Flameon zei:Ja heb het gelezen. Het enige wat ik kan vertellen is dat men in de verslavingszorg niet kijkt naar datgene wat iemand gebruikt, maar waarom iemand gebruikt. Bij iedere verslaving zit een verhaal achter. De een mist zijn kids, de ander kan het verdriet van zijn overleden ouders niet verkwern, de ander voelt zich eenzaam en de een wilt problemen vergeten..... daarom gebruikt de gemiddelde verslaafde gebruiker. Als je dat probleem begint met aanpakken dan is de kans al groter dat iemand kan afkicken, tuurlijk krijgt daar iemand nog therapie bij etc.
Maar denk dat we nu back to nuttsss moeten gaan anders dwalen we af kerel![]()
Deranged zei:Ik ben echt benieuwd, hoe repareer je zo iemand eigenlijk?
Wikipedia zei:Ze staan bekend om de hinderlijke bijwerkingen die de motoriek storen, energie wegnemen, emoties afvlakken en initiatief wegnemen.
Rabbithole zei:Flameon zei:Ja heb het gelezen. Het enige wat ik kan vertellen is dat men in de verslavingszorg niet kijkt naar datgene wat iemand gebruikt, maar waarom iemand gebruikt. Bij iedere verslaving zit een verhaal achter. De een mist zijn kids, de ander kan het verdriet van zijn overleden ouders niet verkwern, de ander voelt zich eenzaam en de een wilt problemen vergeten..... daarom gebruikt de gemiddelde verslaafde gebruiker. Als je dat probleem begint met aanpakken dan is de kans al groter dat iemand kan afkicken, tuurlijk krijgt daar iemand nog therapie bij etc.
Maar denk dat we nu back to nuttsss moeten gaan anders dwalen we af kerel![]()
Het gaat hier inderdaad allang niet meer over een verslaving, hij gebruikt allang geen speed meer vanwege gebrek aan geld. Hij is gedwongen opgenomen vanwege zijn psychose en vanwege alle waanbeelden die hij hieraan heeft overgehouden. Dat lijkt me toch 100% andere koek, m'n beste Flameon.Je wordt niet zomaar gedwongen opgenomen in een verslavingskliniek, als ik het goed heb moet die stap van diegene zelf komen..? Als je stopt met speed is die psychose niet zomaar weg, Nutsss gelooft dat er al jaren mensen achter hem aan zitten en dat hij bespioneerd wordt enzo, en dat bekenden van hem zich vermommen en in een soort complot tegen hem zitten. Dat los je niet op zoals je een verslaving aanpakt.
verneukeratief zei:Ken zijn verhaal niet erg goed maar wat ik ervan begrijp is dat die nogal heftige psychose ook deels voortkwam uit intensief speedgebruik. En wat ik hier verder ook las. Als geldgebrek de enige reden is dat hij niet meer gebruikt dan is hij zeker niet van zijn verslaving af. Hij zal waarschijnlijk een gedwongen opname hebben gehad omdat hij een gevaar voor zichzelf vormde.
Maar lekker belangrijk allemaal. Ik hoop dat de man er weer bovenop komt!
Niets mis met 1994cropp zei:1994?

Vanadesse zei:Ben erg benieuwd!.
Chaincells zei:Heel veel sterkte! Blijft raar dat het met zo'n 'intelligent' persoon zo kan lopen.
Flameon zei:Chaincells zei:Heel veel sterkte! Blijft raar dat het met zo'n 'intelligent' persoon zo kan lopen.
Verslaving heeft niks te maken met iemand zijn IQ
In welk opzicht precies?Einstein zei:Denk zelfs dat zeer intelligente mensen vaak (iets) kwetsbaarder zijn voor sommige verslavingen.
Chaincells zei:In welk opzicht precies?Einstein zei:Denk zelfs dat zeer intelligente mensen vaak (iets) kwetsbaarder zijn voor sommige verslavingen.
Einstein zei:Ik zou me best iets voor kunnen stellen bij de verveelde/nieuwsgierige/naïeve intellectueel die steeds verder in zijn spannende drugswereld terechtkomt. Veel intelligente mensen zijn in meer of mindere mate (sociaal) onzeker, dit kan ook een rol spelen. Bovendien zullen zulke mensen inderdaad misschien sneller geneigd zijn hun eigen probleemgebruik te ontkennen.
Is allemaal maar een gedachte van mij op de vroege vrijdag, ik weet niet hoeveel ervan klopt :P