Dagbehandeling is geregeld. Nu 2 dagen en misschien wordt het 3. Kreeg wel het idee dat er wat dingen weg bezuinigd zijn.
Vrijdag is altijd leuk met koken. Wel fijn dat dit kan want eigenlijk kun je niet telkens terug komen bij dagbehandeling. Maar ik heb tussendoor wel hard gewerkt in de kliniek. Als je thuis alleen in je bed ligt is dagbehandeling op gegeven moment klaar.
Maar ook: niet willen stoppen zit een beetje ingebakken in verslaving. De meeste verslaafden zijn er erg dubbel in: ergens willen ze wel stoppen, maar ergens ook helemaal niet, en ondertussen blijven ze de verslaving voeden. Als je dan gaat wachten totdat je een duidelijke nee voelt dan ben je nog wel even bezig. Soms komt dat moment nooit, zelfs niet nadat je leven in duigen is gevallen.Soms vergeet ik ook dat niet iedereen wil stoppen of helemaal wil stoppen.
dit is wat ik zelf wil heJa sorry Mister ben wel blij dat je het programma hebt gedeeld!
Maar had in kliniek al zoiets, wanneer mogen we een dagje vrij?
Zou dat geen 365 per jaar willen haha. Misschien werkt het voor anderen wel hoor.
ik heb alles eigenThanks. Ik heb eigenlijk best veel dingen buitenshuis en nu ook de meetings. Dus binnen zitten sowieso niet.
Heb je dan wel een keuken voor jezelf?
En als je mensen wilt ontvangen, mag dat dan? Ik heb er geen idee van.
ik heb alles eigen
eigen appartement
eigen keuken
eigen douche met aparte wc, eigen internet aansluiting ziggo punt met eigen abonnement net wat je wilt
eigen brievenbus / eigen huisnummer / eigen tag
alleen begeleiding heb een lopers tag
zekersInteressant om eens te horen hoe dat beschermd wonen in elkaar zit.
En is dat dan bv een flat gebouw waar iedereen beschermd woont?
ik denk dat dat strenger is heb het zelf nooit ervaren heb tot mijn 18de thuis gewoond en ben toen hier komen wonen (inmiddels al enkele jaren kwam hier in 2016 wonen )Wat goed! Ziet er leuk uit, ik zag iets strengers voor me.
En begeleid wonen is dan strenger?
Ik wil niet weg uit mijn huidige huis. Ik kan mij voorstellen toen ik in crisis zat dat het een goede optie was. Maar al die dagopeningen enzo, ik ben blij dat ik daar nu vanaf ben eerlijk gezegd.
Stiekem aan t kijken naar opleidingen. Iedereen zal het wel te snel vinden enzo. Maar mijn depressies komen ook door het niets te doen hebben. En gebrek aan structuur.
weet je bij vrijwilligerswerk loop ik er altijd tegenaan dat er te weinig structuur is. Ik functioneer veel beter als iets goed georganiseerd is.
igenlijk zijn de depressies begonnen toen ik niet meer kon studeren. Vreselijk als iedereen zijn leven leeft en jij zit maar bij je ouders
Altijd vrijwilligerswerk gedaan maar mijn drive is te groot, ik wil gewoon harder werken.
dit is het bij mij. Dat ik weg moest uit mijn studentenstad was vreselijk. Ik mis mijn vrienden nog… niet meer dagelijks maar soms nog wel. Zij gingen door en ik woonde weer in het dorp van mijn ouders. Daar kreeg ik de depressies.Lijkt mij ook verschrikkelijk.
Misschien ontstaan depressies wel omdat je je niet zinvol voelt c.q. iets wilt betekenen.