• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Net naar voedselbank geweest en kom op terug weg achter dat ik mijn huissleutels ben vergeten!!!!.
Dat is mij nog nooit gebeurd!!!.
Mijn sleutels is altijd het eerste wat ik pak.
Dat krijg je met een geheugen als een zeef.
Godzijdank is mijn dochter rond 3 uur thuis dus maar ff lekker buiten in de frisse lucht wachtte. :relaxed:
Bij jou ook zo een lekker zonnig weer? Hier zeer fris maar erg aangenaam.

De pakketten van de voedselbank, is dat voldoende voor een week en veel variatie in?

:) bij ons is er momenteel een app ''to good to go' , echt voor paar euro pakketten van de bakker of supermarkt of pizzaria (met bv waarde van 15 of zelfs 25) , dingen die nog goed zijn maar bv op de datum of gewoon overschot aan het einde van de dag en dan kun je die ophalen. Zelf nog niet geprobeerd omdat net bij ons in de regio minder beschikbaar is. Bestaan er in Nederland ook dergelijke projecten?

Syl

Wijs gebruiker
Bij jou ook zo een lekker zonnig weer? Hier zeer fris maar erg aangenaam.

De pakketten van de voedselbank, is dat voldoende voor een week en veel variatie in?

:) bij ons is er momenteel een app ''to good to go' , echt voor paar euro pakketten van de bakker of supermarkt of pizzaria , dingen die nog goed zijn maar bv op de datum of gewoon overschot aan het einde van de dag en dan kun je die ophalen. Zelf nog niet geprobeerd omdat net bij ons in de regio minder beschikbaar is. Bestaan er in Nederland ook dergelijke projecten?

De boodsch van voedselbank zijn afkomstig van bv supermarkten.
Het zijn producten die bijna over datum zijn of welke de datum al bereikt hebben.
Het is dus elke week afwachten.
Over het algemeen moet je het merendeel zelf gewoon aanschaffen.
Het zijn vaak producten waar je niks aan hebt voor de warme maaltijd bv.
Maar alle beetjes zijn meegenomen!!

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De boodsch van voedselbank zijn afkomstig van bv supermarkten.
Het zijn producten die bijna over datum zijn of welke de datum al bereikt hebben.
Het is dus elke week afwachten.
Over het algemeen moet je het merendeel zelf gewoon aanschaffen.
Het zijn vaak producten waar je niks aan hebt voor de warme maaltijd bv.
Maar alle beetjes zijn meegenomen!!
Das zeker waar.
Ja ik zie net dat die app zeker ook in Nederland werkt. Kunt die altijd eens installeren, misschien wel interessant

Syl

Wijs gebruiker
Das zeker waar.
Ja ik zie net dat die app zeker ook in Nederland werkt. Kunt die altijd eens installeren, misschien wel interessant
Heb gelijk net al gebruik gemaakt van de app.
Kan vanavond bij de coop mijn pakket ophalen voor €5.
Zal je vanavond laten weten wat of er zoal in zit.

Syl

Wijs gebruiker
Super! Ben benieuwd :hearteyecat:
Nou heb het even online opgezocht de prijzen en het totaal van dit pakket heeft waarde van €18,10 en heb ik dus nu €5 voor betaald.
Ik zeg moeite zeker waard!!

Er zit in :

Krieltjes
2 pakken koeken
Reuze eierkoeken
Karnemelk
Caesar salade schotel
Zak gemengde veldsla
Kipfilet voor op brood
2 hamburgers met spek.

Syl

Wijs gebruiker
Daar ben ik weer ff.
Mijn hoofdpijn welke ik inmiddels al een week heb neemt langzaam aan af.
Ik slik nu 3 dagen medicijnen voor te hoge bloeddruk.
Ik heb geen idee hoelang de medicatie nodig heeft om zijn werking te doen.
Volgens huisarts moet de hoofdpijn en misselijkheid af gaan nemen door de medicijnen.

Hoe ziet jullie weekend eruit, gaan jullie nog iets leuks doen??.

Syl

Wijs gebruiker
Hoe was jullie zaterdagavond?.
Normaal heb ik altijd s'ochtends enorme honger.
Nu eet ik met zware tegenzin een boterham.
Omdat ik mijn medicatie niet op lege maag wil innemen.
Anders had ik denk ik niks gegeten.
Alleen de gedachte aan eten maakt me nog misselijker.
Helaas ook nog steeds hoofdpijn.
Zit nu op dag 4 van mijn medicatie voor mijn te hoge bloeddruk.
Mijn vermoeidheid is nog steeds enorm.

Ik heb er aardig genoeg van van dit alles.
Ik probeer afleiding te zoeken maar de misselijkheid en hoofdpijn zijn te erg aanwezig.

Toen ik nog speed gebruikte was ik enorm creatief.
Ik was altijd wel iets aan te maken of iets in mijn huis aan het verfen of decoreren.
Sinds ik gestopt ben met de speed heb ik geen inspiratie meer lijkt het.
Ik krijg niks meer uit handen.
Of het komt door de speed of door mijn depressie en de daarbij horende vermoeidheid geen idee.

Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag?.

Bas

Wijs gebruiker
Toen ik nog speed gebruikte was ik enorm creatief.
Ik was altijd wel iets aan te maken of iets in mijn huis aan het verfen of decoreren.
Sinds ik gestopt ben met de speed heb ik geen inspiratie meer lijkt het.
Ik krijg niks meer uit handen.
Of het komt door de speed of door mijn depressie en de daarbij horende vermoeidheid geen idee.
Ik denk dat dit wat tijd nodig heeft. Je doorloopt een heel proces momenteel wat gewoon wel een aantal jaren in beslag zal nemen voordat je echt de persoon wordt die je wilt worden. Het vinden van inspiratie is naar mijn mening afhankelijk van hoeveel rust je in je hoofd hebt. Je hebt momenteel nog zat andere dingen die ook belangrijk zijn en waar ook aandacht aan besteed moet worden; het hele afkick proces, familie, etc.

Ik denk dat wanneer dit afgelopen is en wanneer je vol zelfvertrouwen kan zeggen dat je afgekickt bent, je weer in staat bent om al die andere dingen te doen. Omdat je dan rust hebt. Probeer eerst het ene af te ronden voordat je ergens andere aan begint. Niet te snel dingen willen, stapje voor stapje. Laat je niet gek maken door de gedachte van dat je met speed wel inspiratie hebt. Dat is niet zo.

