Ja die app groepen ken ik wel. Voor het service team (de mensen die de meeting organiseren) ontkom je daar eigenlijk niet aan, maar voor de bezoekers kan het leuk zijn om uitjes te regelen en laagdrempelig hulp te vragen maar is het zeker niet verplicht.Vraagje, hebben jullie ook dat bij elke meeting weer een appgroep hoort? Vaak wordt er een tikkie in geplaatst voor zevende traditie maar je kunt ook contant betalen.
Ik ben uit veel appgroepen gegaan want het gaf zoveel drukte op de telefoon.
ik duim voor je dat hij bij je kan zijnThanks voor meedenken. Dan zit hij mogelijk net in trein of vliegtuig. En t is erg privacy-gevoelig, zij hadden me ‘gevonden’.
Ik begreep dat het programma nog niet duidelijk was en daarmee ook de heenreis nog niet.
Toch maar ff wachten, hij weet het deze week.
Beter laat dan nooit @AlindeDus op 7 oktober 2005 zetten ze je buiten en 18 jaar later ga je huilen.
Reactievermogen niet super.
En zo anders dan wanneer je een ggz ruimte in komt waar 95% van de mensen gedrogeerd is.
Iemand liet zich ontglippen dat de medicatie ooit bedoeld was om de mensen op de opname-afdeling rustig en hanteerbaar te houden.
Maar aan de andere kant:Maar als je t niet goed speelt, net het verkeerde zegt, krijg je pillen.
Voor een buitenstaander zoals mezelf voelt dit toch een beetje dubbel. Ik vind benzodiazepines ook een stuk aangenamer dan hoge dosissen antipsychotica, maar met benzodiazepines ben ik evengoed ‘gedrogeerd’.Merk dat ik - zoals gisteren- stress heb als de medicatie nog niet geregeld is.
Dat is dus echt niet zo 🤗Ziek zijn gaat beter met een beetje drank erbij. Ik ga t niet halen maar t is wel zo.
Nou ik snap ‘m uit ervaring wel. Geen Benzo’s willen maar gevangen zitten want niet nemen kan een soort van hel opleveren. Om het nog lastiger te maken weten artsen vaak niet hoe een afbouw goed geregeld kan worden.Ik was even je topic aan het bij lezen @Alinde en toen viel me dit op. Aan de ene kant zeg je dingen als:
Maar aan de andere kant:
Voor een buitenstaander zoals mezelf voelt dit toch een beetje dubbel. Ik vind benzodiazepines ook een stuk aangenamer dan hoge dosissen antipsychotica, maar met benzodiazepines ben ik evengoed ‘gedrogeerd’.
Yes thanks. En dat er nu een onduidelijk systeem is van brengen en halen. Want als ze oppassen kan het niet (wisselende dagen enzovoort)Nou ik snap ‘m uit ervaring wel. Geen Benzo’s willen maar gevangen zitten want niet nemen kan een soort van hel opleveren. Om het nog lastiger te maken weten artsen vaak niet hoe een afbouw goed geregeld kan worden.
Dus ern soort gevangenis.
Ok dan haal ik niks. Nee ging ik toch al niet doen.Dat is dus echt niet zo 🤗
De hulp van familie kan soms een hoop energie kosten.Mijn familie vindt het belangrijk dat je beleefd bent.
Maar benzo-afbouw en dan een verhaal aanhoren over een tante die ik 16 jaar niet gezien heb, is niet te doen. En daarna moeten we praten omdat ik ‘zo doe’. Plus evt nog appjes en belletjes naar broer want eigenlijk kan ik ‘zo niet naar huis’.
Juist dat gedoe zorgt dat ik daarna helemaal leeg ben.
Ik noem het een enkelband.
Ja is zo. Als je je fitties met een professional kunt hebben is zoveel minder beladen.De hulp van familie kan soms een hoop energie kosten.
Ik vind ook dat je goed bezig bent @Alinde 🙂 Je hebt al een paar mooie stappen gezet, dus begrijp me niet verkeerd. Ik merk vandaag gewoon dat er vaak iets dubbels in je verhaal zit. Bijvoorbeeld:@OtherShore: Ik streef ook naar clean raken van benzo’s!