• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Perenijsje

Badass junkie
Wat rot dat je zoveel last daarvan hebt @Syl 😔 Ik slik ook Atorvastatine maar heb daar gelukkig geen last van. Zou het zeker met je huisarts bespreken morgen als het je zo belemmert. Sterkte en een dikke knuffel 😘

Ps: Wel echt super lief wat je dochter allemaal gekocht heeft met je van de week. Je boft maar🥰

Rivalrie

Wijs gebruiker
Hoi allen,

Ik heb veel last van de bijwerkingen van de medicatie voor mijn te hoge cholesterol.
De dokter had al gezegd dat je er spierpijn van kan krijgen.
Ik heb het gevoel als of ik ben overreden door een tankwagen.
Mijn hele lijf voelt extreem stijf en pijnlijk.
Heb warme douche genomen vanochtend en ben stukje buiten gaan lopen.
Maar dit was geen succes omdat ik zo'n last van hartkloppingen heb.
Werd vanacht wakker en mijn benen waren zeiknat. (en nee had geen natte droom of in bed geplast 😉).
Heb wel eens vaker gehad maar het was nu wel echt extreem.
Bah bah bah ik baal hier allemaal gigantisch weer van.
Ik wil graag lekker sporten, zeker nu ik nieuwe schoenen heb ☺.
Bij de kleinste inspanningen lijkt het of mijn hart op hol slaat.
Weet dat bewegen bij spierpijn het beste is maar ik kan me amper bewegen.

Hoe ziet jullie zondag eruit??
Heb de hele dag op de bank gelegen:) lekker met dochterlief gespeeld en oja bij mcdonalds ontbeten:)

Syl

Wijs gebruiker
Wat rot dat je zoveel last daarvan hebt @Syl 😔 Ik slik ook Atorvastatine maar heb daar gelukkig geen last van. Zou het zeker met je huisarts bespreken morgen als het je zo belemmert. Sterkte en een dikke knuffel 😘

Ps: Wel echt super lief wat je dochter allemaal gekocht heeft met je van de week. Je boft maar🥰
Mischien in combinatie met andere medicijnen geen idee.

Jaaaa echt super lieffff van mijn dochter!!!.
Ze bleef maar met dingen komen, ik moest echt zeggen dat echt genoeg zo was. 😊😘

Laatst bewerkt:

Syl

Wijs gebruiker
Ik heb net andere tandarts hier vlakbij gebeld.
Heb ze gevraagd of ze nog patiënten aannamen.
Nou kon me nog inschrijven met mijn dochter.
Alleen ze zei dat je na elke behandeling het eerst zelf moet voorschieten.
Dat gaat hem dus al niet worden.
Aangezien ik al paar dagen constante pijn aan mijn blootliggende tandhalzen heb zit er niks anders op om toch naar Vladimir te gaan. 😬😁
Het probleem is dat ik vorige x heb uitgelegd dat mijn tandvlees waarsch zo gezwollen was door mijn medicatie.
Ik slik zo'n 12 verschillende medicijnen op een dag.
Kennis van me slikt ook zelfde antidepressiva en had zelfde klachten.
Die heeft zelfs kiezen moeten laten trekken.

Er werd mij dus gezegd dat ik beter moest poetsen door Vladimir.
Maar ik poets altijd juist super goed.
Ik poets met electrische Tandenborstel en gebruik speciale tandpasta.
Ik wil niet weer worden weg gestuurd met de woorden dat ik beter mijn tandvlees moet poetsen.
Mijn tandhalzen waar ik nu zo'n pijn heb liggen zo goed als helemaal bloot.
Ik ben gewoon bang dat ze er elk moment kunnen uitvallen joh.
Nou zal dat niet zo maar gebeuren maar ik vind geen fijn idee.

Heb ze mail gestuurd om afspraak te maken want was super lange wachttijd telefonisch.
Ik neem wel een vertaalboekje mee als ik ga... 😅😬

Panda807

Experimenterende gebruiker
Nu had ik al heel hoog opgetrokken tandvlees.
Je ziet gewoon de tandhalzen zitten.
Ik ben best bang dat mijn tanden of kiezen los gaan zitten.
Ik las dus ook dat bepaalde medicijnen er voor kunnen zorgen dat je tandvlees opzwelt.
Ik poets mijn tandvlees nu al al die tijd zoals tandarts zei maar ziet er nog steeds zelfde uit.
Sinds gisteren heb ik onder een kies erg zeer bij tandvlees.
Zijn jullie er bekend mee dat medicijnen je tandvlees kunnen doen opzwellen?
Ik heb ook nog last gehad van hoog opgetrokken tandvlees, dat je de tandhalzen kon zien. Meer of harder poetsen zal hier niets aan veranderen. Integendeel, te hard poetsen kan juist voor beschadiging zorgen, ook van de tanden zelf.

