1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat is de raarste plek of situatie waar je drugs hebt gebruikt?

Discussie in 'Drugs' gestart door Reno010, 27 sep 2018.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Stiekem geblowd tijdens een lokale Oranje feestweek-week bij het zwembad. Stiekem onder de trap naar het diepe bad.. Bij de Splash-Disco in 1990.

Reno010 vindt dit leuk.
  2. Bas

Bas Wijs gebruiker

Drugs in een kerkgebouw (festival) ;p

Reno010 vindt dit leuk.
  3. Skaf-Giraffe

Skaf-Giraffe Experimenterende gebruiker

Had mooie maserati's opgehaald met een vriend om ze vervolgends tijdens een zaalvoetbaltoernooi te poppen.
    Ging best oke.

Reno010 vindt dit leuk.
  4. Raver

Raver Wijs gebruiker

GHB tijdens rijlessen
    GHB tijdens m'n medisch rekenen tentamen
    GHB tijdens tja.. Overal gebruikt eigenlijk.

Reno010 vindt dit leuk.
  5. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Gelukkig was dit vroeger! :wink:

Anunnaki, Reno010 en Raver vinden dit leuk.
  6. Raver

Raver Wijs gebruiker

Daar zeg je wat. Gelukkig wel! :shamrock:

Oja!

Blowtje tijdens het wadlopen op zeilkamp met school. Zo ver mogelijk weglopen van de schepen, blowen en vervolgens para op het schip zitten hopend dat de docenten het niet zien. :tearsofjoy:

Laatst bewerkt: 16 okt 2018
    Anunnaki, Reno010 en De Dunne vinden dit leuk.
  7. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

LSD bij mijn ouders op de koffie. De bedoelde microdosis viel iets steviger uit. Het was nog best gezellig. :)

6-APB in de bioscoop. De bedoeling was dat hij ging werken ná de film. Maar nee, middenin de film moest ik mijn best doen om niet van de stoel af te stuiteren.

Een portie truffels terwijl ik in mijn eentje door het centrum van Berlijn zwierf. De drukte, het verkeer, het omgevingslawaai, de mensenmassa's die in een eindeloze stroom de metrostations uitstroomden... Was een apart tripje.

Reno010 vindt dit leuk.
  8. LiquidFrog

LiquidFrog Newbie

1ste keer LSD eerst naar me vaste shop wiet halen, om vervolgens een joint te roken en naar de Mac te gaan. Waar ik een big Mac menu heb opgegeten, rip bigtasty

Raver vindt dit leuk.
  9. pelgrim

pelgrim Bewuste gebruiker

Xtc en paddo's op school vroeger tijdens bosklassen (4 dagen op schoolreis naar de Ardennen hier in BE)

Speed en dan rollercoasters en dergelijke wildere attractie's jaren geleden in Walibi Belgium (toen Six Flags). Extra hardere kicks gaf dat :grin:.

EDIT : Ow ja een dikke hasj joint op de parking 7j geleden van een afkick centrum toen ik een familie lid ging bezoeken daar. Was wel nadat ik de persoon al had bezocht :wink:.

Fenrir vindt dit leuk.
  10. TechnoChicken

TechnoChicken Bewuste gebruiker

Super stoned op de bank bij mn ex schoonbroers die absoluuuuut niet mochten weten dat we hadden geblowd en ze keken Happy Tree Friends..

Lytje pole vindt dit leuk.
  11. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Mijn eerste LSD trip toen ik nog bij mijn ouders woonde als tiener. Even een vriend bellen (in de 80's dus alleen vaste telefoontoestellen :wink: zwaar trippend bij mijn ouders in de huiskamer...

12. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Speed gesnoven op de wc van een vegan restaurant in Berlijn.

13. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Haha, dat waren pas tijden :tearsofjoy:

14. שמש

שמש Bewuste gebruiker

We zaten als 13 jarigen op de LSD in de klas in de 80's (vrienden waren punkers & new-wavers)
    Als we dan om ons heen keken wisten we precies- die heeft LSD gebruikt, die speed...

