SF] Safiertje zei:
Petrovic zei:

vergeefse moeite inderdaad. tis te hopen dat ze niet zo hard op haar bek gaat dat ze t niet meer na kan vertellen.. :openmouth:

Als ik dxm bijv. volgende week zaterdag wil doen, kan ik dan het beste nu stoppen me me citalopram of gewoon door blijvne slikken?

bier

Badass junkie
Elfquest zei:
Waarom vraag je dat nog? Als je jezelf naar de klote wil helpen maakt het toch niet uit?

Wat is het minst slechtste, om even te stoppen met die ad of dxm te nemen met ad? Moet ik hjet zo stellen?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
bier zei:
Elfquest zei:
Waarom vraag je dat nog? Als je jezelf naar de klote wil helpen maakt het toch niet uit?

Wat is het minst slechtste, om even te stoppen met die ad of dxm te nemen met ad? Moet ik hjet zo stellen?
Voor jou een vraag, voor mij een weet.

Bovenaan