En toen... plotseling... kwam er uit het niets een hele hele dikke olifant met een hele lange slurf, en die blies het verhaaltje uit...
flauw flauw flauw, het spijt me, ik weet niet wat me bezielde. Ik kan me heel goed voorstellen hoe vervelend deze situatie voor je is.(heb het in mijn omgeving vaker meegemaakt, met de rollen omgedraaid dan wel..) Je staat voor ontzettend dilemma, en we begrijpen allemaal dat dit heel erg moeilijk voor je is! Met de man van wie je ontzettend veel houdt breken, omdat hij (waarschijnlijk door problemen die er al waren voor je hem leerde kennen.) verslaafd is geraakt aan amphetamine, dat is niet niks! Het is goed te zien dat je alle reacties met een korrel zout ;lijkt te nemen en je na het lezen ervan toch heel goed je eigen conclusies weet te trekken, en de keuzes de je maakt echt vanuit jezelf komen. Je vriend mag zich gelukkig prijzen met zo'n vriendin!
Maar het gebruik van je vriend even ter zijde, Hoe is het nu met jou, Maria?
Ik heb getwijfeld of ik dit wel of niet zou neerzetten, maar doe het toch maar. Na het lezen van je posts, heb ik namelijk het idee gekregen dat jij op een of andere manier ook lijkt te zijn beinvloed door een (amphetamine achtige) of in ieder geval stimulerende stof.
Je geeft ook aan zelf wel eens een slokje te nemen en dan niet te kunnen slapen. (zijn dat toevallig ook de dagen dat je erg veel behoefte krijgt je verhaal te doen hier?) Hoe vaak doe je dat, en gebeurt dat ( Onbewust misschien ?) ook steeds vaker? Het zou voor mij in ieder geval verklaren hoe jij steeds tot bepaalde inzichten komt, en juist wanneer de reacties kritischer worden naar je vriend toe, jij het eigenlijk vooral voor hem lijkt op te nemen. Dat vind ik erg dapper, ik heb vaker gezien dat een vrouw in dat geval haar echtgenoot op een forum vooral in kwaad daglicht wil zetten en alle problemen in de relatie min of meer toewijdt aan hem en zijn verslaving.
Je lijkt er ook voor te hebben gekozen om, ondanks alles, toch bij hem te blijven en daar heb ik heel erg veel respect voor! Grote kans ook, dat de reden van zijn gebruik iets is dat er al was voor je hem hebt leren kennen? (Is er nooit een goede vriend of familielid geweest die iets is opgevallen en het daar met jou over wilde hebben?)
Hoe dan ook, hoe slecht je vriend ook beweert er aan toe te zijn voor hij begon met het gebruik van speed, ik denk (en die mening lijk ik te delen) dat er voor je vriend niets erger is dan jouw dan ook nog is te verliezen. Met jou als partner heeft hij denk ik(je komt over als een sterke vrouw!) veel meer kans om van zijn verslaving af te komen en ''echt'' gelukkig te worden. Zou hij nog een reden hebben om te stoppen, als jij hem uit leven bant? Ik denk persoonlijk van niet
Afgaande op wat je over hem schrijft, ben jij wel de vrouw van zijn dromen, en diep van binnen beseft hij dat denk ik heel goed. Een verslaving met daarbij komende schaamte is iets dat zelfse de liefste man of vrouw soms de indruk geeft een slecht mens te zijn.hij is echt niet trots op zijn verslaving en de leugens die daaruit zijn voort gekomen. Anders had hij het al veel eerder toegegeven en het er op een normale manier met je over kunnen hebben, niet waar?
Om een lang verhaal kort te maken, je posts heeft op ons allemaal veel indruk gemaakt, er zijn genoeg reacties die waar veel aandacht en tijd voor is besteed om iets te zeggen waar je wat aan hebt, of je in ieder geval aan het denken zet. Er zijn genoeg mensen hier die proberen een steentje bij te dragen. Uit je reacties blijkt ook dat je dit zeer op prijs stelt. Blijf dus gewoon lekker komen, zo vaak als je wilt, al is het elke dag..
Nogmaals, blijf onze posts met een korrel zout nemen, zodat je ook in de toekomst de juiste(en eigen) beslissingen neemt. Naar mijn idee heb je dat zeker gedaan tot nu toe, je mag best een beetje trots op jezelf zijn. (in mijn naaste omgeving heb ik alleen mannen meegemaakt die dat zo goed deden als jij.)
Als laatst wil ik nog kwijt dat ik ook lijk te zijn beinvloed door ik denk lijm, sinds mijn broer hiernaast aan het klussen is en daarbij veel lijm of kit tebruikt hang er hier een geur waardoor ik niet heb kunnen slapen vanacht! Ben ook wel benieuwd of je vriend hetzelfde soort middel gebruikt, wie weet..
Als er iets iets is veranderd, kom je ons daar hopelijk van de hoogte brengen. Je moet in elk geval weten dat je altijd welkom bent. Ik vind het echt knap(kan niet vaak gneoeg gezegd worden) hoe jij hier je verhaal doet, en niet zomaar je vriend ''wegdoet'' omdat hij kampt met een verslaving.
Menig vrouw had zijn partner allang verlaten, zonder daar ook maar even aan te twijfeleb! Zo crew ben jij gelukkig niet, daar zouden meer vrouwen een voorbeeld aan moeten nemen! Ik heb een vriend, die had een verslaafde vriendin, je doet me erg aan hem denken. Misschien helpt het je als ik zeg dat zijn vriendin nu al een jaar clean is, en ze erg gelukkig zijn samen!
Hier blijft het dan echt bij, en mocht deze post je toch enigzins geholpen hebben/je aan het denken hebben gezet dan ben ik altijd bereid om, als je vragen hebt, daar antwoord op te geven. Als het lezen van deze post je heeft gestoord of misschien zelfs boos heeft gemaakt, dan hoor ik dat ook graag, houd je vooral niet in.
Veel sterkte toegewenst in ieder geval, we duimen allemaal voor je, en ik geloof dat het echt nog goed kan komen, aan jouw inzet heeft het in ieder geval niet gelegen!