• Heb jij ook een vraag over drugs?

Welkom in het Vraag van de Week subforum! Hier beantwoordt wekelijks een professional van de Drugs Infolijn (onderdeel van het Trimbos Instituut) een vraag van een forumlid over drugs. We vinden het belangrijk dat op dit forum ook deskundigen een bijdrage leveren, want zoals met zoveel dingen, is het gebruik van drugs niet zonder risico's. Wees dus goed verbereid!

Heb je een vraag? Stel deze hier!

Om een vraag te kunnen stellen op het forum, moet je wel een account hebben en ingelogd zijn. Registreer hier!

Vraag van de Week Drugs op “oudere” leeftijd, extra risicovol?

Pollewop

Bewuste gebruiker
Ik heb al eens eerder gereageerd hierop volgens mij maar ik ben nu 45+ en jong van geest 😜 gebruik elk kwartaal M of 4F, vaak een quality weekend samen. Niks geks, gewoon Chill samen bankhangen en muziek aan. Soms een festivalletje.

Natuurlijk ben ik de zondag brak, maar dat is met alcohol ook. Als je gewoon je nachtrust hebt, dus niet tot diep in de nacht doorpakt is het prima te doen. Serotonine opbouwen tussendoor en dan blijft het leuk. Gebruik met mate das met alles.

ik denk dat ik dit nu 15jaar doe, paar keer per jaar en hoe ouder hoe leuker ondanks dat ik nooit meer de eerste keer kan nabootsen want die was magisch. Het blijft voor mij nog steeds euforisch en lekker!

Soulassasins

Badass junkie
Zo af en toe rook ik nog wel eens een halfje coke op folie ,niet voor de rush maar voor de seks met me vrouw en ik ben nu 51.
Zonder coke ook goede seks maar met is zoveel intenser als we allebei een kwartje hebben gerookt ,voordeel van ouder zijn is ook dat je gewoon stop kan zeggen tegen de coke omdat je mentaal en fysiek veel sterker ben om nee te zeggen ,en zo gaat er dan een half jaar voorbij zonder coke.
Gezonde voeding slaap en veel vocht is natuurlijk wel een pre om je lichaam in conditie te houden ,daarom zijn er hier geen katers en dinsdag dips!

Jonkoman

Newbie
Ik zou het zelf persoonlijk zwaar afraden. Je hebt een vergroot risico op hartklachten. Mijn vader zelf is 50. Hij heefd 2 weken geleden een hartinfarct gehad door de drugs. Ben je jonger is je hart vaak ook beter. Ik wil nu niet zeggen dat het fout gaat ik wil alleen zeggen dat de kans groter is op oudere leeftijd

Soulassasins

Badass junkie
Ik zou het zelf persoonlijk zwaar afraden. Je hebt een vergroot risico op hartklachten. Mijn vader zelf is 50. Hij heefd 2 weken geleden een hartinfarct gehad door de drugs. Ben je jonger is je hart vaak ook beter. Ik wil nu niet zeggen dat het fout gaat ik wil alleen zeggen dat de kans groter is op oudere leeftijd
Coke is op iedere leeftijd gevaarlijk in welke dosis het ook is ,daarom wil ik mijn sporadisch gebruik niet goedpraten. Iedereen moet van die met benzine bereide zooi niet nemen

troksky

Belezen gebruiker
Dit draadje is van jaren geleden.

ben zelf ook van in de 50 maar ik sport en leef half de tijd als een pater.

Doe triathlon, yoga enz...
Ondanks dat ik adhd heb lukt het mij om clean te blijven van alcohol en adhd medicatie.

Nu om de 3 maanden toch eens behoefte om mij hoofd rustig te krijgen.

troksky

Belezen gebruiker
Triahtlon nog wel, netjes👍
hele?
Ook ooit gedaan maar het slurpt tijd op om te trainen…
Goed in conditie blijven en dan kun je op oudere leeftijd best nog wel eens wat snoepen..
Denk inderdaad dat goed voor je gezondheid zorgen belangrijk is .

Goed eten , slaap, sport en informatie verzamelen doe veel.
vroeger dronk ik te veel maar met kinderen te krijgen gestopt, helaas adhd dus gevoelig om effen rust in hoofd te krijgen.

Paddestoelen vond ik geweldig helaas wat bad trips gekregen en nu hou ik op MDMA om de 3 maanden enz.. effen de rust in je hoofd is wel fantastisch.

Drss

Newbie
Ik ben 50 en hou wel van een feestje.
Wat me opbreekt zijn de nachten doorhalen, niet zozeer de middelen waarmee ik dat doe.

Ik denk er zelfs over om eens de dag te starten met een volgende truffeltrip. Of vroeg in de middag.
Dan kan ik in de avond weer op aarde landen en gewoon op tijd naar bed. Dus het feestje overdag in plaats van snachts.
Dat doe ik ook en werkt perfec 👌🏻. Rond een uur of 10. 12 beginnen aan je trip. Rond 18:00 een kopijen bouillon, rustig wachten tot het is uitgewerkt. Aanrader!

TheRealJJ79

Belezen gebruiker
Dit draadje is van jaren geleden.

ben zelf ook van in de 50 maar ik sport en leef half de tijd als een pater.

Doe triathlon, yoga enz...
Ondanks dat ik adhd heb lukt het mij om clean te blijven van alcohol en adhd medicatie.

Nu om de 3 maanden toch eens behoefte om mij hoofd rustig te krijgen.
AKA - de yogasnuiver - 🫶

Soulassasins

Badass junkie
Ik ben nu 52 en merk nu wel dat ik echt done ben met harde dope ,ik heb best een goede conditie en zorg goed voor mezelf.
Maar de katers werden erger en zwaarder na een uurtje of 12 chinezen van coke ,wat ik vroeger 24/7 deed is nu een doodsvonnis.
Dus ik denk naar mate je ouder word je ook niet meer zo goed tegen zware dope kan ,wel eens een oude hero junk gezien ?
Ik niet...
Het harde feit is er ook dat je na je 40e een hartstilstand kan krijgen van hero en methadon ,vandaar dat er nu meer alternatieve zijn.

Piet Zahut

Belezen gebruiker
Ik ben nu 52 en merk nu wel dat ik echt done ben met harde dope ,ik heb best een goede conditie en zorg goed voor mezelf.
Maar de katers werden erger en zwaarder na een uurtje of 12 chinezen van coke ,wat ik vroeger 24/7 deed is nu een doodsvonnis.
Dus ik denk naar mate je ouder word je ook niet meer zo goed tegen zware dope kan ,wel eens een oude hero junk gezien ?
Ik niet...
Het harde feit is er ook dat je na je 40e een hartstilstand kan krijgen van hero en methadon ,vandaar dat er nu meer alternatieve zijn.
Wel klasse van jezelf dat je dit kunt aangeven vanuit je zelf. Ik kan ook prima met drugs overweg, en het laten liggen..
Te grote risico's nemen is het allemaal niet waard! ❤

Bombarie

Experimenterende gebruiker
Mijn eerste ervaring met drugs was pas laat zo rond mijn 40ste. Dat was XTC, maar een paar uurtjes plezier met een herstelperiode van 2 weken is het me niet meer waard. Sinds een paar jaar trip ik graag zo nu en dan op psychedelica. (LSD, psilocybine, 2CB) ik ben totaal niet zweverig, maar psychedelica is voor mij echt top! (zeker aangezien het geen nasleep heeft)

Bovenaan