Tijd van bezinning - nu

Alinde

Badass junkie
Ja, ik dacht dat ik heel dom was maar ze zijn nog niet zo lang geleden verhuisd en dan vind ik het eerder dom van hun. Er hangt alleen een briefje 'huisarts is verhuisd' maar verder geen info. En op de website is adres moeilijk te vinden en als je ze belt krijg je allemaal keuzemenu's.... met koude handen met je telefoon lukt het gewoon niet. Op Google maps sattelite zie je dat het nog gebouwd wordt haha, allemaal steigers dus dat zegt je ook niks.
IK heb het geprobeerd. En ik weet zelf al dat de diagnose 'stress' gaat zijn dus ik dacht vanmorgen, ik laat het maar los. Heb voor 2 gesloten deuren gestaan.

Alinde

Badass junkie
Raar he. Het leek ook wel een grap ofzo. Ik heb het maar laten zitten, ook omdat het in principe niet ernstig is. Meer van 'ik weet zelf dat het stress is maar als de dokter het zegt kun je het makkelijker verkopen naar de buitenwereld'. Waarom je een streep door je agenda zet op sommige dagen.

Het was niet ver fietsen maar op die eerste locatie hing een vaag briefje. Toen dacht ik dat het op de andere locatie van gezondheidscentrum is waar het bloedprikken altijd is. Maar daar was het ook niet. En toen was ik al zo ver te laat dat ik dacht, laat maar ff. Heb nog gebeld maar dan krijg je zo'n bandje van 1 minuut zodat je vervolgens een terugbelafspraak kunt maken.

Thuis begreep ik wel waar het nieuwe gebouw is maar dat ziet er niet uit als een dokterspraktijk.... het lijkt net een hotel ofzo.

Verder lijkt in het begeleid wonen complex (waar vriend woont) op meerdere locaties de boel te escaleren zo voor kerst. Begeleiding druk ivm crisis en er was iemand met spoed overgeplaatst na een escalatie. Verklaart ook waarom er bij vriend niemand langs was geweest juist terwijl hij heel depressief was. Normaal komen ze elke dag 2 keer.
Ook bij vriend in huis dreigt de boel te escaleren, ik heb dat op 2 plekken gemeld. Ze zitten er nu wel bovenop. Op zich is het niet mijn zaak.... maar ik dacht dat zij dachten dat vriend wellicht bij mij was en dat was hij niet. Als in dat huis 2 mensen depressief op de kamer zitten met de lichten uit en de deur niet open doen.... dan gaan zij weer weg omdat ze denken dat ze er niet zijn.

Anyway vriend was bang dat ik zou terugvallen, ik was bang dat hij zou terugvallen maar t is bij allebei niet gebeurd. En er komt een ingelaste huisvergadering voor die jongens. Eind goed, al goed denk ik.
En anders bellen we Frank Visser haha.

De Zandman

DF-koning
Een moment van bezinning. Nu
.
Na enkele jaren lid te zijn van DF, is het moment voor mij gekomen om te bezinnen ivm het Koningsschap dat eraan gaat komen vandaag.
Kort gezegd hoop ik, dat mijn bijdragen ook voor anderen, zinvol zijn geweest tot nu toe!
Ik heb hier ook veel van me af kunnen schrijven, dat lucht op.
Eea vergemakkelijkt door de anonimiteit uiteraard, maar toch.

Ik blijf nog wel even op DF!

Alinde

Badass junkie
Zeker zijn jouw bijdragen zinvol @De Zandman

En ook het feit dat je zo lang alcoholvrij bent (sorry ik weet even niet of je alcoholvrij bent of clean dus correct me als ik de verkeerde woorden gebruik). Mooi dat je met kerst ook nog even het Koningskind erbij haalt want dat vergeten we nog wel eens tussen alle commercie.

