De hulphond is onderweg!

Zoraa

Wijs gebruiker
Wat jij allemaal moet doorstaan kunnen wij ons geen voorstelling van maken. Wat jij allemaal gezien en mee gemaakt hebt. Ik heb altijd al respect gehad voor jou sinds ik op dit forum kom. Kan je zeggen dat het respect alleen maar nog groter geworden is. Wat ik wel weet is wat de band tussen een hond en mens kan zijn. Die is namelijk echt en puur een vriendschap band die je met geen mens op aarde kunt hebben. Ik gun je dit van harte. Weet zeker dat je er heel veel aan gaat hebben. Heel veel plezier met bonden. Ik hoop dat we nog vele mooie en leuke posts van jou mogen verwachten. Wens jou en Tasja heel veel liefde en geluk toe.

De Zandman

DF-koning
Thnx! Komt goed! Vannacht zou het al eens tot een testje kunnen komen...alhoewel ze er nog maar zo kort is, neem ik haar niets kwalijk als het nog niet lukt...

L

Lid 152247

Gast
Fantastisch allemaal om te lezen.. Ik had vorige week nog een intake gesprek met kngf maar dan als pleeggezin voor het 1e jaar.

Ik weet niet of ik het doe, maar als ik dan jouw verhaal zo lees, dan besef ik weer hoe bijzonder het is en waar je het voor doet.

Heb er alle vertrouwen in dat die band goed zit en blijft, wat je schrijft. Samen uit, samen thuis.

Als het goed is mag je overal in met haar werkhesje aan. Misschien loopt dat in de praktijk anders.

Ik wens jullie een goede nacht!

De Zandman

DF-koning
En zoals te verwachten was, vannacht was het zover
Ik begon te dromen, en ineens lag er iets zwaars op me
Tasja heeft haar neus in mijn gezicht geduwd, dat voelde ik, waardoor de droom ineens stopte en ik wel wat tijd nodig had om te beseffen, wat er gebeurd was en die droom " niet echt" was, maar dit was veel beter te verwerken, dan eerst als de nachtmerrie veel verder gaat
Het is niet te beschrijven, hoe dit onderbreken precies gaat maar deze keer heeft het me goed geholpen!
Er gaat veel minder energie in zitten zo
Dus: ZE MAG BLIJVEN!!
Nu gaan we samen een wandeling maken van minstens een half uur

Groeten aan iedereen hier die dit volgt!

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
En zoals te verwachten was, vannacht was het zover
Tasja heeft haar neus in mijn gezicht geduwd, dat voelde ik,

Geweldig man! Ze doet precies waarvoor ze is opgeleid. Ik neem aan dat de Bench binnenkort uit de slaapkamer verdwenen is en dat ze voorgoed bij je op bed slaapt.

Nu gaan we samen een wandeling maken van minstens een half uur

Prachtig. Lekker samen buiten wandelen. Dat zal jou ook ten goede komen. Je conditie zal er zienderogen op vooruitgaan. Geef haar van mij een aai over de bol. Zoals ik het zie zitten er geen negatieve kanten aan het hebben van een hond. En dan ook nog een goed opgeleide hond die je kan helpen je trauma's te verminderen. Gefeliciteerd, ondanks dat we in de herfst zitten, is voor jou de lente aangebroken.

Zeehond

Badass junkie
YAAAAA
Ze is er! Een grote zwarte flatcoated retriever en ze is iets meer dan een jaar oud.
Ze is nog wat ",unheimlich" maar dat komt goed
Ze is heel vriendelijk i.i.g
Ze heeft een bench naast mijn bed de deur daarvan blijft natuurlijk open!
Ze moet wennen natuurlijk en met mijn poezen geeft geen enkel probleem!
Oh wat heerlijk en ik ben zo blij voor je!
Erg fijn om te lezen hoe je de eerste dagen met elkaar ervaart.

ljuv

DF-koningin
Tasja heeft haar neus in mijn gezicht geduwd, dat voelde ik, waardoor de droom ineens stopte en ik wel wat tijd nodig had om te beseffen, wat er gebeurd was en die droom " niet echt" was, maar dit was veel beter te verwerken, dan eerst als de nachtmerrie veel verder gaat
Het is niet te beschrijven, hoe dit onderbreken precies gaat maar deze keer heeft het me goed geholpen!
Wat ongelofelijk vet om dit te lezen zeg! Enorm fijn. En lange wandelingen doen mensen ook alleenmaar goed natuurlijk.
Hopelijk een eerste stap naar een super fijne band tussen jullie en een eerste stap naar een oplossing (???, verkeerde woord maar kom niet op een betere) voor je slaapproblemen.

