Dank jullie voor de likes en smileys steeds.
Ik ben zo ontiegelijk moe. Ben nu 1,5 week terug in mijn eigen huis. Eén factor waarvan ik moe ben, is het telkens naast elkaar leggen van agenda's van SPV, arts, WMO, familie, etc. Waarbij het er eigenlijk steeds op neer komt dat ik zeg: Plannen jullie maar, ik voeg mij wel. Want anders kan er helemaal niks, mijn broers hebben hun werk, mijn ouders hebben de oppas en hun medische afspraken, etc. En de hulpverleners nu vakanties.
Er gaat nu steeds 1 broer mee, sowieso. Eigenlijk is de behandeling soms best een rommeltje geweest waarbij er sinds 2018, de vorige psychiater, steeds meer medicatie bij gekomen is in hogere doseringen. En ja, je voelt je slecht, hoopt op deze keer ECHT een wonderpil, etc. En dan heb ik ook nog heel vaak een optie voor een nieuw medicijn geweigerd. Die man geloofde serieus dat als je stemming niet stabiel is, je steeds meer stemmingsstabilisatoren moet toevoegen. Life events etc telden daarin niet mee.
Anyway, steeds de agenda's naast elkaar en dan is de intake met de Brijder nog steeds niet geweest en ook niet gepland. Omdat ik de laatste week een aantal keer niet lekker ben geworden, zal ik een afspraak met de huisarts maken. Licht in het hoofd, zwart voor de ogen. Ik had vorige week ook een vrij zware menstruatie, dit lijken me klachten voor de huisarts.
Verder denk ik dat alle dingen die gebeurd zijn tijdens gebruik, niet helemaal verwerkt zijn en dat dat nu nog komt. Ook het minderen van de antipsychotica werkt mee natuurlijk. Ik ben veel met Tinder bezig geweest in het laatste jaar van gebruik. Vaak bleef het bij online contact, ik ben niet iemand die 'hallo' zegt en een uur later bij iemand op de stoep staat. Maarja meestal onder invloed zitten appen waardoor de gesprekken misschien ook soms wat raar geworden zijn. Op het laatst kon ik niet meer normaal typen, combi alcohol en benzo's. Er waren twee dates (aug 22 en okt 22) met wie ik zelf wel serieuzere intenties had. Dat is toen raar gelopen en daar heb ik wel de nodige flessen wijn bij genomen. Bij eentje dacht ik de eerste date dat het ECHT klikte maar hij ging op vakantie en was vaag over hoe lang. Nooit meer wat van gehoord terwijl ik wel een week of 3 in de veronderstelling was dat hij weer iets zou laten horen. Of nouja, stiekem weet je het na 1 week zonder contact ook wel maar je gaat het goed praten, dat zijn telefoon misschien weg is ofzo.
Met de ander ben ik een paar weekenden samen geweest. In de zin van samen slapen, samen zijn, samen eten, veel praten. En voorafgaand aan de eerste date veel contact en veel bellen. Die jongen (want het was met 42 nog een jongen) had iets van een hechtingsprobleem ofzo want opeens sloeg het om. Hij had gezondheidsproblemen en daar kreeg hij meer last van maar hij wilde mij ook niet meer zien, geen ziekenbezoek, niks. Hij dacht dat hij snel zou opknappen maar op een gegeven moment heb ik het maar telefonisch 'uit gemaakt'. Ook al was het misschien niet eens aan, ik had toch behoefte om het af te sluiten. Heb nog iets teruggebracht wat van hem was maar hij deed niet open, had al gezegd dat hij niet open zou doen.
Het is rot als iemand niet eens meer face to face de moeite neemt om het af te sluiten. In goeden doen was ik misschien al veel eerder duidelijk geweest. Hij appte namelijk ook elke dag hoe ontzettend ziek hij was. Maar zo onder invloed van drank en benzo's.... en misschien had ik ook een terugval in Seroquelgebruik.
Anyway het moet allemaal een plekje krijgen nu ik niet meer zo verdoofd ben. En nog steeds alleen... vooral.
Met de WMO-man ging het goed. Hij zei ook, dat mocht ik een terugval krijgen, ik wel gewoon open kan doen voor hem. En hij kon zich ook voorstellen dat op een gegeven moment alle medicatie 'wisselend gebruik' is geworden. Niet alleen de benzo's.
Apart want het verhaal begon met de verslaving. Inmiddels met alle GGZ en plannen maken en schema's invullen gaat het over van alles, maar niet meer over verslaving. Ik heb de indruk dat ze denken: De alcohol is gestopt en 2 mg benzo's zijn aanvaardbaar.
Maarja het is nog steeds in beheer. Qua alcohol gaat t wel, ik sta niet kwijlend in de winkel ofzo. Qua benzo's moet ik eerlijk zijn: Het is goed dat ik ze zelf niet tot mijn beschikking heb.
Af en toe krijg ik die kop niet rustig.
Verder zegt GGZ bij alles 'laat je familie maar helpen'. Alsof ze niet zien dat we nu in een patroon komen met allerlei verwachtingen waar ik mij totaal niet goed bij voel. Gelukkig is er een (vage) vriendin met auto, die wel wil helpen bij praktische dingen. Het blijft lastig, bovenwoning, geen lift, geen goed contact met de buren. En veel kennissen druk met carrière en kleine kinderen en dan is mijn ladekastje dat maar beneden blijft staan, geen prioriteit.