Ik zit in therapie bij een behandelcentrum voor jongeren met autisme (Ik heb pdd-nos). Ik heb nou gesprekken en daarnaast zit ik ook bij een psychiater, van dezelfde organisatie. Maar die wil de citalopram niet verhogen aangezien de bijwerkingen die ik op het begin had, en wil ook niets sterkers als oxazepam voorschrijven. Over een tijdje krijg ik ook nog sociale vaardigheidstraining, maar dat zou nog best een hele tijd kunnen duren voordat dat begint, dat weet ik niet. Ik weet niet of ik behalve pdd-nos en depressie nog een andere psychische stoornis heb. Ik heb vorig jaar wel een periode gahad dat ik bijna in een psychose zat, toen zat ik nog bij een andere psychiater, en die had me gelijk risperdal voorgeschreven. Volgens hem had ik een beginnende psychose. Toen ik op het begin de risperdal slikten werkten het wel, ik werd wat rustiger in mijn hoofd. Maar na een maand voelde ik mij 'leeg'. Op een gegeven moment had ik nog amper de kracht om mijn tanden te poetsen. Iedere avond zat ik te huilen op de bank, dus toen heb ik samen met mijn moeder besloten om te stoppen met de risperdal, omdat het echt niet langer ging. Later bleek dus dat de psychiater mijn moeder de schuld gaf dat ze me van de risperdal 'afgepraat' zou hebben. Dat is dus niet zo. Als je bij die psychiater binnenkomt word je gewoon depressief, ookal was je het daarvoor nog niet. Ik ga daar nooit meer heen. Lul. Ik heb het idee dat de psychiater die ik nu heb een stuk beter is, ik heb echt het idee dat hij me ongeveer wel begrijpt. Hij werkt ook alleen maar met jongeren met autisme. Maar toch heb ik het idee dat ik hier nog weinig tot niets mee opgeschoten ben. Maar wat kan hij nog meer doen dan praten en die medicijnen voorschrijven? Niets toch? Ik zie op dit moment helemaal geen uitweg, ik leef van dag tot dag. Ik praat ook eens in de zoveel tijd met een vertrouwenspersoon op school, dat zijn altijd heel bijzondere gesprekken. Zij had het ookal over men gedachtes opschrijven, gaan hardlopen enz. Ze zei dat ze hoopt dat ik de juiste weg kies, de juiste beslissing neem. En dat als ik thuis kom en helemaal zou willen stoppen met denken, dat ik er dan aan denk wat zei gezegd heeft. Dat is fijn. Ik zou vaak helemaal willen stoppen met om me heen te kijken naar wat er allemaal gebeurd. Maar toch weet ik van binnen dat het verkeerd is, maar toch doe ik het vaak. Ik zou gewoon niet weten wat ik anders moet... Ik heb zoveel stress elke dag... Ik wil even weg zijn...