Eerste Paddokweek - Growbox Cubensis

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Argulas zei:
Btw, freaky avater heb je :grin: Van wat is dat?

Die komt ergens uit een trip :mrgreen: :mrgreen:

Argulas zei:
Ik vind ze redelijk straf, maar toch nog altijd lieflijk aards. Mooie visuals ook, zeker de CEVs.

Dus echt lekker om ergens in een bos te spacen bij mooi weer? :hearteyes: :hearteyes:

Klinkt veel belovend, heb eigenlijk geen geduld majah moet maar ff wachten :mrgreen: :stoned:

phy

Bewuste gebruiker
VidaLoCa zei:
Hebben ze een bepaalde geur ? zou je ze ongemerkt kunnen laten groeien ?

Ja hoor, alleen het drogen kan wat stinken. Maar zet het ergens in een doos weg in een kast ofzo en het zit wel goed. Het groeien zelf hoeft niemand te werken. Het moet af en toe zon hebben in het begin maar je kan het een groot gedeelte van de tijd gewoon ergens verstoppen.

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
phy zei:
VidaLoCa zei:
Hebben ze een bepaalde geur ? zou je ze ongemerkt kunnen laten groeien ?

Ja hoor, alleen het drogen kan wat stinken. Maar zet het ergens in een doos weg in een kast ofzo en het zit wel goed. Het groeien zelf hoeft niemand te werken. Het moet af en toe zon hebben in het begin maar je kan het een groot gedeelte van de tijd gewoon ergens verstoppen.
Ja dat lukt wel wij hebben zo een soort onderkeldering ik zet het daar dan hebben ze ook zonlicht.
kan je zaadjes enkel bij growshop ofzo kopen ?

phy

Bewuste gebruiker
Magic Guest zei:
Het zijn geen zaadjes, maar sporen :wink: Die kan je bestellen bij FSRE.nl of een sporenspuit bestellen bij een webwinkel.

Lol... paddoZaadjes!!! :tearsofjoy:

Het gemakkelijkst is om een soaker kweekset te bestellen bij mushmush.nl. Ik leid uit je post af dat je totaal geen ervaring hebt met het kweken van paddo's. Dit is een steriel en secuur gebeuren. Een soaker kweekset geeft een grote opbrengst en weinig risico!

Succes!

Mayan

Bewuste gebruiker
Kan iemand mij aub vertellen hoe je sporen verzameld uit de paddo's?
Want als de paddo's gaan verdwijnen, en ik bestel me snel nog een growkit... en ik kan daarna geen sporen bijbestellen, zit ik er mee he :)

Thx alvast!

Mayan

Bewuste gebruiker
Wow! Ff samenvatten of ik het juist heb.

Je neemt een scalpel, je houdt dit boven een gasbrander tot het rood opgloeid, dan wacht tiental minuten tot het wat afkoeld. Je snijdt uw bovenste van de paddestoel af, je ligt dit op een papiertje met daarboven een glas. 24h later leg je dat blaadje in een luchtdichte zak, bewaard dit koell.

En als je een nieuwe ronde wil telen, dan leg je dat blaadje gewoon in je growkit?

Nou nou, lijkt me uiterst leuke en gemakkelijke hobby :) Sneller dan wietplantjes.

Wel jammer dat mushmush niet naar BE verstuurd. Ik zal mij dus een set via azarius moeten bestellen.

Bedankt alvast voor de link he Argalus!

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mayan zei:
Wow! Ff samenvatten of ik het juist heb.

Je neemt een scalpel, je houdt dit boven een gasbrander tot het rood opgloeid, dan wacht tiental minuten tot het wat afkoeld. Je snijdt uw bovenste van de paddestoel af, je ligt dit op een papiertje met daarboven een glas. 24h later leg je dat blaadje in een luchtdichte zak, bewaard dit koell.

En als je een nieuwe ronde wil telen, dan leg je dat blaadje gewoon in je growkit?

Nou nou, lijkt me uiterst leuke en gemakkelijke hobby :) Sneller dan wietplantjes.

Wel jammer dat mushmush niet naar BE verstuurd. Ik zal mij dus een set via azarius moeten bestellen.

Bedankt alvast voor de link he Argalus!

No problem :) Je hebt het juist, enkel niet van hoe je die sporen gebruikt. Check hiervoor deze link: http://www.mushplanet.com/cult_sporesyringe.php. Die spuit moet je dan gebruiken om je casing( of hoe noemt dit, je substraat?) mee 'inoculeren' ofzo :grin:
jah, het jargon ligt me nog niet zo goed :grin:
Je moet maar eens rondsurfen op die site, staat veel info op stapsgewijs met fotos.

Peace! en succes! :)

Mayan

Bewuste gebruiker
Ok! I got it now!
Komt toch wat bij kijken, maar is gelukkig allemaal begrijpbaar!
Maar moet die spuit een naald hebben?

Kijk er naar uit ! Ik ga me gelijk een growkit bestellen bij Azarius!
thx and peace back :)

@Mikkelk
Ja, maar mush mush is goedkoper :)
En ik heb nog altijd een vertraagde bestelling bij Azarius lopen, dus ben niet 100% tevreden van hun service. Als iets niet op voorraad is, moet men dat vermelden op de site vond ik.
Ik wacht nog steeds op een zaadmix pakketje, heb me dus maar gelijk papaver bij vreeken besteld.
Kwam me ook goedkoper uit, 100g papaver zaad voor 4,5 euro.
In dat zadenpakketje van Azarius krijg ik maar 3g, en ze verkopen 10g voor 9 euro.

Lijkt mij supervet om zelf ook te gaan kweken :hearteyes: wel wat ervaring met wietplanten maar dit lijkt mij wel wat nauwer luisteren. Moet je niet erg oppassen met welke nog gaan en welke paddo's te erg gefokt zijn dat je er ziek van wordt?

phy

Bewuste gebruiker
higher Force zei:
Lijkt mij supervet om zelf ook te gaan kweken :hearteyes: wel wat ervaring met wietplanten maar dit lijkt mij wel wat nauwer luisteren. Moet je niet erg oppassen met welke nog gaan en welke paddo's te erg gefokt zijn dat je er ziek van wordt?

Als je geen rare dingen doet kan er weinig mis gaan. Zorg alleen dat je schoon werkt!!! Paddo's zijn allergisch voor vuiligheid, en onzorgvuldigheid zorgt meestal voor koppijn achteraf.

Begin een keer met een soakertje!

gewoon een growkit voor 25 euro kopen op mushmush bv. toch? dat lijkt mij wel leuk om mee te beginnen i.p.v. dat injecteren incuberen enzo, dat bewaar ik voor later :P

EDIT: heb er vandaag een besteld!:grin:
zal ik me verslagje hier plaatsen of er een aparte topic voor openen?

kweenie of deze topic nog leeft, maar heb ondertussen al lekker een paar 100 grammetjes van de stoeltjes :grin: ik heb er ook foto's van op me pc maar dan moet je ze weer online zetten toch?:P

ilove_paddo

Experimenterende gebruiker
moeten ze per se rond de 20 a 24 graden worden gekweekt, gaan ze anders niet groeien of alleen minder?
want het is toch onmogenlijk om dag en nacht die temperatuur te handhaven.

phy

Bewuste gebruiker
ilove_paddo zei:
moeten ze per se rond de 20 a 24 graden worden gekweekt, gaan ze anders niet groeien of alleen minder?
want het is toch onmogenlijk om dag en nacht die temperatuur te handhaven.

Zet het in de buurt van de verwarming (niet erop!!!!!), op de koelkast of iets anders dat warmte afgeeft. Voor een optimaal resultaat heb je de optimale omstandigheden nodig. En twintig graden is niet raar... toch?

ilove_paddo

ik kan hem alleen op mn slaapkamer neerzetten, en overdag ben ik op school en dan koelt het behoorlijk af en snachts heb ik de kachel natuurlijk ook aan.
dus dan zal hij het grootdte deel van de dag in ongeveer 17 graden staan of zo.

phy

Bewuste gebruiker
Zet het in een kast, zo hoog mogelijk. isoleer het zo veel mogelijk. Dan moet het wel goed komen denk ik. Wel voor voldoende licht zorgen natuurlijk.En af en toe luchten.

JJJ

Bewuste gebruiker
Met 17 graden zullen ze waarschijnlijk wel groeien, wel wat langzamer. Wat ook nog zo is, is dat ze zelf wat warmte produceren, dus in een afgesloten bak/zak met een growkit zal het 1 a 2 graden warmer zijn dan de omgeving.

BacingsPen

Badass junkie
Mmm al was het resultaat bij mij hele milde paddos die zonder het gebruik van wiet eigenlijk niet noemenswaardig is, denk ik dat ik toch maar weer is ga beginnen met een eigen kweek :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SpacingBen zei:
Mmm al was het resultaat bij mij hele milde paddos die zonder het gebruik van wiet eigenlijk niet noemenswaardig is, denk ik dat ik toch maar weer is ga beginnen met een eigen kweek :)

In dat geval dosering wat opschroeven?

BacingsPen

Badass junkie
PepTalk zei:
SpacingBen zei:

gewoon nieuwe kweek beginnen denk ik ^^

Had er ook ff bij moeten vermelden dat ik ze zo'n 10 maanden heb ''laten drogen'' :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SpacingBen zei:
PepTalk zei:
SpacingBen zei:

gewoon nieuwe kweek beginnen denk ik ^^

Had er ook ff bij moeten vermelden dat ik ze zo'n 10 maanden heb ''laten drogen'' :grin:

Als ze de eerste 2 weken goed gedroogd zijn kun je ze wel langer dan 10 maanden bewaren hoor :wink:

trojan.exe

Belezen gebruiker
Tripreporter
prachtig topic dit!

ook ik heb sinds een week een kweeksetje. op dit moment is er nog niks te zien.

miss een domme vraag maar hoe dien ik de stoeltjes te plukken als ze daar klaar voor zijn?
gewoon eruit trekken of is daar nog een speciale manier voor?

KoxBox

Badass junkie
trojan.exe zei:
prachtig topic dit!

ook ik heb sinds een week een kweeksetje. op dit moment is er nog niks te zien.

miss een domme vraag maar hoe dien ik de stoeltjes te plukken als ze daar klaar voor zijn?
gewoon eruit trekken of is daar nog een speciale manier voor?
Ze er inderdaad VOORZICHTIG uittrekken met een draaiende beweging.

Padootje

Newbie
Hoi hoi,

Precies twee weken een setje gesoaked en hij staat nu al half vol met padeautjes tot wel 5cm+!

Ik hoop dat jullie een paar vragen voor me kunnen beantwoorden; ik heb het hele topic doorgestruint alvorens.

- Hoe kan het dat het oppervlak maar half bezaaid is met padeaus? De rest van het oppervlak is bruin.
Eerst waren er maar twee hele kleine witte vlekjes, daarin kwamen ook de eersten door. Nu zijn er wel een stuk meer maar het oppervlak is maar halfvol?

- Er groeien meerdere mini's onder het oppervlak. Kan ik verwachten dat deze nog naar boven groeien en uitkomen of moet ik deze op de één of andere manier verwijderen na het oogsten om een verrotte grond te voorkomen?

- Aangezien de bak nog even moet staan maar er toch een deel eerder klaar zal zijn dan de rest, vraag ik me af of ik grote, plukrijpe bosjes binnenkort kan plukken en wat anderen nog even kan laten staan om een dag of twee later te plukken?

Bijgevoegd wat foto's :)

Bijlagen

• DSC02409.JPG
    DSC02409.JPG
    133,9 KB · Weergaven: 1.634
  • DSC02411.JPG
    DSC02411.JPG
    157,6 KB · Weergaven: 1.634
  • DSC02413.JPG
    DSC02413.JPG
    141,9 KB · Weergaven: 1.634

beertjahh

ik heb voor het eerst een kweeksetje gekocht. ben benieuwd hoe ze gaan groeien en ben ook van plan om fotos te posten.

groetjes

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
beertjahh zei:
ik heb voor het eerst een kweeksetje gekocht. ben benieuwd hoe ze gaan groeien en ben ook van plan om fotos te posten.

groetjes

Kijk ernaar uit! Leuk om te zien hoe het groeien verloopt van die dingen, vind ik altijd:)

beertjahh

hoi,

ik heb sinds 3 weken een kweekset, en nou zijn ze al goed groot. moet ik alles in een keer oogsten? want de bak staat erg vol. en in het midden staan heel veel kleintjes die natuurlijk weinig licht krijgen door de grote paddos eromheen.
ze beginnen al open te raken (ook van de stam af) wat erop wijst dat ik moet oogsten.. Kan iemand mij vertellen of ik dan ook echt alles moet oogsten? ook die kleine?
groetjes

Bugles

Newbie
Hallo,

Ik heb vorige week woensdag voor het eerst een box met psilocybe cubensis gekocht. Ik heb hem meteen die avond laten soaken. volgende dag leeg gegooid en in de zak gedaan. Het was echter afgelopen weekend best warm. Ik heb nu een thermostaat hangen maar toen niet. Ik weet dat het zeker 26 graden en warmer is geweest in mijn kamer, laat staan in de zak. Kan dat kwaad? Wat is de ideale temperatuur? hoor van de een dat het tussen de 18 en 22 graden is en anderen zeggen 22 - 25 graden. Hij stond denk ik ook op een iets te donkere plek. Nu ontstaat er wel witte schimmel aan een zijde van de bak, maar niet aan de andere zijde. De zijde waar de meeste schimmel ontstond stond naar het licht.
Ik heb de zak nu iets kleiner gemaakt zodat het v/l gehalte omhoog gaat. De box heb ik ook op een plek gezet met meer licht. Hieronder een foto van de ontwikkeling tot nu toe. Ik zal regelmatig een update posten.

Bijlagen

• 070620110952.jpg
    070620110952.jpg
    244,6 KB · Weergaven: 1.319
Bovenaan