Syl

Wijs gebruiker
Ik denk dat dit wat tijd nodig heeft. Je doorloopt een heel proces momenteel wat gewoon wel een aantal jaren in beslag zal nemen voordat je echt de persoon wordt die je wilt worden. Het vinden van inspiratie is naar mijn mening afhankelijk van hoeveel rust je in je hoofd hebt. Je hebt momenteel nog zat andere dingen die ook belangrijk zijn en waar ook aandacht aan besteed moet worden; het hele afkick proces, familie, etc.

Ik denk dat wanneer dit afgelopen is en wanneer je vol zelfvertrouwen kan zeggen dat je afgekickt bent, je weer in staat bent om al die andere dingen te doen. Omdat je dan rust hebt. Probeer eerst het ene af te ronden voordat je ergens andere aan begint. Niet te snel dingen willen, stapje voor stapje. Laat je niet gek maken door de gedachte van dat je met speed wel inspiratie hebt. Dat is niet zo.
Dank je wel! :redheart:
Ja ik weet wel van mezelf dat ik altijd te veel eis van mezelf.
Zo ben ik 3 jaar geleden begonnen met 2 thuisstudie.
Er werd mij toen ook al gezegd van waarom nu weer gelijk 2 en niet gewoon eerst 1?
Jaaa zei ik vol goede moed, met deze 2 samenkun je meer.
Maar alles wat ik las aan lesstof ging er ene oor in en andere oor uit.
Zo wou ik vorig jaar perse mijn scootertheorie behalen en ging druk aan het leren.
Helaas met zelfde resultaat dat ik niks opsla.
Mijn psycholoog destijds zei dat ik mezelf aan het kwellen was door van alles te willen terwijl mijn hoofd eerst rust moet.

Dat is iets wat ik moet leren..
Ik voel constant de drang dat ik gewoon mijn tijd nu in ziektewet goed moet besteden.
Maar begin nu wel langzaamaan in te zien dat dat juist is door tot rust te komen ipv mezelf van alles op te leggen.

Nu ik me zo beroerd voel al week door mijn te hoge bloeddruk denk je terug aan bv hoe creatief ik eerst wel niet was.
Maar wat je zegt het heeft tijd nodig.

• Like
Waarderingen: Bas

Syl

Wijs gebruiker
Ik moet even van me afschrijven om mijn emoties onder controle te houden.
Mijn dochter heeft vandaag een dag vrij van school.
Ze gaat zo met een vriendin dagje naar den haag met hun gratis ov.
We hadden net een gesprekje en dat monde uit vanuit mijn dochter in een hele discussie.
Waarbij ze het nodig vond om tegen mij te zeggen dat het soms wel lijkt dat zij de moeder is ipv mij.
Dit omdat zij vind dat ik bepaalde financiële zaken uitstel.
Dit heeft mij enorm gekwetst deze opmerking omdat ik ondanks ik met een minimum uitkering amper rond kan komen er altijd echt alles aan doe dat juist zij niks te kort komt.
Ik haal nooit iets voor mezelf en ookal zou ik graag bv een x zelf nieuwe kleding of schoenen kopen ik zet mijn dochter altijd op de eerste plek.
Ik ben zo boos nu omdat zij dadelijk lekker weg is en het naar der zin heeft en mij hier achterlaat met een enorm klote gevoel.
Ik heb haar aangegeven dat ik niet voor niks aan de antidepresiva zit en ook niet voor niks aan de medicatie zit voor een te hoge bloeddruk en ik het op prijs zou stellen dat ze een beetje op der woorden let omdat dit zeker mij niet ten goede komt.
Ik kan echt heel veel hebben maar zodra mijn dochter, de gene waar ik het allemaal nog voor doe mij zo kwets breek ik.
Ik kan dit niet aan, niet met mijn depressie in ieder geval.
Normaal zou ik koel gereageerd hebben en lekker mijn ding gaan doen.
Nu ik zak gelijk naar de bodem van de put en de eerste gedachtes die opkomen zijn weer: waar doe ik het allemaal nog voor?
Waarom nog zo hard vechten terwijl ik al op ben als het toch niet gewaardeerd word.
En ja dan komt ook mijn doodsverlangen heel sterk na boven.
Ik voel me gekwetst en ben heel erg verdrietig.
Ook voel ik enorme woede en denk :ga zelf maar eens een maand in mijn schoenen staan met je "ik lijk soms meer de moeder".
Regel jij het maar eens een maand lang allemaal en zorg er wel voor dat ik niks te kort kom.
Ik weet het, het is een puber en ik moet het niet persoonlijk opvatten dat is mij al vaak verteld.
Toch ga ik door 1 zo'n opmerking kapot!!!.

Syl

Wijs gebruiker
Daar ben ik weer ff.
Mijn dochter heeft vanochtend haar excuus aangeboden voor haar gedrag van gisteren.
Ik heb haar duidelijk uitgelegd wat zulke uitspraken met mij doen op het moment.

Ik zweet me echt het laplazerus, echt niet normaal meer!!.
Ik zit gewoon rustig op de bank een paar mails te beantwoorden en mijn shirt is zeiknat.
Ik zweet gewoon nog meer dan toen ik speed gebruikte.
Waarsch komt het door mijn te hoge bloeddruk.
Heb ook nog steeds al vanaf dat ik na spoedeisende hulp ging t/'m nu koppijn.
Mijn eetlust is helemaal weg.
Vanochtend kwam ik erachter dat ik gister alleen s' ochtends een boterham heb gegete met zware tegenzin omdat ik mij medicijnen niet op lege maag kan innemen.
Net ff na supermarkt gelopen en ik kom thuis en mijn ademhaling is zooo hoog en snel alsof ik een marathon heb gerent.
Vrijdag terug naar huisarts om bloeddruk op nieuw te meten en te kijke hoe het gaat.

Gisteren sprak ik op een ander forum een vrouw die zelf een boek had geschreven.
Ik vroeg haar hoe dat precies in zijn werk gaat met uitgeven enz.
Ze gaf me zoveel nuttige info waar ik gelijk al mee aan de slag kan.
Ik denk er al jaren over om een boek te schrijven om zo andere te helpen en zzie het als stuk verwerking.
Ik vond het alleen super moeilijk om
te starten en waar je zo al op moet letten.
Ik ga het nu gewoon proberen met de handige tips welke ik gekregen heb.

Hoe ziet jullie dag eruit?

