Totaalverbod psychedelica

acidboy

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Oom Klaas zei:
Into the wild,

Mooi EI dat je (als ik 't goed concludeer) die jou ook zo aanspreekt,
de filosofie achter de film is geweldig en de citaten die hij gebruikt zijn prachtig.
In ieder opzicht een geweldige film.
Ja joh, oh man. Hoe lang ik al met diezelfde gedachten speel. Maar dan, you know, beter voorbereid. Woorden schieten inderdaad tekort bij dit verhaal, echt heel fijn :)

Homo´s.

harl

Newbie
Ik heb die film meteen even gedownload. Het spreekt mij zeer aan. Goed om te zien dat er hier mensen rondhangen die ook door hebben dat onze maatschappij een grote facade is. Maar ja, je moet er wel aan mee doen om te kunnen blijven drijven. Vergeet echter nooit dat alles een keuze is.

Er vliegen hier termen voorbij, links en rechts, om de politiek te beschrijven. Dat is allemaal een wassen neus. Kijk in Amerika. Men denkt democratie te hebben, maar kan kiezen uit twee partijen, die verschillende dingen zeggen, maar hetzelfde uitvoeren. Hoe kun je het hele spectrum van jouw zicht op de samenleving nu passen in een programma van een gevestigde partij, laat staan in de term 'links' of 'rechts'. Het zijn niets meer dan middelen om ons af te leiden van de werkelijke politiek.

Dit is waar ik in geloof: http://nl.wikipedia.org/wiki/Libertarisme

SoulSailor

Experimenterende gebruiker
Tjaa, de mensen moeten natuurlijk wel brave slaafjes blijven en ZEKER NIET in gaan zien dat het leven en de maatschappij zoals zij willen dat we het zien totaal nergens op slaat...

:kots:

psych-out

Bewuste gebruiker
en dan zegge ze '' nadat er een aantal personen zijn overleden door de paddo's''
nee niet door de paddo's maar door de combinatie met andere drugs.
ja dan krijg je problemen.
ze moesten het voor het paddoverbod alleen late verkopen door smartshops.
die weten wat het doet, geven uitleg,...
dat ze de verkoop van paddo's toelieten in souvenier winkels, dat was verkeerd !!! die mensen denken alleen aan hun inkomen niet aan de veiligheid vd koper.
en dat ze alles nu willen gaan verbieden vind ik volkomen belachelijk.
maak alcohol dan ook maar illegaal, hoeveel mensen sterven er aan een alcohol vergifteging.
hoeveel raken er aan verslaafd,...
CDA kan de pot op met hun totaalverbod !!!

Hislordship

Wijs gebruiker
LSDmathXtc zei:
en dan zegge ze '' nadat er een aantal personen zijn overleden door de paddo's''
nee niet door de paddo's maar door de combinatie met andere drugs.
ja dan krijg je problemen.
ze moesten het voor het paddoverbod alleen late verkopen door smartshops.
die weten wat het doet, geven uitleg,...
dat ze de verkoop van paddo's toelieten in souvenier winkels, dat was verkeerd !!! die mensen denken alleen aan hun inkomen niet aan de veiligheid vd koper.
en dat ze alles nu willen gaan verbieden vind ik volkomen belachelijk.
maak alcohol dan ook maar illegaal, hoeveel mensen sterven er aan een alcohol vergifteging.
hoeveel raken er aan verslaafd,...
CDA kan de pot op met hun totaalverbod !!!

+1 Je hebt volkome gelijk.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De smartshops zijn ook niet altijd even braaf bezig geweest hoor.
Ze hadden na het verbod op gedroogde paddo's al meteen hun eigen regelingen aan moeten scherpen, of zelfs daarvoor al.
Consequent voorlichting geven, veel flyers/folders verstrekken over wat paddo's zijn en wat ze doen.
Maar dat is ook niet altijd gebeurd.
Zelfs nu met truffels kopen is me nog niet altijd gevraagd of ik al ervaring heb, of is me iets meegegeven waar ik wat aan zou hebben zou het m'n eerste keer zijn.

Hislordship

Wijs gebruiker
Smartshops zouden wel beter kunnen voorlichten ja.
Ikzelf kreeg altijd alles te horen wat ik moest weten. Maargoed ik ga ook altijd naar dezelfde shop.

DRUGSBUGS

Newbie
ze kunne de natuur ni tege houde me groeien,
of t nu mag of niet paddo's zulle er altijd zijn
they are a gived from nature (;

psych-out

Bewuste gebruiker
jah, ik krijg bij de smartshop waar ik altijd heen ga, ook goede uitleg,...
dus ik kan niet echt vergelijken. maar smartshops gaven in iedergeval al meer uitleg dan
die souvenierwinkeltjes.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Er zou ook best wat strenger controle mogen komen voor smart shops. De wat grotere smartshop ketens verstrekken vaak goede info, maar je hebt ook veel een mans zaakjes die dat vaak achter wege laten.

Als ze daar nou eens aandacht aan besteden ipv meteen alles maar te verbieden zullen ze zien dat het allemaal niet zo moeilijk en dwars hoeft te zijn. En dat de meeste mensen echt niet dood willen, maar gewoon plezier willen maken.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Ik ga volgende week naar de smartshop om (nu het nog kan) m'n truffeltjes te gaan halen.

Maar wees eerlijk. Het totaalverbod zal er komen, maar is dat zo'n drama? Het gaat moeilijker worden om dingetjes te vinden. Maar de ware psychonaut zal meer moeite doen, meer boeken lezen, een echte paddo-expert worden om zelf te gaan zoeken. Ze moeten naar verre landen reizen om mytische planten te plukken die waarheid bevatten. Da's toch een heel mooi psychonautisch avontuur?

ah who cares, it's just a ride^^

psych-out

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Er zou ook best wat strenger controle mogen komen voor smart shops. De wat grotere smartshop ketens verstrekken vaak goede info, maar je hebt ook veel een mans zaakjes die dat vaak achter wege laten.

Als ze daar nou eens aandacht aan besteden ipv meteen alles maar te verbieden zullen ze zien dat het allemaal niet zo moeilijk en dwars hoeft te zijn. En dat de meeste mensen echt niet dood willen, maar gewoon plezier willen maken.

daar heb je wel gelijk in, en als ze het gaan verbieden dan komt het toch in de
illigaliteit terecht.
of je het nu verbied of niet mensen zullen hoe dan ook drugs blijven gebruiken,
waarom dan niet in bepaalde maten dat je het een speciale winkel kan kopen (smartshops)
waar ze uitleg,... geven.

azgaza

Badass junkie
Ach, de meeste psychedelische middelen die ik gebruik zijn toch al illegaal. Het is alleen wel zonde, betere voorlichting en goed geregelde verkoop in bijvoorbeeld alleen smartshops met personeel dat over de juiste kennis beschikt zou zo veel practischer zijn, en ik blijf hopen dat dat er op een dag van komt.

Er zijn wel wat landen op weg naar een gedoog beleid of gedeeltelijke legalisatie, ik noem maar even portugal en mexico, waar kleine hoeveelheden niet meer strafbaar zijn, maar het is jammer dat nederland nou juist poogt de andere kant op te gaan.

Bovenaan