gomega
Belezen gebruiker
Een beetje uit de hand lopen doet het wel ja, maar dat is niet alleen met genderidentiteiten en geaardheden. Tegenwoordig heeft iedereen wel een bepaalde vorm van autisme, adhd etc. Ook heeft elk muzikaal subgenre nog 300 subgenres die elk dan ook weer 20 subgenres hebben etc. Mensen vinden het nou eenmaal fijn om overal een label op te plakken en in hokjes te denken, terwijl je daar soms helemaal niks mee bereikt, of het soms gewoon niet mogelijk is om ergens een label op te plakken.Ja ik vind het ook uit de hand lopen met al die new age genderidentiteiten en seksuele geaardheden. Of dat nu komt door mijn eveneens Friese afkomst of niet weet ik niet, maar naar mijn gevoel werkt het alleen maar verwarrend en zijn een hele hoop mensen voornamelijk wanhopig op zoek naar een bepaalde identiteit die onder andere in een exotisch klinkend gender of geaardheid gevonden kan worden.
Ik vind het zelf ook niet per se nodig om een label te plakken op mijzelf, ik ben nou eenmaal wie ik ben en ik val op wie ik val, maar de buitenwereld heeft daar vaak moeite mee. Zij willen mij in kunnen delen in een hokje. "Ben je nou een man of een vrouw?" "Huh, iets daar tussen in? Wat dan? Hoe zit dat dan precies?" Vaak word je dan gedwongen om een label erop te plakken, maar het lastige is dat de 'non-binary' mensen allerlei verschillende ervaringen hebben die je niet in 1 goede term kunt samenvatten. Sommige mensen voelen zich er letterlijk tussen instaan, terwijl het bij sommige wisselt en anderen zich weer beiden voelen etc. Daardoor ontstaan al die verschillende identiteiten. Sommige mensen vinden het zelf heel fijn om een label op zichzelf te kunnen plakken dat hun gevoel beschrijft, maar voor andere is het voornamelijk een manier om de maatschappij enigszins duidelijk te maken hoe het bij hun zit.
Ik denk dat iedereen dat tot op een bepaalde hoogte wel heeft. Er zijn genoeg blanke en gekleurde mensen die ik erg mooi of knap vind en zie ook in waarom ze erg aantrekkelijk kunnen zijn voor andere mensen. Dat wil echter niet zeggen dat ik ze zelf ook aantrekkelijk vind.Wat bij mij soms ook zo is, is dat ik een niet-blanke vrouw heel mooi kan vinden, maar me alsnog niet aangetrokken voel tot haar. Klinkt misschien vaag, maar het is vergelijkbaar met prima kunnen zien dat een kerel knap is en dat zelfs waarderen op een niet seksuele manier, maar me zelf niet aangetrokken voelen tot hem.
Ik ben het er mee eens dat PC culture erg doorgedraven is, al vind ik wel dat in sommige gevallen wat PC op zijn plaats is.Een hele kwalijke zaak. Sowieso, politieke correctheid in al zijn vormen is in staat een samenleving te ontwrichten. Het beweegt zich echt als een soort ziekte/virus door een maatschappij heen. Ik zie het als een missie om mij hier tegen te blijven verzetten en mag hopen dat velen dat ook doen. Gelukkig ken ik genoeg mensen die er net zo'n schijthekel aan hebben als mij.