Deadwing

Wijs gebruiker
@Alinde
Ik ben idd alcoholvrij!
Al meer dan 25 jaar.
Nu ben ik ook al helemaal drugsvrij, op voorgeschreven medicatie na, die ik niet kan missen maar wel onder de categorie " drugs" vallen, maar deze tel ik dus niet mee.

Fijn, dat je mijn bijdragen zinvol vindt!
Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit ook vinden.

Dit is post nr. 10.000.....
Hier nog een die je bijdragen altijd zinvol vindt! Vindt ze altijd interessant en inspirerend om te lezen.

Alinde

Badass junkie
@De Zandman ik wist idd niet zeker hoe het zat met drugs. Voorgeschreven medicatie hoef je niet mee te tellen is mij verteld.
Anyway, voor mij is die 25 nog heel ver weg maar het KAN dus.

Effe denken dan ben ik 67. Dan is de wereld misschien al vergaan. Nee grapje.

De Zandman

DF-koning
Als ik dat kan, @Alinde, dan kun ji het ook!
Neem het nuchter, het clean zijn, iedere dag per 24 uur. Dan maak je het niet zo zwaar en houd je het overzichtelijk.
Dit was een advies aan mij gegeven door de AA, en ik ben nu tot meer dan 25 jaren abstinentie gekomen....iedere keer per 24 uur! Dat kan jij ook, en dan kom je vanzelf aan 25 jaren nuchter zijn!

Alinde

Badass junkie
Bezinning.

Ik denk steeds aan de broer die geen contact meer wil. De bijbehorende schoonzus zie ik dus ook niet meer, hoewel ik niet weet hoe zij er zelf in staat.

Ik zou stil moeten staan bij de rest van de broers en zussen, die mij ondanks alles willen zien met kerst. De broer die het meest met mij te stellen heeft gehad, heeft mij zelf uitgenodigd. Zijn vrouw had er genoeg van kunnen hebben. Alle keren dat broer naar mij toe gekomen is. Zij moest thuis de boel draaiende houden, zwanger, hoogzwanger..... 3 kleine kinderen. De dag dat ze een bruiloft hadden, de kids uit logeren moesten etc etc. (Natuurlijk was ik mij er op het moment van terugvallen niet van bewust dat zij die bruiloft hadden).
De keren dat ik ze s nachts belde. Soms met een hulpvraag soms met complete onzin. Soms nuchter, vaak niet.
Ze nodigen mij uit, ondanks alles. Het was niet verplicht om mij te vragen, ik was al onder de spreekwoordelijke plannen met kerst. Zij verdient een medaille. Ik weet dat haar ouders ook veel voor anderen doen en dat dat haar met de paplepel is ingegoten. Maar ZO veel. Nooit heeft ze geappt dat ze het zat was.

Er is geen cadeau te bedenken voor mensen die alles al hebben. Het meeste wat ik voor mijn broer kan doen is van zijn kinderen houden. Heel veel. Soms is het jammer dat ik zelf geen kinderen heb maar dat zou er los van moeten staan. Het is leuk een kinderloze tante te hebben. Kinderloze tantes zijn anders dan tantes met kinderen. Mijn jongste tante had heel lang geen kinderen, pas toen ik 22 was werd zij moeder. Onze tante Et, wat hebben we veel leuke dingen met haar gedaan en wat denk ik vaak dat ik een Et wil zijn.

Ik heb toch een mooi cadeau voor mijn broer. 'Mooi' tussen aanhalingstekens. Toen hij 12 was maakte hij een fietstocht met mijn vader, een lange. Het moet een bijzonder moment zijn geweest want het gezin was altijd druk en eindelijk had hij onze vader een paar dagen voor zichzelf. Dagen waarin mijn vader hem leerde om door te zetten. Iets wat hij inderdaad geleerd heeft, dat zien we elke dag.
Vorige week was ik af en toe aan het opruimen (Mindless, dat met die grijze container :wink: ) en ik vond een werkstuk dat ik maakte over hun fietsvakantie. 1997. Adobe bestond nog niet of in ieder geval niet in mijn leven. Alles geknipt, geplakt en met kleurpotloden ingekleurd. Het gymnasiummeisje dat ik ooit was. Het verslag is mooi gebleven, de inkt is niet vervaagd zeg maar. Letterlijk. Ik appte broer en hij had meteen interesse.

Dat soort dingen. Ik kan het niet meer terugdraaien, de velen terugvallen. Nogmaals ik vind dat GGZ wel eerder verslavingszorg had mogen inschakelen maarja. Wel kan ik ipv de Alinde die alleen maar neemt, de Alinde worden die ook geeft.

Alinde

Badass junkie
Top.
En proficiat met de status df koning

Alinde; wat balen van die huisarts.
Maar geen idee om je buurman even kort bij te praten. Dat het nu anders is dan een jaar geleden bv toen je om 7u naar ah to go ging voor je wijn
Ja zeker. Alleen ik heb ze al vaker gesproken dat ik nu echt gestopt was. En dan ging ik weer... IK legde wel uit dat ik naar de huisarts was geweest maar hij verstond het niet zo goed, was net uit bed in pyjama. Het is een oudere man. Komt vast weer goed. Hij dacht dat zijn vrouw eraan kwam zei hij, die was even weg.

Alinde

Badass junkie
Ik heb de nieuwe Casemanager Brijder gesproken en die is wel heel oké. Ik was ff niet blij dat ik werd overgedragen maar daar kon deze man persoonlijk natuurlijk niks aan doen. Hij belt de mensen voor de feestdagen en ik heb na de feestdagen ook weer een gesprek en dat vind ik echt super.

Nu kan ik ook goed mijn relatie bespreken waarbij ik (eindelijk) niet meteen te horen krijg dat ik dan maar geen relatie moet beginnen met iemand van de kliniek. Ik zei hardop, mijn vriend is crackverslaafd. En hij heeft het hele weekend op zijn zolder gezeten.

Eindelijk iemand zonder oordeel en met begrip. Vriend is niet teruggevallen en ik ook niet en ik denk dat de feestdagen-stress al voor de feestdagen gezakt is. En ik vind het best knap van mezelf dat ik het uithoud met deze crackverslaafde.

Alinde

Badass junkie
@Alinde ,
Denk niet te vaak en te diep over wat het vroeger allemaal was, daar word je niet beter van kan ikzelf uit eigen ervaring en ellende zeggen.....
Nee we gaan straks weer in doelen werken. Je hebt gelijk hoor. Maar om het met de familie weer te fixen daar is ook even een moment van terugblik en besef voor nodig.
Genoeg families die er NIET meer uit komen na een verslaving.

Alinde

Badass junkie
Ruzie met vriend.

Misverstand geloof ik over hoe je kerst viert. Ik heb niet veel met kerstavond.... kijk zeker nooit naar dat stomme All You Need is Love, ik heb er zelfs een hekel aan. Ben wel vaak naar de kerk geweest kerstavond maar anders is het vooral thuis voorbereiden. Want mijn kerst is eerste en tweede kerstdag en dat zit altijd vol verplichtingen.
Ik ben verkouden, hees en heb slechte nachten gehad afgelopen tijd. Dus ik dacht, ff alle was wegwerken, stem sparen vandaag en vroeg naar bed. En vooral niemand wakker hoesten, niesen en spoken die al dagen chagrijnig is.

Nu is meneer boos dat ik m laat zitten kerstavond en dat hij zoals altijd alleen All You Need is Love moet kijken. Ik heb een hekel aan mensen voor wie kerst betekent ´all you need is love kijken´ ook al weet ik dat ik hele volksstammen beledig nu.

Ik mag altijd de kliniek bellen als het moeilijk is. In tegenstelling tot Brijder kun je tot in lengte van dagen de kliniek nog bellen. Voor trekmomenten of zomaar. Dat is goed om te weten.

Hij vindt dat ik onze relatie zie als een verplichting de laatste tijd. Dat klopt want als hij zo chagrijnig is ga ik niet voor mijn lol naar hem toe.

Deadwing

Wijs gebruiker
@Alinde ,
Denk niet te vaak en te diep over wat het vroeger allemaal was, daar word je niet beter van kan ikzelf uit eigen ervaring en ellende zeggen.....
Zo waar als een klok..Elke dag denk ik nog veel te vaak aan vroeger en vele gemiste kansen in mijn leven. Heel veel. Ik heb ook moeite om aan mijn toekomst te denken omdat ik zo verdomd goed weet dat het beste al heel lang achter me ligt. Maar ik blijf toch maar doorgaan en probeer het beste nog uit mijn leven te halen. Dat valt niet altijd mee

StraffeNeel

Badass junkie
Ruzie met vriend.

Misverstand geloof ik over hoe je kerst viert. Ik heb niet veel met kerstavond.... kijk zeker nooit naar dat stomme All You Need is Love, ik heb er zelfs een hekel aan. Ben wel vaak naar de kerk geweest kerstavond maar anders is het vooral thuis voorbereiden. Want mijn kerst is eerste en tweede kerstdag en dat zit altijd vol verplichtingen.
Ik ben verkouden, hees en heb slechte nachten gehad afgelopen tijd. Dus ik dacht, ff alle was wegwerken, stem sparen vandaag en vroeg naar bed. En vooral niemand wakker hoesten, niesen en spoken die al dagen chagrijnig is.

Nu is meneer boos dat ik m laat zitten kerstavond en dat hij zoals altijd alleen All You Need is Love moet kijken. Ik heb een hekel aan mensen voor wie kerst betekent ´all you need is love kijken´ ook al weet ik dat ik hele volksstammen beledig nu.

Ik mag altijd de kliniek bellen als het moeilijk is. In tegenstelling tot Brijder kun je tot in lengte van dagen de kliniek nog bellen. Voor trekmomenten of zomaar. Dat is goed om te weten.

Hij vindt dat ik onze relatie zie als een verplichting de laatste tijd. Dat klopt want als hij zo chagrijnig is ga ik niet voor mijn lol naar hem toe.
Korte samenvatting van een buitenstaander op basis van jouw verhaal:

Jullie beredeneren vooral vanuit "ik" en kijken wat weinig naar wat de ander nodig heeft.

Soms is het extra lastig als èèn van de twee dat wel doet en de ander niet. Misschien wat kort door de bocht van mij.....

Deadwing

Wijs gebruiker
Ruzie met vriend.

Ik zou proberen niet te vaak de kliniek te bellen. Dat wordt ook een gewoonte al is het wel goed natuurlijk dat je die optie hebt.Denk toch dat je door ze vaak te bellen minder het gevoel heb op eigen benen te staan.

Alinde

Badass junkie
Ik heb nog nooit de kliniek gebeld hoor, na mijn ontslag.

Het zijn allemaal misverstanden. Hij lijkt de laatste tijd geobsedeerd door huisgenoot X waarmee hij niet goed door 1 deur kan. Dus 90% van de keren dat hij belt begint hij over huisgenoot X. Hij belt soms 12 x op een dag.
En als ik hem zie gaat het ook steeds over die huisgenoot.

Vanmiddag liet hij weten: Huisgenoot X gaat zo weg dus we kunnen hier All You Need is love kijken.

Waarbij ik dan denk.... zjezus gaat het weer over huisgenoot X. Een hoop misverstanden denk ik.
Ik heb geen zin om daar op de bank te zitten en weer over huisgenoot X te praten.

Alinde

Badass junkie
Ja klopt...

Ik houd niet zo van bellen en nu ik meer mijn grenzen bewaar, neem ik niet altijd meteen op. Vandaag last van mijn keel dus zeker geen zin om te bellen. En 'geen zin om te bellen' betekent dat ik hem vandaag 3 x heb gesproken ipv 12 x.

Maar ook als ik geen last van mijn stem heb, heb ik geen zin om elke dag over huisgenoot X te praten. Ik word een beetje boos nu ik dit schrijf. Gezeik de hele tijd. Huisgenoot X is trouwens een hele aardige gozer.

Alinde

Badass junkie
Haha zouden er ook relaties zijn die stranden juist vanwege dat kutprogramma?

Ik weet nog vroeger, als die stomme Robert ten Brink kwam, dat ik blij was dat ik naar de kerk kon. Serious Request vond ik dan leuker maar ook dat vond ik wat onzinnig. Kerk was destijds altijd wel leuk, een reunie van oude bekenden.

StraffeNeel

Badass junkie
Wat een vreeeselijk programma, dat Al you need is Love!
Altijd die mensen met dezelfde emoties, dat gejank..
Ik kijk er nooit meer naar. 1 x was wel genoeg.
Alleen al om dat programma zou je een hekel aan kerstmis kunnen krijgen!
Ik kijk tegenwoordig enkel nog naar All You Need is Confetti

Alinde

Badass junkie
Ik zit nu Serious Request terug te kijken van gisteravond maar ik ken al die BN´ers helemaal niet.
Ik maak van dit topic maar gewoon even een slow chat topic. Het zou een mooie avond zijn om alcohol te halen maar daar heb ik geen zin in. Ik heb mijn 60 dagen muntje en ga lekker door voor mijn 90 dagen muntje.

Alinde

Badass junkie
Sommigen bellen nog regelmatig. Ik heb het niet gedaan maar ook omdat ik mij schaamde dat ik meteen na ontslag teruggevallen ben.
Vorige week belde onze ´hoofdverpleegkundige´ van de afdeling mij. Ze was mijn vriend op huisbezoek en dit was gewoon een bijklets-telefoontje.

Nu is de drempel wel verlaagd. Maar omdat je niet vooraf weet wie je aan de telefoon krijgt (kan ook een stagiaire of invaller zijn) zou ik niet zo snel bellen. Ik heb via GGZ een andere hulplijn die ik ook bijna nooit bel.

Alinde

Badass junkie
Ondertussen vraag ik mij af of het geen opluchting is dat vriend nu stil is.

Ik heb het leven nog niet geprobeerd zonder hem. Ik kwam doodziek de kliniek in en na 4,5 week kliniek werden wij een stel. Ondertussen sterkte ik aan, leerde ik over verslaving en leefde ik het kliniekleven. We hebben echt een leuke zomer gehad met elkaar en met andere mensen van daar. Het is nooit saai met hem, dat is een gevleugelde uitspraak. Hij was toen al uit de kliniek maar we kregen de vrijheden om met elkaar om te gaan. Ik had tussendoor altijd de tijd om weer tot mijzelf te komen omdat ik in de kliniek mijn 'eigen leven' had. In de zin, ik had daar ook mensen om me heen en kwam daar tot mezelf.

Ik ben begin oktober met ontslag gegaan. Maar ik ben een beetje door gehobbeld in veel afspraken met hulpverlening en veel contact met hem. Ik heb mijn eigen vriendschappen nauwelijks meer opgepakt. Ik heb aan het begin van de opname nog wat bezoek gehad maar heb de mensen ook verzocht mij niet teveel te benaderen omdat ik in de kliniek aan mijn herstel werkte.
Ondertussen merk ik dat sommigen niet eens weten dat ik weer uit de kliniek ben, zo zijn de contacten vervaagd.

Vriend is niet gezellig de laatste weken en dat zal hij van mij ook zeggen. We hebben zó verschillende interesses. Hij houdt van herrie, ik houd van stilte. Hij houdt van auto's en motoren, ik heb niet eens een rijbewijs. Hij houdt van 'zoete inval' en ik trek mij terug want ik vind het allemaal veel te druk. Hij houdt van bellen, ik houd niet van bellen. Ik wil tijd doorbrengen met mijn nichtjes en neefje, hij haat kinderen. Ik houd van wandelen, hij vindt 1 km al te ver.

Ik dacht steeds, als het uit gaat valt hij terug. Nu denk ik... laat m maar eens terugvallen. Ik kan niet telkens op mijn tenen lopen als hij zijn buien heeft. We horen steeds vaker dat mensen ons niet bij elkaar bedacht hadden, in maart/april. Nee ik zelf ook echt niet toen ik hem voor het eerst zag. Vind het helemaal niet zo erg om kerst te vieren zonder hem. Dit chagrijnige gedoe daar zit mijn familie ook niet op te wachten.

De Zandman

DF-koning
Dit ziet er niet zo positief uit.....gaat dit stand houden? Jullie verschillen nogal op essentiele punten.
Denk goed na waar je in investeert!

Alinde

Badass junkie
Dankjewel.

Het gaat ook over doseren. Ik zei in de kliniek al, ik kan mijn grenzen bewaren omdat de kliniek mij verplicht deze grenzen te stellen.
Maar nu thuis.... hij dringt zich best op maar ook omdat hij bang is dat ik terugval als ik even niet bereikbaar ben. Dat benauwt mij. En ik snap het ook wel want hij heeft mij gezien tijdens terugvallen. Drinken terwijl je antabus slikt... dat ziet er niet leuk uit voor andere mensen.

We hebben echt een leuke zomer gehad hoor. Maar nu is het winter en het beklemt mij dat hij er zo bovenop zit. Al dat bellen. Bah. Ik wil gewoon ook rustig thuis kunnen zijn en thuis rommelen. Ben altijd alleen geweest. Ik heb niet altijd zin om bij ZIJN vrienden op de koffie te moeten, verhalen over zijn huisgenoten te horen.

Ik houd van alleen zijn. Hij niet. Maar ik wil niet alles samen.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Lieve schat. 12 keer per dag bellen is in geen enkele relatie echt gezond. Verder lees ik vooral hoeveel moeite en energie hij je kost omdat jullie inderdaad heel verschillende interesses hebben en heel verschillende dingen nodig hebben. En dan nog zijn boze buien...

Als je dit van een vriendin zou lezen, wat zou je haar dan adviseren?

Alinde

Badass junkie
Dank je Plop.

Het benauwt me idd teveel. En nu ik niet meer telkens opneem is het huis dus te klein. Mijn ouders vinden hem trouwens wel leuk. Mijn moeder reageert heel nuchter dat ze graag voor morgen 16.00 uur wil weten of hij komt omdat ze dan met het vlees gaat beginnen.
En idd dat is mijn grote zorg dat mijn familie die al boodschappen gedaan heeft, het mij kwalijk neemt als ik alleen kom.

Hij heeft al vroeg in de relatie gezegd dat hij terug zou vallen als ik het uit zou maken. Manipulatief, I know. Maar nu denk ik, val maar lekker terug dan. Bovendien trok HIJ de stekker er uit vandaag, hij zelf.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dank je Plop.

Hij heeft al vroeg in de relatie gezegd dat hij terug zou vallen als ik het uit zou maken. Manipulatief, I know.
Een heel goede reden om zonder hem verder te gaan! Zijn terugval is tenzij je hem in zijn slaap dingen in zijn hoofd stopt NOOIT jouw verantwoordelijkheid. Run Forrest run!
Maar nu denk ik, val maar lekker terug dan. Bovendien trok HIJ de stekker er uit vandaag, hij zelf.
Nou, mooi. Laat die stekker eruit! Laat je moeder weten dat hij er morgen niet is, omdat je duizend keer beter verdient dan dit.

Bovenaan