Tijd van bezinning - waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alinde

Badass junkie
Vraagje, hebben jullie ook dat bij elke meeting weer een appgroep hoort? Vaak wordt er een tikkie in geplaatst voor zevende traditie maar je kunt ook contant betalen.
Ik ben uit veel appgroepen gegaan want het gaf zoveel drukte op de telefoon.

Alinde

Badass junkie
Ik ben veel artistieker dan de rest van de familie maar heb daar niet altijd uiting aan kunnen geven.
Alles braaf, gereformeerd, hoe het heurt. Heb zelfs lange tijd mijn haar niet durven verven omdat opa dat niet mooi vond.

Dat met die emotie-regulatie: het was ook niet de bedoeling dat ik mijn emoties er uit gooide thuis. Lief zijn en het goede voorbeeld geven. En de sociale controle was groot.
Iedereen zei altijd dat ik het karakter van mijn vader heb. Maar ben ik niet ook een stuk Fries, van de andere kant van de familie?
Bij de psycholoog kwam ter sprake dat de emotieregulatie sterk kan samenhangen met je geboortegrond.

Vrijdag hoor ik wat ze doen met het advies voor schematherapie. Wat eigenlijk de uitkomst was van het gesprek van de psycholoog. Maar waarvan hij ook zei, start daarmee bij de Brijder moet want dan heb je alles onder 1 paraplu.

Misschien ga ik mijn artistieke kant maar weer eens voeden.

Alinde

Badass junkie
Tussendoor aan t schoonmaken. Maar nog een vraag. Ik krijg de correspondentie van Brijder via ‘secretariaat leefstijl’.

Voelt een beetje alsof ze het zien als een leefstijl-probleem of moet ik het zo niet zien?
Ik ben ff moe gebeld en geregeld enzo.

Alinde

Badass junkie
Woensdag weer mijn ggz groep bipolair. Ik ben in februari voor het laatst geweest volgens mij. Ik ken sommigen al 9 jaar, ze waren wel ongerust na een ‘no show’ en ik heb regelmatig updates gestuurd maar ze dus nog niet gezien. In de zomer was ik twee keer van plan te gaan maar ging het niet door.
Het is eens per maand. In tegenstelling tot bij NA mag je elkaar in de rede vallen. Alleen dat gebeurt soms wel heel erg vaak. Ik realiseer me nu dat ik dit zelf laat gebeuren. Als ik mij anders opstel zal het voor de ander lastiger zijn mij steeds te onderbreken.
Meestal heb je een kwartiertje spreektijd en ik weet nog niet hoe ik alles in een kwartier samenvat.
Er is een kg of 8 af sinds februari en dat zien zij waarschijnlijk ook wel, haha.

Alinde

Badass junkie
Ik heb zo’n dekentje, waar ik heel augustus onder heb gelegen zo’n beetje. Toen de tranen niet kwamen.

Nu zag ik dat dekentje weer en kan alleen maar janken. Raar hoe dat werkt. Ik zat helemaal op slot.

Dekentje is nu in de was. Het wordt de snotter-deken denk ik.

_shikantaza

Badass junkie
Vraagje, hebben jullie ook dat bij elke meeting weer een appgroep hoort? Vaak wordt er een tikkie in geplaatst voor zevende traditie maar je kunt ook contant betalen.
Ik ben uit veel appgroepen gegaan want het gaf zoveel drukte op de telefoon.
Ja die app groepen ken ik wel. Voor het service team (de mensen die de meeting organiseren) ontkom je daar eigenlijk niet aan, maar voor de bezoekers kan het leuk zijn om uitjes te regelen en laagdrempelig hulp te vragen maar is het zeker niet verplicht.

Alinde

Badass junkie
Dank je. Eentje hier is eigenlijk wel heel helpend mijn telefoon is gewoon te druk nu. Ben er nu iig even uit.

Zie er tegenop om in mijn woensdag-groep mijn verhaal te doen, na al die maanden. Bang dat er verwijten komen want nee, ik had niet zelf benzo’s hoeven bestellen een jaar lang en nee ik had niet dagelijks hoeven drinken en ja ik had het anders kunnen doen.
Als het al komt is het echt uit betrokkenheid.
Het is niet dat ik tegen ze gelogen heb maar de keiharde crash kwam door iets uit onverwachte hoek.
Ik kan het 100 x met droge ogen vertellen maar hun ken ik zo lang, zo goed.

Maar uitstellen heeft geen zin. Woensdagochtend zie ik ze.

Eentje kwam ik in de zomer nog tegen, hij vond me er zo goed uit zien zonder al die medicatie. Dat steunt me wel.

Alinde

Badass junkie
Gatverdarrie. Telefoon ging, iemand die ik jaren niet gezien heb. Heb m laten gaan.
Krijg ik een foto van mijn huis. Dat hij in de buurt is.
Het is geen ex ofzo. Het is vast goed bedoeld. Maar gatver.
Dit is niet een buurt waar je zomaar langs komt en daar waar hij stond daar heeft al helemaal niemand iets te zoeken. Het is echt een een foto van vandaag.

Ik ben eigenlijk heel lang heel lief geweest tegen iedereen. Dit is een soort vriend van vrienden, hij woont hier ook helemaal niet.

Geval goed bedoeld maar brrr.

Alinde

Badass junkie
Die man is best autistisch en het is voor hem iets heel anders dan voor mij. Hij moest in de buurt zijn (hij schrijft ook waar) en had zijn auto hier in de wijk geparkeerd en was zelf daar waarschijnlijk heel blij mee.

Hij is hier lang geleden eens geweest. Ik woon eigenlijk in een heel veilige buurt dus t verbaast me al dat niemand hem de steeg uit gejaagd heeft. Met zijn camera.

Alinde

Badass junkie
Ik merk dat de Ca meeting van laatst me echt goed gedaan heeft. Zulke frisse gezonde mensen. Alles wat ik niet verwacht had eigenlijk.
Sportief.

En zo anders dan wanneer je een ggz ruimte in komt waar 95% van de mensen gedrogeerd is.

Iemand liet zich ontglippen dat de medicatie ooit bedoeld was om de mensen op de opname-afdeling rustig en hanteerbaar te houden.

Een ex-verslaafde vertelde mij dat hij bij de kliniek (afkick) had leren praten.
Mij is juist geleerd om mijn kop te houden.

Vrijdag weer gesprek bij GGZ, ik hoop niet dat ze weer gaan drammen over meer medicatie. Ze kunnen het me niet door de strot douwen.
Deze keer niet.

Alinde

Badass junkie
Best apart dat ik dacht alles redelijk onder controle te hebben en dat er dan zo’n kerel in de steeg staat.

Verder gaat mijn broer voor t werk naar Londen op de dag van mijn intake bij Brijder. Ik wil hem er wel heel graag bij hebben.
Dus even kijken nog. Dit is even overmacht.

Misschien kan hij vertrekken na het gesprek maar t wordt wat krap allemaal. Broer kan veel maar op 2 plekken tegelijk zijn kan hij vlg mij niet…

Alinde

Badass junkie
Thanks voor meedenken. Dan zit hij mogelijk net in trein of vliegtuig. En t is erg privacy-gevoelig, zij hadden me ‘gevonden’.

Ik begreep dat het programma nog niet duidelijk was en daarmee ook de heenreis nog niet.

Toch maar ff wachten, hij weet het deze week.

Alinde

Badass junkie
De hele behandeling voelt als een schaakspel waarin in op het juiste moment, de juiste zetten moet doen.

Dat ik de vorige psychiater heb kunnen ‘wegspelen’ is de beste zet geweest.

Maar als je t niet goed speelt, net het verkeerde zegt, krijg je pillen.

MR_CHIP

Badass junkie
Thanks voor meedenken. Dan zit hij mogelijk net in trein of vliegtuig. En t is erg privacy-gevoelig, zij hadden me ‘gevonden’.