Bij mij is dit probleem volledig weggegaan door mijn tanden te polijsten. Vooral vlak onder/tegen het tandvlees. Na drie dagen zag mijn gebit er terug normaal uit. Geen tandhalzen meer te zien, geen opgezwollen tandvlees. Ik raad je aan dit ook eens te proberen. Je kan dit ook door een tandarts laten doen.

Syl

Wijs gebruiker
Ik heb ook nog last gehad van hoog opgetrokken tandvlees, dat je de tandhalzen kon zien. Meer of harder poetsen zal hier niets aan veranderen. Integendeel, te hard poetsen kan juist voor beschadiging zorgen, ook van de tanden zelf.

Bij mij is dit probleem volledig weggegaan door mijn tanden te polijsten. Vooral vlak onder/tegen het tandvlees. Na drie dagen zag mijn gebit er terug normaal uit. Geen tandhalzen meer te zien, geen opgezwollen tandvlees. Ik raad je aan dit ook eens te proberen. Je kan dit ook door een tandarts laten doen.
Ik heb zo goed als geen glazuur meer op mijn gebit, waarsch door mijn speed verleden.
Dus mijn gebit ziet er glazig uit helaas.
Ik heb donderdag een afspraak bij de tandarts.
Ik ga ff op Google kijken wat dat polijsten precies inhoud.
Dank je wel voor je tip!! 👌

Natozlato

Wijs gebruiker
Ik heb ook wat last van opgetrokken tandvlees. Mijn tandarts zei juist dat ik niet te lang en hard de buitenkant/tandvlees moest poetsen maar meer de oppervlakken. Je zou juist daardoor opgetrokken tandvlees krijgen?

Ik las je reacties op het verhaal van die moeder met 3 verslaafde zonen. Wat een lieverd ben jij zeg! Je weet het heel goed te verwoorden. Ondanks je eigen sores ben je een steun voor anderen, ook voor perzikje. Echt een aanwinst voor de community 😘

Syl

Wijs gebruiker
Vandaag kon ik eindelijk mijn nieuwe shoes aan naar buiten !!.
Mijn linker hiel had ik afgeplakt omdat ik daar een kapotte blaar had van mijn oude kapotte schoenen.
Toen ik buiten liep vond ik gelijk dat mijn rechter hiel ook best zeer deed.
Schijnbaar had ik daar ook een blaar zitten van mijn oude schoenen.
Ik kwam weer thuis en mijn mooie nieuwe schoen zat bij de hiel onder het bloed. 😭
Gelukkig aardig er uit gekregen weer.

Bij mij kan nooit iets normaal gaan.
Ik krijg altijd blaren, ongeacht welke sokken ik draag en welke soort schoen.
Zelfs bij teen en badslippers krijg ik nog blaren.
Ik plak normaal uit voorzorg mijn hielen al af met tape.
Maar goed vandaag dus niet 🙄IMG_20200203_144027.jpg

Syl

Wijs gebruiker
Ik heb ook wat last van opgetrokken tandvlees. Mijn tandarts zei juist dat ik niet te lang en hard de buitenkant/tandvlees moest poetsen maar meer de oppervlakken. Je zou juist daardoor opgetrokken tandvlees krijgen?

Ik las je reacties op het verhaal van die moeder met 3 verslaafde zonen. Wat een lieverd ben jij zeg! Je weet het heel goed te verwoorden. Ondanks je eigen sores ben je een steun voor anderen, ook voor perzikje. Echt een aanwinst voor de community 😘
Aaaah dank je wel, dat is super lief van je!!
Doet me goed te horen!! 😘❤

Mijn tanden zijn al gevoelig omdat er bijna geen glazuur meer op zit.
Ik moet voor het slapen gaan speciale tandpasta op de blootliggende tandhalzen smeren en erop laten zitten.
Ik moest van tandarts met zachte draaiende bewegingen bij het randje van het tandvlees poetsen.
Als het ging bloeden was dat juist goed zei ze.
Nou doe ecgt precies wat ze zei maar het blijft het zelfde.
Ik heb nu al dagen onafgebroken pijn door die tandhalzen en tandvlees.
Donderdag ga ik dus maar na tandarts en afwachten. 😊

Syl

Wijs gebruiker
Mijn god mijn tandvlees rechtsonderin bij mijn kiezen is echt extreem gezwollen.
Als ik er ook maar klein beetje op druk begint het meteen te bloeden.
Nu is dat volgens tandarts niet erg want dan kan het beetje schoon bloeden.
Maar wat doet dit zeer zeg!!!
Morgenmiddag moet ik naar de tandarts toe.
Ik hoop dat ze nu me x serieus nemen.
Ik heb net heel artikel gelezen online over de invloed van bepaalde medicijnen op je gebit.

"Verschillende medicijnen hebben als bijwerking dat de speekselklieren worden geremd in de afgifte van speeksel. Dit zijn vooral medicijnen die gebruikt worden bij de behandeling tegen hoge bloeddruk (antihypertensiva), hartritmestoornissen (digoxine, anti-aritmica) of medicijnen, zoals antidepressiva, slaap- en plasmiddelen. De medicijnen tasten de speekselklieren zelf meestal niet aan, maar remmen alleen de speekselafgifte.".

Nou medicatie voor te hoge bloeddruk heb ik en antidepressiva.

Ik moet dus van dokter pepermunt gebruiken omdat ik zo'n enorm droge mond heb door medicijnen.
Vorige x bij tandarts werd ik weg gestuurd met mededeling dat ik mijn tandvlees niet goed poets.
Ik poets met electrische Tandenborstel en met speciale tandpasta.
Poets mijn gebit altijd super goed, heb ook nog geen 1 gaatje.

Het klinkt stom Mischien ik weet het maar ik vind het zeer onprettig dat er word gezegd dat ik mijn tandvlees niet goed poets.
Het komt op mij over alsof ik mijn mond niet hygiënisch behandel.
Ik wil dat ze serieus helpen ermee en niet me weer weg sturen met alleen de woorden "beter poetsen".

We gaan het zien morge hoe het verloopt.

Vanochtend weer om 6 uur ontbijtje gemaakt voor mijn dochter.
Ze vertrekt elke ochtend om 7 uur richting school (30 km verderop).
Omdat ze lange dagen maakt verslaapt ze zich soms vandaar dat ik altijd gelijk opsta.
Zo kan ik checke of ze op is, ontbijt voor der maken en mijn medijnen innemen.
Daarna ga ik wel weer ff liggen nog.

Ik wil zo ff blaar pleisters zien te halen.
Moet morge ook aardig stukje na tandarts lopen dus.

Hoe ziet jullie dag eruit??

MDMAZING

Badass junkie
Mijn god mijn tandvlees rechtsonderin bij mijn kiezen is echt extreem gezwollen.
Als ik er ook maar klein beetje op druk begint het meteen te bloeden.
Nu is dat volgens tandarts niet erg want dan kan het beetje schoon bloeden.
Maar wat doet dit zeer zeg!!!
Morgenmiddag moet ik naar de tandarts toe.
Ik hoop dat ze nu me x serieus nemen.
Ik heb net heel artikel gelezen online over de invloed van bepaalde medicijnen op je gebit.

"Verschillende medicijnen hebben als bijwerking dat de speekselklieren worden geremd in de afgifte van speeksel. Dit zijn vooral medicijnen die gebruikt worden bij de behandeling tegen hoge bloeddruk (antihypertensiva), hartritmestoornissen (digoxine, anti-aritmica) of medicijnen, zoals antidepressiva, slaap- en plasmiddelen. De medicijnen tasten de speekselklieren zelf meestal niet aan, maar remmen alleen de speekselafgifte.".

Nou medicatie voor te hoge bloeddruk heb ik en antidepressiva.

Ik moet dus van dokter pepermunt gebruiken omdat ik zo'n enorm droge mond heb door medicijnen.
Vorige x bij tandarts werd ik weg gestuurd met mededeling dat ik mijn tandvlees niet goed poets.
Ik poets met electrische Tandenborstel en met speciale tandpasta.
Poets mijn gebit altijd super goed, heb ook nog geen 1 gaatje.

Het klinkt stom Mischien ik weet het maar ik vind het zeer onprettig dat er word gezegd dat ik mijn tandvlees niet goed poets.
Het komt op mij over alsof ik mijn mond niet hygiënisch behandel.
Ik wil dat ze serieus helpen ermee en niet me weer weg sturen met alleen de woorden "beter poetsen".