Laatst bewerkt:

Syl

Wijs gebruiker
Daar ben ik weer ff...
Ik heb net zo iets akwards gehad!!! :dizzy::dizzy::dizzy:

Ik was vandaag hele dag al misselijk.
Dacht net ik loop ff na de supermarkt paar kleine dingetjes halen.
Ik loop terug over parkeerplaats van supermarkt staat de viskraam er.
Ik loop langs die viskraam en die lucht....
OMG
Ik heb midden voor die viskraam overgegeven!!!.
Waren gewoon mensen lekker aan het genieten van hun visje :grimacing::grimacing::grimacing:

Nou zo is mijn leven toch niet helemaal saai :flushed::tearsofjoy:

Bas

Wijs gebruiker
Ik moet even van me afschrijven om mijn emoties onder controle te houden.
Mijn dochter heeft vandaag een dag vrij van school.
Ze gaat zo met een vriendin dagje naar den haag met hun gratis ov.
We hadden net een gesprekje en dat monde uit vanuit mijn dochter in een hele discussie.
Waarbij ze het nodig vond om tegen mij te zeggen dat het soms wel lijkt dat zij de moeder is ipv mij.
Dit omdat zij vind dat ik bepaalde financiële zaken uitstel.
Dit heeft mij enorm gekwetst deze opmerking omdat ik ondanks ik met een minimum uitkering amper rond kan komen er altijd echt alles aan doe dat juist zij niks te kort komt.
Ik haal nooit iets voor mezelf en ookal zou ik graag bv een x zelf nieuwe kleding of schoenen kopen ik zet mijn dochter altijd op de eerste plek.
Ik ben zo boos nu omdat zij dadelijk lekker weg is en het naar der zin heeft en mij hier achterlaat met een enorm klote gevoel.
Ik heb haar aangegeven dat ik niet voor niks aan de antidepresiva zit en ook niet voor niks aan de medicatie zit voor een te hoge bloeddruk en ik het op prijs zou stellen dat ze een beetje op der woorden let omdat dit zeker mij niet ten goede komt.
Ik kan echt heel veel hebben maar zodra mijn dochter, de gene waar ik het allemaal nog voor doe mij zo kwets breek ik.
Ik kan dit niet aan, niet met mijn depressie in ieder geval.
Normaal zou ik koel gereageerd hebben en lekker mijn ding gaan doen.
Nu ik zak gelijk naar de bodem van de put en de eerste gedachtes die opkomen zijn weer: waar doe ik het allemaal nog voor?
Waarom nog zo hard vechten terwijl ik al op ben als het toch niet gewaardeerd word.
En ja dan komt ook mijn doodsverlangen heel sterk na boven.
Ik voel me gekwetst en ben heel erg verdrietig.
Ook voel ik enorme woede en denk :ga zelf maar eens een maand in mijn schoenen staan met je "ik lijk soms meer de moeder".
Regel jij het maar eens een maand lang allemaal en zorg er wel voor dat ik niks te kort kom.
Ik weet het, het is een puber en ik moet het niet persoonlijk opvatten dat is mij al vaak verteld.
Toch ga ik door 1 zo'n opmerking kapot!!!.
Wil hierop wel even reageren, klinkt wel interessant.

Ten eerste zou ik in jouw situatie, jezelf op de 1e plek zetten. Als je iets wilt veranderen, kunnen andere je sturen en steunen, maar uiteindelijk moet je het zelf doen. Dus dat gaat aandacht kosten, iets wat je nu eigenlijk minder moet geven aan anderen.

Maar betreft je dochter; die heeft toch ook echt énorm geleden onder jouw verslaving toendertijd? Denk daar even aan, hoe hard jij haar in de steek hebt gelaten, gekwetst, genegeerd, etc. (In het ergste geval gezien hé, want niet veel verslaafden denken aan anderen. Niet zo gek dat verslaafden juist veel naasten verliezen).

Als laatste wat ik wil zeggen; je bent al zo lang clean, is het dan niet het moment om dan tegen jezelf te zeggen: "Ja ik ben clean, het is me gelukt!". Het klinkt telkens alsof je dit telkens uitstelt, je je vast houd aan een beetje angst en je je niet bewust bent van wat je allemaal al hebt bereikt. Alsof die knop even omgezet moet worden. Daar ben je volgens mij bang voor.

Je bent afgekickt, maar iets in je zegt dat datgene wat je bereikt hebt, nog steeds net niet goed genoeg is om ook echt te zeggen dat je afgekickt bent. Zo klinkt het naar mijn mening. (:

Syl

Wijs gebruiker
Maar betreft je dochter; die heeft toch ook echt énorm geleden onder jouw verslaving toendertijd? Denk daar even aan, hoe hard jij haar in de steek hebt gelaten, gekwetst, genegeerd, etc.
Dank je wel voor je reactie allereerst.
Ik vraag me alleen af of je alleen dit bericht van mij gelezen hebt of mij beetje hebt gevolgd.
Ik vind deze uitspraken namelijk nogal hard en ook zeer zeker niet kloppen.
Mijn dochter heeft enorm geleden onder het huiselijk geweld destijds en onder hoe haar ouders op brute wijze uit elkaar zijn gegaan.
Zij heeft nooit geweten van mijn speedverslaving en ik heb haar juist alles behalve in de steek gelaten, genegeerd en gekwetst.
Ik ben ondanks alles er juist altijd voor haar geweest en heb haar juist NOOIT laten vallen.
De uitspraak welke ze deed waar op jij reageer was puur en alleen gericht op het feit dat zij op dat moment op financieel gebied haar zin ergens niet in kreeg.

Je kunt veel van mij zeggen maar 1 ding durf ik van mezelf hardop over mezelf te zeggen en dat is dat wat jij zegt over hoe ik mijn dochter tijdens mijn verslaving heb behandeld zo onjuist is!.

Het feit dat ik al 8 mnd clean ben ik nog steeds op dit forum berichten plaatst staat los van het feit dat ik weet dat ik afgekickt ben.
Ook dat is iets wat de mensen die mij volgen weten van mij..
Dat ik dit nog doe omdat dit mij enorm helpt in mijn gehele proces waar ik in zit.
Ik verder niemand heb waar ik mijn ei bij kwijt kan over mijn dagelijkse gang van zaken.

Mijn excuus als ik je bericht verkeerd gelezen heb wat natuurlijk zou kunnen.
Het komt alleen op mij over dat je weinig van mijn situatie af weet en enkel reageer op 1 bericht wat je leest.

Laatst bewerkt:

*.exe2.0

Bewuste gebruiker
Daar ben ik weer ff.
Mijn dochter heeft vanochtend haar excuus aangeboden voor haar gedrag van gisteren.
Ik heb haar duidelijk uitgelegd wat zulke uitspraken met mij doen op het moment.

