Het grote benzo topic !

Spor

Wijs gebruiker
Tripper zei:
Goeie info topic!!

Thanx !

Psychisch zei:
moet je er steeds meer nemen na een week of 2 en probeer dan maar is zonder dat spul maar is in slaap te komen

Ik ben hieraan dikke 6 maanden (zwaar?) verslaafd geweest, in eerste instantie kreeg ik 5×10mg oxa per dag voorgeschreven, toen ik hier vanaf werd gehaald zelf mn spul geregeld, gelijkbare hoeveelheden + temazepam 20mg voor te slapen + zo nu en dan recreatief gebruik, heel wat benzo's dus ! Cold turkey gestopt (zonder enig probleem vreemd genoeg) en nu gebruik ik ze zo nu en dan, zeker geen verslaving.

Ik vond de benzo afkick veel minder zwaar als de coke afkick !

evil_kermit zei:
neem altijd lexotan (bromazepam) 6mg na pep gebruik

Tof, ik wist niet dat deze nog op de markt waren... Heb hier thuis een doosje van 3mg liggen, van 20 jaar geleden ofzo (niet voor gebruik dus) en wist niet dat ze deze nog verkochten. Vind echter dat er betere alternatieven voor zijn, die ik, niet over datum ook in mijn la heb liggen :)

evil_kermit zei:
rohypnol + speed nam ik vroeger ook voor een zalig space gevoel

Jij zit echt bij de goeie supplier :hearteyes: Roopies ! De enige benzo op de Class A opiumlijst ! Als ik die tegenkom koop ik ze ook direct

kwezel

Experimenterende gebruiker
ik heb nu 2 dormicum op (midazolam) em ik ben dr aardit relaxed van ja.. jointje erbij en genieten maar. merk wel dat mijn bewegingen allemaal wat losser gaan, dat is wel een relaxed gevoel. in mijn hoofd is het ook allemaal kalm (das knap met adhd) hehe.

ik wil eigenljk benzo's kopen, niemand een adresje of ben ik nu in overtreding met de regels hier?

gr

J89

Ik heb nu een stripje temazepam op recept van mijn doktor gekregen.
Ik heb hem verteld dat ik erg slecht slaap en er een beetje gek van werd.
maar eigelijk was het dat ik van de ghb aan het afkicken was en ik echt para werd van het zwetend wakker worden en niet kunnen slapen

van de ghb af te blijven is niet echt een probleem meer.
ik heb de afgelopen nachten steeds een half uurtje voordat ik ging slapen een capsule temazepam genomen.

maar nu lees ik hier allerlei dingen over ernstige geestelijke/lichamelijk verslavingen en afkicksverschijnselen

(ik net zo blij dat ik bijna van die ghbafkickverschijnselen af ben)

maarja goed, als ik iets meer als een week, steeds alleen een capsule neem net voor het slapengaan, en er daarna mee kap
zou ik dan al van die angstaanvallen kunnen krijgen of iets?
ik heb een beetje rondgezocht maar kon eigelijk niks anders vinden over temazepam dan hier..

iemand ervaring hiermee fzo?
misschien overdrijf ik wel erg, maar ik wil gewoon het zekere voor het onzekere en niet weer verslaafd aan iets raken
bvd

acidboy

Badass junkie
Temazepam is een relatief veilig slaapmiddel, vandaar dat je dokter het redelijk makkelijk voorschreef (als ik dat zo goed begrijp).
Ik weet niet hoeveel je er precies hebt? 10?? (een stripje is meestal 10 he..)

Advies is meestal om het niet meer dan twee weken te gebruiken, vanwege die afhankelijkheid en bijwerkingen.
Dus het zal wel loslopen, ik denk ook dat je dokter je niet zomaar nog een receptje meegeeft naar huis, maar eerder zal proberen te achterhalen wáárom je precies slecht slaapt. Da's namelijk een stuk beter dan gewoon pillen voorschrijven, maar iedere dokter is anders I guess.

Let even op dat je lekker lang kan slapen, 8 tot 9 uur ofzo, dan heb je overdag een wat minder suf gevoel (met name belangrijk als je 's ochtends wil gaan autorijden enzo) en is de kans op anterograde amnesie (geheugenverlies door inname van in dit geval temazepam).

Er wordt ook nog wel eens geadviseerd om bij staking van het gebruik de dosering te verminderen, maar als je 10 dagen achter elkaar 10 mg slikt zal dat niet nodig zijn. Je slaapt misschien de eerste nacht wat minder makkelijk in enzo, maar je GHB afkick is dan hopelijk wel voorbij en zal het wel goedkomen allemaal.

Beetje lang van stof misschien, maargoed... tis nu wel duidelijk denk ik.

frapannn

Bewuste gebruiker
hieeeyy

Bromazepam
Stofnaam: bromazepam
Merknaam: Bromazanil / Lexotanil
Voornaamste werking: anxilotisch / sedatief
Vorm: langwerpige tabletten die je in 4 kan delen
Sterkte: 3 / 6 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 20 uur
Maximale plasmaspiegel: 2 uur
Weetjes: Het word bijna niet meer gebruikt
Persoonlijke ervaring:
Heb het maar een paar keer gehad... Net alsof je een halve oxazepam pakt eigenlijk, alleen ietsje langer effect, en iets minder sterk ( met de 3mg variant die ik had ) Voor mij geen voordeel ten opzichte enige andere die ik gebruikt heb.
Ik heb die 12 mg variant en die is heel veel keer sterker dan een halve oxazepam.
Ik heb behoorlijk ervaring met benzo's, met xanax ook waarik heel groot misburik van maakte tot 12 mg / dag.
Maar bromazepam 12 mg (wit product dus) van lexotanil is heel erg sterk.
Persoonlijk vind ik een hele goede benzo,sterke en vele male sterker dan xanax.

:wave:

J89

Temazepam is een relatief veilig slaapmiddel, vandaar dat je dokter het redelijk makkelijk voorschreef (als ik dat zo goed begrijp).
Ik weet niet hoeveel je er precies hebt? 10?? (een stripje is meestal 10 he..)

Advies is meestal om het niet meer dan twee weken te gebruiken, vanwege die afhankelijkheid en bijwerkingen.
Dus het zal wel loslopen, ik denk ook dat je dokter je niet zomaar nog een receptje meegeeft naar huis, maar eerder zal proberen te achterhalen wáárom je precies slecht slaapt. Da's namelijk een stuk beter dan gewoon pillen voorschrijven, maar iedere dokter is anders I guess.

Let even op dat je lekker lang kan slapen, 8 tot 9 uur ofzo, dan heb je overdag een wat minder suf gevoel (met name belangrijk als je 's ochtends wil gaan autorijden enzo) en is de kans op anterograde amnesie (geheugenverlies door inname van in dit geval temazepam).

Er wordt ook nog wel eens geadviseerd om bij staking van het gebruik de dosering te verminderen, maar als je 10 dagen achter elkaar 10 mg slikt zal dat niet nodig zijn. Je slaapt misschien de eerste nacht wat minder makkelijk in enzo, maar je GHB afkick is dan hopelijk wel voorbij en zal het wel goedkomen allemaal.

Beetje lang van stof misschien, maargoed... tis nu wel duidelijk denk ik.

okee dat wou ik even horen
bedankt! :wink:

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Tot ongeveer een half uurtje geleden wist ik niks van benzo's.. Was nieuwsgierig en toen kwam ik dus dit topic tegen! Ben altijd blij met de mensen die dit soort informatieve topics creëren! _O_ :) Tnx dus.

Maar even een paar vragen..

Wat zijn nu precies redenen waarom jullie benzo's gebruiken? Volgens mij stond ergens in het begin dat de bijwerkingen die de benzo's hebben wanneer je ze niet standaard gebruikt de redenen zijn? Maar wat zijn die bijwerkingen dan precies? Ik krijg hier een beetje het idee dat je er alleen maar óf goed van kunt inslapen, óf goed van kunt doorslapen..

Zelf ben ik nogal van de speed.. Zijn er hier ervaren speed gebruikers die mij kunnen vertellen over de combi met benzo's? Voor wanneer je onverhoopt tóch graag een paar uur zou willen slapen zeg maar : )

Spor

Wijs gebruiker
Ja, ik denk dat ik wel kan zeggen dat het merendeel van mijn topics / posts een informatieve waarde heeft :wink:

Nou, benzo's worden voor allerlei dingen voorgeschreven. Er zijn ook erg veel verschillende, ik denk zo'n 250. Ze hebben als vaste eigenschappen: anxilotisch(angst verminderend), sedatief(versuffend), hypnotisch (slaapverwekkend), anticonvulsieve (tegen toevallen) en spierverslappend. Bovendien remmen ze de hersenactiviteit en actief zenuwstelsel. Heel wat dingen dus. Bovendien heb je zo ook nog in verschillende vormen (tabletten, capsules, liquid caps, rectaal, etc) Vandaar dus ook dat er zo veel soorten zijn. De een heeft wat meer van deze werking, de ander wat meer van die. De een duurt wat langer, de ander werkt weer sneller...

Nou worden ze voornamelijk voorgeschreven voor dingen als chrnoische angst, paniek/woede/angst aanvallen, maar ook veel tegen bijwerkingen van andere medicatie.

Maar de recreatief gebruiker is op zoek naar een roes, en een van de bijwerkingen van de wat sterkere varianten is juist die roes. Een heerlijk ontspannen gevoel, je lichaam is immers niet gewend aan de stof en het komt nogal hard aan. Je zegt dat je de indruk krijgt dat je er goed van kun in of doorslapen. Maar stel nou dat je een pil neemt die daarvoor gemaakt is, maar dan niet gaat slapen. Dat kan toch haast tot niets anders leiden als een vreemd gevoel ?

Wat die bijwerkingen betreft, die heb je dus alleen als je 0 tolerantie hebt. Ik neem als voorbeeld oxazepam. Er is op een gegeven moment iets gebeurd in mijn leven wat ik heel erg vond en waar geen oplossing voor was. Ik heb toen in het begin voor de hardste klap 5×10mg oxazepam voorgeschreven gekregen (heel veel voor een 19 jarige) in het begin, zeg de eerste 3, 4 dagen kreeg ik met de effecten die het veroorzaakt, wat in mijn geval dus het onderdrukken van chronische angst, en aanvallen was, kreeg ik de roes er "gratis bij". Na die paar dagen, deden de pilletjes gewoon hun werk, wat ze moesten doen. Nou is oxazepam vooral anxilotisch en sedatief. Als je er eenmaal aan gewend bent kun je gewoon funktioneren in het dagelijks leven. Maar die bijwerkingen, als je geen tolerantie hebt dáár is de recreatief gebruiker naar op zoek.

Ik heb zelf niet gek veel ervaring met speed, daartegen wel met coke en de slaapproblemen (al zijn die natuurlijk niet zo erg als bij speed) maar als ik een temazepam slikte na coke gebruik, sliep ik binnen een uurtje wel. En met speed wel eens gedaan, maar was vooral een lekker gevoel, en ik lag lekker. Iets wat ik als ik speed heb gehad zonder benzo's totaal niet had, de hele tijd draaien enzo.

Tot zover :)

dfssdfde

Badass junkie
Spor zei:
Ja, ik denk dat ik wel kan zeggen dat het merendeel van mijn topics / posts een informatieve waarde heeft :wink:
Inderdaad ja :openmouth: Zelf ben ik er niks mee, maar damn, zo'n informatieve posts/thread

dfssdfde

Badass junkie
Dan ga ik eerst eens moeten lezen welke er precies allemaal zijn :tongueout:
De enige geneesmiddelen die ik eens recreatief genomen heb zijn codeïne en DXM. Codeïne is een opiaat dacht ik en DXM weet ik niet precies meer maar ook geen benzo, dus nee :)

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
ik heb altijd al eens benzo's willen proberen,
dan denk ik vooral aan situaties zoals een lange vliegreis, kan je dan urenlang in je zetel zitten naar muziek luisteren zonder een spier te bewegen, maar toch gemakkelijk wakker blijven?
op het eerste zicht lijken die benzo's mij wel tof voor eens een avondje op mn eentje mee te chillen, aangezien ik van wiet nu zo opgefokt geraak.
kan het zijn dat je last krijgt van duizeligheid of het gevoel hebt dat je niet meer voldoende diep kan ademhalen? bedankt voor dit topic trouwens

Spor

Wijs gebruiker
^Juist, word her en der zelfs voorgeschreven voor mensen met vliegangst :) afhangend van welke je krijgt kun je lekker wakker blijven. Als je nou echt doodsbang bent schrijft de arts je gewoon 30mg flurazepam liq. cap voor (de benzo der benzo's :hearteyes: ) en ben je K.O. totdat je geland bent. Maar van wat alprazolam (xanax) of diazepam (valium) kun je idd heerlijk uren voor je heen dromen zonder je te vervelen.

En voor bij een jointje zijn ze ook heerlijk :)

Ivoos zei:
De enige geneesmiddelen die ik eens recreatief genomen heb zijn codeïne en DXM. Codeïne is een opiaat dacht ik en DXM weet ik niet precies meer maar ook geen benzo, dus nee :)

Een aanrader voor beginners vind ik altijd temazepam 20mg liq. caps. omdat die hard inslaan, en het is een inslaapmiddel, dus als je wakker blijft kun je flinke roes verwachten. Ik zou vooral eens kijken waar je aan kan komen :wink: als je er vragen over hebt hoor ik het wel.

dfssdfde

Badass junkie
Spor zei:
Ivoos zei:

Een aanrader voor beginners vind ik altijd temazepam 20mg liq. caps. omdat die hard inslaan, en het is een inslaapmiddel, dus als je wakker blijft kun je flinke roes verwachten. Ik zou vooral eens kijken waar je aan kan komen :wink: als je er vragen over hebt hoor ik het wel.

Ik heb wel eens een benzo genomen denk ik :tongueout: herinner ik me net.
Was op de Gentse feesten, paar jaar terug, en een vriend ging xtc kopen maar kwam met een of ander geneesmiddel thuis. Hij zei dat de broer van de dealer daar hard op spacede... Nuja, paar verdere vragen gesteld, gegoogled, en maar genomen. Ik viel een uur later als een blok in slaap maar toen ik wakker werd sloeg het echt keihard in.
Geen idee meer welke het was, was wel es leuk :)

En achteraf bekeken had ik wel wat meer opzoekwerk mogen doen (waarvoor deze thread echt perfect is) maarja, zolang het goed afloopt :tongueout:

En bedankt voor de tip :) Zal niet voor direct zijn, maar als ik ooit es benzo's wil nemen zal ik met die raad rekening houden :)

Spor

Wijs gebruiker
^klinkt niet heel erg als een benzo :P meestal als je van een benzo in slaap valt dan heb je geen zin om wakker te worden / op te staan voordat ie uitgewerkt is :wink: maar klinkt wel als iets tofs. Als er ghb pillen zouden bestaan zou ik zweren dat dat het was

dfssdfde

Badass junkie
Ik wilde ook niet opstaan, maar ik moest die dag naar huis en ging nog helpen opruimen :)
Deed me gewoon denken aan "dus als je wakker blijft kun je flinke roes verwachten"
Ik moest moeite doen om op te staan, maar eens ik opstond werd mn hoofd heel licht en was het echt wel een serieuze roes :) Ik heb maar een uur 2 geslapen ook, dus het ligt nog in de duur van een benzo lijkt me.

Nuja, achteraf gissen is moeilijk, ik weet de naam echt niet meer dus veel maakt het niet uit.

Spor

Wijs gebruiker
Dat maakt het inderdaad al een stuk aannemlijker dat het ook een benzo was ja :) er is er geen een die na 2 uur is uitgewekt, dus grote kans dan

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
ik ga toch eens zoeken achter benzo's, lijkt me leuk om te mediteren enzo,
waarschijnlijk iets om het best alleen te doen? of dan toch zeker in uber chillmodus
kan je ze combineren met lsd of paddo's om de scherpe kanten er wat vanaf te halen, de rusteloosheid en de bodyload die me weerhoud om er volledig in op te gaan

groeten

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Persoonlijk denk ik dat het daar wel voor geschikt kan zijn. Je bent immers een stuk rustiger van binnen dus het accepteren zal makkelijker gaan.
Zelf heb ik er echter geen ervaring mee.

Spor

Wijs gebruiker
DreamerOfDreams zei:
ik ga toch eens zoeken achter benzo's, lijkt me leuk om te mediteren enzo,
waarschijnlijk iets om het best alleen te doen? of dan toch zeker in uber chillmodus
kan je ze combineren met lsd of paddo's om de scherpe kanten er wat vanaf te halen, de rusteloosheid en de bodyload die me weerhoud om er volledig in op te gaan

groeten

Ik heb geen ervaring met mediteren maar houd er rekening mee dat ze je hersenactiviteit en actief zenuwstelsel dempen. Ik dacht dat mediteren veel met denken te maken had enzo, en je gaat er juist minder van nadenken dus zou niet weten of het daar geschikt voor is. Om diezelfde reden (dempen hersenactiviteit) werkt het dus ook "anti-trip" maar aanraden zou ik het niet, is namelijk vuur met vuur bestreiden. En bovendien jammer, neem dan wat minder. Bodyload word zeker niet lichter van benzo's ! Je hoeft ze niet perse alleen te doen, als je je er op instelt word je dr stontmelig van met een paar man :grin:

buzzrider

Wijs gebruiker
de benzo's brengen je wel in een toestand van sereniteit, maar verder dan dat gaat het niet komen vrees ik. net omdat het gemaakt is om mensen die te veel denken te leren slapen. over diepe concentratie zal hier volgens mij niet veel sprake zijn. zo ervaar ik het toch altijd

Spor

Wijs gebruiker
benzo's werken altijd. Ze hebben niet altijd de bijwerking die een roes veroorzaakt. Ligt helemaal aan welke benzo's je pakt en vooral hoe je tolerantie is.

jasper

Wijs gebruiker
njah ik bedoel je slikt er een aantal en een uurtje later slik je er nog een paar. Voel je normaal gesproken die tweede keer die pillen nog? Naar mijn gevoel niet dus ik doe het ook niet meer maar zou graag andere meningen hebben.

Spor

Wijs gebruiker
Spor zei:
benzo's werken altijd. Ze hebben niet altijd de bijwerking die een roes veroorzaakt. Ligt helemaal aan welke benzo's je pakt en vooral hoe je tolerantie is.

Daar staat het al. Ze doen wat ze moeten doen, de roes is slechts een bijwerking.. Nogmaals afhangend van welke je hebt genomen / gaat nemen en je tolerantie kan je zeker nog wat voelen van benzo's ongeacht hoe vaak je ze bij pakt.

A_J_

Newbie
Hoi, ik ben nieuw hier. Kleine intro: al jaren wat last van paniekaanvallen, etc. Gaat nu op zich wel ok in daily life, maar bepaalde zaken trek ik slecht zoals in een situatie zitten waar ik niet gemakkelijk uit weg kan. Vliegen is wat dat betreft het meest ellendig. Vluchtjes van een paar uur binnen Europa gaan op zich wel, maar binnenkort wil ik weer eens een ander continent gaan bezoeken, zal waarschijnlijk Zuid Afrika worden. Da's 12 uur vliegen dus ben van plan om even wat Tranquillizers te pakken.

Heb van mijn dokter oxazepammetjes gekregen (10 mg), en zolpidemtart (10 mg). Ze zei dat ik het beste die oxa eerst kan nemen, vervolgens de zolpidem. Echter, ik vraag me een paar dingen af:

- Is dat wel genoeg?
- Ik heb van mijn ma ook wat Diazepam gekregen, had ze nog in de medicijnkast liggen (5 mg). Is dat niet beter op zo'n vlucht? (sneller werkend) Kan dit ook samen met de Zolpidemtart?

En nu de belangrijkste laatste vraag: een paar weken geleden moest ik terug vliegen uit Kroatië maar ik was zeer angstig voor de vlucht. Heb 2 uur van tevoren een oxazepam gedropt (10), maar er gebeurde vrijwel niets. Ik was nog steeds angstig en in het vliegtuig werd ik op een gegeven moment ietsje slaperig, maar niet relaxed. Elke keer als ik bijna in slaap viel, kreeg ik een soort mentaal "elektrisch" stootje waardoor ik niet in slaap viel. Ik ben een gast van 1:90, bijna 90 kg. Zou 10 mg. te laag zijn geweest voor mij?

Verder: nog mensen met tips op het gebied van dit soort medicijnen en vliegen? Hoe kan ik het best zo weinig mogelijk van mijn vlucht meekrijgen en zo weinig mogelijk angst/paniek ervaren?

Spor

Wijs gebruiker
He, ik denk dat ik je wel antwoord kan geven op de meeste van je vragen:

A_J_ zei:
Heb van mijn dokter oxazepammetjes gekregen (10 mg), en zolpidemtart (10 mg). Ze zei dat ik het beste die oxa eerst kan nemen, vervolgens de zolpidem. Echter, ik vraag me een paar dingen af:

- Is dat wel genoeg?

Als je normaalgesproken (lees: in het dagelijks leven) geen benzo's gebuikt, moet dit méér dan doende zijn. Vooral de combinatie van. Zolpidem is een redelijk licht middel, maar je slaapt er wel van als het goed is. De Volgorde lijkt mij ook het meest logisch. Ik zou als je nog nooit een zolpidem hebt gehad die pas pakken als je in je stoel zit, aangezien het op sommige mensen toch behoorlijk kan werken en je niet ergens net voor je in het vliegtuig zit in slaap wil vallen.

A_J_ zei:
- Ik heb van mijn ma ook wat Diazepam gekregen, had ze nog in de medicijnkast liggen (5 mg). Is dat niet beter op zo'n vlucht? (sneller werkend) Kan dit ook samen met de Zolpidemtart?

Nee. Misschien voor erbij, dan zou ik de valium (diazepam) dus nog voor de oxa en de zolpidem nemen. Valium is eigenlijk net als oxazepam, alleen dan minder heftig en duurt langer. Is dus zeker niet als "vervanging" voor de oxazepam. En ja, het kan net zo goed als oxazepam samen met zolpidem.

A_J_ zei:
En nu de belangrijkste laatste vraag: een paar weken geleden moest ik terug vliegen uit Kroatië maar ik was zeer angstig voor de vlucht. Heb 2 uur van tevoren een oxazepam gedropt (10), maar er gebeurde vrijwel niets. Ik was nog steeds angstig en in het vliegtuig werd ik op een gegeven moment ietsje slaperig, maar niet relaxed. Elke keer als ik bijna in slaap viel, kreeg ik een soort mentaal "elektrisch" stootje waardoor ik niet in slaap viel. Ik ben een gast van 1:90, bijna 90 kg. Zou 10 mg. te laag zijn geweest voor mij?

Dat zou heel goed kunnen. Blijkbaar is jou angst voor vliegen toch redelijk groot. Vaak zijn angsten waarvoor benzo's worden voorgeschreven "ongegrond" als in je weet niet echt waarom je je zo voelt, maar je voelt het gewoon. Dat was/is bij mij in ieder geval zo. Jij hebt duidelijk een gronding voor je angst, en dat geef je ook aan, je bent bang voor het vliegen. Ik zou de komende keer dan als ik jou was beginnen met ofdanwel 2×10mg oxazepam 1 uur voor het vliegen, of de diazepam 2 uur van tevoren, 1 oxazepam 1 uur van tevoren, en de zolpidem zodra je in je stoel zit. Als dit niet werkt moet je bij je arts duidelijk uitleggen dat je echt ontzettend bang bent voor het vliegen, en dat je gewoon iest wil waarvan je hardstikke nokkie gaat. Ik ken iemand die moet ook veel vliegen, en is ook een flinke kerel, die krijgt gewoon van zn doc flurazepam 30mg (mocht je die trouwens bemachtigen dan claim ik er 2 voor de informatie :wink: ) voorgeschreven voor tijdens het vliegen.

A_J_ zei:
Verder: nog mensen met tips op het gebied van dit soort medicijnen en vliegen? Hoe kan ik het best zo weinig mogelijk van mijn vlucht meekrijgen en zo weinig mogelijk angst/paniek ervaren?

Zoals hierboven beschreven staat dus. Verder hoe logisch het ook is, LEES DE BIJSLUITER DOOR EN HOUD JE AAN DE REGELS. Wat veel mensen vaak niet weten is dat je bijvoorbeeld geen grapefruit moet eten icm. benzo's. Dan kun je er namelijk nog eens achter komen wat echte angst is. Verder ben je een grote jongen blijkbaar, met een gegronde angst, dus het kan best dat 10mg oxazepam te licht is. Benzodiazepinen zijn bijna onmogelijk om een fatale overdosis van te nemen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Het "ergste" wat je kan gebeuren is in een zware slaap raken. Nou, daar valt overheen te komen of niet :wink: het is ook een SLAAP en geen coma zoals met bijvoorbeeld GHB. Mensen kunnen je dus wakker maken aan het einde van de vliegrit.

Hoop dat je er wat aan hebt.

speeseend

Wijs gebruiker
oogbali zei:
...LEES DE BIJSLUITER DOOR EN HOUD JE AAN DE REGELS. Wat veel mensen vaak niet weten is dat je bijvoorbeeld geen grapefruit moet eten icm. benzo's. Dan kun je er namelijk nog eens achter komen wat echte angst is.

Nou, ik weet niet in welke vorm jij die angst hebt ervaren. Het zal 't effect van de Benzo('s) op de best mogelijke manier versterken. Iets wat om die reden niet geadviseerd wordt om tijdens gebruik van ...pam te nuttigen.

klik hier en zie -vraag versus antwoord

Groet,

Eend

A_J_

Newbie
Spor dank je wel voor je uitgebreide en bruikbare info! Ik sta er een beetje van te kijken dat je zegt dat Diazepam eigenlijk minder heftig is dan Oxazepam. Ik dacht namelijk dat Valium eigenlijk wel sterker was dan de meeste (alle) benzodiazepines.

Ik denk dat ik binnenkort even de voorgestelde combinatie ga proberen (20 mg oxa + 10 mg Zoldemtart) hier thuis om te zien of ik niet ga flippen ofzo. Heb nl gehoord dat benzo's soms ook het tegenovergestelde effect hebben en mensen angstig kunnen maken (al had ik daar tot nu toe nog geen last van).

Het is best vaag. Jaren geleden snoepte ik regelmatig van de xtc'tjes zonder al te veel checken en nadenken, en nu ben ik redelijk para om gewoon wat van die meds naar binnen te werken. Ik moet overigens ook zeggen dat het niet gewoon vliegangst is (ik vertrouw wel op techniek etc) maar vooral het feit dat ik in een closed space zit waar ik niet uit kan, mocht ik een paniekaanval krijgen. Geldt ook voor andere situaties. Soms vraag ik me af of mijn paniekaanvallen een relatie hebben met mijn drugsgebruik een aantal jaren terug.

Spor

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Nou, ik weet niet in welke vorm jij die angst hebt ervaren. Het zal 't effect van de Benzo('s) op de best mogelijke manier versterken. Iets wat om die reden niet geadviseerd wordt om tijdens gebruik van ...pam te nuttigen.[/color]

De naam is Spor he :wink:

Klopt, had het eventueel wat uitgebreider kunnen toelichten. In principe versterkt het de versuffing inderdaad, maar deze versterking kan een dergelijke roes veroorzaken dat men er van schrikt, en op die manier een zeker vorm van angst creeërt. Heb ik eens ergens gelezen, weet niet meer waar... Maar desondanks. beter niet zomaar aan de grapefruit zitten :wink:

Valium valt echt wel mee kwa benzo's. Is denk ik een van de lichtste recreatief bruikbare benzo's. Er zijn ook nóg lichetere, maar die zijn niet meer echt recreatief gebruikbaar... Maar omdat valium (=diazepam) een langwerkend anxiloticum is. is de flash zowel als de roes minder heftig als bij veel andere. Temazepam, oxazepam en lorazepam zijn in mijn ervaring stukken zwaarder als diazepam. Lorazepam 2,5 mg bijvoorbeeld is hendig sterker als 10mg diazepam. Denk zelfs dat 1mg lorazepam nog sterker is... Maargoed. Al met al valt diazepam dus wel mee als je het vergelijkt met andere.

Complicity

Belezen gebruiker
Ongeloofelijk, wat gebruiken veel mensen hier Benzo's haha. Die dingen worden toch niet zo makkelijk voorgeschreven? Ik heb ook nog nooit iemand erin zien handelen.

A_J_ zei:
Ik moet overigens ook zeggen dat het niet gewoon vliegangst is (ik vertrouw wel op techniek etc) maar vooral het feit dat ik in een closed space zit waar ik niet uit kan, mocht ik een paniekaanval krijgen.
Dit werkt elkaar ook een beetje in de hand. Als jij bang bent om een paniekaanval te krijgen wordt de kans dat je er een krijgt ook een stuk groter (dat is ook het nare van een angststoornis bijvoorbeeld).

Spor

Wijs gebruiker
Iedereen massaal aan de benzo's :sunglasses: ik heb begrepen dat het nogal verschilt per dokter hoe gemakkelijk men ze mee krijgt. Ik las in een topic dat iemand die bang was voor de tandarts lorazepam 2,5mg kreeg, das behoorlijk zwaar geschut voor zoiets. Maar het blijkt wel weer dat het dus toch niet zo heel moeilijk is. Verder zijn er ook andere manieren om er aan te komen natuurlijk :wink:

A_J_

Newbie
Complicity zei:
Ongeloofelijk, wat gebruiken veel mensen hier Benzo's haha. Die dingen worden toch niet zo makkelijk voorgeschreven? Ik heb ook nog nooit iemand erin zien handelen.

A_J_ zei:
Ik moet overigens ook zeggen dat het niet gewoon vliegangst is (ik vertrouw wel op techniek etc) maar vooral het feit dat ik in een closed space zit waar ik niet uit kan, mocht ik een paniekaanval krijgen.
Dit werkt elkaar ook een beetje in de hand. Als jij bang bent om een paniekaanval te krijgen wordt de kans dat je er een krijgt ook een stuk groter (dat is ook het nare van een angststoornis bijvoorbeeld).

Klopt helemaal, daarom struggle ik er ook al een poos mee. Angst voor de angst is de olie op het vuur van een angststoornis. Het is vooral ook een onbewust proces, wat je niet gemakkelijk met een paar gedachten relativeert. Op zich gaat het bij mij prima in de meeste situaties ondertussen, korte vluchten lukt ook wel. Maar 12 uur, dan trek ik toch liever de medicijnkast open. Nu nog even weten welke potjes ik daar dan het beste uit kan pakken.

Cyberwolf

Xanax (Alprazolam )is een medicatie die gebruikt wordt bij angstoornissen( dergelijke) en wordt meestal maar voor een korte periode voorgeschreven.
Zijn hier mensen die dit medicijn weleens gebruikt hebben en wat zijn jullie ervaringen ?
Ik zelf vond het TE goed en het werkte vrij verslavend, steeds meer nodig voor het zelfde effect.

iceman4u

Newbie
hoi
belgie staat niet tussen de lijst van landen waar men levert , nederland wel (airsealed)
waarom is dat zo ? :wave:

Bovenaan