Ik begreep dat het programma nog niet duidelijk was en daarmee ook de heenreis nog niet.

Toch maar ff wachten, hij weet het deze week.
ik duim voor je dat hij bij je kan zijn

Alinde

Badass junkie
Dank je. Hij doet ook wel zijn best maar de planning is out of his hands.

Hij heeft misschien een prijs gewonnen dus dat is ook gewoon mooi. Maar dan moet hij er wel zijn.

Alinde

Badass junkie
Redelijk geslapen.

Merk dat ik - zoals gisteren- stress heb als de medicatie nog niet geregeld is. Het ligt nu in porties per dag bij mijn ouders. De Corona is over en moeder denkt dat ik het dan ‘gewoon even’ kan halen maar ik ben daar een uur mee bezig.
Zal met broer overleggen of het soms ook daar kan.

Anders weer bij ggz.

Het lieve leven begint weer n beetje. Zaterdag komt een broer (ja weer een andere) dagje helpen met klussen etc. En zaterdag 21 twee vrienden.

Ik vind het lastig wat ik nu van WMO kan vragen. Ik weet nu wat ze allemaal niet doen maar weet niet meer zo goed wat ze wel doen. Zal morgen proberen open het gesprek aan te gaan.

Misschien vanmiddag even zwemmen in open water.

Alinde

Badass junkie
Belangrijk gesprek vrijdag wordt verplaatst en ik ben zo ongelofelijk opgelucht.
Ik ben vrijdag 18 jaar uit de kliniek. En ik wilde dat even benoemen bij ggz maar voel nu dat ggz precies NIET de plek is waar ik dat kan vieren.

Any place but ggz.

Misschien leuk NA feestje ergens. Die schijnen er te zijn.

Alinde

Badass junkie
T komt ff weer terug. Hoe ik buiten kwam en alles kwijt was.
Mijn woonplaats, mijn plekje, mijn vrienden, mijn gezondheid.
De zomer.
Mijn hele volwassen bestaan.

Ongelofelijk hoe ze een mens die niets misdaan heeft zo kunnen straffen.

Alinde

Badass junkie
Ik mis ook een geliefde.

Heb op Tinder gezeten maar ook dat werkte verslavend. Sprak sporadisch af en dan wel om elkaar te leren kennen. Niet puur seksueel.

Maar continu swipen, chatten, swipen, chatten, het was vreselijk. Misschien was ik zelf ook vreselijk.

In de winter dook een oude liefde weer op. Maar zoals eerder, hij verdween plotseling weer. Dat was waar het mis ging. Ik dacht, ik zeg twee dagen alles af. Twee dagen klote voelen en weer door. Maar ik stond niet meer op na die twee dagen.

En een paar weken later is de crisisdienst gebeld. The rest is history.

Alinde

Badass junkie
Dank je wel 😘

Gisteren bij mijn ouders ging ook niet soepel. Was niet leuk.
Ik moest erheen voor de pillen. Zeiknat geregend en de gesprekken waren ook niet leuk. Mijn moeder wil nu weten wat ik doe de hele week en welke dagen ik dan kan komen voor de pillen.
Maar ik plan niet altijd alles. En kan dan ook niets plannen als ik dat dagdeel weer naar hun moet.

Jongste broer zegt dat we Brijder ook met zijn 2 kunnen, we gaan het iig niet verplaatsen.
Denk dat hij wel gelijk heeft. Ik trek dit niet meer.

Vandaag zo ellendig. Denk t andere virus ook opgepikt.

Laatst bewerkt:

OtherShore

Badass junkie
Ik was even je topic aan het bij lezen @Alinde en toen viel me dit op. Aan de ene kant zeg je dingen als:
En zo anders dan wanneer je een ggz ruimte in komt waar 95% van de mensen gedrogeerd is.
Iemand liet zich ontglippen dat de medicatie ooit bedoeld was om de mensen op de opname-afdeling rustig en hanteerbaar te houden.
Maar als je t niet goed speelt, net het verkeerde zegt, krijg je pillen.
Maar aan de andere kant:
Merk dat ik - zoals gisteren- stress heb als de medicatie nog niet geregeld is.
Voor een buitenstaander zoals mezelf voelt dit toch een beetje dubbel. Ik vind benzodiazepines ook een stuk aangenamer dan hoge dosissen antipsychotica, maar met benzodiazepines ben ik evengoed ‘gedrogeerd’.

