1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door De Dunne, 23 okt 2018.

?

Mijn seksuele geaardheid is:

1. Hetero

52 stem(men)
    70,3%
  2. Lesbisch

1 stem(men)
    1,4%
  3. Homo

4 stem(men)
    5,4%
  4. A-seksueel

0 stem(men)
    0,0%
  5. Bi-seksueel

12 stem(men)
    16,2%
  6. Panseksueel

1 stem(men)
    1,4%
  7. Transgender (alles wat daar onder valt)

1 stem(men)
    1,4%
  8. pedofiel

3 stem(men)
    4,1%
  9. Ander, namlijk: (reageer hier onder)

0 stem(men)
    0,0%
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Kortom, met "Drugsforum's Junky Dating" zal het waarschijnlijk nooit veel worden. Het idee was leuk; maar de aftandse DF leden (30 maar ziet er uit als 60, haren komen in plukken los, mager, neusschotje weg, psychotisch) hebben individueel zo'n zelfhaat ontwikkeld dat het opstellen van een contactadvertentie waarschijnlijk tot teveel zelfbewustzijn leidt wat weer een reeks aan zelfmoorden tot gevolg gaat hebben.

Laatst bewerkt: 8 jan 2019
    Casaan en Anunnaki vinden dit leuk.
  2. Fenne

Fenne Experimenterende gebruiker

*leest schuin door alle pagina's heen*

Ik ben hetero. Maar ik geloof in sexual fluidity. Dat mensen in meer of mindere mate heen en weer glijden op een schaal. Ik geef de links en dan kunnen jullie zelf lezen. Ik leg bagger uit :laughing:

https://en.wikipedia.org/wiki/Kinsey_scale

https://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_fluidity

Ik vind mannen het leukst en het lekkerst. Sex met een vrouw spreekt mij ook aan, alhoewel ik het nog nooit gedaan hebt. Wel gezoend en het is fijn en lekker. Net zo lekker als met een man. Sex, intimiteit met iemand is gewoon leuk. Een relatie met een vrouw zou ik geen nee tegen zeggen....Als ik verliefd raak op een vrouw, waarom niet. Het is nog niet eerder gebeurd. Wat ben ik dan van geaardheid?

Ik vind denken in hokjes zo beperkend. Maar blijkbaar is het nodig om het soort van te kwantificeren

Casaan, Rebell, Anunnaki en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

‘Bi-schierig’, maar dan een tikje meer? :wink:
    Wie weet kom je daar pas echt achter na seks/relatie met een vrouw. Maar helemaal met je eens, waarom moet het altijd in hokjes. Er zijn zoveel tussenvormen mogelijk. Nergens voor nodig. Dat hokjesstoppen is iets wat de maatschappij graag wil. Sommige dingen moet je ook gewoon helemaaaaaaal niet willen kwantificeren.

Ze zouden hun tijd beter steken in het kwantificeren van LSD-zegels. :tongueout: Dat dan weer wel.

Casaan, Anunnaki, Eik en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Fenne

Stop je mij nu in het hokje van 'bi-schierig, maar dan een tikje meer?' :rage: :tonguewink:

Casaan, Anunnaki en Roze olifant vinden dit leuk.
  5. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Leuk woord he? :tonguewink:

Casaan en Roze olifant vinden dit leuk.
  6. Roze olifant

Haha, opzich nog wel een leuk hokje, toch. ^^ Als zij hokjes maken mogen wij er ook (leukere) hokjes bij verzinnen. :wink:

Casaan en Fenne vinden dit leuk.
  7. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

@Fenne

Helemaal met jou en @Roze olifant eens dat het hokjes denken niet echt nodig is. Ik zou zeggen geniet gewoon lekker van de mannen die je tegenkomt en probeer gewoon een keer hoe het is met een vrouw. Ik zie sex als iets dat vooral positief is en zou het uit nieuwsgierigheid wel eens met een man willen doen. Probleem is alleen dat ik me echt totaal niet seksueel aangetrokken voel tot mannen dus ik denk niet dat het daar ooit van gaat komen enkel om die nieuwsgierigheid te bevredigen. Vrees dat ik genetisch toch teveel hard-wired ben als hetero.

