Tabak

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Naarmate je niet meer rookt, word de ontwenning erger. Je kent het wel, eerste uur zonder sigaret is te doen. 2e uur wordt vervelend. 5 uur is bijna ondraagelijk. Het wordt erger en erger. Net als honger. Maar... Als het erger en erger wordt, is het dan op een moment 'in een keer' afgelopen? Raar, zat er aan te denke opeens maar vond het wel vaag eigenlijk :P

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Is het mogelijk om na 2 jaar stevig roken al zodanig aderverkalking te hebben ontwikkeld dat je risico loopt op accuut hartfalen? Ik bedoel, hier hoor je nooit iets over. Het zijn altijd de 21 plussers die eraan overlijden, maar nooit de jongeren.

Is dit uberhaupt mogelijk?

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Jaman, als n ketter. Nog altijd.

Ik vind dat iedereen die in welke mate dan ook werkt bij een tabaksindustrie werkt of werkt in opdracht van of in samenwerking met verantwoordelijk voor de vele levens die dit gekost heeft.

Je doet eraan mee, dus heb je bloed aan je handen. En zoiets is niet meer weg te wassen.

Rook jij nog?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
theholyganja zei:
Ja ik rook nog ik ga wel stoppen met wiet.

Ik stop liever met roken dan met wiet :P Zit te twijfelen of ik nu zal stoppen, denk dat het niet gaat lukken met het weekend wat in de planning staat :grin:

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ga jezelf niet kwellen door een doem-dag in te plannen. Zoiets werkt alleen maar averechts. Je kan inderdaad stoppen met deze methode, en je zal er ook gestopt mee kunnen blijven, maar toch zal je de rest van je leven een leegte ervaren. Deze leegte is niet zo intenst als wanneer je blijft roken, maar het is er toch wel...

De enige manier om te stoppen met roken en de rest van je leven geen last of leegte te hebben is om te stoppen uit eigen wil, en niet omdat je het gevoel hebt dat je moet van jezelf. Alle voordelen opnoemen en afwegen tegen de nadelen is totale onzin. Er zijn géén voordelen.

Ikzelf worstel al een tijd hiermee. Ik wil zelf stoppen, en niet omdat ik het beu ben, maar omdat ik weet dat mijn leven zoiezo beter is zonder roken. Het zit er nog niet helemaal in, en dat is lastig.

Stoppen met roken is een eitje. De meest verslavende stof ter wereld heeft de meest lichte ontwenningen. Er is geen lichamelijke pijn, alleen een gevoel. Een illusie.

Alle tabaksindustrieen hebben bloed aan hun handen, ook alle mensen die er ook maar íéts aan bijdagen. Dit was je er niet meer af. Pure moord. Ik geloof in de goedheid van mensen, maar begin hier toch een beetje aan te twijfelen...

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Weet je , je zit hier Allen zijn citaten te geven maar zelf stop je niet:tongueout:
Ahja ik rook een jaar nu. Nooit meer dan 5 sigaretten per dag. Mijn vrienden die ook een jaar roken , die roken bijna een pak. Ik rook bewust niet veel omdat je dan het heerlijke rush gevoel krijgt. De ontwenning die je opgeeft. We hebben veel commentaar op roken maar het is nog altijd daarom waarom we het doen. Het heerlijke rustige. En ja we hadden het rustige gevoel non-stop VOOR we rookten. Maar nu roken we dus ok maak er het beste van zeker?

Ik ben een zware hippie dusja. We moeten van iets dood mensen. Geniet dus van het leven. Alle natuurlijke drugs op de wereld staat er om te GEBRUIKEN. Het is pas als je veel doet dat je het MISBRUIKT. En dat is verkeerd want alle overdaad schaadt.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Daar heb je compleet gelijk in. Laatste tijd ben ik nogal depressief, maar echt goed flink depressief, en blowen en roken waren mijn enige verlichting. Ik was een paar dagen gestopt met roken, volgde allen carr op, voelde me perfect. Ik genoot van het hele afkick-proces! :grin:

Toch is er daarna weer iets gaan knagen. Iets miste er. Want alleen blowen gaf geen voldoening. Ik nam een teugje, en hup. Roken als een ketter.