We gaan het zien morge hoe het verloopt.

Vanochtend weer om 6 uur ontbijtje gemaakt voor mijn dochter.
Ze vertrekt elke ochtend om 7 uur richting school (30 km verderop).
Omdat ze lange dagen maakt verslaapt ze zich soms vandaar dat ik altijd gelijk opsta.
Zo kan ik checke of ze op is, ontbijt voor der maken en mijn medijnen innemen.
Daarna ga ik wel weer ff liggen nog.

Ik wil zo ff blaar pleisters zien te halen.
Moet morge ook aardig stukje na tandarts lopen dus.

Hoe ziet jullie dag eruit??
Beetje chillen, met een biertje. Probeer me ipad te verkopen omdat ik geld nodig heb.

Perenijsje

Badass junkie
Super lief dat je dat elke ochtend doet voor je dochter!
Klinkt echt vervelend van dat tandvlees en hoe de tandarts erop reageerde. Kan idd echt heel goed komen door die medicatie. Ik hoop voor je dat je morgen serieus genomen wordt.
Balen van die blaren en bloedplek in je mooie nieuwe schoenen. Slim om nieuwe pleisters te kopen. Veel succes morgen lieverd😘

Syl

Wijs gebruiker

Perenijsje

Badass junkie
Haha die opmerking die je inhoud kan ik wel raden hoor, kop ik zelf vaak ook in als mensen dat tegen mij zeggen 🤣

• Like
Waarderingen: Syl

Syl

Wijs gebruiker
Zag net op fb voorbij komen dat er een cursus "toekomst zonder geweld" word gegeven.
Iemand van de vrouwenopvang gaat deze gratis cursus geven in een clubgebouw hier heel dichtbij.
Het is elke woensdagochtend, 2 uur lang, 8 x.
Waarsch heb ik deze cursus in de opvang al gehad maar zo kom ik Mischien in contact met anderen.
Heb me gelijk aangemeld en hij start in mei. 😊

Laatst bewerkt:

Perenijsje

Badass junkie
Zag net op fb voorbij komen dat er een cursus "toekomst zonder geweld" word gegeven.
Iemand van de vrouwenopvang gaat deze gratis cursus geven in een clubgebouw hier heel dichtbij.
Het is elke woensdagochtend, 2 uur lang, 8 x.
Waarsch heb ik deze cursus in de opvang al gehad maar zo kom ik Mischien in contact met anderen.
Heb me gelijk aangemeld en hij start in mei. 😊
Wat super goed van je! En nooit erg om zoiets nog een keer te herhalen en wie weet doe je er nog wel contacten op idd. Dappere vrouw! 😘

Syl

Wijs gebruiker
Nou jongens het is bijna zo ver...
Ik ga zo voor het eerst in 9 jaar clean naar de tandarts toe.
Normaal ben ik nooit echt zenuwachtig omdat ik vlak voor ik ging altijd een lijntje speed nam.
Maar de zenuwen gieren nu door mijn lijf!! 😅🙄
Ik laat straks weten hoe het is gegaan...

Screenshot_20200206_134826.jpg

Syl

Wijs gebruiker
Nou daar ben ik weer hoor, terug van de tandarts.
Mijn tandvlees was weer ontstoken wat ik al dacht.
Daarbij liggen mijn tandhalzen zo bloot dat er zo goed als geen tandvlees meer voor zit.
Nu werd bij mijn vorige bezoek mij geadviseerd om electrische te gaan poetsen.
Nou ik electrische Tandenborstel aangeschaft en netjes zoals mij was uitgelegd gepoets.
De borstel zachtjes tegen tanden en kiezen drukken 5 sec.
Niet zelf meebewegen, nee de borstel het werk laten doen.

Nou vroeg tandarts aan mij hoe of ik poets, waarop ik ant electrisch
Zegt tandarts :ja beter ga jij stoppen met electrisch poetsen en ga jij poetsen met soft Tandenborstel. 🤔

Moet terug komen om gebit en tandvlees te laten behandelen.
Ook heb ik mijn eerste gaatje in 42 jaar.

Met de tijd zal er een laagje over de ontblote tandhalzen komen zodat ze minder gevoelig worden.
Heb gelijk maar ff gevraagd of mijn tanden hierdoor los kunnen gaan zitten.
Dat kan maar dan praat je niet over kort termijn zei tandarts.

