Welk effect heeft Diazepam Teva 2x10mg?

Hallo allemaal,

Een vriend van mij raadde mij aan om eens 2x10mg Diazepam te nemen (lichtblauw pilletje met opdruk "tas fr"). Ik zit een beetje tegen een depressie aan en hij vertelde mij dat ik met 2 van die pillen de wereld weer helemaal te gek zou vinden. Top of the world enzo.

Nu neem ik echter momenteel ongeveer 25mg Methadon per dag (2x12,5mg). Kan ik die Diazepam daar gewoon bij nemen of misschien die even 12,5mg laten liggen en dan daar die 2x10 Diazepam voor in de plaats? Ik las dat er kans is op ademstoornissen of andere meuk als je het combineert maar ik lees ook dat dit pas bij extreem hoge doseringen voorkomt (bijvoorbeeld 1000mg oxycodon opvreten en daarna slaappillen nemen ofzo).

Graag zou ik daarom de experts hier willen vragen omdat jullie hier blijkbaar een stuk meer over weten dan ik.

Heb ooit jaren terug wel eens Oxazepam gehad omdat ik moeilijk in slaap kon komen en door die pillen viel ik inderdaad na 15 minuten in slaap. Nu blijkt dat Oxazepam alles in 1 stoot af geeft terwijl Diazepam het veel geleidelijker zou doen en je er heel lekker van zou moeten gaan voelen (mellow? warm dekentje?).

Graag advies want ik ben zo onderhand wel aan een warm dekentje toe. Crohn, al die Corona-onzin, geen vriendin, geen werk, Overheid die steeds meer regels op zitten te leggen... Het breekt je allemaal een beetje op dus ik wil wel eens een avondje het gevoel hebben dat de wereld nog de moeite waard is. :tonguewink:

Alvast hartelijk dank!!

GeEFmEDiEShIzzLe

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal,

Een vriend van mij raadde mij aan om eens 2x10mg Diazepam te nemen (lichtblauw pilletje met opdruk "tas fr"). Ik zit een beetje tegen een depressie aan en hij vertelde mij dat ik met 2 van die pillen de wereld weer helemaal te gek zou vinden. Top of the world enzo.

Nu neem ik echter momenteel ongeveer 25mg Methadon per dag (2x12,5mg). Kan ik die Diazepam daar gewoon bij nemen of misschien die even 12,5mg laten liggen en dan daar die 2x10 Diazepam voor in de plaats? Ik las dat er kans is op ademstoornissen of andere meuk als je het combineert maar ik lees ook dat dit pas bij extreem hoge doseringen voorkomt (bijvoorbeeld 1000mg oxycodon opvreten en daarna slaappillen nemen ofzo).

Graag zou ik daarom de experts hier willen vragen omdat jullie hier blijkbaar een stuk meer over weten dan ik.

Heb ooit jaren terug wel eens Oxazepam gehad omdat ik moeilijk in slaap kon komen en door die pillen viel ik inderdaad na 15 minuten in slaap. Nu blijkt dat Oxazepam alles in 1 stoot af geeft terwijl Diazepam het veel geleidelijker zou doen en je er heel lekker van zou moeten gaan voelen (mellow? warm dekentje?).

Graag advies want ik ben zo onderhand wel aan een warm dekentje toe. Crohn, al die Corona-onzin, geen vriendin, geen werk, Overheid die steeds meer regels op zitten te leggen... Het breekt je allemaal een beetje op dus ik wil wel eens een avondje het gevoel hebben dat de wereld nog de moeite waard is. :tonguewink:

Alvast hartelijk dank!!
Je gaat niet van de wereld van 20mg, je wordt er ook niet blij van. Je valt hooguit in slaap. Je moet het zowiezo niet mixen met methadon. Als je pammetje wilt slikken overleg dat dan gewoon met je huisarts en niet met een vriend.

L

Lid 152247

Gast
Het potente van diazepam zit hem niet in het effect maar de werkingsduur.

Er worden een hoop benzo's misbruikt voor die lekkere roes. Diazepam is hiervoor niet echt geliefd.

Het is het niet waard om met je methadon te rommelen. Die heb je voor een reden.
Als het effect van oxazepam zo goed was, kan je zelfs beginnen met 5mg. Zonder tolerantie zal je die ontspanning al voelen.

Oxazepam werkt veel korter en dus ook sneller in, Omdat het effect van stress zo snel omslaat naar een lekker chill gevoel, kan het een licht euforisch randje geven.

Bij diazepam gaat de opbouw veel geleidelijker. Maar je zal zeker effect hebben. 5 a 10 gram in de avond zou ik doen..hou er rekening mee dat het de volgende dag nog werkt

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ik snap je helemaal man, maar ik denk niet dat het slim is om drugs als warm dekentje te gebruiken... Het kan echt een hele fijne ontsnapping zijn maar dat is het dan ook, een ontsnapping. Dat je van 20mg diazepam de vreugde van het leven weer in ziet lijkt me sterk, vind het eigenlijk een beetje heel erg ver gezocht. Of is dit niet hoe je vriend het bedoelde? Ik wil niet zeggen dat het niet fijn kan zijn, maar als het uitwerkt zit je weer waar je eerst was. En dan neem je het nog eens, en dan zie je de bui al aankomen.
Ik weet natuurlijk niet hoe je voor de rest in het leven staat en je verslavingsgevoeligheid etc. maar ik wil je echt op het hart drukken om je geluk in jezelf te zoeken man, niet in zelf voorgeschreven middelen.
Qua die hele Coronasituatie lijkt het nu de goeie kant op te gaan, de zomer begint weer. Straks kan je weer lekker met maten een terrasje pakken, nog iets verder en we kunnen weer feesten! Keep holding on, de dal waarin je je nu wellicht bevindt is tijdelijk, i'm sure :).

Remi :handfist1:

L

Lid 152247

Gast
Eens!..benzo's zijn extreem verslavend. Wat je ook verslavingsgevoeliger maakt zijn alle redenen die je opsomt om te gebruik
-depressief
-geen partner
-geen werk
- corona en sombere gevoelens.

Heb je je methadon voor een andere verslaving?

Het gevaar is dat hij wel bevalt en je wilt meer.. na 2 weken heb je al tolerantie en ontwenning.
Of hij bevalt niet..en ga je andere benzo's uitproberen omdat je dat effect zo graag wilt.

Maargoed..als je bekend bent met het risico en stevig in je schoenen staat. Kan je het altijd proberen. Doe het nooit overdag. Maar het hoeft niet....wat je niet kent ga je ook niet missen.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Precies, ik kan je natuurlijk niet tegenhouden. Als je het doet, probeer het dan in iedergeval veilig te doen en met de juiste (of geen) verwachting. Verwacht in ieder geval niet dat het je op de langer termijn beter laat voelen, want die kans is heel erg klein.

Eens!..benzo's zijn extreem verslavend. Wat je ook verslavingsgevoeliger maakt zijn alle redenen die je opsomt om te gebruik
-depressief
-geen partner
-geen werk
- corona en sombere gevoelens.

Heb je je methadon voor een andere verslaving?

Het gevaar is dat hij wel bevalt en je wilt meer.. na 2 weken heb je al tolerantie en ontwenning.
Of hij bevalt niet..en ga je andere benzo's uitproberen omdat je dat effect zo graag wilt.