_shikantaza

Badass junkie
Ik was even je topic aan het bij lezen @Alinde en toen viel me dit op. Aan de ene kant zeg je dingen als:

Maar aan de andere kant:

Voor een buitenstaander zoals mezelf voelt dit toch een beetje dubbel. Ik vind benzodiazepines ook een stuk aangenamer dan hoge dosissen antipsychotica, maar met benzodiazepines ben ik evengoed ‘gedrogeerd’.
Nou ik snap ‘m uit ervaring wel. Geen Benzo’s willen maar gevangen zitten want niet nemen kan een soort van hel opleveren. Om het nog lastiger te maken weten artsen vaak niet hoe een afbouw goed geregeld kan worden.

Dus ern soort gevangenis.

Alinde

Badass junkie
@OtherShore: Ik streef ook naar clean raken van benzo’s!
Want dat reken ik zeker tot drogeren.

Ik merk nu, als ik een stap omlaag ga in benzo’s, het lastig is om sociaal wenselijk gedrag te vertonen. Ik voel me soms echt onwel.

Ik hoop dat de Brijder kan helpen de benzo’s naar 0 te krijgen. En dat we op nog kortere termijn iets kunnen regelen dat we niet over elke dagportie medicatie meerdere keren contact hoeven hebben.

Misschien kan ik dan ook wat meer dagdelen dagbesteding… dat is precies de andere kant op dan de woonplaats van mijn ouders.

De andere medicatie is al significant afgebouwd alleen ggz stelde voor het weer op te hogen.

Alinde

Badass junkie
Nou ik snap ‘m uit ervaring wel. Geen Benzo’s willen maar gevangen zitten want niet nemen kan een soort van hel opleveren. Om het nog lastiger te maken weten artsen vaak niet hoe een afbouw goed geregeld kan worden.

Dus ern soort gevangenis.
Yes thanks. En dat er nu een onduidelijk systeem is van brengen en halen. Want als ze oppassen kan het niet (wisselende dagen enzovoort)
En dat ik op mijn 19e zelfstandiger was dan nu, is moeilijk.

Alinde

Badass junkie
Mijn familie vindt het belangrijk dat je beleefd bent.

Maar benzo-afbouw en dan een verhaal aanhoren over een tante die ik 16 jaar niet gezien heb, is niet te doen. En daarna moeten we praten omdat ik ‘zo doe’. Plus evt nog appjes en belletjes naar broer want eigenlijk kan ik ‘zo niet naar huis’.
Juist dat gedoe zorgt dat ik daarna helemaal leeg ben.

Ik noem het een enkelband.

Hippie Langwaus

DF-koning
Mijn familie vindt het belangrijk dat je beleefd bent.

Maar benzo-afbouw en dan een verhaal aanhoren over een tante die ik 16 jaar niet gezien heb, is niet te doen. En daarna moeten we praten omdat ik ‘zo doe’. Plus evt nog appjes en belletjes naar broer want eigenlijk kan ik ‘zo niet naar huis’.
Juist dat gedoe zorgt dat ik daarna helemaal leeg ben.

Ik noem het een enkelband.
De hulp van familie kan soms een hoop energie kosten.

Alinde

Badass junkie
Hier zetten ze ook nog eens in op familie. Maar het is best een gepuzzel met al die agenda’s.
Plus dat niet alles wat ik denk en voel met de hele familie gedeeld hoeft te worden.

Maar in mijn eentje zou ik de kracht niet hebben om tegen al die pillen in te gaan. ‘Je bent toch niet stabiel’. Ik ben zo ontzettend moe gediscussieerd.