Ik weet precies wat Allen Carr bedoelt. Ik weet hoe je moet stoppen, ik weet dat het beter is, maar je geest is liever lui. Net als een olifant, die wil alleen maar dingen. Die heeft alleen impulsen. Stel bijvoorbeeld dat je een keer op de volgende dag tentamen hebt. Dan moet je leren. Maar stel, je gaat toch ff zuipe, de kroeg in, lekker plezier maken alles erop en eraan. Volgende dag gaat het tentamen slecht. Je toekomst hangt ervanaf, en die heb je zojuist in het water laten vallen. Maar als je nou vooruit had gedacht, had je je tentamen goed gemaakt, een goeie baan gehad, en kon je later zuipen en uitgaan wat je wilde, zonder consequenties (los van de verslaving risico's). Wij hebben toch ook vaak dat we denken waarom heb ik dat gedaan? Ja k weet niet eigenlijk waarom ik dat gedaan heb enz.

Dan zouden we ook bij stoppen met roken al onze lichaamscellen moeten voelen, die feest vieren en roepen: 'Stoppen met roken! Wat een geweldig idee! Gaan we meteen doen!'

Nee, het zijn impulsen die je hebt. We zijn tenslotte dieren. Ontwikkelde dieren weliswaar, maar we zijn dieren.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
En? Roken jullie nog? :smoke:

Ik moet jullie gelijk gaan geven, ik geloofde nooit zo in al die methoden om te stoppen met roken en was ook helemaal niet van plan om te stoppen. Maar vanwege alle enthousiaste verhalen die ik de afgelopen maanden gehoord heb over Allen Carr, ook die van jullie, ben ik toch eens gaan luisteren.

Twee weken geleden dus aan het luisterboek begonnen met het idee, baat het niet schaadt het niet. Vorige vrijdag (dus voor het weekend, wat ik voorheen nooit zou doen) mijn laatste sigaret opgestoken. Die kerel heeft gewoon fucking in alles gelijk :grin: :openmouth:

Had het niet verwacht, maar ondanks de fysieke afkick heb ik er eigenlijk geen seconde last van gehad. Af en toe wel van die momenten dat je eraan herinnert wordt, maar dat zijn de momenten dat ik het meest geniet van het feit dat ik 'niet meer hoef te roken'. Precies zoals Allen het uitlegd...

Rook nu alleen elke avond nog een jointje met een klein beetje tabak als opvulling voor de hash, maar wil nu gewoon helemaal van de nicotine af dus ga vanaf vanavond pure hash roken. :stoned:

Ik rook nooit meer :grin:

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
'Don't think of the withdrawal symptoms as ''i want a sigaret'' but try to enjoy the proces. You are a non smoker, be proud!'

Dat kwam dus in dat filmpje voor. En over dat luisterboek, een of andere eikel heeft de cd's bekrast dus kan ik ze niet afspelen. Was wel benieuwd, maar ach... dan maar niet.

Respect, je bent vrij! Geniet ervan, maar ga de rokers niet haten. Ze willen het niet altijd toegeven maar ze zouden, net als mij, maar al te graag ontsnappen uit de nachtmerrie.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
hell yeah, ik geniet er ook echt van zoals hij het zei. Nooit meer in de rij bij de service balie van de Appie maar gewoon doorlopen, altijd 5 euro minder pinnen bij het tanken :grin: Kreeg net even zo'n opwelling van 'tijd voor een sigaret', kijk door het raam en het giet van de regen. Heerlijk :P

Zal rokers nooit gaan haten want ben er zelf ook een geweest, ik ga alleen wel het woord van Allen verspreiden! :wink: Je kunt de cd ook gewoon downloaden he, niet netjes wel gemakkelijk.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Respect, het is binnekort allemaal voorbij. Dan is de nachtmerrie afgelopen. Dan besef je pas wat je gedaan hebt al die tijd, hoe je ooit zo stom hebt kunnen zijn zal je je altijd blijven afvragen.

Intussen ben ik lekker een sjekkie aan het roken, want leon is lekker eigenwijs.