Lytje pole en Fenrir vinden dit leuk.
  15. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Schiet me net te binnen dat ik afgelopen reis in Peru op het strand heb zitten blowen bij een lokaal feest waar ook heel veel politie rond liep. We zijn bewust een stukje van het feest afgelopen en achter een bootje gaan zitten zodat we niet zo in zicht zaten.

Tja best een risico eigenlijk. Je zou toch denken dat ik inmiddels beter weet, zeker nadat een vriend van mij in Hong Kong is opgepakt voor blowen op straat waar ik bij was. Blijkbaar leer ik het niet of vind ik die spanning misschien stiekem toch wel interessant.

Reno010 vindt dit leuk.
  16. שמש

שמש Bewuste gebruiker

wist niet eens dat blowen verboden was daar... Heb je misschien ook coca bladeren geprobeerd?

17. Psychedelibee

Blowen is bijna overal ter wereld streng verboden, maar wel overal heel makkelijk te krijgen haha.

Ja ik heb een hoop coca bladeren gekauwd en veel coca thee gedronken. Fijn spul is het, vergelijkbare intensiteit aan koffie maar dan zonder het zenuwachtige.

שמש vindt dit leuk.
  18. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Takes me back haha
    Al waren onze drugs of choice op bosklassen Jupiler, Pasoa orange en wiet :tongueout: "Maat, check die grappige boom!"

pelgrim, Roze olifant, Lytje pole en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Twee of drie gram hash verkruimeld over een stuk frans stokbrood in bus op schoolreis naar Parijs. We waren in Parijs en wachtend tot de bus ging rijden terug richting NL. Na een half uur rijden dacht ik dat we al lang aan het rijden waren, maar de bus stond nog steeds stil.

Fenrir vindt dit leuk.
  20. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Op school tussen lessen door coke roken in de WC. Je aan de muren moeten vasthouden terwijl je in de gang in de menigte naar je lokaal strompelt...

Roze olifant vindt dit leuk.
  21. שמש

שמש Bewuste gebruiker

De volgende ochtend aan schoolvriend moeten vragen wat je de vorige dag hebt uitgespookt omdat er een gat gebrand zit in je jas en je je niets kan herinneren omdat er een gat in je geheugen zit van die pillen die je geslikt hebt... (etc etc)
    Schooldays, yeah...

22. TechnoChicken

TechnoChicken Bewuste gebruiker

:astonished::flushed:

Fenrir vindt dit leuk.
  23. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Ik gebruikte niks op de middelbare school haha! Af en toe blowen in het weekend maar toen was ik al een jaar of 17.

24. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ik woonde in die tijd in een middelgrote stad in Friesland. De jeugd in die tijd bestond ongeveer voor de helft uit punks, new wavers en skinheads en de andere helft uit discojeugd, kakkers, hardrockers en boeren haha. Heerlijk die opdeling in die tijd. Omdat er relatief weinig te doen was zat de helft aan de drugs en een ander groot deel aan de alcohol. Enfin, wij maakten het aardig bont en konden zelfs openlijk in de school voor de kantine blowen terwijl leraren (ex hippies) glimlachend voorbij liepen. Het was gewoon een openbaar geheim dat veel leerlingen drugs gebruikten. De leraren wisten het en de leiding ook. Yep, 80's!

25. Psychedelibee

Tijdens mijn berlijn reis op de middelbare school liepen we overal met een flesje appelcider rond. Leek net op appelsap dus de docenten hadden niks door en wij waren lekker 24/7 lam haha. Wat een tijden waren dat...

Roze olifant, Fenrir en Lytje pole vinden dit leuk.
  26. Lytje pole

Jaa! Die zoete likeurtjes herinner ik me ook. Een keer zo ziek van geworden. Lol

De jaren 80 waren volgens mij toch wel anders. De jaren 60 en 70 zat echt nog in het hoofd van de mensen. Zelf zat ik in de jaren 90 op de middelbare school en grappig, ook als punk. In de randstad is meer te doen maar ik denk dat het gebruik vooral ook samenhangt met het soort school.

Fenrir vindt dit leuk.
  27. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Wel, ik zat ook wel in een groep mensen die wat intellectueler waren onder de punks. We gebruikten wel aardig, maar echte probleemgevallen waren er niet veel. De echte drop outs waren op een bepaald moment van school gegaan (we zaten op een havo-vwo scholengemeenschap). 80's waren zeker anders. Heerlijk vrij, alhoewel we dat als vanzelfsprekend zagen. Onze huidige tijd zou wel varen bij wat meer smerigheid uit de 80's. Zó braaf allemaal. Een tijdsgeest bepaalt door lullige facebook likes.
    Ik had bovendien het geluk dat mijn beste vriend dealde. Hij kon aan alles komen. Dwz, coke LSD, speed, paddenstoelen, hash. Heroïne waren we niet echt in geïnteresseerd. Ik kon zelf makkelijk aan bepaalde pillen komen oa via mijn huisarts. Had wat valium gevonden van mijn moeder en ben toen naar mijn huisarts gegaan (was inmiddels achttien) omdat ik zogenaamd examenstress had. Ik had toen gezegd dat ik af en toe wat van die pillen van mijn moeder nam en dat het uitstekend werkte voor stress. Hij heeft me dat vervolgens zonder problemen te maken voorgeschreven. Dat ik met een hanenkam en gescheurde kleren bij hem in de kamer zat was verder geen probleem.

Laatst bewerkt: 7 nov 2018
    Lichtjeshemel, Lytje pole en Fenrir vinden dit leuk.
  28. Lytje pole

Ik ook, gewoon vwo afgerond en gestudeerd. Waar ik woon had je tot 10 jaar geleden nog wel leuke kraakpandjes met feesten. Zelf ook nog een tijdje gekraakt. Ik ben het met je eens dat het nu wat saai is, alles is zo gereguleerd.

Fenrir en שמש vinden dit leuk.
  29. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ik heb wel geluk gehad realiseer ik me, heb ook gekraakt en woon nog steeds in hetzelfde pand (inmiddels al lang gelegaliseerd). Gewoon vanuit Friesland naar Amsterdam gegaan toen ik 21 was, de fiets geleend van mijn toenmalige vriendin, paar uurtjes rond gefietst, een geweldig pand gevonden (ok, eerst een groot electriciteitspand in de havens gekraakt en 7 maanden later pas het pand waar ik nu in zit, maar ging ongeveer gelijkaardig) en een paar dagen daarna gewoon met een kraaksetje het pand binnen gegaan.
    Zonder enig probleem. Ik heb te doen met de huidige jeugd die op zoek is naar werk of woonruimte. Onmogelijk gewoon.

Positieve vd huidige tijd is wel het gemak waarmee je aan relatief goede drugs kunt komen.

30. Fenrir

Ik denk dat de war on terror ons monddood heeft gemaakt en we zó gewend zijn om mee te werken aan onze eigen onderdrukking dat we onderhand alles maar pikken. Alles wordt doodgereguleerd en politici misbruiken immigratie, drugs en andere "problemen" om hun kapitalistische en religieuze idealen zoveel mogelijk tot werkelijkheid te maken.

Bijkomend probleem is dat de globalisering, en dan met name de technologische vooruitgang, onze individualiteit negatief beïnvloedt. Vóór het internet hadden subculturen de kans om zich te vormen en langzaam grip te krijgen, elk met hun eigen esthetiek, ethiek, morelen, politieke visie, muziek, doelgroep. Wat is de laatste échte subcultuur geweest? Hipsters misschien? Maar dat was meer een collectieve term voor een beweging die grotendeels op (verwerping van populaire contemporaine) mode drijft. De vruchtbare bodem van de '50s tot de '00s die elk decennium meerdere mondige en geëngageerde subculturen voortbracht is in ieder geval niet meer.
    Natuurlijk kun je als individu gelijkgestemden vinden - maar een globaal genootschap van mensen die tegen het establishment vechten, niet alleen middels taal maar ook middels hun hele levensstijl, is oneindig veel machtiger.

verwondering, Lytje pole en שמש vinden dit leuk.
  31. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Misschien is het wel normaal dat na een periode van progressiviteit (eind jaren 50-begin 90) een periode van behoudendheid volgt. Daarvan uitgaande volgt nu misschien wel weer een terugkeer naar een meer progressief gedachtegoed. Alhoewel ik moet toegeven dat er weinig tekenen zijn die daarop wijzen. Ik vind hipsters trouwens vreselijk. met hun hippe gedrag maken ze alles belachelijk wat nog enigszins authentiek was. Baardjes, tattoo's, etc.
    Verder denk ik dat Nederlanders over het algemeen gesproken helemaal nooit zo progressief zijn geweest. Het is altijd een relatief kleine linkse groep geweest die zich gesteund wist door de tijdsgeest. De meerderheid paste zich daaraan aan omdat het nu eenmaal de algemene tendens was. Echter met het toenemen van de jaren nam ook steeds meer de intolerantie toe en liet de meerderheid van de NL'ers hun ware gezicht zien. Vandaar de term populisme. Welke vanaf begin jaren 90 steeds sterker werd, maar er altijd al geweest is. De rest waren zoals altijd meelopers.

Fenrir vindt dit leuk.
  32. Lytje pole

Wat goed dat je nog steeds in hetzelfde pand woont, legaal. En grappig verhaal, zo met de fiets vanuit Friesland haha. Dat kraaksetje herinner ik me nog wel inderdaad. Een matras, tafel en een stoel. Dan 24 uur in het pand blijven zitten en huisvrede laten constateren door de politie. Was altijd heel gezellig zo'n actie met z'n allen.

Woonruimte is inderdaad schaars op het moment, absurde prijzen en veel te weinig sociale woningbouw. Ik heb geen ervaring met aan drugs komen in de jaren 80, dus interessant om te horen dat dat nu makkelijker gaat. Op zich ook wel logisch omdat de meeste ouders niet eens meer opkijken volgens mij als hun kind een xtc pil neemt.

33. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Dan moet je wel véél appelcider drinken. Is de enige alcoholische drank die ik als grandma zijnde tegenwoordig nog wel eens doordeweeks drink, omdat je er een fles van kan leegzuipen zonder er iets van te merken/zonder met je hoofd op je toetsenbord in slaap te vallen.

Kost ook geen drol dat spul. <3 appelcider. ^^

Psychedelibee vindt dit leuk.
  34. Psychedelibee

Hahaha ja we dronken het ook echt de hele dag door, telkens het flesje weer even bijvullen. Je moet wat he als puber...

Roze olifant vindt dit leuk.
  35. Fenrir

Roze Omafant :elephant:

Roze olifant en Psychedelibee vinden dit leuk.
  36. Lytje pole

Sinds 9/11 is de wereld veranderd. Daarvoor bestond terrorisme natuurlijk ook, zoals de RAF of de IRA maar niet op grote internationale schaal. Om terrorisme goed te bestrijden is het nodig dat je soms de privacy van een individu schend.

Het is een conflict tussen (meerdere) grondrechten. In dit geval wordt voorrang gegeven aan het recht op veiligheid ten koste van het recht op bijvoorbeeld privacy. Gelukkig zijn er de internationale verdragen zoals het EVRM waarin de rechten van de burgers worden gewaarborgd. Een land als Amerika werkt daar dan weer niet aan mee (bijvoorbeeld Guantanamo).

Je ziet de laatste jaren inderdaad een populistische trend opkomen in verschillende westerse landen. Gevoelige onderwerpen zoals immigratie worden door politici aangewend om een groter politiek draagvlak te creeren. Gelukkig is hier de kerk en staat strikt gescheiden dus ik ben voorlopig niet zo bang voor een SGP of een DENK haha.

Interessante stelling. Ik heb de opkomst van het internet als puber meegemaakt en het klopt inderdaad dat je meer op elkaar aangewezen was. We hadden toen bijvoorbeeld ook nog geen mobieltjes dus afspreken etc ging allemaal heel anders. Aan de andere kant, informatie is nu vrij beschikbaar en jongeren kunnen zich veel beter oriënteren. Alle kleding die bij je subcultuur hoort bestel je gewoon even, je bent veel beter op de hoogte van wat er muzikaal speelt etc. Misschien heeft het internet ervoor gezorgd dat subculturen meer in elkaar overvloeien en wellicht veel vluchtiger zijn.

Ik volg het sinds de Hipster cultuur eigenlijk niet meer, Vaporwave met Aestetics? Het lijkt inderdaad zo te zijn dat sinds de Rock&Roll in de jaren 50 en het doorbreken van de taboes in de jaren 60-80 alles al een keer gedaan is. In de jaren negentig had je natuurlijk nog de gabbers. Ik ben het met je eens dat een levensstijl machtiger is dan alleen de pen omdat je je idealen continu uitdraagt en mensen op verschillende manieren beïnvloed. Muziek, kunst, mode, voedsel, etc. Interessant.

Fenrir vindt dit leuk.
  37. Fenrir

Blijft lastig. Persoonlijk vind ik dat de ratio veiligheid / vrijheid verkeerd is. Ik heb liever een 99% vrij leven en 0,1% onveiligheid dan een 80% vrij leven en 0,01% onveiligheid (zoiets is nauwelijks in cijfers te vatten en de genoemde cijfers zijn puur ter illustratie uiteraard).
    Daarnaast vind ik de return on investment veel te klein; de macht van politie is enorm, we hebben allemaal identificatieplicht en staan met onze vingerafdrukken in een systeem, elektronisch verkeer afluisteren is (voor zover gereguleerd) enorm ten nadele van de burger, en ga zo maar door. Daarnaast hoor je na een aanslag bijna altijd dat de daders al bekend waren bij politie of justitie, maar er niet (tijdig) opgetreden is; en dat er al zoveel data beschikbaar is over mogelijke terreurverdachten en aanslagen dat maar een fractie hiervan aandacht kan krijgen in verband met onadequate mankracht. Ja, moet je dan nog méér data willen verzamelen?

Maar... dit is maar de mening van één brave burger, en Fenrir weet ook niet alles. Klagen mag echter altijd :tongueout:
    Een identiteitsbewijs heb ik overigens al lang niet meer. Dat ik er nog nooit gezeik over heb gehad heeft waarschijnlijk ook met mijn roomwitte huid te maken. Tja.

Ik heb een "schoolpleinproef": wat voor cliquejes (kliekjes? Whatever) zijn er op het schoolplein? Natuurlijk hoor je wel eens over sea punks of a e s t h e t i c, maar ik zie ze niet tussen de gabbers en de goths en de dandy's en de emo's op het schoolplein staan. Na een paar maanden hoor je meestal ook niets meer over die nieuwe subculturen.

Again, ook maar de mening van één man. Misschien dat mensen die nog tot de jeugd behoren vinden dat ik enorme kwats verkoop en er niets van snap, en aangezien ik me er al lang bij heb neergelegd dat ik oud en oncool ben zou ik dat zonder meer accepteren.

Inderdaad erg interessante zaken om over na te denken!

Edit: wat is dat de laatste tijd toch met mij en ellenlange pseudo-intellectuele monologen die zwaar offtopic zijn? Excuus.

verwondering en Lytje pole vinden dit leuk.
  38. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Haha dat zou inderdaad een grappig verhaal zijn, op de fiets vanuit Fr. Maar in werkelijkheid woonde mijn vriendin in Amsterdam :wink:

39. Lytje pole

Sea Punk, nooit van gehoord haha, ook al weer 2011 Google ik snel. Maar, ik ben het eens met je "schoolpleinproef" en uiteraard speelt er van alles waar wij als ouderen niets vanaf weten of niet snappen.

Nu weer snel on topic voordat er een "oudere jongeren" draad wordt gemaakt.

Fenrir vindt dit leuk.
  40. Lytje pole

Toch nog ff quoten. Lol

Fenrir vindt dit leuk.
Laden...