P.S. In het kader van hokjes-denken: wordt dit niet gewoon "Bi-curious" genoemd? Vrij vertaald naar het NL zou je dan inderdaad bi-schierig kunnen zeggen :sunglasses:

Casaan vindt dit leuk.
  8. Fenne

Iedereen moet doen waar hij/zij goed bij voelt :) Wil je een hokje, prima. Kies uit de bestaande of we verzinnen er een. Lekker met franjes, lichtjes en planten :smiley: Ik wil alleen zeggen dat geen hokje ook goed is, lekker belangrijk zo'n hokje. Of je nou 50/50 (hoe kan je dat überhaupt kwantificeren) op mannen en vrouwen val. Overwegend op mannen of op mannelijke vrouwen, vrouwelijke mannen.

Ik wil niet hiermee de discussie dood maken. Alleen uit het hokjes denken komen. Het voelt beperkend en geeft ruimte tot oordelen. Want als hetero, kan je niet een keer (of 2x, 3x etc) op iemand van hetzelfde geslacht vallen. Want je bent hetero. Als je als bisexueel vaker op vrouwen valt, daar vaker een relatie mee gehad heb. Ben je dan niet lesbisch die af en toe op mannen valt?

Ik heb mijzelf in het hokje van hetero gestouwd....Maar voel mij daar niet thuis. 1 omdat het een hokje is en ik liever lekker ruimte heb :blush: Want als ik aangeef dat ik vrouwen leuk vindt, maar nog niet ontdekt heb in welke hoedanigheid, is het verwarrend. En dan 'moet' ik weer mijzelf uitleggen.

Niks mis overigens met het woord bi-schierig. Alleen is het weer dus een hokje :laughing:

Casaan vindt dit leuk.
  9. Roze olifant

Helemaal mee eens en van mij hoef je niks uit te leggen. :wink: Mijn reactie was eigenlijk gewoon een (niet al te serieus) antwoord op de vraag die je zelf stelde. ‘Wat ben ik dan van geaardheid?’

Maar nu ik je post teruglees was het misschien meer een retorische vraag. xD

Casaan vindt dit leuk.
  10. Fenne

Haha. Ik voelde mij nergens en bij niemand hier in dit topic aangevallen hoor! Ik benader het met een knipoog en een lach :smiley: We kennen elkaar niet zo goed en met geschreven tekst is altijd lastig aan te voelen hoe iets of iemand het bedoelt.

Was inderdaad een retorische vraag :tearsofjoy:

Casaan en Roze olifant vinden dit leuk.
  11. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Hebje wel al eens gezoend met een man? Een vriend van mij heeft wel met mannen gezoend en weet nu dat hij het niets vind.

Casaan vindt dit leuk.
  12. GoldenGrow

GoldenGrow Belezen gebruiker

Sowhe, wat een groot verschil!

13. Fenne

Ik vraag mij wel af hoe het komt dat mannen die met een andere mannen zoent het 'vies' vinden (als hetero). Terwijl vrouwen met een andere vrouw zoenen (als hetero) wel vaak lekker vinden. Zoenen vrouwen gewoon lekker :yum: of zit er toch een psychisch component dat als heteroman een andere man zoenen niet oké is? Dus zoenen= bah?

Als iemand lekker zoent, is het toch lekker zoenen?

Roze olifant vindt dit leuk.
  14. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Nee nooit gedaan. Heb een sterk vermoeden dat ik er ook niet veel aan zou vinden. Normaal gesproken probeer ik veel dingen wel uit zelfs al verwacht ik ze niet fantastisch te vinden. Dat ik dat hierbij niet heb gedaan is denk ik een combinatie van maatschappelijke conditionering en het gebrek aan zin (hetero geaardheid).

Ja valt me ook op dat veel meer vrouwen daar positief over zijn en geinteresseerd in zijn. Geen idee waar dat aan ligt. Ik vind het zelf ook gek dat het voor mij zoveel uitmaakt. Maar feit is dat ik er bij mannen gewoon oprecht nog nooit behoefte aan heb gehad.

Casaan en De Dunne vinden dit leuk.
  15. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker

Daar val ik ook onder maar vraag me het zelf ook af :tearsofjoy:

Casaan vindt dit leuk.
  16. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ik vind zoenen met mannen hoe langer hoe minder lekker. Denk dat ik er definitief achter ben dat ik lesbisch ben. Mijn vriendin is er ook heel blij mee, want na mijn maanden durende celibaat hebben we eindelijk weer eens sex gehad. Voor de buitenwereld was het altijd al duidelijk dat we twee potten waren haha...