Dan een gesprek met n collega vandaag:
Ik: 'Mag ik niet eerst even een sjekkie draaien?' (bij wachten voor het rolluik na sluitingstijd)
Zij: 'Nee, stop gewoon'.
Ik: 'Is moeilijk'.
Zij: 'Nee, me opa is ook gestopt dus iedereen kan het'.
Ik: 'Tuurlijk kan iedereen het, alleen niet iedereen heeft genoeg kennis om eruit te stappen'.
Zij: 'Tuurlijk wel, als je het echt wilt stop je meteen'.
Ik: 'Dus... ik stop niet, maar dan wil ik ook niet stoppen?'
Zij: 'Inderdaad'
Ik: 'Je weet niet hoe het is om verslaafd te zijn aan nicotine, dat gevoel en al die ellende is niet uit te leggen aan een niet roker'.
Zij: 'Tuurlijk wel, je krijgt zin om te roken maar dan moet je gewoon afleiding zoeken'
Ik: 'Je weet niet waar je het over hebt, wees bli dat je er niet in zit, maar ga niet zo doen alsof je weet hoe het is terwijl je dat helemaal niet weet'.

En dan nog volhouden dat ze er zoveel over weet, en dat het makkelijk is, en dat iedereen die wil stoppen ook echt stopt, maar iemand die door rookt eigenlijk niet wil stoppen.

M'n moeder rookt nog steeds. Als een ketter. Ze zei tegen mij: 'Jongen, als ik een ding zou mogen wensen was het dat ik niet meer rookte. Gek word ik ervan! Ik ga mezelf haten en schamen tegelijk!' Dus, zij wil helemaal neit stoppen, maar lekker de rest van het leven verslaafd blijven en zelfhaat creeeren?

Mevrouw, uw genen zijn niet bestemd om te evolueren. U blokkeert de evolutie. -_-

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is wel wat makkelijk gezegd inderdaad, maar is dat niet wat Allen Carr ook zegt met een stuk meer onderbouwing?

Elke sigaret die je opsteekt leidt tot de volgende sigaret... Zo makkelijk is het natuurlijk niet maar het is vooral een mindset die je moet bereiken. Je moet plezier gaan beleven aan het niet roken, in het begin is dat misschien wat nep maar het wordt steeds overtuigender moet ik zeggen.

Het lijkt alleen altijd makkelijker voor niet-rokers, daarom worden mensen ook rokers...

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Waarom ben ik volgens het internet en de ervaringen van mensen de enige falende loser die allen carr methode heeft gebruikt? Wat doe ik toch fout?

Ik stop met roken na het keer op keer opnieuw lezen van het boek. Ik voel me geweldig, een openbaring. Vooral het stuk:

'Het is de angst voor het onbekende, de soort angst die mensen hebben als ze leren duiken. De duikplank is nog geen halve meter hoog, maar het lijkt wel twee meter. Het water is twee meter diep, maar het lijkt slecht een halve meter. Er is moed voor nodig om de sprong te wagen. U weet zeker dat uw hoofd de bodem zal raken. Het springen zelf is het moeilijkst. Als u uw moed bijeenschraapt om het te doen, is de rest gemakkelijk. (...) Het besluit veroorzaakt paniek en paniek brengt spanning met zich mee. (...) Maakt u zich geen zorgen, de paniek is psychologisch. Het is de angst dat u ervan afhankelijk bent. De verukkelijke waarheid is dat dat niet het geval is, zelfs als u nog aan nicotine verslaafd bent. Raak niet in paniek. Vertrouw op me en spring erin

(...) = stukje overgeslagen, sprong gemaakt

Ik dacht 'FUCK JA! TUURLIJK! DAT IS HET!', ik stopte, de hele dag, tot savonds om 11 uur. Gerookt. Bam, terug int patroon.

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ben ook weer 2 dagen gestopt, heb niets speciaals gedaan gewoon stoppen. Na 1 dag denk je al verdomme wat smaakt alles weer beter. 2de dag: verdomme ik ruik beter.

Ben benieuwd wat morgen brengt ^^

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ja idd, had ik ook die eerste stoppoging, na 4 dagen kwam ik erachter hoe veel beter ik me lichamelijk voelde. Alsof er een wereld voor me open ging. Maar dan rook je een sigaret, en is het plotseling niet meer zo belangrijk. Het gaat dan heel snel weer achteruit, zonder dat je er erg in hebt. aan het eind van de dag besef je wat je hebt gedaan. Je longen zitten weer vol teer en troep. Je beseft wat je hebt gedaan. Maar het is al te laat. Je begint weer opnieuw...