De Zandman

DF-koning
Vannacht bleef het rustig, in de ochtend kreeg ik een " gewone" droom, en...ja hoor, ze was er weer!Ze gaat bovenop mijn borst liggen, en duwt haar neus tegen mijn gezicht en herhaalt dat, totdat ik echt wakker ben.
Onderscheid maken tussen gewoon dromen en een flashback of nachtmerrie, dat is natuurlijk heel erg moeilijk voor haar en ik vind het prima zoals het gaat!
Hoe zo'n hond merkt, dat je aan het dromen gaat, of bent, ik weet het niet maar totnogtoe, al binnen die paar dagen ben ik al helemaal " om",!!!
een waar wonder, dit.
Als het zo blijft gaan, dan heb ik spijt dat ik niet veel eerder aan dit traject begonnen ben.
Jazeker!
Ik hoop dat ze nog vele jaren bij mij blijft!

Syl

Badass junkie
Vannacht bleef het rustig, in de ochtend kreeg ik een " gewone" droom, en...ja hoor, ze was er weer!Ze gaat bovenop mijn borst liggen, en duwt haar neus tegen mijn gezicht en herhaalt dat, totdat ik echt wakker ben.
Onderscheid maken tussen gewoon dromen en een flashback of nachtmerrie, dat is natuurlijk heel erg moeilijk voor haar en ik vind het prima zoals het gaat!
Hoe zo'n hond merkt, dat je aan het dromen gaat, of bent, ik weet het niet maar totnogtoe, al binnen die paar dagen ben ik al helemaal " om",!!!
een waar wonder, dit.
Als het zo blijft gaan, dan heb ik spijt dat ik niet veel eerder aan dit traject begonnen ben.
Jazeker!
Ik hoop dat ze nog vele jaren bij mij blijft!
Wat geweldig om te lezen!! 🥰
Blijft inderdaad iets heel bijzonders dit.!! 🙏

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
al binnen die paar dagen ben ik al helemaal " om",!!!
een waar wonder, dit.

En dan te bedenken dat ze nu nog maar "gewoon" haar werk doet. Wacht maar tot jullie elkaar goed kennen. Hoe is de relatie tussen Tasja en je katten? Grote kans dat de katten even 'de kat uit de boom kijken' maar dat ze straks naar elkaar toe trekken en de beste vriendjes worden. Zeker bij een rustige, goed opgeleide hond als Tasja. Nogmaals gefeliciteerd met deze aanwinst in je leven!

De Zandman

DF-koning
Het is opmerkelijk om te kunnen zeggen dat de katten en Tasja na een dag van " even wennen" nu al, heel rustig met elkaar omgaan.
2 katten zetten een hoge rug en een dikke staart op, maar nu, vandaag, er is geen sprake van enige ruzie of intimiderend gedrag.
Typisch, zo snel al!
Ik heb er nogal wat, katten, en allemaal zijn ze rustig, net of ze elkaar al jaren kennen...ik sta er versteld van!

De Zandman

DF-koning
Er is één klein nadeeltje te noemen.
Dat is: Ik kan nu met Tasja in de nabijheid niet meer trippen....maar dit heb ik er wel voor over natuurlijk.
Drugs zijn nu voorlopig " e x i t"
Een echt nadeel is dit niet, integendeel!
Opmerkelijk is dat er nu al zoveel rust heerst...ze is uiterst kalm. Zo, straks weer een uur " en route"!

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Drugs zijn nu voorlopig " e x i t"

Voorlopig? Dat kan beter!

Opmerkelijk is dat er nu al zoveel rust heerst...ze is uiterst kalm.

Top. Gewel... Holy Shit! Nu zie ik het pas! We zijn hier een tweede John Wick aan het kweken. Kijk je uit? Geintje :grin::grin::grin::grin:
Ik ben erg blij voor je, ik heb mijn leven lang honden gehad en ik weet wat voor een band je kan opbouwen met een hond. Ik ben er bijna zeker van dat Tasja de nodige stabiliteit in je leven gaat brengen. Een regelmaat. En je gaat haar verschrikkelijk dankbaar zijn.

Nu we het hier toch over honden hebben en zo. Ik zou me kunnen voorstellen dat je deze honden wel eens bent tegengekomen.
Een echte werkhond. Absoluut geen hond voor het gemiddelde gezin. Wereldwijd worden deze honden ingezet door politie, leger, brandweer enz.
Deze honden hebben een enorme 'drive'. Nederlands trots. De Hollandse Herder:

Laatst bewerkt:
L

Lid 152247

Gast

Top. Gewel... Holy Shit! Nu zie ik het pas! We zijn hier een tweede John Wick aan het kweken. Kijk je uit? Geintje :grin::grin::grin::grin:
Ik ben erg blij voor je, ik heb mijn leven lang honden gehad en ik weet wat voor een band je kan opbouwen met een hond. Ik ben er bijna zeker van dat Tasja de nodige stabiliteit in je leven gaat brengen. Een regelmaat. En je gaat haar verschrikkelijk dankbaar zijn.