Het feit dat ik door medicatie te weinig speeksel aan maak kon ik soort test voor doen bij dokter zei de tandarts.
Toen zei ie zo iets raars....
Ja als je te weinig speeksel aanmaakt kun je soort donorspeeksel krijgen 😳
Wtf moet ik me daar nou bij voorstellen, hebben mensen dan net als bloeddonor hun kwijl gedoneerd door in bakje te tuffen ofzo? 🤢🤮😷
🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Nou ben er dus helaas nog niet vanaf en moet weer terug.
Maarrrrr wel mijn eerste tandarts bezoek afgelegd in 9 jaar clean 💪😁

Laatst bewerkt:

MDMAZING

Badass junkie
Nou daar ben ik weer hoor, terug van de tandarts.
Mijn tandvlees was weer ontstoken wat ik al dacht.
Daarbij liggen mijn tandhalzen zo bloot dat er zo goed als geen tandvlees meer voor zit.
Nu werd bij mijn vorige bezoek mij geadviseerd om electrische te gaan poetsen.
Nou ik electrische Tandenborstel aangeschaft en netjes zoals mij was uitgelegd gepoets.
De borstel zachtjes tegen tanden en kiezen drukken 5 sec.
Niet zelf meebewegen, nee de borstel het werk laten doen.

Nou vroeg tandarts aan mij hoe of ik poets, waarop ik ant electrisch
Zegt tandarts :ja beter ga jij stoppen met electrisch poetsen en ga jij poetsen met soft Tandenborstel. 🤔

Moet terug komen om gebit en tandvlees te laten behandelen.
Ook heb ik mijn eerste gaatje in 42 jaar.

Met de tijd zal er een laagje over de ontblote tandhalzen komen zodat ze minder gevoelig worden.
Heb gelijk maar ff gevraagd of mijn tanden hierdoor los kunnen gaan zitten.
Dat kan maar dan praat je niet over kort termijn zei tandarts.

Het feit dat ik door medicatie te weinig speeksel aan maak kon ik soort test voor doen bij dokter zei de tandarts.
Toen zei ie zo iets raars....
Ja als je te weinig speeksel aanmaakt kun je soort donorspeeksel krijgen 😳
Wtf moet ik me daar nou bij voorstellen, hebben mensen dan net als bloeddonor hun kwijl gedoneerd door in bakje te tuffen ofzo? 🤢🤮😷
🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Nou ben er dus helaas nog niet vanaf en moet weer terug.
Maarrrrr wel mijn eerste tandarts bezoek afgelegd in 9 jaar clean 💪😁
Je bent wel geweest! Heel goed van je :sunglasses: 🥳

• Like

Perenijsje

Badass junkie
Heel goed dat je geweest bent Syl! Maar wat een soap zeg met die steeds wisselende adviezen. Dan raak je ook in de war lijkt me.
En wtf van dat donorspeeksel, dat klinkt wel heel apart idd 🤣🤣🤣
Vervelend dat je er nog niet vanaf bent en succes alvast voor de volgende keren 😘

• Like

Syl

Wijs gebruiker
Heel goed dat je geweest bent Syl! Maar wat een soap zeg met die steeds wisselende adviezen. Dan raak je ook in de war lijkt me.
En wtf van dat donorspeeksel, dat klinkt wel heel apart idd 🤣🤣🤣
Vervelend dat je er nog niet vanaf bent en succes alvast voor de volgende keren 😘
Thanks!! ☺
Jaaaa ik dacht ook, wat willen jullie nou?!.
Ja ik ben een beelddenker dus toen tandarts over speeksel donor had zag ik dat zo voor me..
Dat iemand in beker ging tuffe 🤣🤣🤣
Levensgevaarlijk met dat corona virus 😷🤣
Ja nog ff x terug helaas maar overleef ik ook wel weer. 😘

Laatst bewerkt:

Syl

Wijs gebruiker
Vanacht had ik een extreem realistische droom/nachtmerrie over mijn ex.
Steeds als ik wakker werd en weer in slaap viel zat ik weer in dezelfde bizarre droom.
Toen ik vanochtend wakker werd en dus eindelijk ontwaakte uit die verschrikkelijke droom voelde ik me heel naar.
Mijn hart voelt sinds ik wakker ben heel vervelend.
Kan ook niet goed omschrijven wat het precies is.
Hartkloppingen afgewisseld met hartritmestoornis zoiets.
Ben net van ellende maar weer ff op bed gaan liggen.
Als ik me inspan verergert het.

Heb donderdag telefonische contact gehad met mijn huisarts.
Dit ging erover dat ik van de cholesterol medicatie veel bijwerkingen had.
Ik moest er mee stoppen en hij wil me aankomende week zien.
Denk dat ik na internist alsnog word doorverwezen.
Woensdag krijg ik die 48 uurs ecg holteronderzoek.
Of ik ben supervroeg in de overgang 🙄
Bij de overgang kun je ook te hoge bloeddruk, te hoge cholestor, hartkloppingen enz krijgen.
Ben net 42 jaar dus mag toch hopen dat dat niet het geval is.

Nou hoop dat het zo wat zakt en ik alsnog mijn ding kan gaan doen.
Hoe ziet jullie weekend eruit??

Perenijsje

Badass junkie
Wat vervelend z'n realistische droom over je ex, dan word je idd niet fijn wakker nee.
Ik hoop dat je lichaam snel weer wat rustiger is. Wat voor dingen wil je doen vandaag dan?
Ik vind het sowieso apart dat je met zoveel verschillende medicijnen niet bij een internist loopt maar dat de huisarts dat blijkbaar gewoon allemaal voorschrijft.
Met zoveel verschillende dingen heeft het toch ook wel invloed op elkaar weer lijkt me. Succes woensdag ook!

• Like

Syl

Wijs gebruiker
Wat vervelend z'n realistische droom over je ex, dan word je idd niet fijn wakker nee.
Ik hoop dat je lichaam snel weer wat rustiger is. Wat voor dingen wil je doen vandaag dan?
Ik vind het sowieso apart dat je met zoveel verschillende medicijnen niet bij een internist loopt maar dat de huisarts dat blijkbaar gewoon allemaal voorschrijft.
Met zoveel verschillende dingen heeft het toch ook wel invloed op elkaar weer lijkt me. Succes woensdag ook!
Ja is inderdaad heel naar zulke dromen bah.
Ik heb medicatie dat is voorgeschreven door een longarts en medicatie voor darmen dat is voorgeschreven door internist.
Alleen wat mijn bloeddruk en cholesterol betreft heeft dokter zelf voorgeschreven.
Hij zei :we kunnen 2 dingen doen, je doorverwijzen naar een internist of met medicatie starten.
Ik vroeg hem wat of de internist precies zou gaan doen.
Hij zei dat de internist veel vragen zou stellen naar uiteindelijk ook medicatie zou voorschrijven.
Maar ik wil ook zo bij zo als ik donderdag afspraak heb bij dokter dat hij me alsnog doorverwijst.
Ik vind het alles bij elkaar best beetje eng, hoge bloeddruk, te hoge cholesterol en hartkloppingen steeds.

Ik moet vandaag ff boodsch halen en maandag worden de balkons geëgaliseerd en moeten balkons leeg.
Dus moet vandaag zien dat ik mijn lounge set en ligstoelen naar binnen krijg.
Dacht dat ze klaar waren met balkons dus logeerkamer weer leeggeruimd zodat ik hobbykamer kon maken.
Kan in schuur maar dan mot ik met hele loungeset door trappenhuis wat amper past en dan straks weer alles na boven zien te krijgen.
Maar ja ik zeg altijd maar zo :alles kom goed 😊

Heb me al gedouchst en zit op bank dus ik begin langzaam op gang te komen 🐢😄

Perenijsje

Badass junkie
Ik kan me heel goed voorstellen hoor dat je het een beetje eng vindt allemaal bij elkaar. Goed dat je dan alsnog om een doorverwijzing naar de internist gaat vragen! Die gaat misschien wel uitgebreider te werk met alsnog dezelfde consequentie (medicatie), hij is toch wat meer gespecialiseerd dan de huisarts.
En die dingen als een hoge bloeddruk en hartproblemen kunnen ook gevolgen van je speedgebruik zijn lijkt me? Ook al ben je nu al bijna een jaar clean ( kan niet vaak genoeg zeggen hoe super dat is!:clapping:), je weet nooit wat voor effect het op de lange termijn heeft. Maar ik duim voor je dat je lichaam snel weer wat meer in balans is:thumbsup:

En dat is wel handig als dat dan niet meer op het balkon staat als ze daarmee aan het werk gaan. Maar voor die storm van morgen is het sowieso wel slim om het ff binnen te zetten. Ik zou dan ook niet moeilijk doen en het in de schuur zetten hoor. Ik heb ook mn tuinset vanmiddag naar binnen gehaald. Op 4 hoog (bovenste etage) vangt mn flat toch wel veel wind en heb liever geen tuinstoel door mn raam heen vliegen morgen. Bij ons gaan ze over 2 weken de glasvezelaansluiting bij iedereen binnen aansluiten. Dan moet je dus ook de hele dag thuis zijn zodat ze binnen bezig kunnen. Vind dat altijd maar niks, vreemde werklui in mn huis. Of als ik op de bank zit en de glazenwasser komt opeens in zn bakje voor het raam. Dan kan ik echt niet rustig blijven zitten, loop ik altijd ff naar een andere kamer haha :sweatsmile:

Succes! :kissingheart:

• Love

HannekeV

Belezen gebruiker
Ja ik ben een beelddenker dus toen tandarts over speeksel donor had zag ik dat zo voor me..
Mijn god... hoe krijg ik dit beeld ooit weer uit mijn hoofd?! Dat er gewoon willekeurig mensen voorbij lopen en elkaar in de bek spuwen bij wijze van donatie.

Ik heb bijna geen glazuur meer op mijn tanden. Combinatie van medicatie die mijn mond droog maakt (antidepressiva, methylfenidaat) en extreem veel spugen door een maagaandoening. Daarbij ga ik soms tandenknarsen en kaakklemmen bij overdosering van de methylfenidaat. Nu heb ik 35 jaar geleden een tand afgebroken op een familieschommel en dat stukje heeft al die tijd goed gezeten. Nu heb ik de laatste 3 keer al laten repareren maar binnen no time vliegen de bonken er weer af.... Ik vraag me dan echt af: was de plamuur die ze vroeger gebruikten dan zoveel beter en moet ik nu mijn gehele"voorgevel" laten trekken (alles wat er nog over is van achter de opvulling) en voor implantaten kiezen of zijn die implantaten dan ook nog steeds van de slechte kwaliteit....

• Like

Syl

Wijs gebruiker
Dat er gewoon willekeurig mensen voorbij lopen en elkaar in de bek spuwen bij wijze van donatie.
Ik ga stuk 🤣🤣🤣.
Mischien kun je ook nog kiezen voor een smaakje.
Wilt u met tabakssmaak,, kaaschipssmaak of liever naturel?

Mischien dat na jarenlang gebruik van medicijnen, drugs enz het toch aantast en gewoon niet meer te maken is.

Ik heb middenrifbreuk dus het klepje dat tussen de slokdarm en maag zit is weg bij mij.
Als ik iets voorover buig heb ik maagzuur wat gelijk omhoog komt.
Heb ook al paar x hierdoor slokdarm ontstoken gehad.
Dit tast ook net als overgeven je gebit aan.
Ik heb altijd mooie witte tanden gehad maar omdat al het glazuur er nu af is ziet het er gelig en glazig uit.
Baal daar enorm van want het ziet er gewoon niet mooi uit.

Zijn jouw tanden ook zo enorm gevoelig voor alles zonder glazuur??.

Wat een ellende he, je tanden zijn toch iets wat gewoon opvalt als je praat.
Hoop dat ze het bij jou nog kunnen maken.

Perenijsje

Badass junkie
Hier nog iemand die weinig glazuur op haar tanden heeft. Vroeger als kind teveel frisdrank gedronken en als volwassene veel medicijnen zoals antidepressiva en antipsychotica geslikt en gelukkig nu nog niet heel lang speedgebruik. Maar mijn tandarts had het pas over Facings, een soort schildje dat op je tanden wordt geplaatst en waardoor het gebit verfraait wordt. Je kunt op deze manier spleetjes verbergen, tanden witter laten lijken, afgebroken hoekjes en scheve tanden verbergen etc . Dus eind deze maand ga ik dat iig alvast bij mijn voortanden laten doen en kijken hoe dat dan bevalt. Ik heb een tandartsverzekering en hij ging het ook zo declareren bij de zorgverzekeraar (hij is eigen baas) dat ik zelf niks hoef te betalen :thumbsup:

Voor meer informatie:
Facing

• Like

Syl

Wijs gebruiker
Hier nog iemand die weinig glazuur op haar tanden heeft. Vroeger als kind teveel frisdrank gedronken en als volwassene veel medicijnen zoals antidepressiva en antipsychotica geslikt en gelukkig nu nog niet heel lang speedgebruik. Maar mijn tandarts had het pas over Facings, een soort schildje dat op je tanden wordt geplaatst en waardoor het gebit verfraait wordt. Je kunt op deze manier spleetjes verbergen, tanden witter laten lijken, afgebroken hoekjes en scheve tanden verbergen etc . Dus eind deze maand ga ik dat iig alvast bij mijn voortanden laten doen en kijken hoe dat dan bevalt. Ik heb een tandartsverzekering en hij ging het ook zo declareren bij de zorgverzekeraar (hij is eigen baas) dat ik zelf niks hoef te betalen :thumbsup:

Voor meer informatie:
Facing
Klopt dat zou ik ook best willen dan zien mijn tanden er tenminste wat frisser uit.
Ik ben verzekerd via mijn gemeente en heb wel aanvullende tandarts verzekering.

Syl

Wijs gebruiker
En die dingen als een hoge bloeddruk en hartproblemen kunnen ook gevolgen van je speedgebruik zijn lijkt me? Ook al ben je nu al bijna een jaar clean ( kan niet vaak genoeg zeggen hoe super dat is!:clapping:), je weet nooit wat voor effect het op de lange termijn heeft.
Dat zou best kunnen ik heb geen idee eigenlijk.
Als je 8 jaar dag in dag uit speed gebruikt is je hartslag natuurlijk aardig verhoogd.
Geen idee of dat blijvende schade heeft kunnen aanrichten. 🙄
Super lief van je 😘 ben volgende maand precies jaar clean!!!🙏🎉

Jeetje van 4 hoog joh...
Heb je wel een lift??.
Jaaa ik vind dat ook echt verschrikkelijk als er lui in je huis aan de gang moeten.
Hier zijn ze in dec hele dag in huis geweest voor ventilatieschacht.
Zat zo'n kerel bij die steeds heel smerig sjansen naar me zat te glimlachen.
Heb woonkamerdeur gauw dicht gedaan 😟

Ik heb dat dat al eens gehad ooit 🤣🤣🤣
We woonde toen in appartement midden in centrum.
Ik lig in me string en shirtje op de bank, zie ik ineens glazenwassen op hoogwerker 😱😱😱
Ging ie ook nog zwaaien 😵😥
Ennnnn run....... 🏃‍♀️🤣🤣

Ik heb ook altijd van die rare lui joh wie gestuurd worden door woningbouw.
Had x verstopping en kwam zo'n vent met electrische veer.
Hij zette zijn voet op apparaat en zei heel stoer (vond ie zelf dan heel stoer he 🤣) :
Jaaaa ik ken een trucje die niemand van mijn collega's kent en weet 😏(zo'n zwoele blik).
Wtf kerel ontstop gewoon die leiding en gaat heen please,🙏😐🤣🤣

Perenijsje

Badass junkie
Ja precies, dat is vaak ook gewoon het lastige, je weet niet wat de oorzaak precies is. Kan na zoveel jaar speed daardoor komen want we meer risico op hart- en vaatziekten, maar dat hoeft niet. Kan ook ergens anders door komen. Als het maar behandeld wordt iig, dat is het belangrijkste:thumbsup:

En nee helaas geen lift! Tegenwoordig is het wel verplicht als er 4 verdiepingen zijn, maar bij oudere gebouwen was dat nog niet zo en mocht 4 dus nog zonder. Dus met boodschappen is het wel een flink gesjouw!:fearful:

Ohhh haha die glazenwassers ook he. Ik heb het zelfs nog veel erger meegemaakt vroeger! 🙈 🙈 🙈
-knip want gelezen-

Zulke werklui zijn echt irritant ja. Doe gewoon je werk en verder geen geouwehoer aan mn kop graag. Pas had ik een CV-ketel monteur over de vloer die tijdens het werk moest wachten tot iets klaar was met die ketel. Was een jonge gozer en in de tussentijd ging hij ff een vriend bellen en gingen ze de hele Kerstplanning doornemen wie welke drank en wat voor eten mee zou nemen enzo :thinking:

Je bent goed bezig geweest vandaag, vanavond lekker ontspannen met de beentjes omhoog?
En hoe gaat het nu eigenlijk met de vriend van je dochter na van de week?
Fijn avond lieverd:kissingheart:

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan