Tabak

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Een week gestopt! Oh, wat heerlijk! Vanavond ff gefitnessd, en ook dat was geweldig.

De nicotine is eruit, duidelijk, het enige wat ik soms heb zijn de herinneringen aan de momenten toen ik rookte. Maar ik weet dat die momenten klote waren. Ik voelde me toen niet gelukkig. en nu wel, dus de keuze is dan snel gemaakt.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
L-123-R zei:
Een week gestopt! Oh, wat heerlijk! Vanavond ff gefitnessd, en ook dat was geweldig.

De nicotine is eruit, duidelijk, het enige wat ik soms heb zijn de herinneringen aan de momenten toen ik rookte. Maar ik weet dat die momenten klote waren. Ik voelde me toen niet gelukkig. en nu wel, dus de keuze is dan snel gemaakt.

Relaxed gast! Nu moeten we doen wat Allen wil, spread the word :wink: Hopen dat meer mensen dit volledige topic lezen...

@theholyganja succes met je laatste examens! En vergeet vooral niet om veel te roken, vooral op de momenten dat je er geen trek in hebt. Maak jezelf duidelijk dat het niet lekker is. Morgen ben je ook bevrijd!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Godverdegodver, waarom heb ik toch net een trekje genomen? Ik werd echt gek. Ik had nergens last van, maar ik voelde zo'n leegte. Niet lichamelijk, maar geestelijk. Het ging perfect, en toch nam ik 3 trekjes. Zeg maar hele diepe teugen

En oh god wat voelde dat goed, alles tintelen en die rust, allejezus wat voelde dat goed. En nou wil ik er nog een. Ik doe het niet. Ik MOET gestopt blijven. Maar hoe kan dat na al die dagen? Ik wil niet meer roken!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Je moet jezelf het échte verhaal over Nicotine weer uitleggen bij zulke trek, want die trek is nep. Ik kan me niet voorstellen dat het écht goed voelde, roken brengt alleen maar narigheid. Het feit dat je er nu nog een wilt is omdat je én die nicotine weer binnen hebt gehad én omdat het hele brainwashing weer terug is.

Je zegt dat je niet meer wil roken, maar je doet het toch weer. Je houd jezelf voor de gek man, je was er vanaf, je was bevrijd. En nu zorg je ervoor dat je al die ellende weer door moet... Je neemt weer een trekje en zit gelijk weer met de stress die roken veroorzaakt.

Je creëert stress! Waarom zou je!

Maargoed, na die trekjes ben je weer gestopt en je hebt door die trekjes wel heel duidelijk gemerkt wat de terror van roken inhoud. Baal niet van de trekjes die je genomen hebt, je hebt hier jezelf wel weer mee duidelijk gemaakt hoe snel een nicotineverslaving terugsluipt!

Volhouden! Geen wilskracht maar plezier!

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
3 dagen gestopt met tabak. Lichamelijke ontwenning is bijna weg maar verdraaid geestelijk heb ik wel zin in een peuk.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Dat is raar. Waarom zou je nog trek hebben in een peuk? Dit is bij mij heel vaak voorgekomen, schat nou ongeveer 5/6 keer. Ik was gestopt en ik had totaal geen trek. Alleen de nicotine die me lichaam verliet voelde ik, je weetwel, dat lege kutgevoel dat lijkt op honger. Maar op een een of andere manier... heb ik gerookt. Waarom dat weet ik niet. Ik miste iets, er was een leegte. Maar ik voelde me beter dan dat ik rookte.

Wazig toch? Je rookt, je voelt je ellendig, en je stopt. Vervolgens voel je je prima, maar denk je dat je je ellendig voelt, gevolg: je gaat roken, en je bent weer terug bij af. Terwijl je zonder roken juist beter af was! Dit vieze truukje heeft mij er zovaak ingeluisd. En nu weer. Het begint weer allemaal van voren af aan.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik rook weer. Als een ketter. Ik ga het boek weer opnieuw lezen, ik word gek. Het is zo makkelijk, maar 'iets' weerhoud me ervan om te stoppen. Is het de illusie dat sigaretten 'lekker' zijn en een 'steuntje geven', waar Allen Carr altijd over waarschuwt?

Ikzelf denk dat het aan de stress ligt. Maar dat is raar. Ik bedoel, Allen carr vertelt juist dat het enige goeie moment om te stoppen 'nu' is, en dat het later in een leven alleen maar stressvoller zou zijn. Het is morgen niet makkelijker. Maar voor mij is het echt morgen. Elke keer weer morgen, morgen, na kerst of na de drukke week.

Mijn moeder zei laatst tegen mij in gesprek tijdens het eten over roken: 'Ik voel me soms bezeten door een of andere kwaade geest of zoiets.' Zo voel ik mij ook.

Alsof er iets in je zit wat er niet hoort, en wat niet van jezelf is, maar je hele geest letterlijk verkankerd in iemand wiens enige waardevolle voorwerp de volgende sigaret is, die je weer aan het begin van deze zin zet, om vervolgens het hele proces met tegenzin keer op keer te herhalen totdat de sigaret dooft en je dood bent.

Dus dat ben ik.
Tijd om te stoppen, acuut

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Verdomme! 't is waar! Ik rook ook weer, en om de schade te beperken is koop ik dan "additive free". Het maakt niet uit. Je blijft het nicotinemonster voeden. 's nachts kruip je dan in je bed. Ik heb honger, ah nee ik heb weer zin in een sigaret...

Het moet maar eens gedaan zijn! Ik smijt alles weg nu.
En dat het zich nooit meer durft te tonen die smerige sigaretten!

(vergeef mij als ik wat druk reageer maar ik ben niet echt nuchter op dit moment)

Cooper

Bewuste gebruiker
L-123-R zei:
Cooper zei:
Hee Leon, ik vroeg me af hoe het eigenlijk is met het blowen?

Fucked up. Pieken en dalen. Nu een zwaar gedaalde lijn

Oke, ja same here ik blow sinds een week weer veel. Ik was een maand lang bij een opgraving aanwezig, wat heel zwaar was en dus weinig tijd had om te smoken. Maar daarna viel ik in een soort gat. Van de een op de andere dag was ik plots weer helemaal vrij. Dan ga je toch snel weer smoken. Geeft wel aan hoe belangrijk het is om iets te doen te hebben, ik denk dat dat met elke verslaving geldt. wat voor dingen doe jij zoal nu? Is op school/werk alles oke?

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Cooper zei:
L-123-R zei:
Cooper zei:
Hee Leon, ik vroeg me af hoe het eigenlijk is met het blowen?
Fucked up. Pieken en dalen. Nu een zwaar gedaalde lijn
wat voor dingen doe jij zoal nu? Is op school/werk alles oke?

Doe niet veel. Verveel me vaak, en ik ga wel eens naar n vriend film kijken of chillen, maar verder nie veel.

Werk gaat prima. School ook. Maar toch is mijn leven fout zoals ik het nu leef, ik moet stoppen met wiet, en sigaretten.

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Verdorie! Ik heb het gat gevonden , de fout die ik steeds maak waarom ik weer begin! Anderen zien roken zorgt ervoor dat ik het ook wil doen. En ok ik weet wat ik moet denken dan Allen zijn woorden. Maar dat gaat niet. Ik weet niet of iemand mimetische begeerte kent?
Ik wil een cola... Wat gebeurt er? Jij zal ook 1 willen. En dat is het 'm nu juist met die sigaret. Ik moet mij zien te wapenen ertegen. En als ik dat kan ben ik er van af!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
theholyganja zei:
Verdorie! Ik heb het gat gevonden , de fout die ik steeds maak waarom ik weer begin! Anderen zien roken zorgt ervoor dat ik het ook wil doen. En ok ik weet wat ik moet denken dan Allen zijn woorden. Maar dat gaat niet. Ik weet niet of iemand mimetische begeerte kent?
Ik wil een cola... Wat gebeurt er? Jij zal ook 1 willen. En dat is het 'm nu juist met die sigaret. Ik moet mij zien te wapenen ertegen. En als ik dat kan ben ik er van af!

Misschien moet je het omdraaien dan, werkt bij mij perfect! Zij zouden jou moeten begeren omdat jij het niet meer hoeft. Jij begrijpt het werkelijke verhaal achter de verslaving, die arme rokers nog niet. Op zo'n manier kun je er een genot van maken in plaats van een gemis, zoals Allen bedoelt.

Elke keer dat mijn vrienden een peuk opsteken en ik hoef geen sigaret, zijn zij jaloers omdat ik zo maar gestopt ben. "ik zou dat nooit kunnen" zeggen ze, dat geeft kracht en vooral ook het besef dat je niets mist.

when-the-trip-go-bad

Experimenterende gebruiker
bwa dat wordt je ook gewoon man its sucks
L-123-R zei:
Veel mensen denken dat ze door het roken zich niet anders voelen, maar ik ben nu een paar dagen gestopt en ik voel me duidelijk anders! Echt heel helder, mijn zicht lijkt opeens helderder, alles lijkt iets feller en het is alsof mijn blikveld groter is (kan illusie zijn, weet het niet) Ik kan opeens heel diep in en uitademen, en mijn neus is niet meer verstopt, wat eerst altijd wel zo was. Maja, dan zei ik altijd van ah joh, ik ben gewoon verkouden, komt niet door het roken.

Aparte ervaring om dit mee te maken

Cooper

Bewuste gebruiker
L-123-R zei:
Doe niet veel. Verveel me vaak, en ik ga wel eens naar n vriend film kijken of chillen, maar verder nie veel.

Werk gaat prima. School ook. Maar toch is mijn leven fout zoals ik het nu leef, ik moet stoppen met wiet, en sigaretten.

Cool dat het goed gaat op school en op het werk. Maar waarom vind je dat je je leven fout leeft?
Ik bedoel, oke je doet twee dingen die je eigenlijk niet zou moeten doen voor je gevoel. Maar om je leven vanwege die twee dingen fout te noemen? Dat vindt ik niet terecht. Ik zie dat je duidelijk aan jezelf probeert te werken, dat doet zeker niet iedereen. Er zijn mensen die er een veel grotere zooi van maken dan jij, en die mensen vinden misschien niet eens dat ze fout leven. Jouw leven is goed zoals het is, probeer jezelf niet te kwellen door zo hard over jezelf te oordelen. :)

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik geniet niet meer van me peuken. Raar toch, ik bedoel ik moet mezelf bijna gaan dwingen om te roken, in plaats van te stoppen. Snap er echt niks van? Eigenlijk, ik kan veel beter stoppen. Dit is krankzinnig om hier nog mee door te gaan. Gaat tegen al m'n principes in. Dus,

Vaarwel tabak! :)

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ziezo, dag 2 no tabacco, voel me prima. Niks moeilijks aan. Alleen de fout van vorige keer niet meer maken. (dus niet meer roken na 9 dagen, ook al denk ik dat het helpt)

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik vroeg me af waarom er nergens wetenschappelijke artikelen te vinden zijn over de stof nicotine. Wanneer ik google vind ik alleen onzin over stoppen met roken (de tabaksindustrie-manier) Maar ik wil de tekst over de stof nicotine zelf. Hoe werkt het, hoe ziet het eruit, wat doet het met een lichaam, enzovoort enzovoort. Snap dat dit voor iemand als mij moeilijk uit te leggen is in een a4'tje, maar zou graag meer willen weten. Iemand van dit forum die hier wat over weet?

(ik weet dat jullie er zijn. Laatst nog een topic gelezen wat zo vol stond met formules en tekeningetjes en schetsen, kan niet missen)

pm maar. Of post et hier.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Holy f*ck, daar begrijp ik echt niks van. Veel te ingewikkeld. Misschien wat beter me best moeten doen tijdens scheikunde?

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik zat vandaag eens wat te youtube-en (googlen, op youtube zegmaar) en vond wat filmpjes van allen carr. Ik zal ff de links zoeken en hier posten, ze zijn echt geniaal. Er is één filmpje van 1996 een of ander praatprogramma. Die kerel Robin Hailey, van dat filmpje, én een van de directeuren van het hele allen carr gebeuren, zit in zo'n stoel om te praten over het roken. En er zijn mensen bij die het met hem oneens zijn. Prima, laat je mening horen zou ik denken. Maar nee, ze worden boos, en proberen uit alle macht hun eigen rookgedrag te rechtvaardigen. Ik weet wat ze voelen. Ik ben er zelf ook zo een. Maar het is nu bijna onmogelijk om mijn gedrag te kunnen rechtvaardigen. Die man heeft gelijk. Hoe ver je ook zoekt om zijn ongelijk te kunnen bewijzen, je gaat het niet vinden. Allen begreep de verslaving. Hoe durven ze er tegenin te gaan. Wie dwingt je om te roken? Helemaal niemand. Wil je niet stoppen? Wie gaat je daarvan weerhouden? Allen in elk geval niet. En robin hailey ook niet. Niemand. Sommige mensen hebben hun hulp nodig als geen ander. Gun ze dan ook de kans.

Zal die linnk zometeen ff posten

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Het laatste puzzelstukje is gevallen! Ik kan stoppen!!!!!!!!!

Vanavond leg ik alles uit. Het kan misschien nog helpen voor de cannabis gebruikers onder ons die in paniek geraken als ze denken dat ze nooit geen joints meer kunnen roken als ze gestopt zijn met tabak.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Nou, theholyganja, ik wacht met smart op je uitleg :P Dit is precies mijn struikelblok waardoor ik toch elke keer weer terugval in mijn patroon.

Please, let me know! :grin:

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wel de meeste cannibis gebruikers van ons zijn bang dat ze niet kunnen stoppen met roken want er zit tabak in een joint. Maar zien we de joint als een sigaret? Neen dat doen we om high te zijn. We geven geen +/- 5euro uit aan een sigaret.

Dus ik denk dat je joints kan blijven roken als je gestopt bent. Je zal geen psychologische last hebben van tabak. Alleen het hongergevoel.

Nuja dit hetlpt alleen bij gelegenheidsblowers...

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Onthoud goed dat roken en blowen 2 totaal verschillende stoffen zijn. Dat is logisch natuurlijk, maar ik bedoel hier ook mee dat de verslaving totaal anders in elkaar steekt. Om te beginnen roken:

Je rookt om de ontwenning van de vorige sigaret weg te werken. Nogal nutteloos en dom, zo op het eerste gezicht. Maar we roken door omdat wij het totaalplaatje dus niet kunnen zien. Daarom is roken ook zo gevaarlijk: 'Het is simpel, eenvoudig, maar nou juist daarom zo aantrekkelijk en misleidend'.

Bij blowen is er niemand die rookt voor de smaak of geur. Ja ik voel hem al aankomen: 'Ik niet hoor, ik geniet van de smaak, het stoned worden boeit me niet zoveel'. Onzin. Ik zal je uitleggen waarom. We eten de wiet niet op. We roken het. Over de longen. Het geeft je een gevoel van verstikking. Er is geen smaak, alleen geur. Laten we het er even op houden dat we het over pure joint's hebben. Het gaat nu even alleen om de wiet, of beter gezegd, de werkzame stoffen ín wiet, en niet over tabak.

Tijdens het blowen verandert er langzaamaan iets in je waarneming. Het stonede gevoel komt meteen opzetten. Veel mensen denken dat het ongeveer 5 minuten duurt voor je iets voelt, maar dat is ook niet waar. Al bij de eerste hijs zijn de stoffen onderweg, en vrijwel bij de 2e hijs begint er al iets te veranderen. Als je er goed over nadenkt zijn de lichamelijke effecten niet al te prettig. Zware armen en benen, zware kaak, duizelig, rode ogen, droge keel, hoesten, pijnlijk gevoel achter de ogen (of ben ik de enige in dat laatste?) De psychische effecten daarin tegen zijn wel leuk. Je wordt er lacherig van, hangerig, relaxed, open minded, je denk patroon veranderd, je voelt je goed zelfs door alleen te zitten, en te 'zijn'.

Een recreatieve blower gebruikt omdat hij het leuk vind om te doen, maar toch het normale leven verkiest boven het stonede leven. Wanneer er te vaak, op verkeerde momenten, en koste wat het kost gebruikt moet worden denk ik dat zoiemand verslaafd is geraakt. Het leven in een roes is te aantrekkelijk geworden. Je verstand snapt er niks van. Je accepteert niet dat je verslaafd bent. Zoiets gebeurt echt niet bij mij. Maar dan is het al begonnen, juist die ontkenning maakt het alleen maar erger.

Kortom, wat ik hiermee probeer te zeggen, nicotine rook je voor de ontwenningen, wiet en hasj rook je voor het gevoel, omdat je als je niet onder invloed bent eventjes in je schulp wilt kruipen waar alles goed en lekker is. En ik zei net al, recretieve gebruikers zijn anders. Ze hebben het niet nodig, ze kunnen ervoor kiezen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Klopt helemaal wat je zegt. Dit verteld Allen ook in zijn boek hé, hij geeft duidelijk aan dat roken de domste verslaving is omdat het de enige drug is die geen verandering in het bewustzijn creëert en je het dus alleen maar gebruikt om de ontwenning weg te halen.

Cannabis heeft een hoop dingen die tabak niet heeft. Inderdaad de fysieke en de geestelijke roes en niet te vergeten het hallucinerende en het pijnstillende deel.

In tegenstelling tot roken, geef je bij het stoppen met blowen dus wel iets op.

Opzich hoeft blowen niet persé lastig te zijn, ik ben dankzij Allen volledig gestopt met roken alleen ik blow nog wel. Ik merk sinds ik gestopt ben met roken dat als ik nu een joint aan steek, ik de eerste paar trekjes helemaal duizelig en beroerd wordt. Puur de nicotine dus...

Ik erger me ontzettend aan de tabak in joints sinds ik gestopt ben, alleen ik rook meestal hasj en een pure hasjjoint is niet echt een optie :wink:

Toch maar een dure vaporizer gaan aanschaffen dus, die beviel me erg goed :mrgreen:

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wel ik ben vandaag 8 dagen gestopt met wiet. Lastig pff ik word gek echt waar. Het leven is niet meer hetzelfde...

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Zet em op theholyganja! Denk aan wat ik zei vandaag, er kan je niets gebeuren. De stap is gezet. Het wordt binnekort tijd om de 2 levens met elkaar te vergelijken. Laten we zeggen, 1 maand, kijk daarna eens terug. Wanneer was je gelukkiger? Dan neem je het besluit. Heel veel succes.

En denk eraan dat die ene 'afscheidsjoint' niet bestaat. Het is blowen, of niet blowen. En geloof me, die afscheidsjoint heb ik vaak gerookt, maar er is nog nooit een daadwerkelijk afscheid geweest. Ik stinkt elke keer weer in diezelfde list. 'De afscheidsjoint'... het klinkt zelfs belachelijk, snap echt niet waarom ik er nog steeds in trap. Hoewel het bij mij meer een 'over een blokkade helpen' joint word.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Zo. Ik heb al mijn shag, sigaretten, hasj, wiet, vloeitjes en tipjes in de afvalbak gegooid. Verder mijn kamer tip top schoongemaakt. Eens kijken wat het me gaat brengen. Ben er klaar voor...

En theholyganja, hoe staat het met jou? Zijn de cravings te doen?

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wel ik ben 2 dagen tabaksvrij nu. Van cravings heb ik geen last hoor.
En wiet tjah... Ik ben bijna vergeten hoe het is high te zijn.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Als je nu één keer blowt, weet je het meteen weer. Geloof me. Ik ben het ook vergeten hoe het voelde. Maar dat is beter, echt waar

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
3 Dagen tabaksvrij! Ja inderdaad ik zeg vrij want ik weet het dat ik nooit meer ga roken. 3 Dagen is nu nog niet veel nee , hield het ooit eens 6 dagen vol. Maar dat was met de wilskrachtmethode.

Ah en de voordelen zijn zo groot :) Meer adem , meer smaak , meer energie. En dat terwijl de hoest, de verstopte neus , de stank , de schaamte weg zijn.

Bovenaan