Keer op keer, stoppen, een keer roken, verslaafd. Kut voelen, stoppen, een keer roken, verslaafd. Ik word er gek van!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
L-123-R zei:
Keer op keer, stoppen, een keer roken, verslaafd. Kut voelen, stoppen, een keer roken, verslaafd. Ik word er gek van!

Stop er dan voorgoed mee! Je kwelt jezelf alleen maar door te stoppen en later weer te beginnen. Dan kun je nog beter door blijven roken... Je zegt zelf dat je wilt stoppen, gewoon doen. Elke keer als je trek hebt in een sigaret moet je gewoon denken aan de voordelen van het roken en de nadelen van het roken, zoals Allen Carr die benoemt, en vooral jezelf duidelijk maken dat die crave alleen maar komt door het enorme brainwashing wat roken met je doet.

Voordelen:

Nadelen: gezondheidsrisico's, stank, hoge kosten, stress en onrust enz.

Je krijgt er niets voor terug, alleen keelpijn en als het tegen zit kanker. 1 sigaret zorgt al voor een terugval, gewoon tegen jezelf zeggen Ik rook nooit meer!

(Don't get me wrong, puur motiverend en niet veroordelend! Ben ook een ex-roker :wink:)

[EDIT]

De reden dat je steeds terugvalt is gewoon omdat je steeds die eerste sigaret weer rookt. Gewoon die eerste niet doen, dan begint het weer helemaal opnieuw...

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik weet het man ik weet het, maar het is gewoon zo... raar. Ik bedoel die hele craving, wat is het nou eigenlijk? Ik voel me leeg. Er ontbreekt iets. Ik wil me niet leeg voelen. Ik kan gewoon het totaalplaatje niet zien. Die nicotine die me lichaam verlaat geeft een kutgevoel. Niet uit te leggen. Een leegte, honger, iets in die richting. Ik wil alleen maar meer, meer en meer! Zelfs het roken bevredigt niet meer helemaal. Steeds minder en minder. Ik wil echt alleen maar kettingroken en zelfs dan voel ik nog een leegte.

Wat een verderfelijk rotspul. Zoveel mensen roken. Zoveel mensen gaan eraan kapot, en dan niet alleen lichamelijk maar geestelijk nog veel meer. We voelen ons alsof we bezeten zijn door een kwade geest. Alsof een roker zelf niet meer totale controle over zijn lichaam en over zijn doen en laten heeft. We worden bestuurd. Ze manipuleren ons in alle opzichten, want ze zijn slim. Onbewust krijgen we boodschappen binnen die ons hypnotiseren. De reclame boodschappen van alle anti-rook campagnes, de waarschuwingen op sigarettenpakjes, de documentaires over 'wat roken wel niet allemaal kapot maakt in je lichaam, het wekt angst op. En angst doet mensen roken. En stivoro? Laat me niet lachen man, wedden dat dat een vuil handjeklap gebeuren is met tabaks industrieën?

Geld maakt niet gelukkig, het maakt ons beesten. Zodra we erachter komen dat iets verdient, willen we meer. We hebben als mens zoveel hebzucht dat het ons niet meer uitmaakt dat er misschien wel levens vanaf hangen.

Ik probeer geen zondebok te zoeken. Roken was mijn keuze, ik zit eraan vast, en moet zelf ontsnappen. Het enige wat ik wil zeggen is dat zoveel mensen gewoon bloed aan hun handen hebben. Ik heb zelf misschien een verdraaid beeld van de werkelijkheid gekregen, maar ik weet het zeker. Het is een complot!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Gaat snel he, ruik en proef je ook al beter? Had ik tenminste na 4 dagen. En zijn kleuren misschien feller en mooier zoals bij mij?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dude je hebt helemaal gelijk over de tabaksindustrie en over roken. Wat was het mooi geweest als gewone tabak gewoon nooit was uitgevonden zeg, maarja dan was de crisis waarschijnlijk weer eerder ingeslagen omdat de overheid weer ruim minder verdiend :grin:

Je wil toch niet meewerken en de tabaksindustrie blijven steunen? Die bedrijven verdienen geld aan het slopen van miljoenen lichamen wereldwijd. Je krijgt niets terug voor roken en je bent je volledig bewust van het feit dat je de tabaksindustrie sponsort, de traditie in stand houdt en je eigen lichaam en portemonnee vernielt :wink: Zou het niet schitterend zijn als dat niet meer hoeft? Zou het geen enorme bevrijding zijn om daar niet meer aan mee te hoeven doen? :wink:

Als je jezelf kunt bevrijden van het brainwashen, is het niet moeilijk om te stoppen. Het moet voor jezelf duidelijk zijn dat elke sigaret het slechter maakt en dat je iets opgeeft als je blijft roken en niet als je stopt. Je hoeft alleen maar je laatste sigaret te doven, en daarna te genieten van het feit dat je nooit meer hoeft te roken! Elke crave moet een genot worden, dan is er weinig wilskracht meer nodig :rock:

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wat tabak gerookt in joint vandaag. Jah kan niet anders he. Maar geen sigaret gerookt. Ik ga geen wiet puur roken dus kan ik niet anders dan dat beetje tabak in joints te roken.

Ik zie mezelf als een rokende niet-roker
:)

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Dude je hebt helemaal gelijk over de tabaksindustrie en over roken. Wat was het mooi geweest als gewone tabak gewoon nooit was uitgevonden zeg, maarja dan was de crisis waarschijnlijk weer eerder ingeslagen omdat de overheid weer ruim minder verdiend

Je wil toch niet meewerken en de tabaksindustrie blijven steunen? Die bedrijven verdienen geld aan het slopen van miljoenen lichamen wereldwijd. Je krijgt niets terug voor roken en je bent je volledig bewust van het feit dat je de tabaksindustrie sponsort, de traditie in stand houdt en je eigen lichaam en portemonnee vernielt Zou het niet schitterend zijn als dat niet meer hoeft? Zou het geen enorme bevrijding zijn om daar niet meer aan mee te hoeven doen?

Als je jezelf kunt bevrijden van het brainwashen, is het niet moeilijk om te stoppen. Het moet voor jezelf duidelijk zijn dat elke sigaret het slechter maakt en dat je iets opgeeft als je blijft roken en niet als je stopt. Je hoeft alleen maar je laatste sigaret te doven, en daarna te genieten van het feit dat je nooit meer hoeft te roken! Elke crave moet een genot worden, dan is er weinig wilskracht meer nodig

Je citeert allen carr. En ik heb het zeker 4 keer gelezen. Het werkt niet. Het is geen wondermiddel, dat snap ik ook wel, maar ik grijp steeds maar weer terug. Ik voel mezelf lichamelijk achteruitgaan. Het vreselijke is dat zelfs de sigaret de ontwenning niet meer opheft. Maar dat kan toch helemaal niet zo snel? Dat gebeurt toch pas bij stevige rokers van een jaar of 80, die het roken er al zo hebben ingesleten dat ze de hoop opgeven? Nee. Het is gebeurd. Ik krijg gewoon 0,0 voldoening van een sigaret. Heel misschien 0,1, tijdens de inademing. Maar ik wil meer! Ik wil godverdomme alleen maar meer en meer! Ik heb continu ontwenning! En ik kom er niet vanaf!

En ik blijf doorgaan. Waarom ben ik de loser, de aansteller, de zwakkeling die niet wil stoppen? Waarom krijg ik het niet in me hoofd geprent dat stoppen beter is? Ik zie het totaalplaatje niet.

Oh, god, als ik één ding kon wensen, ik wil niet liever dan ontsnappen uit de tabakshel! Geld hoef ik niet. Ik hoef niet rijk te zijn. Ik wijs alles af, alleen dat wil ik... ik kan wel janken serieus

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Jup, zaten wel aardig wat citaten van Allen Carr in ja :)

Ik heb continu ontwenning! En ik kom er niet vanaf!

Dat komt omdat je door blijft roken... Dat is het hele idee ervan, gaat ook echt nooit beter worden zolang je rookt.

Oh, god, als ik één ding kon wensen, ik wil niet liever dan ontsnappen uit de tabakshel! Geld hoef ik niet. Ik hoef niet rijk te zijn. Ik wijs alles af, alleen dat wil ik... ik kan wel janken serieus

Als je wil kan je nu ontsnappen aan de tabakshel, je moet er alleen zelf wel achter staan. Elke keer dat je weer een peuk opsteekt neem je jezelf in de maling. Je hebt mij geholpen te stoppen door Allen aan te raden, dus ik weet zeker dat jij het ook kunt! Elke crave moet je uitlachen, en tegen jezelf zeggen dat hij niet bestaat. Dat dat een restant van het brainwashing is waar je nu eindelijk vanaf bent. Ik ga je geen succes wensen, maar veel plezier!

Je moet er van genieten!

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zo is het. Ik lach nu ook mijn craves uit van het jointje te roken.

Nee smerige nicotine ik steek geen sigaret meer voor je op! Ik weet hoe je werkt. Het is al erg genoeg dat ik je nog binnenkrijg bij tabak. Ik wil je zeker anders niet binnenkrijgen!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Dag 3 van het gestopt zijn. De afkick zit nu op z'n piek. Geen zin in een sigaret, maar het lege onzekere gevoel is nu het hevigst. Zal morgen of overmorgen wel nicotinevrij zijn. Maar, het moment van openbaring moet dan nog komen. En onverwachts. Het lijkt me fantastisch. Eerst de afkick uitzitten, ik kan het bijna mijn lichaam uit voelen glijden :P

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik heb zin in dingen, geweldig, wil dingen gaan ondernemen. IK heb zeeen van tijd en geld, ik heb mijn levenslust teruggekregen. De rokers om mij heen komen zelf naar mij toe met het feit dat ik zo opgewekt en vrolijk ben, en niet meer zo depri met m'n gezicht naar beneden hang. Wat fantastisch :grin: Dat ze er zelf mee komen heb ik express gedaan, ik wil niet gelijk aankloppen dat ik gestopt ben maar ik laat het hun zien, zodat ze zelf jaloers worden.

Wat een intens geweldig, maar ook bizar gevoel.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Het doet pijn om mijn moeder nog stevig zien door te roken. Het is grappig als je op ze let. De rokers, waar je eerst zelf een van was. Ik kan me niet voorstellen, werkelijk niet, hoe dom ik heb kunnen zijn. Ik voel me alsof ik uit een nachtmerrie ben ontwaakt.

Maar goed, de rokers dus, je gaat de tics ontdekken. Iemand die rookt is tevreden zo te zien. Maar naarmate de tijd verstrijkt zie je ze allerlei bewegingen uitvoeren. Ze willen roken. En dit deed ik precies hetzelfde! Het punt is dat ik dit nu pas door begin te krijgen.

Hoe zorg ik dat mijn moeder het licht ziet? Ik kan haar niet dwingen

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Geef haar het boek man! Als ze ziet dat zo een hevige roker als jij kan stoppen. ( en dit zeg ik omdat wat ik las over jou redelijk sterk was)Dan kan zij dat ook!

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zo... van de 3 actiefste leden op deze tread ben ik nog aan het roken. Wat wil je examens... Ja ok rokers en excuses bla bla ik heb allen' boek ook gelezen ik weet het. Maar als je niet kunt slapen van dat knaaggevoel en je hebt morgen een toets :confused: Ik heb de nachtrust nodig.
Dus na examens weg tabak.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Jongen theholyganja, ik kan wel janken van geluk. Dat doe ik nu. Hij heeft echt gelijk, we zijn allemaal blind, we zien het niet. Het trekgevoel is weg. Echt HELEMAAL WEG! HOe kan dit? Ik wil dansen springen en zingen tegelijk! Ik geloof het niet. Droom ik? Zelfs als ik me de trek probeer voor te stellen lukt dit niet.

Er is nooit een moment geweest in mijn leven, ooit, dat ik zo euforisch was als nu.
Laat het tot je doordringen. Lees het boek desnoods 3 keer opnieuw, kijk de films 3 keer opnieuw. Ga er dagen over denken, het roken, kijk of je alles begrijpt. Probeer de ingeneuze val van de nicotine te doorzien. De natuur is sluw. Maar niet zo sluw als jij, je kan het!

Een nieuwe wereld gaat voor me open. NIeuwe mogelijkheden. Wat geweldig. Ik kan alles! :grin:

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Mijn fitnesskaart is binnen! Yeah! Tijd om eens flink aan de bak te gaan! Morgenavond, overmorgen, en vrijdag eens ff een bezoekje brengen. Fitnessschema maak ik zo, na voetbal tenminste.

Helaas heb ik vanmiddag een trekje genomen. Een kleintje. Heel onbewust, moest vasthouden van een vriend. En wat was dat raar zeg. Alles tintelen, gelijk die stem: 'Nog een trekje aub!'

Niet meer gedaan, heb het geaccepteerd, ik stop weer! Ik neem aan dat dat 'ene' trekje niet veel nicotine heeft geinjecteerd. En mocht dat wel zo zijn, dan is het er allang uit. Toch?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
L-123-R zei:
Ik neem aan dat dat 'ene' trekje niet veel nicotine heeft geinjecteerd. En mocht dat wel zo zijn, dan is het er allang uit. Toch?

Stel voor jezelf dat je dat trekje nooit gedaan hebt, vergeet het.
Denk er niet overna...., dat is het niet waard :wink:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
L-123-R zei:
Nooit. Stoppen gaat voor. Blijf gestopt, voor altijd.
Dat bedoel ik toch ide trek heb je nou al toch genomen, denk er niet aan en doe alsof je die trek nooit hebt gedaan en ga gewoon door met 'gestopt zijn' :wink:

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Precies. He check dit filmpje, allen carr tijdens een of ander nieuws-praatprogramma. Belachelijk, dat mens heeft zelf nooit gerookt. En dan beweert ze dat 'nicotine-replacement' echt werkt. Kom maar eens met harde cijfers. Zullen we wedden dat het niet 90 procent is in tegenstelling tot de allen carr therapieen? Het is geen nicotine-replacement, maar nicotine-maintenance :P

http://www.youtube.com/watch?v=kjW-R1tZfyE

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
L-123-R zei:
Mijn fitnesskaart is binnen! Yeah! Tijd om eens flink aan de bak te gaan! Morgenavond, overmorgen, en vrijdag eens ff een bezoekje brengen. Fitnessschema maak ik zo, na voetbal tenminste.

Helaas heb ik vanmiddag een trekje genomen. Een kleintje. Heel onbewust, moest vasthouden van een vriend. En wat was dat raar zeg. Alles tintelen, gelijk die stem: 'Nog een trekje aub!'

Niet meer gedaan, heb het geaccepteerd, ik stop weer! Ik neem aan dat dat 'ene' trekje niet veel nicotine heeft geinjecteerd. En mocht dat wel zo zijn, dan is het er allang uit. Toch?

Goed bezig kerel! Grappig dat ineens uit je posts blijkt dat je het verhaal van Allen compleet begrepen hebt! Goed om te horen dat het je gelukt is, je bent vrij!

Toeval, ik ben twee weken geleden gestopt en heb ook net mijn Fitnesspas ontvangen :grin: Wat is het toch heerlijk sporten met zo veel longinhoud!

Trek je niet te veel aan van dat ene trekje, ik heb de afgelopen weken twee keer een trekje gehad van een maat en het was voor mij eigenlijk alleen maar een bevestiging om nog blijer te zijn dat ik ben gestopt. Het smaakt gelijk niet meer en het hele brainwashen wordt alleen maar duidelijker!

Gefeliciteerd, je bent vrij!

TheHolyGanja, je beseft wel dat de nicotine de stress niet weghaald maar juist veroorzaakt? Het helpt alleen als je tijdens het hele examen continue door kunt roken, maar zodra de sigaret uit is begint de trek naar een nieuwe en dus de stress.

Maar het is in ieder geval goed dat jij ook de datum geprikt hebt, na de examens! :rock: Wat bij mij ook erg hielp van Allen is naarmate je dichterbij de bevrijdingsdatum komt, je meer moet gaan roken. Probeer zo veel mogelijk te roken, vooral op de momenten dat je er geen trek in hebt en forceer die rook naar binnen. Dan wordt alleen maar duidelijker hoe smerig het eigenlijk is en stop je veel makkelijker. Afbouwen maakt het moeilijker.

Veel plezier met stoppen! :grin: en succes met de examens als je die nog niet gehad hebt!

Bovenaan