Heb second opinion gehad van een goede psychiater. Maar t wordt niet echt opgepakt.

OtherShore

Badass junkie
@OtherShore: Ik streef ook naar clean raken van benzo’s!
Ik vind ook dat je goed bezig bent @Alinde 🙂 Je hebt al een paar mooie stappen gezet, dus begrijp me niet verkeerd. Ik merk vandaag gewoon dat er vaak iets dubbels in je verhaal zit. Bijvoorbeeld:

- Ik wil niet drinken, maar ik ben ziek en drinken is lekker als je ziek bent.
- Ik ga mijn benzodiazepines afbouwen, maar het helpt me wel met sociaal gewenst gedrag en tijdens de afbouw voel ik me onwel.
- Medicatie maakt mensen suf, maar ik vraag me wel af waar mijn medicatie blijft.
(Dit zijn niet precies jouw woorden natuurlijk)

Met deze “ja/maar structuur” haal je de wind uit de zeilen van je herstel. Aan de ene kant sta je achter stoppen, maar aan de andere kant verheerlijk en rechtvaardig je gebruik nog steeds een beetje. En natuurlijk — dit doen we allemaal. Voor mij is dit op het moment een grote:

- Drugs hebben bijna mijn leven verwoest, maar LSD en MDMA waren zo slecht nog niet.

Enorm oppassen natuurlijk, want zo log ik weer in op een rc site, zogenaamd om 1P-LSD te bestellen. Maar ja, dan valt mijn oog op iets anders, en voor je het weet loop ik ergens verward op straat op dag 7 van de naarste NEP/A-PiHP binge van mijn leven.

Bij jou zou het misschien gaan om alcohol en niet-voorgeschreven benzodiazepines. Andere middelen, hetzelfde schuitje 😅 Dus we moeten allebei oppassen met elke gedachte die gebruik verheerlijkt of rechtvaardigt en dat soort gedachtes altijd relativeren. Herstel is zo precair, maar ik wil echt niet terug naar die tijd.

OtherShore

Badass junkie
Overigens zie ik wel een groot verschil tussen jou en mij @Alinde en dat is dat je benzodiazepines voorgeschreven krijgt. Dus dat rechtvaardigt het gebruik van voorgeschreven benzodiazepines wel een beetje. En dat lijkt me erg lastig. Dat zal de tweestrijd wel vergroten.

Alinde

Badass junkie
Dank je Othershore.

Qua medicatie ben ik bang dat iemand het vergeet te brengen of er toch niet aan toe komt.
We moeten ook telkens overleggen over het ‘rooster’ daarvan en dat maakt dat er veel contactmomenten zijn.
Ik kan het niet zomaar een avondje overslaan.

En als ik het ophaal komt regelmatig mijn moeders levensverhaal er ook bij en dat is te zwaar.

Je hebt gelijk hoor maar het overleggen over medicatie maakt in mijn hoofd ‘medicatie medicatie medicatie’.

Qua onwel zijn, ik heb begrepen dat je daar doorheen moet maar dan is het prettig iets simpels te doen denk ik. Vloer vegen bij dagbesteding, zoiets.

Het is vreemd om terug te zijn in dit huis maar niet te kunnen teruggrijpen op de patronen. Ik nam ook extra seroquel als ik ziek was. Al 10 jaar.

Dus je hebt helemaal gelijk en dit soort dingen kan ik hopelijk bespreken bij Brijder. Het zou fijn zijn als de betrokkenheid van de familie dan ook op een andere manier kan.

Mijn moeder met name wil heel graag ook over haar eigen issues praten maar ik ben leeg, kan het niet meer horen.

Verder ben ik van 300 mg seroquel naar 75 gegaan en van 300 mg lamotrigine ook naar 75 dus er is zeker al een hoop gebeurd.
Maar zonder support van ggz. Daarom zit de familie er ook zo op want ze zien mij opknappen.

Maar dat ik denk aan drank en pammen is een feit. Nog 3 weken tot Brijder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan