Wellicht geen standaard vraag, maar ik probeer het toch...
Trigger warning: NIET LEZEN ALS JE IN RECOVERY ZIT!!
Zoals jullie weten heb ik onlangs een lekkere sambal gemaakt en ben ik hier van gaan snoepen... Het begon onschuldig, hier en daar nam ik "af en toe" wat capsaïcine, zoals normale beschaafde mensen... Gewoon een klein beetje, voor de lol, maar toch ook wel voor de kick, de spanning. Het leek geen kwaad te kunnen, het is immers van een biologische natuurlijke herkomst?.. Aangezien je het bij praktisch elke supermarkt kan kopen, leek het mij onschuldig...
Eerst nam ik het "gezellig" waar mijn partner bij was, alleen in het weekend, om lekker de week mee af te sluiten bij de avondmaaltijd, het voegde naar mijn gevoel écht iets toe...
Jullie zullen nu denk ik al wel vermoeden waar deze vraag heen gaat...
Het is in
no-time een dagelijks dingetje geworden, waar het eerst alleen af en toe bij het avondeten was, gebruik ik het inmiddels bij praktisch elke maaltijd... Ik eet nu regelmatig 8 maaltijden per dag en begin er dik van te worden...
Gisteren ben ik extra vroeg opgestaan om mijn fix te regelen, ik ben toen stiekem om 5:34 "als een ninja" uit bed geslopen en stilletjes naar de keuken gegaan zodat mijn partner het niet zou merken... Heb het in de kou op het balkon opgegeten zodat de geur niet zou blijven hangen... Achteraf schaam ik me dood, stel dat ze wakker was geworden, wat dan?.. Hoe leg je dat uit?.. Sta je daar in je onderbroek in de kou op het balkon met twee beschuitjes in je hand..! Ik heb haar die ochtend niet durven zoenen, ze voelde zich gekwetst, maar als ik het
wel gedaan zou hebben had ik haar mogelijk
nog meer pijn gedaan...
Het echte probleem: Ik heb gemerkt dat mijn receptoren er steeds ongevoeliger voor worden, ik heb steeds meer nodig voor het gewenste effect... Waar eerst een half theelepeltje voldoende was, smeer ik het nu als jam op mijn brood... Ik maak me zorgen over mijn tong, heb ik mijn receptoren gefrituurd?? Ik proef
soms nog wel dingen, is er nog hoop? Moet ik echt naar hardere pepers overstappen? Ik ben bang dat het dan gevaarlijk wordt voor mijn omgeving, ik durf het potje dan niet meer in de koelkast te bewaren...
Mijn partner weet nog van niets, die wil ik er liever niet bij betrekken, het is nogal een pittig onderwerp... Ik ga er ook écht niet mee naar de huisarts, ik weet dat je met alle vragen bij ze terecht kan, maar ze zien me aankomen... Een volwassen kerel, met een vraag over sambal, bij de
huisarts..!?
Jullie zijn nu mijn enige hoop op een oplossing, ik zoek geen adviezen zoals "stop nu het nog kan" of "zoek professionele hulp" of "hummus is ook best lekker" ... Ik wil flink mijn bek blijven verbranden en zoek een quick-fix, heb je die niet? Zeg dan liever niets, hou gewoon je waffel! Ik luister toch niet, ga lekker tegen een muur zeuren ofzo!
Stoppen wil ik absoluut nog niet, ik moet er niet aan denken om terug te moeten keren naar de periode in mijn leven van vóór mijn kennismaking met sambal, daar ben ik echt nog niet klaar voor...
Weten jullie of er middelen / truukjes bestaan om mijn gewenning weg te nemen?
Ik heb andere ROA's overwogen, maar daar bestaat zoveel onduidelijkheid over, niemand praat erover! Is dat taboe? Iedereen gebruikt dit middel oraal, lijkt het!?
Voor nasaal gebruik kwam ik wel
dit product tegen, kent iemand het? Is het wat? Het ziet er netjes discreet uit...
Bij het zoeken kwam ik ook "pepperspray" tegen, maar dit schijnt illegaal te zijn? Ik heb het geprobeerd te bestellen maar het is helaas aan de grens tegengehouden. (Dit is GEEN vraag naar een verkooppunt!!!)
Kan ik hier iemand een PM over sturen?.. Aangezien het om meer dan 10 spray flacons ging, ontving ik een brief van de douane met het verzoek me bij de politie te melden, is dat verplicht?..
De stap naar IV of IM gaat me te ver, naalden, brrrr...!
Booty-bumpen was ook geen succes, de zaadjes blokkeren het spuitje steeds, ik gebruik een standaard 5ml spuitje die ik via Amazon besteld heb voor
*modknip geen prijzen noemen!* Ik had liever gewoon goede spuitjes bij de apotheek om de hoek gehaald, maar de baliemedewerkster daar is echt een knappe vrouw, ik durfde het haar gewoon niet te uit te leggen en ben uiteindelijk de deur uitgegaan met een homeopathisch middeltje tegen vliegangst... Puur zonde van het geld, ik geloof daar niet in en ik ben niet eens bang om te vliegen!
Misschien gebruik ik het spuitje verkeerd, maar inmiddels heb ik het zéker een keer of 10 geprobeerd, moet ik er soms eerst een sambal extract van maken? Zoja, hoe? Is er een TEK die hier gedeeld mag worden?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik ben ten einde raad...