Nu we het hier toch over honden hebben en zo. Ik zou me kunnen voorstellen dat je deze honden wel eens bent tegengekomen.
Een echte werkhond. Absoluut geen hond voor het gemiddelde gezin. Wereldwijd worden deze honden ingezet door politie, leger, brandweer enz.

Na die reportages over hoe de honden hier getraind worden met geweld, stroomstokken etc. En vooral dat het geoorloofd word door de mensen en zelfs de wet uiteindelijk, kijk ik er toch anders naar. Los daarvan zijn de honden zeker heel goed.

joetsie

Badass junkie
Eindelijk,,eindelijk mijn nieuwe metgezel komt morgen mijn positie verbeteren!
Morgenmiddag is hij nee het is een zij hier, en ze is welkom!
Nu ben ik straks minder alleen en de nachtelijke ellende gaat hopelijk flink verminderen omdat de hond getraind is om mensen zoals ik uit de nachtmerries te halen. Ik ben zooo benieuwd hoe e.e.a. gaat verlopen....!
Voor mensen die geïnteresseerd zijn hoe het verloopt, wil ik indien gewenst wel af en toe een sit rep geven...
Ik ga ervan uit dat er veeeel meer mensen zijn voor wie een hulphond heel veel positiviteit kan leveren...
Hij moet buiten een dekje dragen waarop staat :
Hulphond n i e t aanhalen
want zeker in het begin moet ze leren op mij gefocust te zijn, en dit te blijven.
C' est ca!
ik ben blij voor jou.Een hond is je vriend,kamaraad,kind.Je krijgy er liefde van,geef haar liefde terug en een knuff van mij

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Na die reportages over hoe de honden hier getraind worden met geweld, stroomstokken etc.

Heb ik gezien. Ja, bij die Hondengeleiding, volgens mij was het de KLPD, zit iets goed mis! Die verhalen hoor ik al heel lang.
Maar de meeste eigenaren van honden zijn stapelgek op hun honden hoor.

De Zandman

DF-koning
Paktrainingen vind ik nou niet bepaald diervriendelijk.
Maar in sommige gevallen voor de functie waarvoor deze honden worden opgeleid, kan dit niet anders dus moet het in deze zaken.
Of de honden zelf het leuk vinden, ik denk zelf van niet al helemaal niet, als er met stroomstoten e.d. gewerkt wordt..

De Zandman

DF-koning

Dat is me bekend.
In Rusland worden deze super herders ( en dat zijn het, deze honden!) ingezet bij de bewaking van gevangenen, die zware misdrijven gepleegd hebben.
Er is ooit een documentaire over geweest en als je ziet, hoe deze mensen behandeld worden daar in Siberië, nou, dat gaat er wel wat anders aan toe, dan hier....

De Zeemeerman

Badass junkie
Dat is me bekend.
In Rusland worden deze super herders ( en dat zijn het, deze honden!) ingezet bij de bewaking van gevangenen, die zware misdrijven gepleegd hebben.
Er is ooit een documentaire over geweest en als je ziet, hoe deze mensen behandeld worden daar in Siberië, nou, dat gaat er wel wat anders aan toe, dan hier....
Heb ik gezien op nat geo denk ik maar daar hadden ze cacausische ovcharkas als waakhonden
Wat een bakbeesten ! A8026D00-6C5C-4ED8-BDC8-DA71EA1B842B.jpeg

De Zandman

DF-koning
Met die Russische Siberië herders zou ik maar niet zomaar meer gaan knuffelen!
Die honden vreten je binn ik de kortste keren binnen een paar minuten op!

• Like
Waarderingen: Ape

Ape

Badass junkie
Met die Russische Siberië herders zou ik maar niet zomaar meer gaan knuffelen!
Die honden vreten je binn ik de kortste keren binnen een paar minuten op!
Ja wat een beesten. Die vechten (of vochten, weet niet of het nog gebeurd) tegen beren om de kudde te beschermen. Dan ben je echt bad-ass

De Zandman

DF-koning
Als je daar alleen al moet werken als bewaker bij temperaturen van min 60....
Siberië is mooi, ongerept, maar ooooo zo koud...
Daar zijn, nou, dan heb je het pas echt goed voor elkaar!
Zelfs de meest gevaarlijke misdadiger ontsnapt daar niet, want je bent daar in die streek binnen enkele uren doodgevroren....er is in de verre omtrek niets dan sneeuw, bossen en ijs te vinden.
Dat zou een mooie omgeving zijn voor onze EBI te bouwen.
Niemand ontsnapt hier!

Laatst bewerkt:

Druktemaker

DF-koningin
Godverdomme nog aan toe, Tasja is ziek geworden!
Het lijkt op kennelhoest, maar ik zit zodirect bij de dierenarts...vreselijk om te zien hoe mijn Tasja zit te hoesten en kokhalzen...dus,
En route!!
Ach arm beestje.. dikke knuffel voor Tasja 😘 hopelijk knapt ze gauw op!

Bovenaan