SSRI en hoesttabletje

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
1. Je kiest de weg met de minder weerstand= Zwakte.
2.
Wil jrje me dood hebben?
= Zwakte.
3. Gebruikt drugs om emoties weg te stoppen = Zwakte.
4. Steelt wijn van ouders om even weg te zijn = Zwakte.
5. Kan de waarheid niet vertellen aan psychiater = Zwakte.

Ik ben niet zwak weetj e?
:rolleyes:

Edit:
Huhh? Ik heb echt geen zin in dit gesprek man.
Heel sterk

endor

Badass junkie
Ik dacht nu echt dat je eens iets nuttigs ging doen.
Maar neen , al onze woorden zijn gewoon tevergeefs.
We zouden hier beter geen moeite meer insteken en jou gewoon je gang laten gaan zodat je jouw eigen kuil al graaft.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Geen idee eigelijk. Maar ik denk dat de combi van DXM en een SSRI medicatie weinig uit maakt.. Ik kan het natuurlijk fout hebben, dus neem m'n woorden niet voor waar aub. =p

bier

Badass junkie
Petrovic zei:
bier zei:
Elfquest zei:
Waarom vraag je dat nog? Als je jezelf naar de klote wil helpen maakt het toch niet uit?

Wat is het minst slechtste, om even te stoppen met die ad of dxm te nemen met ad? Moet ik hjet zo stellen?
Voor jou een vraag, voor mij een weet.

Jij zei dat stoppen met ad de kans op het serotoninesyndroom verkleint, maar wat zijn de gevolgen als ik ineens stop met citalopram?

Elfquest

Bewuste gebruiker
Je mag nooit zomaar stoppen met antidepressiva. Dit moet je afbouwen. En geloof me, uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat stoppen met ad kan voelen als een helse afkick, zelfs als je afbouwt. Je klachten waartegen je ze inneemt kunnen versterkt terugkomen.

Deranged

Badass junkie
Ik vraag me af: wat is nou eigenlijk erger, een keer met Sim afspreken of dit topic? Zou je die kans wel laten schieten, als de nood zo ontzettend hoog is en je daardoor aangewezen bent op dit soort debielige substanties?

Mijn advies: ga iemand zoeken die echte drugs voor je kan regelen. Blijkbaar heb je die hard nodig. En als hij daar een tegenprestatie voor vraagt: gewoon doen. Het kan nooit zo erg zijn als wat hier allemaal beschreven staat.

Deranged

Badass junkie
Ik denk dat je dan het beste een crackdealer kan zoeken waar je op de pof kan halen. Die doen tenminste niet moeilijk over leeftijd enzo.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
GVD! Waarom doe ik dit :(

Wie zou geen DXM (dextromethorphan) moeten gebruiken?

Dit is een moeilijke vraag, want er zijn velen voor wie het recreatieve dextromethorphan gebruik een slecht idee is, en misschien zeer gevaarlijk. Voor alle waarschuwingen in detail, moet je werkelijk de eerder genoemde FAQ van William White’s volledig lezen. Toch, geef ik hieronder bepaalde specifieke waarschuwingen:

- Gebruik nooit DXM met, of tot twee weken vóór of drie weken daarna , een MAOI (Monoamine de Inhibitor van de Oxydase), dit zijn bepaalde drugs die gewoonlijk voor depressie worden voorgeschreven. En ook bepaalde recreatieve MAOI zoals harmaline. Mengen van dextromethorphan met MAOI's is in feite fataal voor mensen geweest.

- Gebruik nooit DXM met yohimbe, aangezien dit een MAOI is en ook goed fataal kan zijn.

- Gebruik nooit dextromethorphan met de kalmeringsmiddelen Desyrel (trazodone) of Serzone (nefazodone), aangezien dit leverschade kan veroorzaken.

- Gebruik nooit DXM met antihistamine terfenadine (Seldane), aangezien dit fataal zou kunnen zijn.

- Ook zou DXM moeten worden vermeden als je een van de volgende kalmeringsmiddelen neemt, SSRI (Prozac, enz. Als je kalmerend neemt en weet niet of is het een SSRI, vraag uw apotheker.) Dit riskeert serotoninesyndroom. Tricyclic kalmeringsmiddelen (opnieuw, vraag een apotheker of kalmerend gebruiken), lithium, of de dieetdrugs phentermine en fenfluramine van dieetdrugs die met DXM wordt gebruikt riskeren ook het serotoninesyndroom. Vermijdt het gebruik dextromethorphan als je een van de bovenstaande middelen neemt.

- Waarschuwing!! bij het nemen van DXM met MDMA ("Ecstasy"): Gebaseerd op de beste tot nu verkrijgbare gegevens. Ik adviseer momenteel sterk tegen dergelijk gebruik. Indien samen gebruikt in het gevaarlijke plaatsen, zoals een rave of nightclub wanneer je veel aan het dansen bent, heeft deze combinatie vaak tot hyperthermie en ziekenhuisopnames geresulteerd. Zelfs als dextromethorphan en MDMA samen in een temperatuur gecontroleerde plaatsen zonder oefening worden genomen. Uit sommige rapporten blijkt dat het mixen van deze twee drugs zelfs dat zeer gevaarlijk zou kunnen zijn. Als dusdanig, mijn aanbeveling is gebruik DXM en geen MDMA tezelfdertijd of binnen 96 uren na het gebruiken van de andere drug.

- Waarschuwing over het nemen van DXM met Magnesium. Gravol, de redacteur van "DXM Zine”, meldt een geval waar een 18 jaar oud mannetje, die 1000 mg DXM nam of misschien meer met een onbekende hoeveelheid magnesiumsupplement dat hij nam omdat hij dit geloofde zouden DXM versterken. Hij ervoer erge nare bijwerkingen, en had ook leverschade. Of het met magnesium te maken had is onbekend. Nochtans, kan je er het beste vanuit gaan dat proberen om DXM met magnesium te versterken onveilig is.

- Gebruik nooit DXM als je zwanger bent en/of je een baby verzorgt.

- DXM zou nooit moeten worden gebruikt als je lever of nier problemen hebt, hypertensie (hoge bloeddruk) of andere hartproblemen, epilepsie, beslagleggingen, of zweren.

- Gebruik ook nooit dextromethorphan als je een of andere geestelijke ziekte lijdt. DXM neigt het meest de symptomen geestelijke wanorde te versterken. Dus DXM zou absoluut niet moeten worden genomen als je aan een of andere psychotische geestelijke ziekte lijdt, zoals schizofrenie.

- Speciale waarschuwing: DXM neigt om de stemming te vergroten. Niet noodzakelijk een slecht ding als je in een gelukkige stemming bent. Nochtans, als je gedeprimeerd bent, DXM zal neigen om de depressie erger te maken. Als je aan depressie lijdt, dan contacteer een bekwame medische beroeps voor behandeling. Probeer niet op zelf voorschrift DXM te gebruiken om uw depressie te behandelen. Het voorschrijven van drugs voor behandeling van een geestelijke ziekte zou aan bekwame medische beroeps moeten worden over gelaten.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
als je niet dood wilt of in coma wilt raken of andere hersenschade wilt oplopen zou ik maar eens goed de post van petrovic lezen... ik trek mn handen er nu vanaf, ik heb je vaak genoeg gewaarschuwd en advies gegeven. ga vooral zo door als je alles echt kapot wilt maken, want geloof me. zoals je je nu voelt, dat is nog niets vergeleken met wat gaat komen als je zo door gaat.

Hislordship

Wijs gebruiker
[SF] Safiertje zei:
als je niet dood wilt of in coma wilt raken of andere hersenschade wilt oplopen zou ik maar eens goed de post van petrovic lezen... ik trek mn handen er nu vanaf, ik heb je vaak genoeg gewaarschuwd en advies gegeven. ga vooral zo door als je alles echt kapot wilt maken, want geloof me. zoals je je nu voelt, dat is nog niets vergeleken met wat gaat komen als je zo door gaat.

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.
Helaas is ze zo koppig als een weet ik veel wat dus luisteren zal ze wel niet.
Maargoed wie niet wil horen die moet maar voelen.

bier

Badass junkie
Elfquest zei:
Je mag nooit zomaar stoppen met antidepressiva. Dit moet je afbouwen. En geloof me, uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat stoppen met ad kan voelen als een helse afkick, zelfs als je afbouwt. Je klachten waartegen je ze inneemt kunnen versterkt terugkomen.
Petrovic zei:
GVD! Waarom doe ik dit :(

Wie zou geen DXM (dextromethorphan) moeten gebruiken?

- Ook zou DXM moeten worden vermeden als je een van de volgende kalmeringsmiddelen neemt, SSRI (Prozac, enz. Als je kalmerend neemt en weet niet of is het een SSRI, vraag uw apotheker.) Dit riskeert serotoninesyndroom. Tricyclic kalmeringsmiddelen (opnieuw, vraag een apotheker of kalmerend gebruiken), lithium, of de dieetdrugs - en fenfluramine van dieetdrugs die met DXM wordt gebruikt riskeren ook het serotoninesyndroom. Vermijdt het gebruik dextromethorphan als je een van de bovenstaande middelen neemt.

Paradox.

speeseend

Wijs gebruiker
Volgens mij is TS intens gelukkig met dit topic. Zowaar mensen die écht om haar geven. Dat gevoel is net zo lekker als drugs.

zommes

Badass junkie
Eigenlijk snap ik niet helemaal waarom hier een aantal mensen uit alle macht Darwins theorie proberen te ontkrachten...

Elfquest

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Volgens mij is TS intens gelukkig met dit topic. Zowaar mensen die écht om haar geven. Dat gevoel is net zo lekker als drugs.

Alleen jammer dat ze dat doet door negatieve aandacht te vragen en meelevende reacties uit te lokken door haar zelfdestructie te etaleren. Op een gegeven moment haken mensen af en daar heeft ze alleen zichzelf mee.

@bier: je kan beter vertellen waar je mee zit, wat er door je heen gaat, dan telkens te roepen dat je drugs wil gaan gebruiken om jezelf te verdoven. Weet alleen niet of dit forum daar de plek voor is, om je gevoelens te gaan uiten, want mensen kunnen best hard reageren hier, maar ok. Het zou heel sterk van je zijn als je dat toch zou doen. Hier, of aan mensen om je heen en misschien ook aan een psycholoog als je het gevoel hebt dat je er dan nog niet uitkomt.

zommes

Badass junkie
bier zei:
zommes zei:
Eigenlijk snap ik niet helemaal waarom hier een aantal mensen uit alle macht Darwins theorie proberen te ontkrachten...

Ik begrijp het verband niet.

Als ik het uit ga leggen ben ik op dezelfde manier bezig. Sorry. Het heeft iets met zwakkeren die zichzelf opruimen te maken.

bier

Badass junkie
zommes zei:
bier zei:
zommes zei:

Ik begrijp het verband niet.

Als ik het uit ga leggen ben ik op dezelfde manier bezig. Sorry. Het heeft iets met zwakkeren die zichzelf opruimen te maken.

Jij hebt een beetje zieke ideeën. Ik ben geen beest. Ik dacht dat dit na de 2e wereldoorlog wel de wereld uit was...

Bovenaan