Maargoed..als je bekend bent met het risico en stevig in je schoenen staat. Kan je het altijd proberen. Doe het nooit overdag. Maar het hoeft niet....wat je niet kent ga je ook niet missen.
Dank je wel. Ik heb inderdaad die Methadon voor een andere verslaving: Oxycodon. Dat gaf in het begin ook een heel fijn gevoel en al mijn darmkrampen waren ook opeens verdwenen. Door die combinatie (geen pijn meer en lekker gevoel) bleef ik het dan ook (steeds meer) nemen en uiteindelijk kon ik er niet meer vanaf komen. Die doosjes op de zwarte markt kopen kostte een godsvermogen dus daarom ben ik erg blij met mijn Methadon omdat het mij nog steeds helpt tegen die darmkrampen en andere pijntjes. Heb alleen niet meer dat lekker gevoel maar dat was bij Oxycodon ook al na een paar keer verdwenen.

Dus ik ben bekend met verslaving en heb dan ook gelukkig maar 2 pillen van hem meegenomen (hij bood aan om voor een hele week mee te geven). Als het niet echt dat "alles is fijn" gevoel geeft zal ik er ook niet mee door gaan. :wink:

Even een update!

Heb dus gisteren die 2x10mg Diazepam Teva genomen 4-5 uur voordat ik op bed zou gaan. Nou, dat verhaal van je heel lekker voelen had ik dus helemaal niet. Het enige wat ik voelde was dat ik na 30-45 minuten wat licht in het hoofd werd en ook in mijn benen. Beetje semi-zwevend de trap op en af maar verder helemaal niets. Voelde me ook niet meer of minder slaperig dan normaal en voelde een klein beetje als die keer (edit: 20 jaar geleden ofzo) in Amsterdam toen ik paddo-thee had gedronken met een kameraad (maar die paddo-thee werkte vele malen sterker; maar was ook ontzettend goor van smaak).

Toen ik uiteindelijk op bed ging liggen viel ik wel vrij snel in slaap (iets sneller dan normaal maar kan ook verbeelding zijn) maar kreeg hele vage droom/nachtmerrie en was toen gelijk weer wakker. Kijk je op de wekker en blijkt dat het net anderhalf uur later was dan toen ik op bed ging.

Daarna wel gelijk weer in slaap gevallen en gelukkig geen vage dromen meer en ik sliep toen ook aan 1 stuk door (normaal word ik gedurende de nacht 2-3x even wakker).

Dus dit spul schijnt dus wel redelijk te werken om te slapen (afgezien van die vage droom/nachtmerrie) maar meer ook niet. Had er toch iets meer van verwacht. :tonguewink:

Nou ja, het was in ieder geval gratis maar ik hoef dat spul dus echt niet weer want het doet bij mij bijzonder weinig ondanks dat ik het nog nooit eerder heb gehad.

Wat me trouwens nog wel opviel was dat ik nadat ik die Diazepam had ingenomen even helemaal geen behoefte meer had aan Methadon. Weet niet of dat kwam doordat ik nog genoeg in mijn lichaam had rondstromen of doordat Diazepam misschien afkickverschijnselen onderdrukt? Mocht dat laatste het geval zijn zou Diazepam misschien een middel kunnen zijn die mensen kan helpen als ze zouden willen minderen/stoppen met Methadon. Maar goed, het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn of ik ben gewoon vreemd omdat die Diazepam mij ook niet echt slaperig of happy maakte.

En ik maar denken dat dit hetzelfde spul was als dat wat ze in Amerika aan mensen geven die zo'n oog-laserbehandeling moeten ondergaan zodat ze zich helemaal blij en rustig gaan voelen. Dat zal dan waarschijnlijk iets heel anders zijn geweest (maar ik dacht echt dat dat ook iets van valium was).

Sorry voor deze lap tekst trouwens. Als ik eenmaal op dreef ben kan ik zo een boek vol schrijven. :wink:

In ieder geval wil ik iedereen hier bedanken voor hun reacties. Dat stel ik altijd erg op prijs. Mochten jullie nog meer tips/suggesties/waarschuwingen/etc. willen geven dan zie ik deze graag verschijnen. :)

Laatst bewerkt:
L

Lid 152247

Gast
Even een update!

Heb dus gisteren die 2x10mg Diazepam Teva genomen 4-5 uur voordat ik op bed zou gaan. Nou, dat verhaal van je heel lekker voelen had ik dus helemaal niet. Het enige wat ik voelde was dat ik na 30-45 minuten wat licht in het hoofd werd en ook in mijn benen. Beetje semi-zwevend de trap op en af maar verder helemaal niets. Voelde me ook niet meer of minder slaperig dan normaal en voelde een klein beetje als die keer (edit: 20 jaar geleden ofzo) in Amsterdam toen ik paddo-thee had gedronken met een kameraad (maar die paddo-thee werkte vele malen sterker; maar was ook ontzettend goor van smaak).

Toen ik uiteindelijk op bed ging liggen viel ik wel vrij snel in slaap (iets sneller dan normaal maar kan ook verbeelding zijn) maar kreeg hele vage droom/nachtmerrie en was toen gelijk weer wakker. Kijk je op de wekker en blijkt dat het net anderhalf uur later was dan toen ik op bed ging.

Daarna wel gelijk weer in slaap gevallen en gelukkig geen vage dromen meer en ik sliep toen ook aan 1 stuk door (normaal word ik gedurende de nacht 2-3x even wakker).

Dus dit spul schijnt dus wel redelijk te werken om te slapen (afgezien van die vage droom/nachtmerrie) maar meer ook niet. Had er toch iets meer van verwacht. :tonguewink:

Nou ja, het was in ieder geval gratis maar ik hoef dat spul dus echt niet weer want het doet bij mij bijzonder weinig ondanks dat ik het nog nooit eerder heb gehad.

Wat me trouwens nog wel opviel was dat ik nadat ik die Diazepam had ingenomen even helemaal geen behoefte meer had aan Methadon. Weet niet of dat kwam doordat ik nog genoeg in mijn lichaam had rondstromen of doordat Diazepam misschien afkickverschijnselen onderdrukt? Mocht dat laatste het geval zijn zou Diazepam misschien een middel kunnen zijn die mensen kan helpen als ze zouden willen minderen/stoppen met Methadon. Maar goed, het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn of ik ben gewoon vreemd omdat die Diazepam mij ook niet echt slaperig of happy maakte.

En ik maar denken dat dit hetzelfde spul was als dat wat ze in Amerika aan mensen geven die zo'n oog-laserbehandeling moeten ondergaan zodat ze zich helemaal blij en rustig gaan voelen. Dat zal dan waarschijnlijk iets heel anders zijn geweest (maar ik dacht echt dat dat ook iets van valium was).

Sorry voor deze lap tekst trouwens. Als ik eenmaal op dreef ben kan ik zo een boek vol schrijven. :wink:

In ieder geval wil ik iedereen hier bedanken voor hun reacties. Dat stel ik altijd erg op prijs. Mochten jullie nog meer tips/suggesties/waarschuwingen/etc. willen geven dan zie ik deze graag verschijnen. :)
Niet vreemd. Wat jij omschrijft is precies de werking van Diazepam.

Het is weldegelijk een slaap/kalmeringsmiddelen, daarom raadde ik je aan het in de avond te gebruiken. Je.merkte het.zelf.ook omdat je wat raar liep.

Dat eerder in slaap vallen, apart dromen en dieper of langer doorslapen komt van de diazepam. Maar het is ook niet zo potent dat je knock out valt.

Omdat er weinig recreatieve waarde aanzit, kan je als benzo gebruiker/verslaafde beter overstappen naar diazepam.
Naast het feit dat het makkelijk af te bouwen is( hoge mg dus veel speelruimte) werkt het lang,
24 uur later zit er nog 50% van in je bloed. Dit merkte je ook met wakker worden.

Het onderdrukt niet de ontwenning zelf, maar wel de symptomen die je oa bij een hero en methadon afkick hebt.

Het is niet geschikt om af te bouwen omdat je hele hoge doseringen nodig hebt.maar als je weer teveel pakt ben je 2 dagen de lul..daarnaast houd methadon je receptoren eigenlijk wat voor de gek

Want je brein voelt dat de receptoren waar hero op werkte nu ook verzadigd raken dus.. geen reden tot afkick.

Stiekem.is het methadon, geen hero..dus geen roes.en kan je mooi de methadon blijven slikken of afbouwen.

Diazepam werkt daar dus niet op. Dus ben je lang verslaafd geweest of heb je te hoge dosossen misbruikt (verschilt per persoon vanaf hoeveel) is diazepam niet voldoende.

Wel helpt het je bij je ontwenning.
Ps: lappen tekst geeft niet,ben ook geen ster in samenvatten lol. Wil nooit iets vergeten.

Kwatzakottel

Bewuste gebruiker
Je was verslaafd aan een opoide, nu aan een andere opoide en je vraagt je af of je daar nog een heftige verslaving aan toe moet voegen,
want je had ooit kramp in je darmen. Ja, tuurlijk, toevoegen maar! Dat gaat alles oplossen voor je :)

De Zandman

DF-koning
Het is het niet waard om met je methadon te rommelen. Die heb je voor een reden.
Noot: kijk hier echt goed mee uit!
Als het effect van oxazepam zo goed was, kan je....
Noot: Oxazepam is zeer verslavend.
2 tot 3 weken dagelijks gebruik is al genoeg om ontwenning verschijnselen te krijgen...en die zijn echt niet leuk.

Bij diazepam gaat de opbouw veel geleidelijker. Maar je zal zeker effect hebben. 5 a 10 gram in de avond zou ik doen..

hou er rekening mee dat het de volgende dag nog werkt
Noot: dat is zeer zeker in het begin erg, er

Noot: 5 a 10 gram lijkt mij heel erg veel, het gaat wss om 5 milligram a 10 milligram neem ik aan. Ik noem dit even omdat andere lezers op een verkeerd beeld kunnen worden gezet...

pausy

Newbie
Ik kreeg in 1973 diazepam voorgeschreven ,wat toen nog Valium heette en in die alleen door Hoffman LaRoche gemaakt werd.Dat slik ik nu 48 jaar.Ik ben daarmee een recordhouder denk ik.Ik had een delirium van het vele drinken.Het was toen een revolutionair nieuw medicijn en volgens de artsen totaal niet verslavend en zonder bijwerkingen.Totdat ik na een paar maanden eens stopte.Toen werd ik toch vreselijk ziek! Ben toen ermee gestopt doorgedraaid en opgenomen in een psychiatries ziekenhuis.Daar hebben ze me zonder medicijnen water of eten in de isoleer gegooid en zijn ze me vergeten.Gelukkig kwamen mijn ouders me opzoeken en konden ze me nog redden.Ze hadden ook opiaten in mijn bloed gevonden zeiden ze.Er is echter geen bloed afgenomen en ik heb nog nooit opiaten gebruikt.Ik heb daardoor een vreselijke angst voor psychiaters gekregen.Na twee weken zag ik kans weg te lopen en heb van de huisarts weer diazepam gekregen en ging het weer een stuk beter.Nu heb ik diazepam van Centrafarm van de apotheek en werd ik vreselijk ziek.Ik had een EZ test en die wees uit dat er totaal geen werkzame stof inzit.Dus heb ik me hier maar aangemeld om o.a. te vragen;hebben er meer mensen deze ervaring? Ermee stoppen is na al die jaren nooit gelukt.1mg eraf en beng....doodziek.Als je het niet slikt begin er niet mee.SSRI´s hebben ze ook geprobeerd (4 maanden) om me er vanaf te helpen.Maar daar kreeg ik zelfmoord neigingen van.En daarmee stoppen is een ware hel.Maar mijn vraag is dus de diazepam zonder werkzame stof,een kalkpilletje dus.Is er iemand die een goed merk kent waar wel wat inzit?En ook nog te krijgen is?

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
De firma's Sandoz en Roche maken gegarandeerd goede medicatie waar de werkzame stoffen wél in zitten..
Hoeveel diazepam neem je altijd?
Bij een wat hogere dosering is ineens stoppen een ware hel, ik begrijp niet, dat je placebo's hebt gekregen.
Op recept m o e t e n ze jou de juiste medicatie leveren, Goddomme!
Ik zou hierover een serieuze klacht indienen.
Nog gevaarlijk ook, dat in één keer stoppen.. dat moet in jouw geval juist uiterst langzaam worden afgebouwd, als dat nodig moet zijn.
Wat een onkunde van de verstrekker van dit medicijn! Niet te geloven!
De apotheek is in dit geval wel heel erg fout bezig geweest!
Centrafarm, ik heb nog nooit van dit merk gehoord.. linke mik, die apotheek die dit mee durft te geven!!

pausy

Newbie
Roche maakt ze niet meer dacht ik.En ik kan alleen Aurobindo krijgen ipv Centrafarm.Ik heb ook wel eens Zopiclon gehad van de apo waar niks in zat.k zat met hartslag 140 met de telefoon in m´n hand op de bank Net de apotheker gesproken en met een kluitje in het riet gestuurd.Kan niet bestaat niet,Ik ga simpelweg de pijp uit als het niet werkt.Lareb gebeld meldpunt landelijke zorg,centrafarm is niet bereikbaar...de dokter de apotheek een paar keer vandaag Maar ik zie weel waar het schip strand.Ik heb van de buurvrouw gelukkig nog een doosje Teva 10mg gekregen en ik lees op deze site dat die ook niet werken.De buurvrouw heeft ook medicijnen die opeens niet werken.Het is niet de eerste keer dat ik dit meemaak maar toen was er nog enige keus in merken.Nu is de aanvoer gestagneerd.Men kletst alleen over de tekorten van computer chips.

L

Lid 152247

Gast
@pausy

Er worden geen placebodiazepams gemaakt onder de naam diazepam.
Dit is ook bij wet allang verboden.
Een arts zal dus nooit zomaar ineens je nepdiazepam geven. Als er een placebo aan je word verstrekt. Dan krijg je altijd de informatie mee dat de werkzame stof word afgebouwd en waarom deze word vervangen.

Ik wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt over hoe jij het ervaart maar de klachten die jij omschrijft als je gewoon diazepam van de arts/apotheek krijgt hebben imo een dieperliggende oorzaak.

Juist het gebruik van benzodiazepines zelf kunnen klachten geven ,die precies zijn waarom je benzo slikt,denk aan angst en onrust.

Het ophogen door pammen van je buurvrouw zal je niet verder helpen.

Daarnaast is het placebo effect ook echt een effect. Dus zodra we een 'pammetje' pakken voor stress. Dat de stress al minder word zodra je de pam neemt.

Het zou dus ook zo kunnen zijn dat je door je opname het vertrouwen in oa de apotheek en je arts kwijt bent en onbewust dan juist mensen vertrouwt die wel het beste met je voor hebben zoals de buurvrouw.

Want zolang je ze niet kan laten testen in een lab weet je ook niet of je buurvrouw de juiste pillen hebt.

L

Lid 152247

Gast
Ook mensen met afkickverschijnselen, klachten van de diazepam zelf of psychotische klachten denken vaak dat de pillen niet meer werken.

Als een arts dan gaat ophogen op basis van het verhaal van de patiënt kan hij ze regelrecht een verslaving met fatale gevolgen injagen.

Dat is de reden waarom ze niet altijd kunnen meegaan in iedereen zijn verhaal.

Ik vind het wel supervervelend voor je en hoop dat je er snel uitkomt!

L

Lid 152247

Gast
Roche maakt ze niet meer dacht ik.En ik kan alleen Aurobindo krijgen ipv Centrafarm.Ik heb ook wel eens Zopiclon gehad van de apo waar niks in zat.k zat met hartslag 140 met de telefoon in m´n hand op de bank Net de apotheker gesproken en met een kluitje in het riet gestuurd.Kan niet bestaat niet,Ik ga simpelweg de pijp uit als het niet werkt.Lareb gebeld meldpunt landelijke zorg,centrafarm is niet bereikbaar...de dokter de apotheek een paar keer vandaag Maar ik zie weel waar het schip strand.Ik heb van de buurvrouw gelukkig nog een doosje Teva 10mg gekregen en ik lees op deze site dat die ook niet werken.De buurvrouw heeft ook medicijnen die opeens niet werken.Het is niet de eerste keer dat ik dit meemaak maar toen was er nog enige keus in merken.Nu is de aanvoer gestagneerd.Men kletst alleen over de tekorten van computer chips.
Een hartslag van 140 word al bereikt met gezonde inspanning en ook bij stress. Bv stressen of je wel echte pillen hebt en of je wel het juiste effect bereikt.
Paniek en stress hebben enorme invloed op onze hartslag.

Je denkt dat de apotheek je bewust oplicht en voorschrijft. Je leent daarom 'stiekem' pammen van de buurvrouw. Ook zeg je ' men kletst alleen over de tekorten van computer chips'

Dit alles bij elkaar kan ook wijzen op psychotische klachten.

Als ik je dan zou adviseren waar je 'andere' diazepam kan halen . Dan kan ik je ernstig in gevaar brengen met de juiste intenties.

Dat wil ik absoluut niet(daarom mag het ook niet van de forumregels) Wij kunnen jouw situatie simpelweg niet adequaat inschatten. Heb je niet iemand anders die met je mee kan denken. Een hulpverlener?

pausy

Newbie
Ik verwissel ze voor een oud pilletje met dezelfde dosering van hetzelfde merk en die werken goed ik slik niet extra.De EZ test zegt dat er niks inzit en in de de oude wel.Ik heb (nog) geen angstklachten maar hart ritmestoornis en tachycardie.Nu ik een half betablokkertje genomen heb gaat ´t wel weer.Hartslag is nu weer normaal.Maar de muur van onbegrip waar ik tegen aanloop bij apotheker lareb en weet ik wat ik allemaal gebeld heb vandaag is zo frustrerend.Ik ken die pillen al vanaf de introductie ervan.Het enige wat ze doen is het gesprek afkappen op en enkeling na.Toen ik klachten begon te krijgen ben ik naar de oorzaak gaan zoeken en die heb ik gevonden.Maar ze geloven me niet.Ik moet hún wel geloven.Wat ik opper kan niet en zo´n test is humbug enzo.Zelf zullen ze het niet testen.Maar blijf ver van deze categorie pillen en smoke your brains out.Dat kan geen kwaad.Drank werkt precies als diazepam,zo is het ook gekomen.Al jong had ik door dat spanningen weg waren na een slok van het één of het andere wat mijn ouders in huis hadden.Tot ik zoveel zoop dt ik een dilirium kreeg en op de eerste hulp Librium kreeg en de dag erna die o zo veilige valium.Niet verslavend.In 1985 was het opeens verslavend en in 1990 kwamen de Prozac,Seroxat en andere me to´s uit en was dat het tovermiddel.Ik heb het geprobeerd Brrrr....

De Zandman

DF-koning
Dat zou me een hele grote rel geven, als een apotheek dit enorme risico zou gaan lopen door de zaken te gaan oplichten!
Dit kan ik dus niet geloven, dan komen er acuut mensenlevens in groot gevaar.
Als dat werkelijk fout gaat dan gaat de apotheker voor een zeer lange tijd achter de deur...nee. oplichterij door een apotheker is nagenoeg uitgesloten.

L

Lid 152247

Gast
Ik denk niet dat de apotheek me oplicht.
Excuus. Dan heb ik het verkeerd geschreven je schreef namelijk dat je naar de apotheek had gebeld (omdat je diazepam hebt die niet werkt, dus placebo zijn is je beredenering) en dat de apotheek telefonisch je bewering met klem ontkende.

Of zit ik ernaast?
Hoe dan ook zijn je klachten zeker zeer herkenbaar, ik hoop dat je er snel via de medische weg uitkomt.

Wat zou je zelf graag willen als oplossing, stel dat jii je medicatie zelf mocht bepalen?

L

Lid 152247

Gast
@pausy
Ik gebruik zelf ook diazepam met een bèta blokker.
Omdat mijn lichaam gewend is aan diazepam helpt die bij mij niet meer voor stress.
De 1e jaren wel en ik ben eerlijk..dat was natuurlijk enorm genieten! Maar als ik mentaal wil ontspannen via middelen is diazepam ook niet toereikend genoeg.

Slik je de bèta blokker sporadisch? Wellicht kan je dit stabiliseren. Wellicht helpt een hogere of stabiele dosis hiervan om 'het diazepam effect' te bereiken. Hier kan ook een oplossing in liggen. Of een medicatieswitch maar Ik ben uiteraard geen arts.

De Zandman

DF-koning
Als reactie op bovenstaande zeg ik: ga niet zelf dokteren en experimenteren.
Dit zijn geen sinasprilletjes waar we het over hebben.
Zeker met methadon moet je toch wel goed uitkijken met wat je daarmee combineren wilt... ik zou eerst goed onderzoek doen.

pausy

Newbie
Ik kreeg betablokkers de vorige keer van de dokter toen het drie jaar geleden ook met Centrafarm misging.Hartritmestoornis en een razendsnelle hartslag dag en nacht.De apotheker die er toen de baas was liet me zelf een ander merk Diazepam uitkiezen en dat was Accord en dat werkte prima.ik kon de betablokkers laten.Gelukkig heb ik nog een stuk of vijf van die dingen en die komen goed van pas.Ik kan met die dingen weer even rustig aan de telefoon hangen met Lareb en al die andere instanties,ik ga niet als een schaap naar de slachtbank.Ik zag op de tv een vrouw met epileptie die een pillenprobleem heeft.Ze kan niet meer zwemmen of fietsen.En er zijn nog veel meer met dat probleem.Mijn vriendin met een schildklierziekte wat bijna mis ging.Mijn buurman die zijn pas getransplanteerde nier verloor door een pilletje wat niet helemaal o.k. was.Het was dat hij dat gehannes met mijn pillen kent dat hij nog leeft.Maar er moest wel een nieuwe donornier komen.Een andere kennis,een dokter notabéne die me altijd een hypochonder vond als ik die shit van mij aankaartte en behoorlijk ziek werd van een oogzalfje.Ik ben heel voorzichtig met medicijnen.Ik zou wel willen dat apothekers dat ook waren.Ik slik ze niet voor de lol.Als ik alles had geaccepteerd wat me in de loop van tijd aan medicijnen is gepushed was ik nu dood geweest.Van haldol in de inrichting waar ik twee weken zat vielen na een paar dagen de vullingen uit m´n kiezen om maar wat te noemen.Ook krijg je rottigheid met de kransslagader.Maar er is nu een nieuw ntipsychotium waar 75% van de gebruikers diabetes van krijgen.Ze schrijven die ook voor als slaapmiddel.SSRI´s zijn ook overal goed voor rugpijn vedriet als ajax verliest of je hond doodgaat je kan ook je koffieapparaat ermee ontkalken denk ik.erectieproblemen,vaak blijvende.Dat ken ik wel van dat spul.De hel in het kwadraat.Alsof je daar niet depressief van zou worden.Dit soort dingen;https://www.trouw.nl/nieuws/het-leven-van-gerard-werd-verziekt-door-pillen~bd5f490c/

Laatst bewerkt:
Bovenaan