Casaan vindt dit leuk.
  17. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

wat de fuck ik dacht altijd dat ik tegen een kerel praatte

Casaan vindt dit leuk.
  18. Zwijgrecht

meen je dit nou echt serieus of loop je te ouwehoeren, je loopt te ouwehoeren he

Casaan vindt dit leuk.
  19. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Vrouwen zijn de mooie wezens onder de mensen.
    Vrouwen dragen make-up en bepaalde kleding om mannen aan te trekken.
    Sieraden en neppen borsten en lippen zijn tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld
    Wij mannen zijn 'officieel' nog steeds de jagers.
    Je ziet het ook op social media wat het verschil is als een man iets post of een vrouw.

Naar mijn mening draagt een vrouw meer schoonheid dan een man (ook al is het soms namaak) Ik ben gek op vrouwen en als ik 2 mannen zie zoenen dan vind ik dat geen fijn gezicht.
    Liever zacht tegen zacht dan hard tegen hard :)

Casaan vindt dit leuk.
  20. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ben altijd vrouw geweest en dat gaat voorlopig ook zo blijven :)

Casaan vindt dit leuk.
  21. Zwijgrecht

Haha oke, grappig, ik weet niet waarom ik dat dacht maar lol :tongueclosed:

Casaan vindt dit leuk.
  22. שמש

שמש Bewuste gebruiker

23. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Helemaal mee eens. Ik voel me ook niet uitgesproken hetero of bi of whatever. Daarom dat ik in de poll toch maar voor pan heb gekozen aangezien dat nog het dichtst in de buurt ligt.

Wat dacht je van een taboe op homoseksualiteit? :wink: We doen maar alsof we zo 'tolerant' zijn met zijn allen, maar echt niet hoor.

Casaan vindt dit leuk.
  24. Zwijgrecht

Mwa, weet niet of dat met tolerantie te maken heeft. Is gewoon puur biologie denk ik. Ik ben echt geen homo foob, iedereen moet doen wat die niet laten kan, en nee keer echt niet mijn hoofd af als ik twee kerels zie zoenen of reageer verschrikt . Heb er geen commentaar op maar of ik er nou echt gelukkig van wordt? Nee

Casaan vindt dit leuk.
  25. ZERO-

Dat denk ik niet, want twee vrouwen samen produceren toch ook echt geen kinderen, maar er zijn weinig mensen die daar niet goed op gaan. Also: als anderen iets doen, betekent dat toch niet dat jij dat ook moet doen of dat jij daar iets mee doet?

Casaan vindt dit leuk.
  26. Zwijgrecht

Dat zeg ik ook niet, en geef aan dat het me eigelijk niks uitmaakt. Lijkt me dus niet dat ik intolerant zou zijn mbt tot dat onderwerp :)

Casaan vindt dit leuk.
  27. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Damn, just damn and more damn.
    Ik heb juist dit topic gelezen en ben het eens met bijna iedereen.
    Atheististisch en agnostisch als ik ben. Tegelijkertijd ook onzeker genoeg als ik ben.
    Geef om jezelf, geef om wie je om je heen hebt en ben het samen eens.

Zoiets, ik weet het anders ook niet.
    Wie voelt nu echt de behoefte een ander te laten denken volgens zijn regels?

Ik heb gruwelijk veel posts geliket, omdat ik het er niet mee oneens kan zijn.
    Kan ik het er wel mee eens zijn? Geen idee.
    Moet je het eens zijn om iets goed te vinden?
    Ik denk dat de afwezigheid van oneens zijn voldoende is.

GoldenGrow vindt dit leuk.
  28. Zwijgrecht

Ik krijg soms, en neem dit vooral niet te serieus, het idee dat het bijna een taboe wordt om gewoon, in mijn geval, een man te zijn, zeker weten zich een man voelt en "gewoon" op vrouwen valt. Ik heb niks tegen homosexualiteit, heb er ook niks mee. Het is geen afweging die ik moet maken ofzo, ben zelf hetero en wat de rest doet moeten ze lekker zelf bepalen toch. Maar het wordt soms in mijn ogen wel zo uitvergroot, in your face gedrukt dat je er moe van wordt. ( de dingen als transgenders, 300 verschillende geslachten en identiteiten dan) Vrijheid moet er zijn maar dat betekend niet dat je altijd van die vrijheden gebruikt hoeft te maken. Geldt voor iedereen. De een mag zijn commentaar voor zich houden, de ander kan zich wat minder prominent profileren.

Roze olifant en Mindless vinden dit leuk.
  29. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Deze gedachte ken ik wel, en ze is legitiem; je kiest per slot van rekening je eigen emotionele framework en achtergrond niet. Zelf probeer ik me echter bewust te zijn van de realiteit en geschiedenis van identiteit: wij zien, net als de maatschappij in het algemeen, de witte cisgender hetero man als "standaard", en de rest moet zich maar aanpassen. Wij zijn nooit vervolgd, bedreigd, mishandeld of gemarginaliseerd, puur om de seksuele relaties die we onderhouden of het label dat we onszelf geven.
    Wij zijn het gewend, persoonlijk maar ook als archetype binnen de maatschappij, om te winnen. Serieus genomen te worden. Ons veilig te voelen.
    Jij vindt dat afwijkende genders en oriëntaties "in your face" zijn, omdat je - in één topic op het hele forum - geconfronteerd wordt met narratieven en perspectieven waarmee je niet bekend bent, en misschien ook omdat er in de media en online tegenwoordig meer aandacht is voor "afwijkende" identiteiten. Omdat - van de honderden mensen die je kent, TV-programma's en films die je kijkt, fora waar je lid bent, literatuur en lectuur die je leest - een miniscuul gedeelte aandacht besteedt aan een realiteit die miljoenen mensen elke dag leven.

Dit is een ingewikkeld onderwerp dat bovendien emotioneel beladen is, voor iederéén. Ik ben dan ook niet in staat het eer aan te doen, laat staan iemand van gedachten te doen veranderen - dat is dan ook niet mijn doel. Het enige wat ik je wil proberen mee te geven is dit:

Vraag je af, wanneer je je ongemakkelijk voelt, of jouw ongemak opweegt tegen het recht van de ander om zichzelf te zijn.
    That's it.
    En da's moeilijk. Ik heb er jaren over gedaan om op het punt te komen dat ik me durf te verplaatsen in de ander, durf toe te geven dat ik soms (vaak) ongelijk heb, dat mijn ongemak niet belangrijker is dan de wens -het recht - van een ander om geaccepteerd te worden, dat ik ervoor kan kiezen om iets te laten gaan als ik niet zeker weet of ik het recht heb om er een mening over te hebben.
    Ik ben niet perfect, verre van, maar deze dingen durf ik nu. En daar ben ik trots op.

Hopelijk vat je mijn toespraak niet op als kritiek op jou als persoon, of als egotripperij; ik vind dit gesprek simpelweg de moeite waard om aan te gaan en ik denk dat jij ervoor openstaat om een mening aan te horen die je misschien niet deelt, en te proberen of je er waarheid in kunt vinden. (Als je niet van gedachten verandert dan vind ik je nog steeds een toffe gast hoor :wink:)

Roze olifant, verwondering, Casaan en 4 anderen vinden dit leuk.
  30. ZERO-

Ik bedoel ook niet dat jij niet tolerant bent, maar dat ik het niet eens was met dat het puur biologie is. Sorry, dat was niet helemaal duidelijk dat ik daarop reageerde.

Omg ben het echt helemaal met je eens :praying:

Casaan en Fenrir vinden dit leuk.
  31. Bee

Bee Belezen gebruiker

Doet me denken aan de scene van de eerste aflevering van Who is America, waarin meneer Cohen zich in karakter voorstelt als: "I'm a cis gender straight white male, for which I apologize". Het "in your face" vind ik wel meevallen, het lijkt misschien zo omdat het meer opvalt (het valt immers buiten de norm). Je hoort immers minder van dingen die al honderden jaren hetzelfde zijn en dus door ons als logisch wordt gezien(man=man, vrouw=vrouw). Zou wat zijn, 's ochtends op het nieuws "Goedemorgen, we wonen nog steeds op de aarde. Over naar het weer".

EDIT: Ik hou overigens een vrij simpele regel erop na:
    Doe je iets? Doe je er iemand (inclusief jezelf) kwaad mee (mentaal/fysiek/maatschappelijk)? Nee? Lekker doorgaan, enjoy.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Wat (seksuele) geaardheid
  1. Ilona
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    2.248
  2. MacLeod
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    317