• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Syl

Wijs gebruiker
Vind dit ook goed van je, maar moet toch zeggen hiermee 'helder' proberen te blijven. Niet teveel. Moeilijk uit te leggen, maar kans is dat je dit extra doet als soort compensatie/tegen reactie omdat je dat vroeger niet of te weinig deed. Bekijk zeker in het begin in hoeverre je reacties/gedrag gepast waren of redelijk. Praat er desnoods met iemand over.

Niet vergelijkbaar wellicht. Merkte met daten vroeger regelmatig dat nare ervaringen lang blijven doorwerken. 'Dat' willen ze nooit meer. Soort fixatie. Kreeg het idee dat ze hierdoor vele kansen misten. Zo had ik een keer over mijn leeftijd gelogen. Paar jaar maar. Nou er wordt overal wat afgelogen. Dat triggerde een hoos aan opmerkingen en vervelende ervaringen met ex-en, terwijl ze zelf ook over dingen had gelogen.
Ik gaf vroeger ook mijn grenzen aan.
Alleen hier werd niks mee gedaan door zowel mijn ouders als mijn ex.
Dat is juist iets wat er voor zorgde dat ik constant in een soort strijd kwam.
Ze hadden geen respect voor mij.
Ik voelde me nooit gehoord en mijn grenzen en gevoel deden er niet toe.
Nu ik weg ben bij mijn ouders en ex wil ik niet meer dat mijn grenzen worden genegeerd.
Ik was afhankelijk van zowel mijn ouders als mijn ex.
Nu ik niet afhankelijk meer ben kan ik er voor kiezen om mensen uit de weg te gaan die geen respect hebben.

Syl

Wijs gebruiker
Hoi hoi,

Vorige week ben ik vol goede moed begonnen aan de logeerkamer.
Hier ben ik een hobbykamer van aan het maken.
Dan kan ik eindelijk al mijn spuitbussen, verf, gereedschap enz van mijn slaapkamer halen.
Ben begonnen met een werkblad te maken en een lange plank erboven.
Heb alvast wat spullen van mijn slaapkamer naar hobbykamer gebracht.
Alleen nu is mijn slaapkamer zo'n chaos dat ik zolang in de woonkamer slaap.
Ik heb alles gelijkvloers en ik slaap bij woonkamer.
Dus ik leg dan mijn matras in woonkamer neer.
Maar ik heb de laatste dagen gewoon ff geen energie om verder te gaan.
Dwing mezelf wel om wel elke dag iets eraan te doen.
Maar zie in dat ik iets te fanatiek begonnen ben.
Had mijn energie iets te hoog ingeschat. 😄
Ik had eerst beter de vaste kast op hobbykamer leeg kunnen halen en alvast zooi spullen naar de schuur kunnen doen.
Het idee was top alleen de uitwerking beetje klote laten we maar zeggen. 🤭

Heb vorige week woensdag bloed laten prikken.
Die vrouw kon eerst al met moeite een goede ader vinden.
Toen ze me prikte deed best wel ff zeer, terwijl je normaal amper voelt.
Maar nu had ik donderdag ineens enorme bloeduitstorting op die plek.
En lijkt wel of ie steeds groter word.
Las op Google dat dat kan gebeuren als na prikken niet goed is afgedrukt met bv watje.
Nou dit is zekers wel gebeurd en ook lang genoeg.
Dan zou het kunnen dat ze door ader heeft geprikt.
Moet donderdag voor bloed en urine onderzoek en bloeddruk controle toch naar huisarts.
Ff navragen aan mijn dokter.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Die vrouw kon eerst al met moeite een goede ader vinden.
Toen ze me prikte deed best wel ff zeer, terwijl je normaal amper voelt.
Maar nu had ik donderdag ineens enorme bloeduitstorting op die plek.
En lijkt wel of ie steeds groter word.
Las op Google dat dat kan gebeuren als na prikken niet goed is afgedrukt met bv watje.
Nou dit is zekers wel gebeurd en ook lang genoeg.
Dan zou het kunnen dat ze door ader heeft geprikt.
Is er geen zwelling?
Ze zal de ader inderdaad beschadigd hebben, de bloeduitstorting die daarvan komt (dat bloed ontsnapt dus tijdens het prikken al. Het watje is dan als het ware al te laat.) is pas later zichtbaar en kan heel lelijk zijn. Als er geen zwelling is/geweest zal het normaal alle kleuren van de regenboog worden maar altijd vanzelf weer wegtrekken in paar dagen. Als er wel zwelling is, en/of de plaats pijnlijk/warm aanvoelt, zou ik zeker even laten nakijken.

Syl

Wijs gebruiker
Straks lekker ff buiten uitgewaaid toen ik naar de winkel liep.
Moest naar verschillende winkels dus heb aardig stuk gelopen.

