Ja, ik denk dat ik wel kan zeggen dat het merendeel van mijn topics / posts een informatieve waarde heeft
Nou, benzo's worden voor allerlei dingen voorgeschreven. Er zijn ook erg veel verschillende, ik denk zo'n 250. Ze hebben als vaste eigenschappen: anxilotisch(angst verminderend), sedatief(versuffend), hypnotisch (slaapverwekkend), anticonvulsieve (tegen toevallen) en spierverslappend. Bovendien remmen ze de hersenactiviteit en actief zenuwstelsel. Heel wat dingen dus. Bovendien heb je zo ook nog in verschillende vormen (tabletten, capsules, liquid caps, rectaal, etc) Vandaar dus ook dat er zo veel soorten zijn. De een heeft wat meer van deze werking, de ander wat meer van die. De een duurt wat langer, de ander werkt weer sneller...
Nou worden ze voornamelijk voorgeschreven voor dingen als chrnoische angst, paniek/woede/angst aanvallen, maar ook veel tegen bijwerkingen van andere medicatie.
Maar de recreatief gebruiker is op zoek naar een roes, en een van de bijwerkingen van de wat sterkere varianten is juist die roes. Een heerlijk ontspannen gevoel, je lichaam is immers niet gewend aan de stof en het komt nogal hard aan. Je zegt dat je de indruk krijgt dat je er goed van kun in of doorslapen. Maar stel nou dat je een pil neemt die daarvoor gemaakt is, maar dan niet gaat slapen. Dat kan toch haast tot niets anders leiden als een vreemd gevoel ?
Wat die bijwerkingen betreft, die heb je dus alleen als je 0 tolerantie hebt. Ik neem als voorbeeld oxazepam. Er is op een gegeven moment iets gebeurd in mijn leven wat ik heel erg vond en waar geen oplossing voor was. Ik heb toen in het begin voor de hardste klap 5×10mg oxazepam voorgeschreven gekregen (heel veel voor een 19 jarige) in het begin, zeg de eerste 3, 4 dagen kreeg ik met de effecten die het veroorzaakt, wat in mijn geval dus het onderdrukken van chronische angst, en aanvallen was, kreeg ik de roes er "gratis bij". Na die paar dagen, deden de pilletjes gewoon hun werk, wat ze moesten doen. Nou is oxazepam vooral anxilotisch en sedatief. Als je er eenmaal aan gewend bent kun je gewoon funktioneren in het dagelijks leven. Maar die bijwerkingen, als je geen tolerantie hebt dáár is de recreatief gebruiker naar op zoek.
Ik heb zelf niet gek veel ervaring met speed, daartegen wel met coke en de slaapproblemen (al zijn die natuurlijk niet zo erg als bij speed) maar als ik een temazepam slikte na coke gebruik, sliep ik binnen een uurtje wel. En met speed wel eens gedaan, maar was vooral een lekker gevoel, en ik lag lekker. Iets wat ik als ik speed heb gehad zonder benzo's totaal niet had, de hele tijd draaien enzo.
Tot zover