Ik zweet me echt het laplazerus, echt niet normaal meer!!.
Ik zit gewoon rustig op de bank een paar mails te beantwoorden en mijn shirt is zeiknat.
Ik zweet gewoon nog meer dan toen ik speed gebruikte.
Waarsch komt het door mijn te hoge bloeddruk.
Heb ook nog steeds al vanaf dat ik na spoedeisende hulp ging t/'m nu koppijn.
Mijn eetlust is helemaal weg.
Vanochtend kwam ik erachter dat ik gister alleen s' ochtends een boterham heb gegete met zware tegenzin omdat ik mij medicijnen niet op lege maag kan innemen.
Net ff na supermarkt gelopen en ik kom thuis en mijn ademhaling is zooo hoog en snel alsof ik een marathon heb gerent.
Vrijdag terug naar huisarts om bloeddruk op nieuw te meten en te kijke hoe het gaat.

Gisteren sprak ik op een ander forum een vrouw die zelf een boek had geschreven.
Ik vroeg haar hoe dat precies in zijn werk gaat met uitgeven enz.
Ze gaf me zoveel nuttige info waar ik gelijk al mee aan de slag kan.
Ik denk er al jaren over om een boek te schrijven om zo andere te helpen en zzie het als stuk verwerking.
Ik vond het alleen super moeilijk om
te starten en waar je zo al op moet letten.
Ik ga het nu gewoon proberen met de handige tips welke ik gekregen heb.

Hoe ziet jullie dag eruit?
Heel goed van je dochter, serieus. Zo zie je dat ze jou (al is ze puber en valt haar gedrag (mede) daardoor te verklaren) respecteert.
Fijn dat je er uberhaupt over kan praten als zoiets is voorgevallen.

Niet weer een megataak op je nek halen he door een boek te schrijven!
Al denk ik wel dat het een prima manier van verwerken kan zijn.
Je 'verhaal doen', ook zoals hier op het forum, is gewoon lekker.
Van je af schrijven he, heet niet voor niets zo :)

Daar ben ik weer ff...
Ik heb net zo iets akwards gehad!!! :dizzy::dizzy::dizzy:

Ik was vandaag hele dag al misselijk.
Dacht net ik loop ff na de supermarkt paar kleine dingetjes halen.
Ik loop terug over parkeerplaats van supermarkt staat de viskraam er.
Ik loop langs die viskraam en die lucht....
OMG
Ik heb midden voor die viskraam overgegeven!!!.
Waren gewoon mensen lekker aan het genieten van hun visje :grimacing::grimacing::grimacing:

Nou zo is mijn leven toch niet helemaal saai :flushed::tearsofjoy:
Damn, timing.....hahahah. Kan je ook niks aan doen, helaas.
"Sorry mensen, eet ze nog!"

• Like
Waarderingen: Syl

Bas

Wijs gebruiker
@Syl Ja, ik volg je topic al sinds het begin en heb het meeste wel gelezen zodra er een update kwam. Ik sprak over 'in het ergste geval', omdat niet veel verslaafden aan andere denken. Maar inderdaad, klopt wat je zei over dat je er altijd voor je dochter was vroeger. Ik zei dat niet om te gaan zitten haten ofzo. Ik wil je niet van dit forum hebben hoor, ik weet dat dit je uitlaatklep is. Ik heb dit echt allemaal vanaf het begin meegekregen. Ik bedoelde het gewoon goed. Sorry.

Syl

Wijs gebruiker
@Syl Ja, ik volg je topic al sinds het begin en heb het meeste wel gelezen zodra er een update kwam. Ik sprak over 'in het ergste geval', omdat niet veel verslaafden aan andere denken. Maar inderdaad, klopt wat je zei over dat je er altijd voor je dochter was vroeger. Ik zei dat niet om te gaan zitten haten ofzo. Ik wil je niet van dit forum hebben hoor, ik weet dat dit je uitlaatklep is. Ik heb dit echt allemaal vanaf het begin meegekregen. Ik bedoelde het gewoon goed. Sorry.
Bas,

Daarom dat ik ook onderaan mijn reactie zei dat het ook kan dat ik het verkeerd las.
Als iemand iets zegt over mij als moeder dan raak ik gelijk in de verdediging.
Dat is namelijk de plek waar je me het hardst raakt.

Het klopt inderdaad dar de veel verslaafden geen aandacht hebben hun naasten.
Bij mij was dit juist in de periode dat ik een eigen huisje kreeg met mijn dochter het tegenover gestelde.
Ik begon weer aan de speed omdat ik gewoon door alles uitgeput was.
Ik wou juist ondanks alles er voor de volle 200% voor mijn dochter zijn.
Ik was bang in te storten en zo niet goed meer voor haar te kunnen zorgen.
De speed gaf mij juist de energie om dag in dag uit vol te houden voor mijn gevoel destijds en toch een goede moeder kon zijn.

Mischien was mijn reactie op je wat fel mijn excuus daar voor van mijn kant.
Kan goed kritiek hebben maar op sommige gebieden ga ik gelijk in de verdediging.

Syl

Wijs gebruiker
Heel goed van je dochter, serieus. Zo zie je dat ze jou (al is ze puber en valt haar gedrag (mede) daardoor te verklaren) respecteert.
Fijn dat je er uberhaupt over kan praten als zoiets is voorgevallen.

Niet weer een megataak op je nek halen he door een boek te schrijven!
Al denk ik wel dat het een prima manier van verwerken kan zijn.
Je 'verhaal doen', ook zoals hier op het forum, is gewoon lekker.
Van je af schrijven he, heet niet voor niets zo :)

Damn, timing.....hahahah. Kan je ook niks aan doen, helaas.
"Sorry mensen, eet ze nog!"

Ja mijn dochter en ik praten wel altijd een ruzie uit.
Mijn dochter weet ook dat ze mij gewoon ergens op aan kan spreken als ik iets niet juist doe in haar ogen.
Maar uiteraard wel op een fatsoenlijke manier.
Als je een ruzie uitpraat weet je van beide kanten ook wat de ander dwars zit.

Jaaaaaaa het was heel genant dat ik moest overgeven joh :yum::fish:🤮
Ik had op dat moment ff geen "lekker bekkie". :grinning:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Even wat bij gelezen hier. Dat voorval met je dochter kan ik me goed van indenken dat dat als een klap in het gezicht voelt na alles wat je voor haar doet. Ze is een puber en die zeggen soms hele ondoordachte dingen, maar als je je al helemaal niet lekker in je vel voelt zitten is zoiets natuurlijk moeilijk te verteren.