Ik heb zojuist mijn slaapkamer weer zodanig op orde gebracht dat ik er vanavond weer kan slapen!!!.
Ik dacht OK nu moet ik ff doorzetten en doorpakken.
Ik slaap echt klote in de woonkamer en wou heel graag gewoon normale nachtrust.
Ik slaap altijd heel lichtjes en hoor echt alles.
Ik lag in woonkamer en hoorde de vissen steeds de bodemsteentjes laten vallen.😵
Mijn cavia gaat altijd extreem hard en overdreven snachts uit zijn flesje drinken.
Had al flesje ingewisseld voor bakje water.
Maar nee meneer moest en zou herrie maken dus gooide hij zijn voerbak om.
Deze moest vervolgens door het hele hok mee gesleurd worden.😵😵
Dan niet te vergeten de chinchillas....
Die komen snachts tot leven en je moet ze echt uit de buurt van je slaapkamer zetten.
Ze rennen als 2 bezetene door die kooi met ijzeren trapjes en plateaus.
Dat maakt gigantische herrie!!!.😵😵😵
Ik dacht in wat voorn gesticht woon ik he 🥴😵🤪

Dus vanavond heerlijk weer op mijn slaapkamer slapen met de deur dicht!!!! 🤣🤣

Laatst bewerkt:

Syl

Wijs gebruiker
Is er geen zwelling?
Ze zal de ader inderdaad beschadigd hebben, de bloeduitstorting die daarvan komt (dat bloed ontsnapt dus tijdens het prikken al. Het watje is dan als het ware al te laat.) is pas later zichtbaar en kan heel lelijk zijn. Als er geen zwelling is/geweest zal het normaal alle kleuren van de regenboog worden maar altijd vanzelf weer wegtrekken in paar dagen. Als er wel zwelling is, en/of de plaats pijnlijk/warm aanvoelt, zou ik zeker even laten nakijken.
Er zit wel een zwelling en het doet nog steeds best zeer.
Dank je wel voor je reactie!!.
Laat er donderdag als ik bij huisarts ben ff na kijken!!

Syl

Wijs gebruiker
Op 5 Nov had ik de stap gezet om hulp te zoeken om meer sociale contacten te krijgen.
Ik ben toen met lood in mijn schoenen naar een stichting geweest vanuit de gemeente.
Hier werken vrijwillergers die je helpen bij vragen op div gebieden.
Ik ging naar het inloopspreekuur toe en was de enigste.
Ik heb toen mijn verhaal gedaan tegen 6 vrijwillergers.
De 1 kwam met de vraag of het me wat leek om 1 op 1 te wandelen of in bv een groep.
Een ander vertelde dat ze 2 stagieres hadden en die met mij aan de slag konden laten gaan.
Ik was super trots op mezelf dat ik was geweest ondanks ik het doodeng vond.
Ik was blij dat er nu iemand met me mee zou denken.

Op 4 Nov kreeg ik een mail van ze : ze hadden iemand gevonden waar ze mij mee in contact wouden brengen.
Deze vrouw was een ervaringsdeskundige op het gebied van loverboys en ongezonde relaties.

Ook zeiden ze: Ook wil ik mijn excuus aanbieden dat het lang heeft geduurd dat we contact met je hebben opgenomen. Intern was er enige miscommunicatie waarbij het idee was ontstaan dat je al door iemand benaderd was.

Nou ik was blij joh!!.
Dit was dan toch eerste stap na contact buiten de deur.
Begin Jan heb ik ze een mail gestuurd met de vraag of ze enig idee hebben wanneer dit contact zal worden gelegd.
Kreeg hier geen reactie op.
Vorige week heb ik ze nogmaals een mail gestuurd met dezelfde vraag erin.
Nu kreeg ik net een reactie terug :

" Ik schrik eerlijk gezegd van je vraag. In mijn beleving zijn er al contactmomenten met jouw geweest vanaf november 2019 door een 2-tal vrijwilligers. Ik ben ook zeer verbaasd dat dit contact er niet is geweest. Ik heb direct vandaag de vraag aan ze gesteld wat de reden is dat er geen contact is geweest, daar heb ik nog geen antwoord op.

Nu moet ik er ook bij zeggen dat er vanuit de gemeente ervoor gekozen is dat ons project in 2020 niet meer door gaat. Voor ons allemaal schrikken omdat we al 10 jaar dit project met vrijwilligers draaien en we dit ook pas eind december hebben gehoord.

Toch wil ik graag met je om de tafel om te kijken hoe we je verder kunnen helpen. Door te kijken waar je het beste je vraag kunt stellen of welke andere organisatie je kan gaan helpen. "

😐😐😐

Ganggang💯

Badass junkie
Op 5 Nov had ik de stap gezet om hulp te zoeken om meer sociale contacten te krijgen.
Ik ben toen met lood in mijn schoenen naar een stichting geweest vanuit de gemeente.
Hier werken vrijwillergers die je helpen bij vragen op div gebieden.
Ik ging naar het inloopspreekuur toe en was de enigste.
Ik heb toen mijn verhaal gedaan tegen 6 vrijwillergers.
De 1 kwam met de vraag of het me wat leek om 1 op 1 te wandelen of in bv een groep.
Een ander vertelde dat ze 2 stagieres hadden en die met mij aan de slag konden laten gaan.
Ik was super trots op mezelf dat ik was geweest ondanks ik het doodeng vond.
Ik was blij dat er nu iemand met me mee zou denken.

Op 4 Nov kreeg ik een mail van ze : ze hadden iemand gevonden waar ze mij mee in contact wouden brengen.
Deze vrouw was een ervaringsdeskundige op het gebied van loverboys en ongezonde relaties.

Ook zeiden ze: Ook wil ik mijn excuus aanbieden dat het lang heeft geduurd dat we contact met je hebben opgenomen. Intern was er enige miscommunicatie waarbij het idee was ontstaan dat je al door iemand benaderd was.

Nou ik was blij joh!!.
Dit was dan toch eerste stap na contact buiten de deur.
Begin Jan heb ik ze een mail gestuurd met de vraag of ze enig idee hebben wanneer dit contact zal worden gelegd.
Kreeg hier geen reactie op.
Vorige week heb ik ze nogmaals een mail gestuurd met dezelfde vraag erin.
Nu kreeg ik net een reactie terug :

" Ik schrik eerlijk gezegd van je vraag. In mijn beleving zijn er al contactmomenten met jouw geweest vanaf november 2019 door een 2-tal vrijwilligers. Ik ben ook zeer verbaasd dat dit contact er niet is geweest. Ik heb direct vandaag de vraag aan ze gesteld wat de reden is dat er geen contact is geweest, daar heb ik nog geen antwoord op.

Nu moet ik er ook bij zeggen dat er vanuit de gemeente ervoor gekozen is dat ons project in 2020 niet meer door gaat. Voor ons allemaal schrikken omdat we al 10 jaar dit project met vrijwilligers draaien en we dit ook pas eind december hebben gehoord.

Toch wil ik graag met je om de tafel om te kijken hoe we je verder kunnen helpen. Door te kijken waar je het beste je vraag kunt stellen of welke andere organisatie je kan gaan helpen. "

😐😐😐
Kop op, ze gaan er iig iets mee doen maar zoals bij elke overheidsinstelling, je moet er zelf boven op zitten. Anders gebeurt er niks.

Syl

Wijs gebruiker
Kop op, ze gaan er iig iets mee doen maar zoals bij elke overheidsinstelling, je moet er zelf boven op zitten. Anders gebeurt er niks.

Hun hebben dit als vrijwillerger zelf opgezet en krijgen ondersteuning vanuit de gemeente.
Zoals dat ze gebruik kunnen maken van de ruimte waar ze inloopspreekuur houden.
Ik heb in 2017 ong hulp gehad van een instantie die mij 2 coaches toe wezen.
Deze zouden om en om elke week 1.5 uur bij mij thuis komen.
Hun zouden mij helpen met mijn doelen, waaronder meer sociale contacten bv.
Deze 2 coaches kwamen steeds niet opdagen zonder iets van zich te laten horen.
Hier moest ik ook nog eigen bijdrage maandelijks aan betalen.
Ik heb dit stopgezet nadat ze mij 3 weken hebben laten zitten zonder enige vorm van contact.

Heb vorig jaar zelf contact gezocht met het wijkteam.
Ook hier 2 vaste contact personen gekregen.
Ook hier liep het steeds mis op het laatst.
Afspraken die gepland stonden en dan waren ze er niet.
Papieren die ze zouden sturen en x op x vergaten enz enz.
Ik zit ook constant zelf erachter aan.
Ik begrijp ook echt wel dat mensen dingen kunnen vergeten door drukte.
Heb bij zowel mijn coaches als het wijkteam dit div malen door de vingers gezien.

Als je iemand bent die verder niemamd heeft om op terug te vallen.
Iemand vebt die door zijn verleden geen vertrouwen heeft in anderen.
Je toch openstelt naar deze mensen en weer even sprankje hoop hebt dat je nu stapje de goede kant op maakt.
En je x op x teleurgesteld word omdat ze je simpelweg vergeten.
Sorry ik heb voor heel veel dingen begrip. Maar als je er voor kiest om in de hulpverlening te werken weet je dat je met kwetsbare mensen werkt.
Steeds als ik weer wat vertrouwen kreeg en positief er weer in begon te staan liep het weer mis.
Het vertrouwen in zulke hulpverlening en instanties gaat weg althans wel bij mij.

Als je niemand verder hebt, geen vrienden en ook geen fam omop terug te vallen geloof mij dat is heel erg eenzaam.
Je hebt niemand om je heen om mee te praten.
Als je dan hulp word beloofd en weer word je steeds vergeten ondanks je er zelf constant achter aan zit ben je het x zat.
Mijn vertrouwen is onderhand aardig weg.
Ik bleef steeds positief door bij andere instantie dan maar hulp te vragen.
Nogmaals ik heb voor veel dingen begrip.
Maar als je niemand hebt is elke dag wachten 1 te veel.

Ganggang💯

Badass junkie
Hun hebben dit als vrijwillerger zelf opgezet en krijgen ondersteuning vanuit de gemeente.
Zoals dat ze gebruik kunnen maken van de ruimte waar ze inloopspreekuur houden.
Ik heb in 2017 ong hulp gehad van een instantie die mij 2 coaches toe wezen.
Deze zouden om en om elke week 1.5 uur bij mij thuis komen.
Hun zouden mij helpen met mijn doelen, waaronder meer sociale contacten bv.
Deze 2 coaches kwamen steeds niet opdagen zonder iets van zich te laten horen.
Hier moest ik ook nog eigen bijdrage maandelijks aan betalen.
Ik heb dit stopgezet nadat ze mij 3 weken hebben laten zitten zonder enige vorm van contact.

Heb vorig jaar zelf contact gezocht met het wijkteam.
Ook hier 2 vaste contact personen gekregen.
Ook hier liep het steeds mis op het laatst.
Afspraken die gepland stonden en dan waren ze er niet.
Papieren die ze zouden sturen en x op x vergaten enz enz.
Ik zit ook constant zelf erachter aan.
Ik begrijp ook echt wel dat mensen dingen kunnen vergeten door drukte.
Heb bij zowel mijn coaches als het wijkteam dit div malen door de vingers gezien.

Als je iemand bent die verder niemamd heeft om op terug te vallen.
Iemand vebt die door zijn verleden geen vertrouwen heeft in anderen.
Je toch openstelt naar deze mensen en weer even sprankje hoop hebt dat je nu stapje de goede kant op maakt.
En je x op x teleurgesteld word omdat ze je simpelweg vergeten.
Sorry ik heb voor heel veel dingen begrip. Maar als je er voor kiest om in de hulpverlening te werken weet je dat je met kwetsbare mensen werkt.
Steeds als ik weer wat vertrouwen kreeg en positief er weer in begon te staan liep het weer mis.
Het vertrouwen in zulke hulpverlening en instanties gaat weg althans wel bij mij.

Als je niemand verder hebt, geen vrienden en ook geen fam omop terug te vallen geloof mij dat is heel erg eenzaam.
Je hebt niemand om je heen om mee te praten.
Als je dan hulp word beloofd en weer word je steeds vergeten ondanks je er zelf constant achter aan zit ben je het x zat.
Mijn vertrouwen is onderhand aardig weg.
Ik bleef steeds positief door bij andere instantie dan maar hulp te vragen.
Nogmaals ik heb voor veel dingen begrip.
Maar als je niemand hebt is elke dag wachten 1 te veel.
Dit is wel heel erg treurig. Vastgelopen in de bureaucratie van NL. Ik hoop dat er nog wat positiefs uit komt.

• Like
Waarderingen: Syl

Syl

Wijs gebruiker
Dit is wel heel erg treurig. Vastgelopen in de bureaucratie van NL. Ik hoop dat er nog wat positiefs uit komt.
Jullie zullen mij een koppig persoon vinden waarsch maar ik heb geen behoeftes meer om naar ze toe te gaan.
Ze hoeven van mij niet meer te kijken welke instantie mij wel zou kunnen verder helpen.
Ik heb er simpelweg geen vertrouwen meer in.
Ik voel me super verdrietig hoe stom het ook klinkt.
Keek er gewoon naar uit.

Ikbeneenfiets

Belezen gebruiker
Jullie zullen mij een koppig persoon vinden waarsch maar ik heb geen behoeftes meer om naar ze toe te gaan.
Ze hoeven van mij niet meer te kijken welke instantie mij wel zou kunnen verder helpen.
Keek er gewoon naar uit.
Aye Syl, eenzaamheid is echt killer inderdaad. En met dit soort instanties kan het muntje echt twee kanten opvallen. Wat jammer dat het bij jou steeds de verkeerde kant opvalt. Maar als je niet opgeeft valt het ooit wel de goede kant op, alhoewel ik mij voor kan stellen dat je dat niet meer ziet gebeuren. Ik hoop dat iemand je snel kan helpen..

Salvia

Bewuste gebruiker
Keek er gewoon naar uit.
Ik vind dit echt enorm treurig om te lezen. Verschrikkelijk dat ze zo nalatig geweest zijn hierin. Ik snap heel goed dat je het vertrouwen kwijt bent en dat je er verdrietig over bent, dat is super logisch. Hopelijk weet je alsnog op een of andere manier mensen te vinden waar je in het echte leven op terug kan vallen buiten instanties om als je het daar beslist niet meer bij wil proberen, maar ik hoop eigenlijk vooral dat je de moed kan verzamelen om het in de toekomst opnieuw te proberen, want echt niet alle instanties zijn zo, maar zoals hierboven al gezegd werd, het is gewoon echt heel rot dat jij er iedere keer geen geluk mee gehad hebt.

Heel veel sterkte gewenst. :redheart:

Syl

Wijs gebruiker
Ik vind dit echt enorm treurig om te lezen. Verschrikkelijk dat ze zo nalatig geweest zijn hierin. Ik snap heel goed dat je het vertrouwen kwijt bent en dat je er verdrietig over bent, dat is super logisch. Hopelijk weet je alsnog op een of andere manier mensen te vinden waar je in het echte leven op terug kan vallen buiten instanties om als je het daar beslist niet meer bij wil proberen, maar ik hoop eigenlijk vooral dat je de moed kan verzamelen om het in de toekomst opnieuw te proberen, want echt niet alle instanties zijn zo, maar zoals hierboven al gezegd werd, het is gewoon echt heel rot dat jij er iedere keer geen geluk mee gehad hebt.

Heel veel sterkte gewenst. :redheart:
Dank je wel!! ❤
Ik trek het aan op een of andere manier denk ik.
Althans zo voelt het onderhand wel voor me.
Maar als straks mijn teleurstelling wat gezakt is ga ik gewoon kijken naar een nieuwe stap wie ik kan zetten.

Laatst bewerkt:

Syl

Wijs gebruiker
Aye Syl, eenzaamheid is echt killer inderdaad. En met dit soort instanties kan het muntje echt twee kanten opvallen. Wat jammer dat het bij jou steeds de verkeerde kant opvalt. Maar als je niet opgeeft valt het ooit wel de goede kant op, alhoewel ik mij voor kan stellen dat je dat niet meer ziet gebeuren. Ik hoop dat iemand je snel kan helpen..
Dank je wel! ❤
Ik weet van mezelf dat ik nu zwaar teleurgesteld ben.
Maar als dat wat gezakt is is ook wel weer in staat ben door te gaan in het zoeken naar dat wat ik nodig heb.

Perenijsje

Badass junkie
Och lieve Syl, wat ontzettend naar dat het zo is gelopen met die instantie zeg. Je was er zo enthousiast over. Echt nalatig dat ze niks van zich hebben laten horen en rot dat ze je nu ook niet meer kunnen helpen. Ik kan me je teleurstelling goed voorstellen en dat je het vertrouwen op deze manier kwijtraakt. Maar er klinkt toch ook al weer moed en hoop in je berichtje door om toch verder te kijken als deze teleurstelling wat gezakt is. Dat vind ik echt krachtig van je!
Ik hoop dat je toch de hulp kunt krijgen die je nodig hebt, dat verdien je!

Lekker hoor wat je dochters vriend gekookt heeft, met hun 2 bof je maar!

Ik ga later deze week nog proberen op je PB te reageren, maar heb nu niet echt puf meer, sorry, maar dan weet je dat iig!
Slaap lekker straks weer in je slaapkamer en een dikke knuffel! :kissingheart:

• Love

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Toch wil ik graag met je om de tafel om te kijken hoe we je verder kunnen helpen. Door te kijken waar je het beste je vraag kunt stellen of welke andere organisatie je kan gaan helpen.
Yeap, er is ruzie in de gemeenteraad, iedereen is er goed ziek van. :tongueout:

Ik las iets over een tekort van 44 miljoen in de lokale zorg, wat ze wisten terug te brengen tot 10 miljoen, en dan is er een team samengesteld waarmee ze de kosten in de zorg met nog 7 miljoen hopen terug te brengen, en dan hopen ze dat de rijksoverheid voor de laatste 3 miljoen inspringt waar nog geen toezegging voor is.

Het is ieder voor zich in de kale vallei, lange leve de efficiëntie.

Spyro

Wijs gebruiker
Wat ben je goed bezig! En wat knap van je dat je het zo hebt weggegooid. Dat gevoel van emoties verstoppen met drugs ken ik wel. Ik ben de afgelopen 7 jaar misschien 10 dagen in totaal clean geweest. Nu met het afbouwen van de GHB ben ik ook heel bang voor wat er komen gaat.

Het geeft wel een fijn gevoel dat we dus niet alleen zijn!

Syl

Wijs gebruiker
Wat ben je goed bezig! En wat knap van je dat je het zo hebt weggegooid. Dat gevoel van emoties verstoppen met drugs ken ik wel. Ik ben de afgelopen 7 jaar misschien 10 dagen in totaal clean geweest. Nu met het afbouwen van de GHB ben ik ook heel bang voor wat er komen gaat.

Het geeft wel een fijn gevoel dat we dus niet alleen zijn!
Dank je wel! 😊
Dat is inderdaad ook heftig, misch 10 dagen clean in 7 jaar.
Des te knapper hoe goed je nu bezig bent!!.
De emoties die je weer optimaal zult voelen kunnen juist ook heel bevrijdend werken.
Als je sterk genoeg bent af te kicken kun je die emoties ook aan!.
Zal zeker niet makkelijk zijn maar ongeacht of je stopt of niet met drugs, weggestopte emoties komen uiteindelijk toch x naar boven.
Vroeg of laat loop je daar alsnog tegen aan.
Uiteindelijk zijn het alleen maar stappen de goede kant op!! 😊💪

Syl

Wijs gebruiker
Ben net terug van de dokter, voor controle bloeddruk en bloed en urine uitslag.
Urine was in orde gelukkig.
Mijn vitamine b12 was ook goed, was zelfs bijna dubbele dan toen ik net gestopt was met speed. (en dat zonder vitamine tabl).
Mijn cholesterol was schrikbarend hoog.
De dokter zei dat het echt ernstig was.
Hij legde uit dat 20% door voedsel komt en 80 % door je genen.
Hij zei het is nu al zo extreem hoog en je bent nog niet eens in de overgang.

In 2007 kwam er ook uit een bloedtest dat mijn cholesterol te hoog was.
Mijn huisarts die ik toen had adviseerde mij om mijn ouders ook bloed te laten prikken.
Zo kon hij zien of het inderdaad in de genen zat en zoja dan kreeg ik medicijnen.
Mijn ouders weigerde hier aan mee te werken en vonden het maar onzin.
Moet gelijk beginnen vandaag met medicijnen.
Bijwerking van deze medicijnen is dat je spierpijn krijgt.
Ik zei nog doodleuk :jaaa alleen in begin zeker die spierpijn 😊.
Nee zei dokter constant tijdens gebruik van deze medicatie 🙄
Ben blij dat ze het onderzocht hebben en er iets aan gedaan word maar nu weer medicatie erbij en dan met bijwerking.
Maar goed we weten waar we het voor doen.
Over 3 mnd moet ik weer bloedprikken en als dan nog niet gezakt is stuurd dokter me door na de internist.

Verder vertelde ik dat ik geregeld gevoel heb dat mijn hart heel kort ff op hol slaat.
Dat dat heel erg naar en eng gevoel is en ik dan mijn ogen van angst dicht doe.
Ik moet nu onderzoek laten doen waarbij ze plakkertjes met electronen op de borst plakken en alles met een kastje word geregistreerd.
Doet moet ik dan 48 uur op houden.

Ben beetje in shock eerlijk gezegd over mijn cholesterol.🙄
De dokter liet aan de hand van een bloedvat model zien wat er gebeurd bij te hoog cholesterol.
Dat er steeds dikkere laag zich vorm in de bloedvaten en er steeds minder ruimte over blijft voor het bloed om er door te kunnen stromen.

Nou enige goede nieuws is dat ik moest wegen en ik 4 kilo ben afgevallen.
Vraag me niet waardoor want heb geen idee.
Terwijl ik er erg happy over was vond de dokter het bijzaak en maakte zich meer zorgen om de rest.

Mijn bloeddruk is gemeten en is goed dus medicatie doet daar zijn werk voor.

Nou afspraak maken voor dat onderzoek en dan ong 5 dagen later heeft dokter uitslag.

DMS-3-channel-dynamic-ECG-monitor-Holter.jpg_350x350.jpg

Laatst bewerkt:

Thelittlegirl

Experimenterende gebruiker
Mijn cholesterol was schrikbarend hoog.
De dokter zei dat het echt ernstig was.
Hij legde uit dat 20% door voedsel komt en 80 % door je genen.
Hij zei het is nu al zo extreem hoog en je bent nog niet eens in de overgang.

In 2007 kwam er ook uit een bloedtest dat mijn cholesterol te hoog was.
Mijn huisarts die ik toen had adviseerde mij om mijn ouders ook bloed te laten prikken.
Zo kon hij zien of het inderdaad in de genen zat en zoja dan kreeg ik medicijnen.
Mijn ouders weigerde hier aan mee te werken en vonden het maar onzin.
Moet gelijk beginnen vandaag met medicijnen.
Bijwerking van deze medicijnen is dat je spierpijn krijgt.
Ik zei nog doodleuk :jaaa alleen in begin zeker die spierpijn 😊.
Nee zei dokter constant tijdens gebruik van deze medicatie 🙄
Ben blij dat ze het onderzocht hebben en er iets aan gedaan word maar nu weer medicatie erbij en dan met bijwerking.
Maar goed we weten waar we het voor doen.
Over 3 mnd moet ik weer bloedprikken en als dan nog niet gezakt is stuurd dokter me door na de internist.
Maar in een paar procent van mensen met een te hoog cholesterol komt het door genetische factoren, bij 90% van de mensen komt het door leefstijl i.c.m. eventueel andere medicijnen of risicofactoren (stress, alcohol, weinig bewegen). Dokters weten niks over voeding, en schrijven dus een medicijn voor (met bijwerkingen) Mag ik vragen welke medicatie je hebt meegekregen nu?

En als je wil kan ik je voedingstips geven? Becel Pro Activ gaan gebruiken is sowieso al een hele makkelijke en bewezen effectief door de plantensterolen. Toevallig heb ik net het stukje cholesterol in mijn laatste tentamen gehad :)
Nou enige goede nieuws is dat ik moest wegen en ik 4 kilo ben afgevallen.
Vraag me niet waardoor want heb geen idee.
Terwijl ik er erg happy over was vond de dokter het bijzaak en maakte zich meer zorgen om de rest.
Ook naar het positieve kijken! Dus zeker trots op jezelf zijn :blush:

Syl

Wijs gebruiker
Maar in een paar procent van mensen met een te hoog cholesterol komt het door genetische factoren, bij 90% van de mensen komt het door leefstijl i.c.m. eventueel andere medicijnen of risicofactoren (stress, alcohol, weinig bewegen). Dokters weten niks over voeding, en schrijven dus een medicijn voor (met bijwerkingen) Mag ik vragen welke medicatie je hebt meegekregen nu?

En als je wil kan ik je voedingstips geven? Becel Pro Activ gaan gebruiken is sowieso al een hele makkelijke en bewezen effectief door de plantensterolen. Toevallig heb ik net het stukje cholesterol in mijn laatste tentamen gehad :)

Ook naar het positieve kijken! Dus zeker trots op jezelf zijn :blush:
Werk je ook in de gezondheidszorg??.

Ik ben eerst in praktijk van dokter bij vrouw geweest die hierin gespecialiseerd is.
Zij heeft gekeken naar de waardes in mijn bloed.
Ook heeft ze gekeken naar mijn medicatie gebruik.
Verder let ik al extreem goed op met vet ivm mijn darmziekte.
Ik rook niet, ook nooit gedaan en drink geen alcohol.

Daarna moest ik naar mijn dokter en die zei zelfde als die vrouw.
Dat bij mij in de genen zit waarsch omdat alleen van voedsel niet zo hoog kan zijn.
Mijn medicatie wat ik gebruik heeft er ook geen invloed op.

Thelittlegirl

Experimenterende gebruiker
Werk je ook in de gezondheidszorg??.
Ik studeer voeding en diëtetiek. Mijn standpunt is om bij mensen zo veel mogelijk de medicatie te verminderen of het liefst te vervangen voor de juiste voeding en kleine leefstijlaanpassingen. Maar als het genetisch is dan is helemaal zonder medicatie helaas niet haalbaar denk ik, maar vermindering zeker. Maar door kleine aanpassingen in je voedingspatroon kan je wel je HDL-cholesterol (goede) verhogen dus daarmee het totale ratio ook verlagen.
Verder let ik al extreem goed op met vet ivm mijn darmziekte.
Ken je misschien Het Voedingscentrum, en de schijf van 5? En waar let je nu precies op?

Syl

Wijs gebruiker
Jazeker ken ik de schijf van 5.
Ik let nu vooral op,
-Onverzadigd vet in plaats van verzadigd vet.
-weinig zout.
-veel groente en fruit.
-volkorenproducten
-magere en halfvolle melk(producten)
En vlees let ik ook op de soorten en wissel af met vis.

Syl

Wijs gebruiker
Ben inmiddels beetje bekomen van bloeduitslagen van dokter.
Was zo onwijs moe was om uur of half 6 ff gaan liggen en net pas wakker.
Ik heb toch echt het gevoel dat sinds ik gestopt ben met de speed ik veel meer lichamelijke klachten heb dan tijdens speed gebruik.
Had het waarschijnlijk toen ook al alleen dacht dat de klachten door de speed kwamen Mischien.

Syl

Wijs gebruiker
Ik heb in mijn woonplaats nu een nieuwe tandarts waar ik 1 x ben geweest.
Het is een praktijk dat bestaat uit volgens mij Russische tandartsen kwam ik achter.
Ik lag in de stoel en vrouwelijke tandarts zei : Vladimir komt kijken eerst of jij goede gebit hebt.
De deur ging open en daar kwam een grote stevige "Vladimir" aan.
Ik zeg je eerlijk ik was bang!! 🤣🤣
Toen Vladimir klaar was vroeg ik hem of alles in orde was.
Hij begon heel verhaal in het Russisch te vertellen. 🤔
Ik draaide me om naar de vrouwelijke tandarts die wel Nederlands sprak en vroeg :wat zegt ie??
Nou volgens Vladimir was mijn tandvlees extreem gezwollen en vond hij het maar apart dat ik er geen last van had.
Vladimir vertrok weer en de vrouwelijke tandarts zei dat ik mijn tandvlees dan langer moest poetsen
Ik poets mijn gebit altijd super goed en netjes heb ook nog nooit een gaatje gehad.

Ik vroeg nog of dat zou kunnen door medicijnen maar kreeg niet echt duidelijk ant.
Nu had ik al heel hoog opgetrokken tandvlees.
Je ziet gewoon de tandhalzen zitten.
Ik ben best bang dat mijn tanden of kiezen los gaan zitten.
Een kennis van me heeft der halve gebit moeten laten repareren door dat dit was aangetast door medicijnen.
Ik las dus ook dat bepaalde medicijnen er voor kunnen zorgen dat je tandvlees opzwelt.
Ik poets mijn tandvlees nu al al die tijd zoals tandarts zei maar ziet er nog steeds zelfde uit

Sinds gisteren heb ik onder een kies erg zeer bij tandvlees.
Wil er graag naar laten kijken alleen ik ga liever eerst wisselen van tandarts.
Zijn jullie er bekend mee dat medicijnen je tandvlees kunnen doen opzwellen?

Ganggang💯

Badass junkie
Ik heb in mijn woonplaats nu een nieuwe tandarts waar ik 1 x ben geweest.
Het is een praktijk dat bestaat uit volgens mij Russische tandartsen kwam ik achter.
Ik lag in de stoel en vrouwelijke tandarts zei : Vladimir komt kijken eerst of jij goede gebit hebt.
De deur ging open en daar kwam een grote stevige "Vladimir" aan.
Ik zeg je eerlijk ik was bang!! 🤣🤣
Toen Vladimir klaar was vroeg ik hem of alles in orde was.
Hij begon heel verhaal in het Russisch te vertellen. 🤔
Ik draaide me om naar de vrouwelijke tandarts die wel Nederlands sprak en vroeg :wat zegt ie??
Nou volgens Vladimir was mijn tandvlees extreem gezwollen en vond hij het maar apart dat ik er geen last van had.
Vladimir vertrok weer en de vrouwelijke tandarts zei dat ik mijn tandvlees dan langer moest poetsen
Ik poets mijn gebit altijd super goed en netjes heb ook nog nooit een gaatje gehad.

Ik vroeg nog of dat zou kunnen door medicijnen maar kreeg niet echt duidelijk ant.
Nu had ik al heel hoog opgetrokken tandvlees.
Je ziet gewoon de tandhalzen zitten.
Ik ben best bang dat mijn tanden of kiezen los gaan zitten.
Een kennis van me heeft der halve gebit moeten laten repareren door dat dit was aangetast door medicijnen.
Ik las dus ook dat bepaalde medicijnen er voor kunnen zorgen dat je tandvlees opzwelt.
Ik poets mijn tandvlees nu al al die tijd zoals tandarts zei maar ziet er nog steeds zelfde uit

Sinds gisteren heb ik onder een kies erg zeer bij tandvlees.
Wil er graag naar laten kijken alleen ik ga liever eerst wisselen van tandarts.
Zijn jullie er bekend mee dat medicijnen je tandvlees kunnen doen opzwellen?
Als je terug trekkend tandvlees hebt moet je juist minder hard poetsen. Heeft bij mij ook geholpen. Sowieso een goede elektrische tandenborstel, dan poets je niet te hard.

Syl

Wijs gebruiker
Als je terug trekkend tandvlees hebt moet je juist minder hard poetsen. Heeft bij mij ook geholpen. Sowieso een goede elektrische tandenborstel, dan poets je niet te hard.
Ik poets ook met een electrische Tandenborstel.
Heb meer idee dat door speed gebruik ontstaan is.

Syl

Wijs gebruiker
Ik ben zo ontzettend happy jongens !!! 🤗🥰

Mijn dochter had 2 paar dure sportschoenen van haar die zich niet droeg verkocht.
Ze zei vanmiddag ineens, :mam we gaan de stad in en je krijgt van mij nieuwe schoenen!!!. 🤩🤩🤩
Nadat ze Fila sportschoenen voor me had gekocht, kocht ze een trui, een nepbont bodywarmer en laarsjes voor me!!! 😍😍😍
Ze wou van alles voor me kopen waarvan ze vond dat ik dat wel kon gebruiken.
Ik liep al tijdje op kapotte schoenen.
Ik kan niet omschrijven hoe ontzettend blij ik er mee ben!!.
Heb er geen woorden voor zo onwijs lief ik het van haar vind.
Voel me weer een heel ander mens met nieuwe schoenen en kleding.
Wat voel ik mij intens gelukkig zeg! 🥰🥰🥰IMG_20200131_193245.jpg

Laatst bewerkt:

MDMAZING

Badass junkie

Mijn dochter had 2 paar dure sportschoenen van haar die zich niet droog verkocht.
Ze zei vanmiddag ineens, :mam we gaan de stad in en je krijgt van mij nieuwe schoenen!!!. 🤩🤩🤩
Nadat ze Fila sportschoenen voor me had gekocht, kocht ze een trui, een nepbont bodywarmer en laarsjes voor me!!! 😍😍😍
Ik kan omschrijven hoe ontzettend blij ik er mee ben!!.
Wat voel ik mij intens gelukkig zeg! 🥰🥰🥰Bekijk bijlage 5356
Super leuk van je dochter. Ik geloof best dat dat super goed moet voelen. Geniet ervan 🙃

• Love

Spyro

Wijs gebruiker

Mijn dochter had 2 paar dure sportschoenen van haar die zich niet droog verkocht.
Wat een lieve dochter heb je. Goed verwend dus. Heb je verdiend, toppertje!

• Love

Salvia

Bewuste gebruiker

Super tof paar schoenen! Echt heel lief van haar. :)

• Love

Syl

Wijs gebruiker
Voel me helaas vandaag niet zo goed.
Wil vandaag lekker wat dingen doen, natuurlijk met mijn nieuwe shoes aan.
Maar lig ff op bed, heb weer hartkloppingen.
Hierdoor lijkt het wel of mijn middenrifbreuk ook weer meer pijn gaat doen.
Ook heb ik rare soort spierkrampen weer in mijn kuiten.
Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.
Maar mijn voeten gaan ineens iets de lucht in terwijl ik lig.
Ik merk ook al tijdje dat als ik opsta ookal doe ik dit rustig dat ik stil moet blijven staan omdat alles draait.
Ik krijg over 2 weken een ecg holter onderzoek van 48 uur vanwege hartritmestoornis.
Ik blijf het toch apart vinden dat sinds ik clean ben ik juist meer lichamelijke klachten krijg dan tijdens mijn gebruik.
Mischien is dit de schade ik weet het niet.

Laatst bewerkt:

Syl

Wijs gebruiker
Hoi allen,

Ik heb veel last van de bijwerkingen van de medicatie voor mijn te hoge cholesterol.
De dokter had al gezegd dat je er spierpijn van kan krijgen.
Ik heb het gevoel als of ik ben overreden door een tankwagen.
Mijn hele lijf voelt extreem stijf en pijnlijk.
Heb warme douche genomen vanochtend en ben stukje buiten gaan lopen.
Maar dit was geen succes omdat ik zo'n last van hartkloppingen heb.
Werd vanacht wakker en mijn benen waren zeiknat. (en nee had geen natte droom of in bed geplast 😉).
Heb wel eens vaker gehad maar het was nu wel echt extreem.
Bah bah bah ik baal hier allemaal gigantisch weer van.
Ik wil graag lekker sporten, zeker nu ik nieuwe schoenen heb ☺.
Bij de kleinste inspanningen lijkt het of mijn hart op hol slaat.
Weet dat bewegen bij spierpijn het beste is maar ik kan me amper bewegen.

Hoe ziet jullie zondag eruit??

Syl

Wijs gebruiker
Heb veel online gelezen vandaag over het medicijn wat ik nu slik voor mijn te hoge cholesterol.
Ik slik " Atorvastatine".
De dokter had me al gezegd dat ik er spierpijn door kon krijgen.
Niet alleen in het begin maar tijdens hele gebruik.
Gisteren en vandaag voelde ik me overreden door een tank.
Echt mijn hele lichaam voelt stijf en beurs.
Heb warme douche genome en stukje gewandeld.
Maar het is gewoon niet te doen.
Ik ben echt wel wat spierpijn gewend maar dit is toch wel ander level.
Ook kan dit middel ervoor zorgen dat je spierkrampen hebt en voor spierafbraak.
Natuurlijk is het heel belangrijk dat ik geen hart en vaatziekten krijg door mijn cholesterol.
Maar toch ga ik morge bellen naar de dokter.zou toch graag iets anders willen hebben.
Dit belemmert je in je dagelijks doen.
Ik ga dit ook niet aan kijken want ik was al gewaarschuwd dat dit blijvend is tijdens gebruik.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan