Vier hier je clean-tijd mijlpalen

Jazz35

Wijs gebruiker
Bromazolam al meer dan een half jaar niet, benzo's in het algemeen nu 90 dagen vanaf weten te blijven. ♥️

1000102579.jpg

2mmc is ook al bijna een maand geleden! Dat hoofdstuk is afgesloten. 🥲

Heb deze zomer nog wel (best veel) andere dingen gebruikt, maar nu weer even anderhalve maand netjes op de rem. Daarna ga ik vier weken op vakantie en dan mag ik vast een drankje drinken van mezelf. Maar nu effe dimmen. 😅

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Oh ik vond roken echt een eitje vergeleken met pyro's 🤣

Ieder z'n valkuilen I guess. Succes man! Naar mijn ervaring is het zwaarste stuk voorbij. Al kwamen cravings het eerste half jaar best vaak om de hoek. Daarna werd het ècht beter. Die mentale verslaving is niet makkelijk.
Nadat ik herstelde van mijn coke habit was stoppen met roken ook niet heel moeilijk meer nadat ik er echt klaar mee was.

Daarvoor was het eigenlijk vanaf m'n 18e steeds op en af, soms een maand soms een half jaar maar ik kwam er steeds bij terug.

Nu 20 maanden rookvrij.

Brakka Mang

Badass junkie
Geestelijke afkick van alcohol duurde bij mij 2 jaar ongeveer. Lichamelijk afkicken duurde enkele weken.
Mag ik vragen hoeveel je op een dag dronk? Ik heb zelf de lichamelijke afkick nooit echt ervaren terwijl ik periodes aaneengesloten dagelijks echt gigantisch veel dronk. Nooit langer dan 6 maanden denk ik of moet je daarvoor echt veel langer drinken?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Nadat ik herstelde van mijn coke habit was stoppen met roken ook niet heel moeilijk meer nadat ik er echt klaar mee was.

Daarvoor was het eigenlijk vanaf m'n 18e steeds op en af, soms een maand soms een half jaar maar ik kwam er steeds bij terug.

Nu 20 maanden rookvrij.

Ja voor mij was het een beetje hetzelfde denk ik. Ik was echt ontzettend klaar met roken. Ik rookte voornamelijk om mijn interne onrust wat te dempen. Hierdoor kon ik me beter sociaal gedragen, in een groep, of in elk geval bood het me meer gelegenheid om daarmee te oefenen. En het dempte mijn anxiety en gaf me concentratie.

Maar op een gegeven moment werkte het niet meer. Toen zat ik mezelf constant van binnen op te vreten met een rotgevoel èn ik zat vast aan die k*tverslaving.

Tegelijkertijd heb ik ook gewoon dezelfde tools uit herstel toegepast die ook voor drugs werkten. En inmiddels zijn we drie jaar verder. Ik ben het verlangen om te roken echt volledig kwijt.

Mijn pogingen hiervoor wisselden van enkele uren of dagen tot iets meer dan een jaar. Maar het verlangen was ik nooit echt kwijt op de lange termijn denk ik.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Oh ik vond roken echt een eitje vergeleken met pyro's 🤣

Ieder z'n valkuilen I guess. Succes man! Naar mijn ervaring is het zwaarste stuk voorbij. Al kwamen cravings het eerste half jaar best vaak om de hoek. Daarna werd het ècht beter. Die mentale verslaving is niet makkelijk.
Dank je.

Ik heb geen enkele gezonde manier van omgaan met stress. Dat kon ik met behulp van nicotine controleren, al dan niet artificieel. Van hypersensitiveit heb ik sowieso al last en dit maakt het een pak minder draaglijk.

Het is vermoeiend al die extra prikkels te voelen niet wetende hoe er mee om te kunnen gaan.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Dank je.

Ik heb geen enkele gezonde manier van omgaan met stress. Dat kon ik met behulp van nicotine controleren, al dan niet artificieel. Van hypersensitiveit heb ik sowieso al last en dit maakt het een pak minder draaglijk.

Het is vermoeiend al die extra prikkels te voelen niet wetende hoe er mee om te kunnen gaan.

Hmm ja dat snap ik wel. Ik heb zelf ASS en eerder de diagnose ADD gehad. Waar ik later mijn twijfels bij had, maar ik de laatste tijd wel echt het idee heb toch veel in AuDHD te herkennen.

Vooral die lichamelijke onrust en overprikkeling is echt killing. Ik moet een goede balans vinden tussen op tijd nee zeggen voor het teveel wordt, maar ook voldoende ja zeggen om niet onder gestimuleerd te raken.
Met heel veel vallen en opstaan, gaat dat in mijn werk steeds beter. Ook omdat ik hele heldere afspraken heb over mijn uren en taakverdeling. In mijn priveleven echter blijft dat een struggle. Hoe vaak ik nog om 23h 's avonds de was sta op te hangen etc. Drie avonden in de week weg. Altijd bezig. En mijn weekenden ramvol gepland. Wel veel met leuke dingen, maar rust is er bijna niet.

Ik blijf er zoveel mogelijk over praten. En die balans zoeken tussen nee zeggen en uitdagingen aangaan. Dat lijkt goed te werken. Op de lange termijn beter dan roken. En het verdiept ook mijn relaties met vrienden.

Komende tijd ga ik wat experimenteren met ook vaker in mijn vrije tijd wat dagen te hebben zonder planning, zonder agenda. Ik denk dat dat me goed zou doen. Maar ik vind dat zo verrekte moeilijk 🤣

Iets met voluit willen leven ofzo. FOMO...

Nog even en ik krijg FOMO naar m'n bed en m'n eigen achtertuin 😉
Ipv altijd maar bezig en op reis.

De Zandman

DF-koning
Met marsepein eten stoppen was niet een groot probleem.
Even de gedachten verzetten, een dag of 3 en toen was het over.
De benzo ontwenning. Dat was pas echt zwaar!

De Zandman

DF-koning
Mag ik vragen hoeveel je op een dag dronk? Ik heb zelf de lichamelijke afkick nooit echt ervaren terwijl ik periodes aaneengesloten dagelijks echt gigantisch veel dronk. Nooit langer dan 6 maanden denk ik of moet je daarvoor echt veel langer drinken?
Ieder lichaam werkt anders.
Ik dronk 6 jaar lang iedere dag 6 tot 10 grote glazen trappistenbier. Zwaar bier, dus.(tripel)
Dat heb ik wel even gevoeld toen ik daarmee stopte ja

Jazz35

Wijs gebruiker
Met marsepein eten stoppen was niet een groot probleem.
Even de gedachten verzetten, een dag of 3 en toen was het over.
De benzo ontwenning. Dat was pas echt zwaar!
Fijn! Ja, na benzo's en alcohol is dat een peulenschilletje. Maar tóch heb je er een paar maanden last van gehad natuurlijk. Dus evengoed knap van je dat je ook dit ding hebt aangepakt.

Deadwing

Wijs gebruiker
Ieder lichaam werkt anders.
Ik dronk 6 jaar lang iedere dag 6 tot 10 grote glazen trappistenbier. Zwaar bier, dus.(tripel)
Dat heb ik wel even gevoeld toen ik daarmee stopte ja
Oef..ik sta na 2 of 3 glazen trappistenbier al op mijn kop..
Ik ben dan ook nooit een zware drinker geweest moet ik er aan toevoegen.

De Zandman

DF-koning
Ik ben dan ook nooit een zware drinker geweest moet ik er aan toevoegen.
Ik ben dus een alcoholist, alleen drink ik dus niet meer.
Dat durf ik nog steeds niet, ik ga het niet uitproberen ofwel onderzoeken of dat nog steeds zo werkt maar gelet op andere verslavingen ga ik hier wel van uit.
Ik mis de drank ook helemaal niet meer.
Dat wil ik zo houden!

De Zandman

DF-koning
Fantastisch @De Zandman! Ik ben zeer onder de indruk. Dat is geen makkelijke.
Het was zeker niet makkelijk, deze tweede keer, ook al was de dosis niet hoog.
Ongelooflijk hoe je lijf reageert op een heel klein beetje van dat spul.
Maar ik heb het gered! Er is geen methadon meer in huis dus terugvallen zit er niet meer in. Ik heb geen straatdealer contacten.
Nu opletten dat die verslaving naar een andere overspringt....

Zanza

DF-koning
Al lang gedaan maar om de zoveel tijd neemt ‘ie een nieuw nummer.

Op zich wel leip dat hij het na ruim 3 jaar nog blijft proberen.

Ik kan er inmiddels wel om lachen. Vroeger trapte ik er altijd weer in. Maar nu 🗑️
Ik krijg ze ook nog wel eens. Moest laatst wel lachen om een "kortingsactie", waarbij de korting helemaal geen korting was😆

Rekenen is ook wel lastig natuurlijk

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Nummer blokkeren?

Al lang gedaan maar om de zoveel tijd neemt ‘ie een nieuw nummer.

Op zich wel leip dat hij het na ruim 3 jaar nog blijft proberen.

Ik kan er inmiddels wel om lachen. Vroeger trapte ik er altijd weer in. Maar nu 🗑️

Die van mij heb ik toen gevraagd om me uit zijn klantenbestand te gooien. Dat deed ie en sindsdien heb ik niets meer gehoord. Dat was mijn dealer na de kliniek. Heb vlak na de kliniek überhaupt een nieuwe telefoon gekocht en ook een nieuw nummer aangenomen. Anders werd ik gek van alle sms'jes en appjes.

Jazz35

Wijs gebruiker
Na deze werkweek veranderde er iets in mij. Ik deed opnieuw iets werkgerelateerds wat ik spannend vond en wat me nog geen half jaar geleden ondenkbaar, werkelijk volstrekt ondenkbaar leek zonder benzo. Nu deed ik het niet alleen zonder benzo's, ik had ze niet eens bij me!!! Er was soms ongemak, wat vroeger steevast leidde tot een paniekaanval (en dus tot het in mijn lijf proppen van meer benzo's) of een heel naar gevoel van door de mand vallen en van transparantie (lang leve anxiety disorders). Nu mocht het er allemaal zijn, kon ik het accepteren zoals het was en werd het daarmee allemaal ineens veel minder belangrijk.

Vandaag, 110 dagen na mijn laatste benzo, durf ik het pas hardop te zeggen. Nu pas voelt het als iets wat ik vol kan houden, ook als het moeilijk wordt. Het is ontzettend eng om te zeggen, want als ik het zeg dan is het ineens echt, maar ik zeg het toch:

IK BEN GESTOPT MET BENZO'S.

110 days and counting.

:cheerpompom: :cheerpompom: :cheerpompom:

Bovenaan