Maar ik las ook dat je zit met spanningshoofdpijn en omdat ik daar zelf ook geregeld mee te maken heb, wou ik even wat met je delen. Natuurlijk is er ten eerste de oorzaak van die spanning/stress, waar je al achter gekomen bent. Daar zul je zelf een oplossing voor moeten zoeken ben ik bang. Maar daarnaast zijn er ook manieren om je klachten te verzachten. Spanningshoofdpijn heeft zijn oorzaak in het lichaam namelijk meestal in een paar hele specifieke spieren. Namelijk in je nek vlak onder de aanhechting met de schedel en lager in de nek en schouders. De spanning in je lijf heeft de neiging om daar eerst opgeslagen te worden en zorgt zo voor allerlei narigheid. Een tijd terug stuitte ik op een youtube kanaal met oefeningen die dit aanpakken. Hierbij twee relevante video's voor oefeningen tegen spanningshoofdpijn:

De bovenste video is dus een stretch voor de spieren vlak onder de achterkant van je schedel en de onderste gaat over drukpunten in de nek en schouders. Deze zouden de symptomen al een stuk draaglijker moeten maken voor je.

Daarnaast raad ik ook deze video aan:

Dit pakt de stress meer aan van binnenuit, wat ook weer een groot effect heeft op de spanning in je nek en schouders waar die hoofdpijn vervolgens uit ontstaat.

Hopelijk helpt dit je wat...

Laatst bewerkt:

Syl

Wijs gebruiker
Even wat bij gelezen hier. Dat voorval met je dochter kan ik me goed van indenken dat dat als een klap in het gezicht voelt na alles wat je voor haar doet. Ze is een puber en die zeggen soms hele ondoordachte dingen, maar als je je al helemaal niet lekker in je vel voelt zitten is zoiets natuurlijk moeilijk te verteren.

Maar ik las ook dat je zit met spanningshoofdpijn en omdat ik daar zelf ook geregeld mee te maken heb, wou ik even wat met je delen. Natuurlijk is er ten eerste de oorzaak van die spanning/stress, waar je al achter gekomen bent. Daar zul je zelf een oplossing voor moeten zoeken ben ik bang. Maar daarnaast zijn er ook manieren om je klachten te verzachten. Spanningshoofdpijn heeft zijn oorzaak in het lichaam namelijk meestal in een paar hele specifieke spieren. Namelijk in je nek vlak onder de aanhechting met de schedel en lager in de nek en schouders. De spanning in je lijf heeft de neiging om daar eerst opgeslagen te worden en zorgt zo voor allerlei narigheid. Een tijd terug stuitte ik op een youtube kanaal met oefeningen die dit aanpakken. Hierbij twee relevante video's voor oefeningen tegen spanningshoofdpijn:

De bovenste video is dus een stretch voor de spieren vlak onder de achterkant van je schedel en de onderste gaat over drukpunten in de nek en schouders. Deze zouden de symptomen al een stuk draaglijker moeten maken voor je.

Daarnaast raadt ik ook deze video aan:

Dit pakt de stress meer aan van binnenuit, wat ook weer een groot effect heeft op de spanning in je nek en schouders waar die hoofdpijn vervolgens uit ontstaat.

Hopelijk helpt dit je wat...
Dank je wel super dit!!.
Hier ga ik zeer zeker mee aan de slag!!.
Ik sta altijd open om nieuwe methodes te proberen.

Voorheen heb ik periode gehad dat de stress op mijn rechterbeen zat.
Mijn spieren deden 24/7 niks anders dan aanspannen.
Heb daar toen revalidatie voor gehad.
Niet alleen fysio kreeg ik om dit probleem aan te pakken maar ook haptotheraphie, psychologie, ergotherapie.
Ik heb daar veel aan gehad en ook van klachten aan me been af.

Er is mij verteld dat mijn lichaam geen verschil meer kent tussen ontspannen en aanspannen.
Zo heb ik problemen destijds ondervonden dat ik niet meer na de wc kon.

Ik heb trauma therapie en door middel van het verwerken hoop ik ook minder stress op den duur te hebben.
Ik loop nu ruim 5 jaar met ptss en ookal zeg ik vaak tegen mezelf als ik mezelf gestrest voel dat er geen reden voor is dit gebeurd gewoon automatisch.

Ik heb van iemand op dit forum ook al de tip gekregen om eens te gaan floaten dat schijnt heel erg ontspannen te zijn.
Zodra ik hier x financieel mogelijkheid voor heb wil ik dit zeer zeker x proberen.

Nogmaals dank voor je bericht!!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Stress is echt killing voor het goed functioneren van het lichaam. Veel meer nog dan de meesten zich beseffen denk ik. En natuurlijk zorgt die lichamelijke ellende op zijn beurt weer voor nog veel meer stress...

En wat dokters zeggen is ook niet altijd de (hele) waarheid. Soms zijn er hele simpele handelingen die je kunt doen die je kunnen helpen, waar geen ingrijpend iets voor aan te pas hoeft te komen. Natuurlijk moet je naar de dokter blijven gaan, maar zoek daarnaast ook altijd zelf naar oplossingen is mijn mening. Het maar jaren rond blijven lopen met anti-depressiva is naar mijn mening 1 van die dingen. Het kan een brug slaan naar zelfstandig geestelijk goed functioneren, maar (imo) wordt het veel teveel gezien als een langere termijn oplossing. Maar dat is mijn mening dus maar. Maar doe wat je denkt dat nodig is.

Floaten heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat het je hoofd goed leegmaakt en dat werkt sowieso zeer goed tegen stress! Daarom ook echt bezig gaan met die Wim Hof ademhalingsmethode, want dat is wat het doet: je hoofd leegmaken (en je ademhaling verdiepen, wat zeer belangrijk is om stressvrij te leven).

Hoop echt voor je dat het allemaal weer wat makkelijker wordt. :)

• Like

Syl

Wijs gebruiker
Stress is echt killing voor het goed functioneren van het lichaam. Veel meer nog dan de meesten zich beseffen denk ik. En natuurlijk zorgt die lichamelijke ellende op zijn beurt weer voor nog veel meer stress...

En wat dokters zeggen is ook niet altijd de (hele) waarheid. Soms zijn er hele simpele handelingen die je kunt doen die je kunnen helpen, waar geen ingrijpend iets voor aan te pas hoeft te komen. Natuurlijk moet je naar de dokter blijven gaan, maar zoek daarnaast ook altijd zelf naar oplossingen is mijn mening. Het maar jaren rond blijven lopen met anti-depressiva is naar mijn mening 1 van die dingen. Het kan een brug slaan naar zelfstandig geestelijk goed functioneren, maar (imo) wordt het veel teveel gezien als een langere termijn oplossing. Maar dat is mijn mening dus maar. Maar doe wat je denkt dat nodig is.

Floaten heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat het je hoofd goed leegmaakt en dat werkt sowieso zeer goed tegen stress! Daarom ook echt bezig gaan met die Wim Hof ademhalingsmethode, want dat is wat het doet: je hoofd leegmaken (en je ademhaling verdiepen, wat zeer belangrijk is om stressvrij te leven).

Hoop echt voor je dat het allemaal weer wat makkelijker wordt. :)
Helemaal mee eens wat je omschrijft!!.
Ik heb ook tijdje yin yoga gedaan om te ontspannen.
Ik wil ook graag dit weer oppakken daar waar het beetje betaalbaar is.

Ik ben het ook helemaal eens met het feit dat je niet jaren met antidepresiva moet rond lopen.
Ik heb er zelf al afgelopen tijd meerdere malen over nagedacht om er mee te stoppen.
Ik ben laatst bij instantie geweest om hulp te vragen bij meer sociale contacten.
Ik ben van mening als mijn sociale contacten beter zijn mijn stress ook zal afnemen.
Ze zijn voor mij bezig hiermee en ze nemen contact op met me.
Ook ben ik aan het kijken voor cursussen en ga ik in febr bv cursus volgen.
Verder heb ik me aangemeld bij steungroep depressie in mijn woonplaats.
Daar kun je met lotgenoten praten en zo ook nieuwe mensen leren kennen en bv samen activiteiten ondernemen.

Ik weet dus wat de stappen zijn en ben er mee bezig.
Zodra dat beter loopt en ik beter in mijn vel zit wil ik zo bij zo stoppen met de antidepresiva.
Ook wil ik weer het sporten oppakken.

Ik ga nu zo naar mijn psycholoog afscheid nemen en kennismaken met mijn nieuwe psycholoog.
Nogmaals dank voor je adviezen!!

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Mischien was mijn reactie op je wat fel mijn excuus daar voor van mijn kant.
Kan goed kritiek hebben maar op sommige gebieden ga ik gelijk in de verdediging.
Hey Syl,

Ik snap je reactie volkomen hoor. Ik zat bij Bas zijn reactie ook even achterover van, goeiemorgen, da's wel erg hard! Goed bedoeld, dat geloof ik heus wel.

Maar jij en je dochter verwaarlozen? Het enige wat ik van jou lees is dat je keihard voor haar knokt. Jezelf zet je op de tweede plaats. Zij gaat voor, wat er ook gebeurt. Zulke onvoorwaardelijke liefde is een inspiratie voor velen.

Er heeft jou al zoveel tegen gezeten. En je vecht maar door. Iemand die wil oordelen moet maar eens even in jouw schoenen lopen.

Je bent een kanjer. En stiekem weet je dat zelf ook wel. :wink:

Syl

Wijs gebruiker
Hey Syl,

Ik snap je reactie volkomen hoor. Ik zat bij Bas zijn reactie ook even achterover van, goeiemorgen, da's wel erg hard! Goed bedoeld, dat geloof ik heus wel.

Maar jij en je dochter verwaarlozen? Het enige wat ik van jou lees is dat je keihard voor haar knokt. Jezelf zet je op de tweede plaats. Zij gaat voor, wat er ook gebeurt. Zulke onvoorwaardelijke liefde is een inspiratie voor velen.

Er heeft jou al zoveel tegen gezeten. En je vecht maar door. Iemand die wil oordelen moet maar eens even in jouw schoenen lopen.

Je bent een kanjer. En stiekem weet je dat zelf ook wel. :wink:
Aaaaah dank je wel!! :heartsuit:

Syl

Wijs gebruiker
Hoi hoi,
Net bij huisarts geweest voor controle bloeddruk.
Gebruik nu een week medicatie ervoor en mijn bloeddruk was vandaag al gezakt.
Mijn huisarts zei dat ik er rekening mee moest houden dat ik deze medicatie de rest van mijn leven moet gebruiken.
Dit vond ik best raar en vroeg aan dokter, als door stress komt en die neemt naar tijd af en bloeddruk is weer normaal is toch onzin rest van leven te gebruiken?.
Hij zei dat als bloeddruk tijd weer normaal is je eventueel zou kunnen afbouwen.
Over 2 weken moet ik terug komen om bloeddruk weer te laten contreren.
En over 6 weken wil hij dat ik bloed laat prikken om te kijken of er schade aan mijn nieren is.

Hij zat er aan te denken om zwaardere slaapmedicatie voor te schrijven.
Ik wil dit niet en zei dat de temazepam goed zo is.
Ik slaap nu tot een uur of 4 en dan ga ik na wc en duurt daarna wel ff voor ik weer in slaap val.
Ik gebruik momenteel genoeg zooi en ben van mening dat dat ook niet de oplossing is voor mijn enorme vermoeidheid.

Hebben jullie nog wilde plannen voor het weekend??

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoi Syl,

De medicatie waar je het hierboven over hebt, welke is dat? Waar je bloeddruk van zakte?

Wat je zegt over je dokter die zegt dat je levenslang iets moet gebruiken is precies wat ik bedoelde. Doktoren zeggen soms dingen waar ik me echt even van achter de oren moet krabben. Begrijp me niet verkeerd, luister naar je dokter. Ik wil nooit beweren dat iemand dat niet moet doen. Maar daarnaast, denk ook zelf na. Ga op onderzoek. Is het écht nodig en goed om levenslang iets te moeten gebruiken? Is dat hoe we gemaakt zijn? Om levenslang een door mensen gemaakt iets te moeten gebruiken om een beetje lekker te kunnen leven? In sommige gevallen misschien wel, ik zeg niet dat dit nooit zo is. Maar blijf alsjeblieft zelf ook nadenken en neem niet alles zomaar aan. Ga eventueel ook voor een second opinion naar een andere dokter.

Hierbij een video die toevallig net in mijn recommended staat, die hier precies op aansluit:

De man praat een beetje tegen me alsof ik 8 jaar oud ben, maar los daarvan is dit zeer goed advies denk ik.

Syl

Wijs gebruiker
Hoi Syl,

De medicatie waar je het hierboven over hebt, welke is dat? Waar je bloeddruk van zakte?

Wat je zegt over je dokter die zegt dat je levenslang iets moet gebruiken is precies wat ik bedoelde. Doktoren zeggen soms dingen waar ik me echt even van achter de oren moet krabben. Begrijp me niet verkeerd, luister naar je dokter. Ik wil nooit beweren dat iemand dat niet moet doen. Maar daarnaast, denk ook zelf na. Ga op onderzoek. Is het écht nodig en goed om levenslang iets te moeten gebruiken? Is dat hoe we gemaakt zijn? Om levenslang een door mensen gemaakt iets te moeten gebruiken om een beetje lekker te kunnen leven? In sommige gevallen misschien wel, ik zeg niet dat dit nooit zo is. Maar blijf alsjeblieft zelf ook nadenken en neem niet alles zomaar aan. Ga eventueel ook voor een second opinion naar een andere dokter.

Hierbij een video die toevallig net in mijn recommended staat, die hier precies op aansluit:

De man praat een beetje tegen me alsof ik 8 jaar oud ben, maar los daarvan is dit zeer goed advies denk ik.
Klopt helemaal wat je zegt!.
Ik vond het zelf ook heel raar.
Heb daarom ook gelijk aan dokter gezegd dat ik dat heel vreemd vind.
Dat als bv mijn hoge bloeddruk komt door de stress en deze stress met de tijd afneemt en bloeddruk weer goed is....
Waarom zou ik dan rest van me leven dit medicijn slikken?.
Toem zei dokter :jaaa dan zou je het eventueel kunnen afbouwen.
Het medicijn wat ik slik hiervoor is "lisinopril".

Heb wel vaker dat ik denk klopt dit wel?.
Zo kreeg ik in het verleden vaak hormoonzalf voorgeschreven voor eczeem bv.
Heb dat jaren gebruikt e nooit heeft dokter er destijds iets over gezegd.
Ik kwam bij een dermatoloog terecht en die zei dat je hormoonzalf helemaal niet zolang mag gebruiken.
Dat het je huid heel dun maakt.
Ik gebruikte het destijds voornamelijk voor mijn handen.
In de winter als ik bv winkel in ging en handschoenen uitdeed kreeg ik spontaan soort sneetjes en bloed aan handen door warmte verschil denk ik.
Ik heb destijds lichttherapie gehad om mijn huid dikker weer te maken.
Moest dan 3 x in de week na ziekenhuis in zo'n cabine staan.
Toen die lichtbehandeling afgelopen was was het eerste wat mijn dermatoloog voorschreef jawel hormoonzalf!!!.
Ik zei nu snap ik er helemaal niks meer van!!!.
WTF

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Daarom is het zo belangrijk om zelf na te blijven denken, vragen te stellen, etc. Die lisinopril ken ik trouwens niet, maar een bloeddruk verlager dus. Maar inderdaad wat je zegt, als je bloeddruk weer goed is, waarom dan ermee doorgaan? Waarom gaat zo'n dokter er vanuit dat je het levenslang moet gebruiken en waarom jou (onnodig) ongerust maken met zo'n statement...

Er is mij gedurende mijn leven meermaals door "specialisten" verteld dat ik dit en dat voor altijd zal hebben. Álles ben ik inmiddels vrij van. Achteraf zeggen ze dat ze daar dan verbaasd over zijn en dat het een 'uitzondering' is, maar waarom zeg je het dan op zo'n definitieve manier denk ik dan. We gaan er vanuit dat iemand die gestudeerd heeft om zich dokter te mogen noemen echt wel weet waar hij/zij het over heeft. Vaak onterecht dus blijkbaar.

Maar nogmaals, natuurlijk wel altijd naar je dokter luisteren. Ze hebben zonder twijfel veel kennis van zaken, alleen hoeft dat niet altijd te betekenen dat ze 100% gelijk zullen hebben over alles. Het blijven ook maar mensen.

• Like

Syl

Wijs gebruiker
Hoi hoi, daar was ik weer ff.
Sinds een week is mijn antidepressiva voor de laatste x opgehoogd.
Ik slik nu 120 mg.
Ik durf niet te zeggen of het daar door komt maar ik zit stuk beter in me vel.
Vermoeidheid is stuk minder en ik kan weer wat meer genieten van kleine dingen.

Laatst heb ik " Bad Karma" een bericht gestuurd.
Aangezien we beiden geen sociale contacten hebben en geen fam om op terug te vallen.
Ik vroeg of hij er wat voor voelde om elkaar elke dag een berichtje te sturen.
Maakt niet uit met wat maar zodat we beide elkaar Mischien kunnen helpen op deze manier.
Dat wou hij wel proberen, en vanaf dag 1 klikt het super.
We wensen elkaar een goede morge, vragen hoe de ander geslapen heeft en praten over wat ons bezig houd.
Vooral de avonden hebben we veel aan elkaar.
De tijd gaat zo een stuk sneller.
Wat kan dat een verschil maken om iemand te hebben om mee te praten.
Het doet me enorm goed!!!.
Dat je met iemand die je nooit ontmoet hebt een vriendschappelijk band kunt opbouwen vind ik bijzonder.
Bij deze : " dank je wel bad karma dat je dit een kans wou geven, jij geeft mijn dag weer invulling!!!

Vandaag hebben mijn dochter en ik 2 chinchillas gekregen.
De mensen waar ze van waren hadden er geen tijd meer voor.
Maar ze wouden ze alleen weg doen naar mensen waar ze goed gevoel bij hadden.
Vandaag hebben ze ze gebracht samen met een enorme kooi en veel voer.
We hebben alles gratis gekregen.
We zijn al helemaal verliefd op ze!!!.
Het is heerlijk om te kijken hoe ze samen aan het spelen zijn en samen tegen elkaar aan liggen te slapen.IMG_2019-12-08_21-14-15.JPG

Laatst bewerkt:

Syl

Wijs gebruiker
Hoi hoi,

Net voor controle bij huisarts geweest.
Ik vertelde hem dat ik best goed voel.
Ook vertelde ik dat ik gestopt ben met de temazepam en als ik echt niet in slaap kom, een halve oxazepam (5 mg) neem.
Mijn huisarts vind dat ik ontzettend goed bezig bent.
Hij vind het vooral goed dat ik gestopt ben met de temazepam.
Hij vroeg of ik nog iets van mijn ex had gehoord of dat het ff rustig is.
Verder vroeg hij of de kerst altijd emotioneel en zwaar voor me is.
Ik gaf aan dat ik geen problemen ondervind met kerst omdat mijn dochter en ik het altijd gezellig hebben samen.
We bv naar de bios gaan samen.
Moet dus nu na de feestdagen in de eerste week van januari pas terug komen.
Dus eigenlijk erg positief allemaal. 😊

Morgen gaan mijn dochter en ik eten bij de fam van haar vriend.
Die ouders hebben ons uitgenodigd om daar te eten.
Mijn dochters vriend is een hele lieve zorgzame jongen.
Als hij bij ons thuis is voel je je ook meteen op je gemak bij hem.
Zijn fam komt uit Irak en ze zijn erg gek op mijn dochter.
Ook zeggen ze steeds dat als we iets nodig hebben we dat hun kunnen zeggen en hun ons helpen.
Ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn.
Het feit dat ik er gewoon zin in heb is al bijzonder opzich.
Ik heb laatste jaar alles wat op mijn pad kwam voorbij laten gaan.
De stress van alleen het idee al was me al te veel en zorgde voor extreme uitslag in mijn gezicht.
Dus ben best blij verrast door mezelf dat ik het gelijk leuk vond en er zin in heb. 😊

Met de chinchillas gaat het goed.
Ze zijn super cute om naar te kijken.
Aangezien ze overdag veelal slapen en snachts tot leven komen zet ik 's avonds de kooi in de gang.
Ze kunnen aardig herrie maken met het geren door de kooi.
IMG_2019-12-12_17-56-25.JPG

Laatst bewerkt:
R

Revolutionair

Gast
Schattige beestjes!
Dieren kunnen je leven echt rijker maken.
Goed idee van je om ze te nemen.
Nog nooit van gehoord dat mensen deze beestjes als huisdier hebben.
Zijn ze echt knuffelbaar?
En houden ze daarvan?

• Like

*.exe2.0

Bewuste gebruiker
Hoi hoi,

Net voor controle bij huisarts geweest.
Ik vertelde hem dat ik best goed voel.
Ook vertelde ik dat ik gestopt ben met de temazepam en als ik echt niet in slaap kom, een halve oxazepam (5 mg) neem.
Mijn huisarts vind dat ik ontzettend goed bezig bent.
Hij vind het vooral goed dat ik gestopt ben met de temazepam.
Hij vroeg of ik nog iets van mijn ex had gehoord of dat het ff rustig is.
Verder vroeg hij of de kerst altijd emotioneel en zwaar voor me is.
Ik gaf aan dat ik geen problemen ondervind met kerst omdat mijn dochter en ik het altijd gezellig hebben samen.
We bv naar de bios gaan samen.
Moet dus nu na de feestdagen in de eerste week van januari pas terug komen.
Dus eigenlijk erg positief allemaal. 😊

Morgen gaan mijn dochter en ik eten bij de fam van haar vriend.
Die ouders hebben ons uitgenodigd om daar te eten.
Mijn dochters vriend is een hele lieve zorgzame jongen.
Als hij bij ons thuis is voel je je ook meteen op je gemak bij hem.
Zijn fam komt uit Irak en ze zijn erg gek op mijn dochter.
Ook zeggen ze steeds dat als we iets nodig hebben we dat hun kunnen zeggen en hun ons helpen.
Ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn.
Het feit dat ik er gewoon zin in heb is al bijzonder opzich.
Ik heb laatste jaar alles wat op mijn pad kwam voorbij laten gaan.
De stress van alleen het idee al was me al te veel en zorgde voor extreme uitslag in mijn gezicht.
Dus ben best blij verrast door mezelf dat ik het gelijk leuk vond en er zin in heb. 😊

Met de chinchillas gaat het goed.
Ze zijn super cute om naar te kijken.
Aangezien ze overdag veelal slapen en snachts tot leven komen zet ik 's avonds de kooi in de gang.
Ze kunnen aardig herrie maken met het geren door de kooi
Wat een fijn bericht!

• Like

Syl

Wijs gebruiker
Schattige beestjes!
Dieren kunnen je leven echt rijker maken.
Goed idee van je om ze te nemen.
Nog nooit van gehoord dat mensen deze beestjes als huisdier hebben.
Zijn ze echt knuffelbaar?
En houden ze daarvan?
Ik heb ook een cavia al ong 2 jaar.
De chinchillas zijn geen dieren die er van houden om bij je op schoot te zitten en echt te knuffelen.
Ze vinden het wel super leuk om samen door de kooi te rennen.
Ook schijnen ze het super te vinden om in huis te rennen en je er achteraan rent.
Dit doen we nog maar ff niet, ze moeten eerst beetje wennen.
Het is super leuk om naar ze te kijken!
Daarin tegen vind mijn cavia het geweldig om te knuffelen.
Die ligt het liefst de hele dag in mijn arm te slapen en knuffelen.
IMG_2019-12-12_20-52-51.JPG

R

Revolutionair

Gast
Misschien kan je ze laten wennen aan de aandacht van een mens.
Ik had een vogel.
Een agepornis en die was eerst schuw.
Op een gegeven moment zat hij de hele dag in mijn t-shirt met zijn koppie er boven uit.
En wou die echt knuffelen, en dat was een vogel!
Dat was zo leuk!
Ik noemde hem karel..
Want hij kon wel schreeuwen dat was wel minder.
Maar soms gingen we slapen en dan lieten we hem los en dan ging hij een nestje maken in het haar van mijn vriendin en ging hij bij ons slapen.
Soms ging ze prongelijk op hem liggen en dan schreeuwede die als een gek 😂
Maar daarna ging hij ook gewoon weer verder slapen.

Probeer ze tam te maken.
Kijken of dat lukt.

Syl

Wijs gebruiker
Misschien kan je ze laten wennen aan de aandacht van een mens.
Ik had een vogel.
Een agepornis en die was eerst schuw.
Op een gegeven moment zat hij de hele dag in mijn t-shirt met zijn koppie er boven uit.
En wou die echt knuffelen, en dat was een vogel!
Dat was zo leuk!
Ik noemde hem karel..
Want hij kon wel schreeuwen dat was wel minder.
Maar soms gingen we slapen en dan lieten we hem los en dan ging hij een nestje maken in het haar van mijn vriendin en ging hij bij ons slapen.
Soms ging ze prongelijk op hem liggen en dan schreeuwede die als een gek 😂
Maar daarna ging hij ook gewoon weer verder slapen.

Probeer ze tam te maken.
Kijken of dat lukt.
Ja we proberen ze ook tam te maken.
We voeren ze 's ochtends en' 's avonds uit onze hand.
En ze durven al steeds dichterbij te komen.
Je moet alleen wel uitkijken want als ze je vinger voor voer aan zien kunnen ze hard bijten en als ze schrikken kun je urine sproeien.
Maarrrrr verder zijn het leuke beesten hoor 😂

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan