1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke drugs gebruik jij op dit moment?

Discussie in 'Drugs' gestart door Bal0n, 15 mrt 2006.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. acht.zes

acht.zes Wijs gebruiker

vanavond komt een maat een biertje drinken, heb nog even snel 2 Sgt. Nightvision en 2 Ravnodenstvie imperial stouts gehaald. :)

Duur geintje trouwens die Imperial Russian Stouts. Maar oh, zo lekker! :)

2. MissAnonumous

MissAnonumous Newbie

Speed & diclofenac.. (en bierrrrrrrr)
    En zo'n zin in een jointje.

3. Peprick21

Peprick21 Newbie

Overdosis nicotine. Lorazepam en een fijne tick amphetamine

4. Parfumflesje

Parfumflesje Belezen gebruiker

Geen drugs in het weekend. Dat is standaard bij mij.

SneeuwSnuiver vindt dit leuk.
  5. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter Donateur

Speed en Poppers

6. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter Donateur

Geen. Maar zometeen misschien beetje keta. Of nou ja. K-hollie-beetje. Ik ga nu even badderen om te bedenken of ik hier zin in heb. :grin:

7. Raver

Raver Bewuste gebruiker

4mg diazepam vandaag.. De laatste loodjes.

Sofia87 vindt dit leuk.
  8. Roze olifant

Succes! You can do it. :)

SneeuwSnuiver en Raver vinden dit leuk.
  9. Raver

Raver Bewuste gebruiker

10. MDMAZING

MDMAZING Experimenterende gebruiker

pep, pep en nog eens pep. :grin:

11. Raver

Raver Bewuste gebruiker

Staat er ineens random een vent van dunea aan de deur. Zwaar para de deur open, krijg ik de vraag heeft u gebeld voor een waterlek? Uhh nee? "Oh dan ben ik verkeerd, ik zeg fijne avond! "Ja jij ook, rook lekker verder!" :lolol::stoned:

OT: bubbles en polm

SneeuwSnuiver en bartje123 vinden dit leuk.
  12. Sofia87

Sofia87 Belezen gebruiker

689DCECB-4274-4642-A399-AB492B36F936.jpeg
    Uit België, bierrrrland :grin:.

13. bartje123

bartje123 Newbie

Ketaaaa

Roze olifant en Bas vinden dit leuk.
  14. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

(Lekker) op Coca bladeren aan het kauwen.

15. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Heb echt zo'n beeld voor me dat je daar midden in de jungle op een boomstam zit bladeren te kauwen, proberend connectie te krijgen om op DF te komen. :laughing:

Wanneer gaat het echte werk beginnen? ^_^

Roze olifant en SneeuwSnuiver vinden dit leuk.
  16. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

Merk je er iets van? Zo ja, wat?

17. Raver

Raver Bewuste gebruiker

Redbulll :rock:

Bas vindt dit leuk.
  18. Roze olifant

Vannacht in plaats van gisteren mijn laatste ketamine opgemaakt (150 mg, gewoon in één keer). Dit was mijn tweede keer keta, en het heeft punten gescoord want vond het echt mega chill! :) Trippy as fuck, maar op een heel aangename zweverige dromerige manier, ik kon gewoon lekker loom door het universum vliegen langs planeten en sterren. ^^ De vaagheid was wel weer alom aanwezig want op een gegeven moment had ik het idee dat ik door een kathedraal vloog waar ik de aanwezigheid van Jezus voelde, ik wist gewoon dat-ie er was en het voelde heel warm en vriendelijk. Lol, oké dan. :’) Ik weet nu wel zeker dat mijn eerste keer keta (tripreport hier op het forum) dus wel echt een k-hole is geweest, want de ervaring van vannacht was dat ondanks de behoorlijk extreme tripeffecten toch duidelijk niet. Die k-hole ervaring voelde heel anders. Ik bleef me nu wel echt bewust van m’n lichaam en van de kamer waarin ik was, al zat het wel duidelijk heel dicht tegen k-hole aan, als ik meer keta had gehad was ik er gekomen denk ik. Baalde wel beetje dat het op was.

Mijn interesse in dissociatieven is toch wel weer aangewakkerd hoor. :hearteyes:

Psychedelibee en Mindless vinden dit leuk.
  19. Mindless

Wauw dat klinkt best indrukwekkend. Echt langs planeten en sterren vliegen en dat zie je dan allemaal heel duidelijk?

20. Psychedelibee

Haha dat valt wel mee hoor, zit hier gewoon in een hostel met internet. Zit as we speak zelfs Ajax te kijken bij het ontbijt.

Het echte werk gaat volgende week vrijdag beginnen met San Pedro.

Ik had vrij veel genomen om het goed te kunnen voelen en dat was wel gelukt. Mijn mond was verdoofd oa. Verder was ik ervoor erg moe en dat was direct weg. Mijn humeur werd ook duidelijk een stuk beter. Lichamelijk merkte ik er niet veel van, maar mentaal wel. Ik vond het op een hele subtiele coke high lijken.

Roze olifant vindt dit leuk.
  21. Gabbertje

Gabbertje Bewuste gebruiker Donateur

Pep + bier + wiet en hasj en ik ga hartstikke lekker, ik drink zelden Alchohol, en ben gelijk flink van de kaart. Naja lekker goedkoop Ben ik :tongueout:

22. De Dunne

Erg interessant! Ik zou het erg graag eens proberen maar dat is hier niet zo eenvoudig. Geniet er van!

23. Roze olifant

Ja en nee. Ik zou het meer als ‘ervaren’ beschrijven zoals in dromen, dan als echt duidelijk zien. Hoewel het wel degelijk ook visuele tripeffecten geeft, hoor. Als ik mijn telefoon pakte leek die steeds disproportioneel plat, groot en lang bijvoorbeeld, maar dat mystieke speelt zich meer in je hoofd af.

Moet er ook bij zeggen dat ik een laserlamp heb die een blauw/rode galaxy projecteert op de muur in mijn kamer. Ik was, wrs. door die vorige k-hole ervaring waarbij ik überhaupt helemaal van de wereld en niet meer in m’n kamer was, in de veronderstelling dat je omgeving amper invloed heeft op een ketamine-ervaring, maar toch maar die lamp aangezet. En het tegendeel bleek waar! Dat ding nam echt alles over, zeker samen met de muziek (had op YouTube iets gevonden wat ‘calming dubstep’ heette, paste perfect bij de sfeer).

Dat ik me in het universum waande en dat dat visueel ook zo eruit zag kwam dus grotendeels door het effect van die laser, maar het ging wel totaal een eigen leven leiden. Werd compleet driedimensionaal, de lichtbolletjes werden blauwe en rode planeten waar ik op kon inzoomen en tussen door kon vliegen/drijven/zweven. Mega vet! Leek wel real life Efteling Droomvlucht. Heel relaxt ook, ik wilde daar niet weg en was gefrusteerd dat ik geen keta meer had. :tongueout:

Als ik m’n ogen dicht deed kreeg ik niet echt visuals waarbij ik echt letterlijk dingen zag, maar wel dus een soort van visioenen, zoals die kathedraal waar ik vooral het gewelfde plafond heb geïnspecteerd (hele mooie muurschilderingen) en dus ehm, Jezus een soort van heb ‘ervaren’ ofzo. xD Mijn lichaam kon ik al die tijd wel nog voelen, maar kon er helemaal niets mee, was een nutteloos ding geworden.

Sorry voor mijn blije gebrabbel maar ben echt best enthousiast, heb het gevoel nu, samen met die vorige ervaring, toch wel een aardig beeld te hebben van wat ketamine is en ik vind het interessanter dan ik dacht.

24. Mindless

Interessant hoor. :)

Ik snap denk ik niet zo goed dat je aan de ene kant zegt niet echt dingen te zien, maar dan toch veel detail op kunt maken. Als ik namelijk dingen visualiseer (met de minds' eye zeg maar), dan is het altijd vrij vaag. Pas met echte visuals zien is er detail bij mij. Wellicht verschilt dat dus erg per persoon.

En jij had niet zoveel met religie toch? Opmerkelijk dat je Jezus dan zo ervaart en duidelijk weet dat het hem moest voorstellen puur door je gevoel.

Je hebt ketamine weer een stukje interessanter gemaakt voor mij. :grin:

Roze olifant vindt dit leuk.
  25. Roze olifant

Nee, ik snap wel wat je bedoelt. Het was ook helemaal niet zo gedetailleerd, ik zou bijvoorbeeld niet kunnen zeggen hoe die muurschilderingen er precies uitzagen, ik weet alleen dat ze mooi waren en dat ze op een gewelfd plafond zaten. Het waren beelden in mijn hoofd, ik kan de herinnering aan dat universum en die kathedraal nu ook nog makkelijk terughalen.

Het is echt het best te vergelijken met dromen, als je droomt ervaar je ook beelden, maar je ziet ze niet echt, althans, niet op een directe manier zoals de visuals van psychedelica. Alleen was ik me er in dit geval wel van bewust dat ik wakker was, waardoor het op een bepaalde manier stuurbaar werd. Als ik m'n ogen opende was ik in het universum (vanwege het laserlicht) en als ik ze dicht had was het mogelijk om naar andere plekken te zweven. Misschien zelfs wel een beetje het idee van lucide dromen, er was ook één moment dat het een paar seconden voelde alsof ik tegen een out of body experience aan zat dus ik probeerde dat te sturen/mentaal te pushen, maar dat lukte dan weer net niet, waarschijnlijk net een te lage dosis voor dat soort zaken.

Ja, nu ik dat zo schrijf is dat eigenlijk wel wat mijn ervaring van vannacht het best samenvat: lucide dromen. Totaal iets anders dan de vorige keer wel echt hoor, toen werd ik echt afgeschoten naar een andere wereld waar ik echt op geen enkele manier zelf ook maar enige controle over had. Toen vond ik het weliswaar een hele boeiende maar niet zo'n aangename ervaring, en deze sub k-hole dosis was wel 'lekker'.

Ik heb inderdaad niets met religie, maar SanneBanne en ik hadden een paar dagen geleden wel een inside joke waar Jezus in voorkwam (op een hele flauwe manier), dus het kan zijn dat het daardoor getriggerd is. Desondanks voelde het in de ketamine-ervaring allemaal wel heel serieus en religieus aan. Misschien is Jezus dan toch niet boos dat we grapjes over 'm gemaakt hadden. :sweatsmile: :innocent:

26. Mindless

Het vreemde is dat ik door mijn lucide dromen ontdekt heb dat dromen juist wel direct gezien worden. Net zoals met psychedelische visuals of zelfs de wereld zoals ik deze nu zie. Ik dacht vroeger altijd dat dromen vaag waren, maar mijn herinneringen aan dromen zijn vaag. De herinneringen proberen door middel van gedachten iets terug te halen, maar het is niet dat wat het op dat moment was. Op dat moment stond ik bijvoorbeeld midden in een dal van een berglandschap met boven me een blauwe lucht met steeds van vorm veranderende wolken, om me heen velden met gras op de berghellingen golvend in de wind, elk grassprietje afzonderlijk in detail te bekijken. Beekjes die door het dal kabbelen met realistisch geluid en al. Mijn herinnering eraan is nu een gedachte en ik zie het niet echt voor me, maar kan het me vaag voorstellen in mijn mind. Maar ik weet tegelijkertijd op de een of andere manier dat ik daar toen wás. Het was net zo goed een plek in tijd en ruimte, zoals de plek waar ik nu ben. Het was haarscherpe visuele en auditieve perceptie, meer dan slechts een vage ervaring. Al begrijp ik nog steeds niet hoe dit echt mogelijk was.

En dat soort ervaringen (lucide dromen) heb ik een aantal keren gehad. Niet veel meer dan 5 keer. Maar elke keer was het ultra-realistisch en niet zoals ik eerst dacht wazig en niet goed te onderscheiden.

Heb je weleens een lucide droom gehad dan? Want zoals gezegd vind ik het dus kenmerkend bij een lucide droom dat je daadwerkelijk dingen ziet en op een ultra-realistische manier (scherper/gedetailleerder dan wat ik nu ervaar).

Het blijft moeilijk voor te stellen. :)

Haha!

Super interessant in ieder geval. :)

27. Psychedelibee

De smartshop verkocht een tijdje Coca thee, had die destijds ook in huis gehaald. Maar die is niet meer op voorraad zag ik gisteren. Wilde bij terugkomst namelijk weer nieuwe gaan bestellen.

Sowieso is het kauwen wel veel potenter dan het drinken van thee, maar als je vrij veel thee zakjes gebruikt kun je wel een idee krijgen van wat het doet.

De Dunne vindt dit leuk.
  28. Roze olifant

@Mindless Nee, ik heb geen ervaring met lucide dromen. Jij dus wel zo te lezen, misschien klopte mijn conclusie ook helemaal niet hoor, aangezien ik niet kan vergelijken met nuchter lucide dromen.

Dat is gewoon wat in me opkwam toen ik de roes van ketamine probeerde te beschrijven: wakker dromen. Met daarbij dan dat maffe dissociatieve effect, alsof je wegdrijft en gewoon oplost in de omgeving. Je bent niet meer ín de ruimte om je heen, je wordt de ruimte om je heen. Het laat zich moeilijk uitleggen, het is heel erg vaag en een helemaal andere manier van trippen dan je gewend bent van de psychedelische middelen. Door het gevoel van dissociatie raakt het ook weinig aan je emoties vind ik, waardoor er best heftige dingen kunnen gebeuren zonder dat je terugschrikt. Maar daardoor leer je er ook weinig van. Ik heb geen flauw idee welke inzichten of lessen ik eruit zou kunnen halen.

Hmmm, het is wel interessant wat je zegt. De conclusie dat dromen vaag en ongedetailleerd zijn is misschien ook wel voorbarig ja, want ons beperkte geheugen staat er altijd tussen. Je beoordeelt in feite de herinnering aan je droom en niet de droom zelf, dus dan kun je misschien ook niet de conclusie trekken dat de droom zélf uit vage beelden bestond.

Toch zit er gevoelsmatig voor mij wel een duidelijk verschil tussen dromen en trippen, waarbij je bij trippen de vervormde wereld op een directere manier ervaart dan bij dromen. En zo'n soort verschil ervaar ik ook tussen psychedelica en ketamine. Maar ja, dat gold dus gek genoeg weer niet voor die k-hole, toen bevond ik me wel echt even volledig in een totaal andere wereld die zelfs niet leek op de onze en heel echt en direct aanvoelde. Boeiend allemaal wel hoor.

Mindless vindt dit leuk.
  29. Raver

Raver Bewuste gebruiker

Wederom teruggevallen in 'n hogere dosis Diazepam, waarom kan ik dit niet!? Zo hatelijk, en de schaamte wordt telkens maar groter naar m'n arts toe. Als ik t vertrouwen in mezelf al kwijt raak hoe zou zij er dan over denken?

Diazepam dus. En oja, wiet.

30. acht.zes

acht.zes Wijs gebruiker

@Raver

Je moet af van het idee dat je de hele dag door 'iets' nodig hebt. Probeer het eens gewoon uit te zingen zonder iets tot na het avondeten en dan pas je diazepam en je blowtje te roken. Want met de gehele dag door beneveld zijn heb je precies nul bereikt, alleen het ene (GHB) ingeruild voor het ander (Benzo's + wiet)

Breek gewoon eens dat patroon door en kijk dan hoe dat je af gaat. Want op deze manier ben ik bang dat je nergens komt.

31. Sofia87

Sofia87 Belezen gebruiker

@Raver Idd, patronen doorbreken vind ik een goeie tip. Zoals ik eerder al zei: geef jezelf een kans.

Waarom schaam je je naar je arts toe? Zij is er toch om jou te helpen. Je angst om veroordeeld te worden is nergens voor nodig. Net zoals je angst om te falen. Verzin nou eens 1 goeie reden waarom het jou niet zou lukken om Diazepam helemaal af te bouwen?

Probeer je energie te gebruiken om patronen te doorbreken en zelfvertrouwen te tanken ipv door jezelf te verwijten en naar beneden te halen.

Laatst bewerkt: 16 apr 2018 om 15:45
  32. Psychedelibee

Ik ben het opzich met je eens, maar je lijkt je totaal niet te realiseren dat zomaar stoppen met benzo's hartstikke gevaarlijk kan zijn. Die moet je dus echt gecontroleerd afbouwen.

33. acht.zes

acht.zes Wijs gebruiker

@Raver

Ben je momenteel nog aan t werk/opleiding? Die afleiding zou je wel drugsvrij de dag moeten laten doorkomen en dan speelt het probleem alleen nog maar als je weer thuis bent.

Als je momenteel thuis zit en al gebruikend aan t wachten bent tot de verslaving in ene voorbij is dan kan ik alvast zeggen dat dat niet gaat gebeuren.

34. acht.zes

acht.zes Wijs gebruiker

@Psychedelibee

Ik weet niet of jij regelmatig meeleest met @Raver maar die doet echt veel en veel te lang over dat afbouwen, en wel maanden om het gebruik te halveren. In dit tempo ben je dan nog wel een paar maanden onderweg en dat is echt belachelijk lang.

Ik heb zelf een jaar lang aan de benzo's gezeten in verband met angststoornis/paniekaanvallen en heb er welgeteld een week over gedaan om af te bouwen en te stoppen, dus je moet niet overdrijven...

35. Raver

Raver Bewuste gebruiker

Ik studeer Verpleegkunde en werk in de thuiszorg. Ben daarnaast iemand die altijd wel bezig is met iets hoor. Kan echt niet stilzitten zo gezegd.

Dat advies is opzich wel logisch bedacht dankje wel. Maar daar zit het hem niet in denk ik.

Jij moet mensen niet met mensen gaan vergelijken. JIJ bent niet mij! Jou ervaring is echt geen graadmeter voor de juiste manier hoor. In principe ben ik grotendeels van de tijd gewoon stabiel geweest in die Diazepam dosering. Dus omdat jij binnen 1 week na een jaar lang stopt? Wat ik overgens zeer betwijfel maar goed, is dat dan maar de juiste manier?

Ik heb op eigen houtje van 40 naar 10 afgebouwd binnen 2 weken, lager dan 10 lukte gewoon niet. Mentaal, whatever ik voelde me gewoon zwaar fucked up. Toen de arts ingeschakeld, nog een aantal dagen meer genomen dan de afspraak was maar uiteindelijk op 4mg gekomen.

Ja! Je hebt volkomen gelijk dat ik er lang over doe! Maar wat maakt jou dat uit? Ik erger me echt aan je gemakkelijke gelul! Je weet niets van m'n persoonlijke situatie, vind het dan buitengewoon onbeschoft om dan maar zo gaan te gaan praten omdat het blijkbaar voor jou wel snel en makkelijk ging. Maar dat is gewoon geen rede om mij maar dan zo neer te gaan zetten.

Dit is nu al de 2e post van je tegenover mij waar ik behoorlijk geagiteerd door wordt.

Ik neem de volledige verantwoordelijkheid voor m'n eigen problemen en verslaving. Ik loop overal tegen een muur van onbegrip aan, moet dat hier nu ook al zo zijn? Het is nota bene een drugsforum. Ik vind gewoon dat het belangrijk is dat je hier terecht kunt met je verhaal en dan wat (mogelijk kritische) reacties erop krijgt. Ergens moet toch wel een plek zijn waar ik zonder al te veel oordelen kan praten over m'n probleem, drugsforum moet toch een plek kunnen zijn hiervoor?

Ik kan tegen kritiek, maar niet op deze gemakkelijke manier van praten terwijl je in principe niets weet van mij?

Maar goed. Ik zal m'n berichten hier jullie wel bespaard houden voortaan.

Raver.

Laatst bewerkt: 16 apr 2018 om 16:09
    Psychedelibee vindt dit leuk.
  36. acht.zes

acht.zes Wijs gebruiker

@Raver

Hey, ik wil je alleen maar helpen hoor. En dat doe ik door de waarheid te vertellen, en die kan best hard zijn. Afkicken van pammetjes zorgt er gewoon voor dat je je een tijdje beroerd voelt, dat hoort er gewoon bij, had ik ook. Daar moet je juist doorheen, en niet na ieder dipje meteen weer teruggrijpen op.

Graag gedaan.

37. Raver

Raver Bewuste gebruiker

Dat begrijp ik. Misschien moet je manier van dingen brengen een beetje aanpassen.

38. De Dunne

1000mg paracetamol

39. Roze olifant

Nee joh, blijf ze vooral hier posten. Ik heb er respect voor hoe eerlijk je hier bent over je terugvalmomenten, zat mensen die dat niet zouden doen om kritiek buiten de deur te houden.

Wat de één redelijk makkelijk afgaat is moeilijk voor de ander, da's een feit, maar het is soms echt niet verkeerd als iemand die door een zelfde soort proces is gegaan je even door elkaar komt schudden. Juist omdat niemand hier jouw precieze persoonlijke situatie kent, en jij wel, zou je zo'n reactie dus ook niet heel persoonlijk hoeven nemen. Maar zie wel de boodschap erachter, want die is gewoon waar: tig mensen zijn je voorgegaan wat betreft het afkicken van benzo's, en die mensen hadden allemaal hun eigen unieke persoonlijke situaties en redenen voor gebruik, maar toch zijn ze er vanaf geraakt, dus jij kan dat ook. Misschien dan niet in een week, of twee, of drie, maar mogelijk kan het huidige tempo wel ietsje opgevoerd worden, als je jezelf nog net dat beetje extra pusht? Waarom zou je dat niet kunnen? Oké, oeps, vandaag een te hoge dosis diazepam genomen, jammer maar het is gebeurd, morgen extra streng zijn voor jezelf. En dan ook echt.

Btw: je arts komt wel voor beschamendere taferelen te staan dan benzo-afbouw-missers hoor. :wink: Je projecteert jouw negatieve oordelen over jezelf op haar. Maar ga even bij jezelf na waarom jij verpleegkunde bent gaan studeren en in de thuiszorg bent gaan werken, om anderen te helpen toch?

40. Raver

Raver Bewuste gebruiker

Thanks voor je reactie, wellicht vind ik het lastig om de échte waarheid onder ogen te zien. Ik weet het niet, maar ik was vanmiddag gewoon boos door de manier hoe ik benaderd werd. Kwam verkeerd over, boodschap is duidelijk.

En wat betreft de diazepam, ik kom er wel vanaf. Eerlijk zijn tegen de arts en dan komen we er wel uit hopelijk!

acht.zes, Sofia87 en Roze olifant vinden dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Welke drugs gebruik
  1. randomd00d
    Reacties:
    37
    Weergaven:
    5.913
  2. Gemini
    Reacties:
    52
    Weergaven:
    16.433