Nee heb gevraagd welke meeting zij bezoekt dit weekend want dan ga ik die ook doen maar geeft ze geen antwoord op.,
Meer kan ik ff niet zeggen ivm privacy. Heb wel actief geprobeerd.
Meestal werkt meerdere keren bellen wel. We zeggen weleens: het is een belprogramma, geen app-programma.
Als ze meermaals niet opneemt en niet op app reageert, zou ik misschien iemand anders zoeken 😅
Of hadden jullie al een band opgebouwd?
Heel mooi uitgelegd dankjewel. Was zo verdrietig vanmiddag over contact broer. Hikken en snikken in de groep en t begon telkens opnieuw. Voelde ook fijn.
Sorry 1 ding las ik niet goed. Concreet sprak ik broer nu een week of 4 niet over dit alles. Ik kan niet zeggen broer als ik bij stap 9 ben dan bel ik…
Klinkt misschien ff bot maar hij wil wel nu in gesprek en niet over voetbal. Hij voelt zich rot.
Nee, tuurlijk niet. Je kan niet mensen ontlopen tot je aan stap 9 toe bent haha
Waar ik je voor wil behoeden, is dat je te snel alles goed wilt maken. Zo'n band herstellen kost tijd. En laten we eerlijk zijn: de woorden van een verslaafde zijn vaak niet veel waard.
Hoe vaak hebben we eerder niet tegen onze naasten gelogen? Of ze dingen beloofd die we niet na (konden) komen?
Dat vertrouwen terugkrijgen kost tijd. En werkt vaak met daden, niet met woorden.
Het is een bekend patroon dat we alles zo snel mogelijk goed willen maken.
Als je contact wilt met je broer en eerlijk wilt vertellen wat er is gebeurt, zou ik dat zeker ook doen. En daarin mag je best eerlijk zijn over wat er in je omgaat of ging.
Maar probeer vooral over jouw ervaring of gevoelens te praten. En niet te richten op de ander. Dan gaat het vaak al snel richting schuld.
En praat hier misschien eens over met een fellow of sponsor vlak voordat je je broer belt. Door eerst even een fellow te bellen en dit uit te leggen, kom je waarschijnlijk in de juiste mindset om een open gesprek met je broer aan te gaan 😉
En dat kan dan al juist een eerste opstap zijn naar vertrouwen. En dat kan over tijd groeien. Maar echt de diepte in duiken over het verleden, zou ik even mee wachten.
misschien morgen iemand anders van mijn belijst bellen als ik Y niet hoor?
We moeten van brijder ook nu al een familie gesprek eind februari
Ja breid je netwerk wat uit zou ik zeggen. Zelf belde ik op een gegeven moment elke keer iemand anders. Daar ben ik nu ook van terug gekomen.
Ik heb nu zo'n vier fellows die ik echt geregeld bel. Minstens twee keer per week en sommigen om de dag of elke dag. Zo weten we van elkaar wat er speelt en kunnen we ook een beetje op elkaar letten. (En inmiddels zijn het gewoon hele hechte vriendschappen. Niet meer zomaar die ene fellow).
En daarnaast bel ik dan nog weleens een 'random' iemand. Iemand die het zichtbaar moeilijk had, een nieuwkomer als ik zijn nummer heb, of gewoon random iemand die ineens in m'n gedachten voorbij komt.