Mindless zei:
Psychedelibee,
Dat is eigenlijk precies hoe ik het ook zie. Behalve van die DMT dan, daar kan ik niks over zeggen.
Ik dacht al dat jou idee met de mijne overeenkwam toen ik het las.
ElvenSpice zei:
Bob en Psychedelibee, jullie hebben beide ervaring met zowel DMT als Changa toch?
Is de ervaring anders of minder heftig en welke vinden jullie fijner om te doen. Ik heb gelezen dat changa veel langer kan duren omdat je bij kan doseren/teugen, maar is het dan nog breakthrough-waardig?
Ik met beide, Bob alleen met DMT volgens mij.
Ze lijken allebei enorm op elkaar, ze hebben natuurlijk ook allebei DMT als hoofdbestandsdeel. Maar er zitten zeker ook wel wat subjectieve nuance verschillen tussen beiden. Changa duurt een stukje langer dan pure DMT, ook als je het bij een enkele hit zou houden. Maar je kunt Changa in principe ook door blijven roken om het effect te rekken of om er telkens net iets dieper in weg te zakken. DMT is echter wel echt een stukje heftiger en de visuals zijn wat buitenaardser, wat overigens niet betekent dat Changa niet heftig en buitenaards is trouwens. Een breakthrough is met DMT ook makkelijker te bereiken. Met Changa is een breakthrough me nog niet gelukt, ik denk dat het wel mogelijk is overigens alleen wat lastiger te bereiken. Met DMT ervaar ik altijd een aanwezigheid van entiteiten, ook op niet breakthrough doseringen. Met Changa ervaar ik die aanwezigheid niet eigenlijk, terwijl ik daarmee toch ook al behoorlijk diep ben gegaan een aantal keer. Changa is trouwens lichamelijk weer iets heftiger dan DMT vind ik, denk dat dit door de MAO remmers komt. Ik heb mijn best gedaan de verschillen zo goed mogelijk te omschrijven, dit is uiteraard allemaal behoorlijk subjectief en zoals gezegd lijken ze eigenlijk vooral ook erg op elkaar.
Ik vind de een niet echt perse fijner dan de ander, ze hebben allebei wel een toegevoegde waarde los van elkaar voor mij. Als ik echt een breakthrough wil ervaren kies ik eerder voor DMT aangezien dat hiermee makkelijker gaat. Als ik wat langer wil trippen en iets minder gelanceerd wil worden kies ik juist weer voor Changa. Met Changa heb je echt wat meer controle over de diepte van de trip. Met Changa kun je als je niet teveel neemt meer een soort korte en heftige paddo ervaring hebben.