Welke drug is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Re: Welke drugs is dit?????? Help!!!!!!!!!!

Ik volg dit verhaal al een tijdje. Heftig zeg! Lijkt me ook erg moeilijk al die tegenstrijdige gevoelens... Hoe gaat het nu?

Maria93

Newbie

Hoe gaat het nu?

Lastig, ik heb natuurlijk veel gepraat met mn lief en ik wil dat hij naar de huisarts gaat voor een medische check up. Ik wil dat zijn nier- en leverfunctie's gecontroleerd worden.

Hij kan gelukkig goed slapen ondanks zijn dagelijks gebruik. Op het moment heeft hij nachtdiensten en ik hoor hem lekker nurken. Met eten gaat het ook goed in principe. Zou eerder eigenlijk wat af moeten vallen.

Verder wil ik zicht hebben op zijn gebruik. Zijn drankje moet dus in het zicht van mij staan zodat ik weet wat er wordt gebruikt. Ik heb wat beter zicht op zijn gedrag. Soms druk en dan weer heel moe. Heb de afgelopen jaren natuurlijk altijd met dit gedrga geleefd en voor mij is dat geen issue.

Waar ik me zorgen om maak is wel zijn hart. Hartslag is hoog en onregelmatig. Behalve dus een medische check up is het ook tijd voor een goede levensverzekering, want met dat hart wordt hij niet erg oud.

Elohtibbar

Badass junkie

Maria93 zei:
Hoe gaat het nu?

Lastig, ik heb natuurlijk veel gepraat met mn lief en ik wil dat hij naar de huisarts gaat voor een medische check up. Ik wil dat zijn nier- en leverfunctie's gecontroleerd worden.

Hij kan gelukkig goed slapen ondanks zijn dagelijks gebruik. Op het moment heeft hij nachtdiensten en ik hoor hem lekker nurken. Met eten gaat het ook goed in principe. Zou eerder eigenlijk wat af moeten vallen.

Verder wil ik zicht hebben op zijn gebruik. Zijn drankje moet dus in het zicht van mij staan zodat ik weet wat er wordt gebruikt. Ik heb wat beter zicht op zijn gedrag. Soms druk en dan weer heel moe. Heb de afgelopen jaren natuurlijk altijd met dit gedrga geleefd en voor mij is dat geen issue.

Waar ik me zorgen om maak is wel zijn hart. Hartslag is hoog en onregelmatig. Behalve dus een medische check up is het ook tijd voor een goede levensverzekering, want met dat hart wordt hij niet erg oud.

Waarom laat hij zich niet wat ritalin/concerta/dexamfetamine voorschrijven i.p.v. zelfmedicatie toe te passen? Dan zou het op een gezondere manier gaan, en kan een dokter zicht houden op evt. bijwerkingen zoals zijn hartslag (en eten en slapen). Stel het eens voor, hij kan op zijn minst kijken of dat bevalt.

Serieuze toestanden. Iemand die speed gebruikt om zijn depressie weg te werken zal die depressie alleen maar uitstellen en erger maken. Zo'n dingen gaan goed tot ze niet meer goed gaan.

kunlan

Belezen gebruiker

Als hij nog lang aan dat flesjes gaat zabberen heeft hij binnenkort geen tanden meer :rolleyes:

Misschien kan je je voorlopig wil vinden in een huwelijk gezien de huidige situatie...
Maar hou in je achterhoofd dat wat hij bezig is simpelweg niet vol te houden is.

Of wel gaat hij blijven doorgaan met gebruik en uiteindelijk lichamelijk gewoon eraan kapot gaan.

Of wel probeert hij af te kicken, wat meestal toch aardige depressies, (meer) mood-swings, en (nog?) een groter overgewicht met zich mee brengt.

Je zal aardig op je tanden mogen bijten om optie 2 te doorstaan, dan moet je toch wel echt zeker zijn dat hij 'The One' is.

Veel succes alvast :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Rabbithole zei:
Maria93 zei:
Hoe gaat het nu?

Waarom laat hij zich niet wat ritalin/concerta/dexamfetamine voorschrijven i.p.v. zelfmedicatie toe te passen? Dan zou het op een gezondere manier gaan, en kan een dokter zicht houden op evt. bijwerkingen zoals zijn hartslag (en eten en slapen). Stel het eens voor, hij kan op zijn minst kijken of dat bevalt.

Wat Rabbithole zegt idd! +1

Maria93

Newbie
Hartelijk dank voor alle berichten. Mijn vriend zegt zelf dat hij er lichamelijk niet kapot aan gaat en blijft maar het voorbeeld aanhalen van Jules Deelder die zelf al meer dan 20 jaar een gebruiker is en nog steeds leeft.

Ook met gebruik heeft hij mood swings, maar zelfreflecterend vermogen ontbreekt het hem aan.

Tanden heeft hij inmiddels niet meer, maar wanneer ik hem confronteer met het feit dat er misschien inwendig ook dingen kapot aan het gaan zijn, dan bagataliseert hij de boel.

So be it.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch giga naar mn zin heb met hem en dat ik dus nu doelbewust ervoor gekozen heb om liever 10 jaar te leven met iemand van wie ik hou dan 30 jaar met iemand waar ik gewoon minder gek mee ben.

Het klinkt misschien hard, maar het is mijn manier van overleven door te zeggen dat ik een giga levensverzekering op hem heb afgesloten. Heb ik daarna ook nog een leuk leven.

Bah.... klinkt zo cru. Liever had ik natuurlijk 30 jaar met hem doorgebracht, hij is echt een schatje en de moodswings neem ik voor lief en zijn fluctuerend energievermogen ook.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Jullie moeten het helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik denk dat het helemaal niet zo'n verkeerd idee is voor je vriend om eens naar een psycholoog te stappen om zich te laten testen op ADD/ADHD... Als blijkt dat hij de diagnose krijgt, kan hij op doktersrecept Ritalin of Dexedrine krijgen (dit zijn medicijnen die aan amfetaminen verwant zijn).

Jules Deelder is overigens niet zo'n gebruiker als jouw vriend, want die loopt niet de hele dag door aan een flesje te lebberen waar speed in zit, maar hij neemt alleen in de ochtend 1 tabletje met een kleine dosis. Iets wat meer te vergelijken is met ADD/ADHD medicatie dus.

Als je vriend nu al al z'n tanden kwijt is, dan geef ik hem niet eens 10 jaar meer eigenlijk.... Klinkt hard, maar ik denk dat dit wel de waarheid is.

nb. ik verplaats je topic even naar het subforum speed, aangezien we nu al een tijdje weten om welke drug het gaat.

Maria93

Newbie
Beste Marla,

Allereerst hartelijk dank dat ik hier mijn verhaal kwijt kan. Omdat mijn vriend met een geheim loopt, loop ik eigenlijk met hem mee. Ook ik kan het aan niemand vertellen, niet aan vrienden, familie.

Op mn werk weet mn leidinggevende het wel, omdat mijn functioneren erg belangrijk is en zij dus weet wat er speelt in mijn prive. Zij heeft het heel tof opgepakt en ben ik haar erg dankbaar hiervoor.

Ik ben op zoek gegaan naar informatie over speed op het internet, maar kan er redelijk weinig over vinden. Althans, ik kom niet verder dan hart- en vaataandoeningen op de langere termijn.

Andere mensen die gebruiken op de manier waarop mijn vriend gebruikt, ben ik nog niet tegen gekomen.

Zelf ben ik natuurlijk niks gewend van het spul. Maar wanneer ik 1 slok neem van het spul, dan weet ik dat ik dat ik pas laat in slaap val en na 6 uur weer wakker ben. Tevens is mijn hartslag dan met 10 slagen per minuut verhoogd.

Ok

Ik neem 1 slok en mijn vriend neemt per dag ongeveer 400 ml. Om s avonds 20.00 neemt hij bij voorbeeld in 1 keer 100 ml. Hij kan dan toch nog slapen, want ik hoor hem snurken. Ik denk dat dat dus de gewenning is.

Naar een psycholoog of iets wil hij niet. Hij zegt zelf dat hij op deze manier ongeveer 70 jaar gaat worden, hij is nu 36. Wel wil hij dus een medische check up doen. Met een medische check up kom je echter niet verder dan het af laten nemen van bloed waarop dan de lever waardes te zien zijn.

Hij wil zelfs al niet aan de huisarts laten weten dat hij speed gebruikt, ondanks diens geheimhoudingplicht. Uit schaamte dus.

Ik word er soms een beetje moedeloos van. Structuur is wel weg uit zijn leven. Hij ligt bijvoorbeeld nu op bed wegens hoofdpijn. Moodswings zijn heviger dan anderhalf jaar geleden, maar aan zelfkritisch en zelfreflecterend vermogen ontbreekt het hem.

Ook dat schijnt dus een symptoom te zijn van de verslaving. Een onvermogen om nog kritisch naar jezelf te kijken. Tevens bagataliseert hij natuurlijk zijn probleem.

Hoeveel ik dus ook van hem hou, is het voor mij belangrijk om mijn eigen leven te blijven leiden........ al met al een vreselijke kut situatie die ik niemand toewens.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zeker een kutsituatie! Als je vriend niet aan zijn verslaving wil werken, dan is dat zijn verantwoordelijkheid. Ik vind het wel egoistisch van hem, want hij sleurt jou er ook in mee....

Ik heb zelf in het verleden ook een speedverslaving gehad en dagelijks gesnoven. Ik word er rustig van in mijn hoofd en sinds kort weet ik officieel dat ik ADD heb en dat het dus daar mee te maken heeft. Daar zijn medicijnen voor en binnenkort kan ik daar mee beginnen. Voor mij NOOIT meer dagelijks illegale speed!! Ik heb dat in totaal ruim 7 jaar volgehouden - met een aantal periodes daartussen waarin ik niet of minder dan dagelijks gebruikte - en geloof mij maar, niemand houdt dat een heel leven vol. De meesten zijn na ongeveer 2 jaar verandert in een wandelend wrak!!

Het is helemaal aan jou natuurlijk, maar denk je niet dat er nog andere mannen in de wereld zijn die jou ook gelukkig kunnen maken, of is zo iemand als hij het echt helemaal voor je?? Ik denk zelf dat deze situatie alleen maar kutter zal worden, als hij niet snel zijn problemen aanpakt...

Maria93

Newbie
Een ieder mens die verslaafd is aan een middel, is in principe egoistisch. Althans, dat heb ik op school zo geleerd.

Ik deins wat mee op zijn mini bi polaire episodes, ben ook intens gelukkig wanneer hij vollop aan de gang is met zijn nieuwe project in huis.

Toen ik dan ook bedacht waarom het dan de afgelopen paar weken weer zo slecht gaat, dan kom ik tot niets anders dan de conclusie dat zijn project weer afgelopen is.

En wat betreft het slopende, moet ik erbij zeggen dat hij aangeeft al 8 jaar te gebruiken. Het slopen wordt geremd door een goede voedingstoestand en een redelijke slaap.

Maar de verslaving staat voorop. Misschien nu nog wel meer dan toen hij het nog stiekum moest doen. Zijn lurkflesje gaat overal mee naartoe. En o ja, als ik met voorbeelden uit de omgeving aankom over mensen die gesloopt zijn geraakt door de speed, dan vertelt hij altijd dat dat komt doordat mensen het snoven.

Nee, hij drinkt het en dan is er dus niks aan de hand.

Woodgnome

Newbie
Leven met begrensde cognitieve functies is veel erger als je wijf kwijt raken, partner zijn van een verslaafde of de plek van een familie lid vervullen.

Speed kan in bepaalde situaties de betere keus zijn, zoals hij zelf aangeeft is het zijn bron tot creativiteit, spontaniteit, productiviteit etc. Wie ben jij om hem dit af te nemen? Wat voor nut heeft het om je niet goed tevoelen, als dat wel kan?

In jouw ogen is dit misschien een "misleidende/ignorante/etc." oplossing, maar wederom is dat weer zo'n moraalterroristen argument.

Minderwaardig zijn omdat je, bijvoorbeeld, een genetisch dopamine tekort hebt en daarom bepaalde cognitieve functies het laten afweten, dat is slopend.

Eten, slapen en een buikje? Klinkt als dex, no.2 voorgeschreven medicatie bij ADD/ADHD/overig. Klein tot matig effect wat betreft je noradrenaline, wat dat "slopende" effect drastisch verminderd.

Ritalin = farmaceutisch "gepimpte" amfetamine. Dextro-amfetamine is zowel bij je apotheek, als op straat niks bijzonders.

Als jij geen moraalterreur toepast, dan denk ik dat er vrij weinig "problemen" zijn.

Daarbij, egoïsme speelt naar mijn idee toch wel een van de hoofdrollen in de menselijke evolutie en overleving.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Maria93 zei:
Een ieder mens die verslaafd is aan een middel, is in principe egoistisch. Althans, dat heb ik op school zo geleerd.

Ik deins wat mee op zijn mini bi polaire episodes, ben ook intens gelukkig wanneer hij vollop aan de gang is met zijn nieuwe project in huis.

Toen ik dan ook bedacht waarom het dan de afgelopen paar weken weer zo slecht gaat, dan kom ik tot niets anders dan de conclusie dat zijn project weer afgelopen is.

En wat betreft het slopende, moet ik erbij zeggen dat hij aangeeft al 8 jaar te gebruiken. Het slopen wordt geremd door een goede voedingstoestand en een redelijke slaap.

Maar de verslaving staat voorop. Misschien nu nog wel meer dan toen hij het nog stiekum moest doen. Zijn lurkflesje gaat overal mee naartoe. En o ja, als ik met voorbeelden uit de omgeving aankom over mensen die gesloopt zijn geraakt door de speed, dan vertelt hij altijd dat dat komt doordat mensen het snoven.

Nee, hij drinkt het en dan is er dus niks aan de hand.

Sorry hoor, maar je schrijft dat ie al z'n tanden al kwijt is! Je gebit is ook een gezondheidsindicatie, zijn gezondheid is er duidelijk al niet meer zo goed aan toe. En of je het spul nou snuift, slikt of drinkt, het maakt allemaal echt niet zo'n verschil. Hij kan jou van alles wijs maken, want je weet er in principe maar weinig van. Ik heb ruim 12 jaar ervaring met speed, ik heb er redelijk veel mensen aan kapot zien gaan, ik weet dus dondersgoed over wat voor drug we hier praten....

Maar goed, je beslissing om bij hem te blijven, heb je volgens mij al gemaakt. Je vriend weigert om hulp te zoeken, de situatie is volgens mij al vrij uitzichtloos. Zonde...

Maria93

Newbie
Als ik weg ga, ga ik denk ik helemaal kapot. Hij is dan zeg maar op zijn beurt mijn drugs.

Op dit moment ga ik half kapot. Ok, kiezen tussen heel en half.

Bedankt trouwens dat je me wel meehelpt om mn gedachten op een rijtje te zetten. Voor jou iets kleins, voor mij iets om me nu even aan vast te klampen.

Ook ik heb dan weer allerlei excuses om niet met hem te hoeven kappen.

Ik zit naast mn werk, ook nog op school en das heel belangrijk. Ik heb nog maar een jaarcontract dus verzuimen van mn werk gaat het ook niet worden.

Zit nu in een cruciale fase van mn carriere en mn carriere gaat nog zo een 30 jaar mee.

Ik kom zelfs met excuses dat dit zo een goede leerschool voor me is en dat dit de mogelijkheid biedt om te groeien als mens en dat het mij met mezelf en mn eigen onvermogens confronteert.

Ik ben een enorme pleaser. Wanneer het mannetje blij is, ben ik blij.
Ik kan niet tegen een depressieve sfeer in huis. Ik ga kapot; had ik als kind al.

Dit zijn nu allerlei dingen waarmee ik moet dealen, want er heerst geen gezellige sfeer in huis en het mannetje is niet blij.

Zou het dan niet van een enorme innerlijke kracht getuigen wanneer ik het onder de gegeven omstandigheden die kut zijn, toch gezellig voor mezelf kan maken. Uuhh.... maar wie zegt dat je de omstandigheden kut moet maken om het onderste uit je eigen kan te halen qua kunnen? Haha en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Al met al, wanneer ik ff rationeel nadenk, weet ik dat ik de relatie pas kan verbreken wanneer ik voldoende los van hem ben. Het is ook moeilijk om van zo een iemand los te komen, want volgende week kan het ineens weer reuze gezellig zijn in huis en is al deze ellende van deze week, weer rap vergeten.

Soms is het zelfs zo dat zijn buien van uur tot uur veranderen. Nu is het drama, maar goed, die knakker die het spul levert, komt vandaag langs dus dat kan wel wat verklaren. Dat betekent tevens dat sinds de opening van deze topic, er een zakje van 200 gram doorheen is gegaan. Misschien nog ietsje sneller, want ik weet niet wanneer het zakje is aangebroken, maar het komt wel aardig in de buurt.

Chris Pontius

Badass junkie
houdt wel in je achterhoofd dat de meeste negatieve dingen waar je nu mee om moet gaan over bijvoorbeeld 1 jaar alleen nog maar extremer zullen zijn (moodswings/depressies ect).
Misschien is het nu nog wel uit te houden, maar over enkele jaren niet meer?

hoe dan ook,

sterkte.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Chris Pontius zei:
houdt wel in je achterhoofd dat de meeste negatieve dingen waar je nu mee om moet gaan over bijvoorbeeld 1 jaar alleen nog maar extremer zullen zijn (moodswings/depressies ect).
Misschien is het nu nog wel uit te houden, maar over enkele jaren niet meer?

hoe dan ook,

sterkte.

+1

JunkXL

Bewuste gebruiker
Woow dit was me een rits drama... drama drama... En dat op deze vroege ochtend.. Het is net of ik de flair lees...Nouja om maar meteen met de deur in huis te vallen.. Ik keur jullie alle 2 af.. Deze sleur wat een relatie hoort te zijn is zoals ik dat zie geen trouw materiaal.. Ik heb je verhaal gelezen met me bek vol tanden.. En net zoals de antwoorden. Ik heb geen id in hoeverre de verslaving ofzoiets gevorderd is. Want ik heb nooit zijn verhaal gehoord. Ik heb jou verhaal daarintegen wel helemaal gelezen. Ik keur liegen op wat voor manier dan ook niet goed. Maar ik zelf heb ook wel eens drugs genuttigd.. Mijn toenmalige vriend was hier flink op tegen! En ik zou hem nooit uit kunnen leggen dat het zo goed voelde.. Nee ipv daarvan elke keer als we er over aan het praten waren liep het toch wel uit tot ruzie. Er was op geen enkele manier hem uit te leggen waar ik mee bezig was. Omdat drugs slecht is! Toen ik nachten weg bleef om de tijd van me leven te hebben zat hij thuis.. Zich afvragend of ik drugs gebruikte of vreemd ging of welke rare complotten hij ook in zijn hoofd haalde. En ik voelde me absoluut niet schuldig! En nu nog steeds niet. Hij vertrouwde me toch al niet.. En vreemdgaan zou ik nooit van me leven doen.. Anders neem ik geen relatie.. Uiteindelijk had ik schijt en ging me kop weer eens thuis laten zien. Toen ik thuis kwam lekker van de kaart keek hij me aan en probeerde de gedragskenmerken te zoeken. En wie zoekt die zal vinden. Hij volgde elke beweging die ik maakte. HIj zocht naar een fout om mij op te pakken en te zeggen zie je wel! Maar ik laat mezelf niet kennen, heb hem niet meteen verteld ow sgatje ja ik zie je wel kijken en tsja ik heb drugs op.. Ik had zoiets van daggg! Als hij er om vroeg kreeg hij ook een eerlijk antwoord. Maar hij vroeg niks. Uiteindelijk kwam hij een keertje naar een trip avondje toe.. Ik ging hem op halen van het station en vertelde hem onmiddelijk dat ik drugs op had. Nou dan had ik net zo goed dit ook voor me kunnen houden want toen was het flip-mode.. Hij gaf me de keuze of hij.. Of de drugs.. Ik heb voor hem gekozen.. (natuurlijk) Ik ben vanaf die dag gestopt met drugs. Maar het mocht niet baten. Ik was zo naief. Die jongen accepteerde mij niet.. En ik probeerde maar de vrouw te zijn die hij perfect zou vinden. En mezelf was ik vergeten. En zoals je vast al aan voelt komen heeft de relatie niet lang meer geduurd. Hij maakte het uit met me.. Ik moest maar weer naar me ouders.. Door die periode heen geknokt en er boven op gekomen en mezelf voorgenomen me nooit meer te veranderen voor iemand anders! Ik ben wie ik ben... En hoe hard je het ook wilt mij verander je niet.. Als er ergens verandering in komt doe ik het zelf wel!

Zoals ik het zie vanaf jou standpunt want dat is de enige die ik gelezen heb. Trouw niet met hem.. Ik denk dat jullie genoeg shit hebben om te verwerken.. Enne nja je kan t proberen met gewoon een relatie te hebben. Want ik denk dat je het gewoon moet laten voor wat het is. Dan kunnen jullie SAMEN beslissen of jullie er nog dieper op in gaan of dat het zo gewoon beter is of misschien zelfs wel helemaal niet. Maar dat is jullie pakkie aan!

Ook begrijp ik dat het al een aantal jaren aan de hand is.. Wat nog niet tot problemen had geleid? Maar nadat je die shit had gevonden ben je hem er mee gaan confronteren wat geloof ik averechts werkt. Jullie drijven alleen maar verder uit elkaar omdat jij hem dingen aan het opleggen bent die hij niet wil of nog niet klaar voor is. En je wilt hem ook niet zijn gang laten gaan want dan maak je veels te veel zorgen. Over zijn hart e.d en ik zal pep ook zeker niet als een gezond middel neerzetten. Ik weet goed zat wat het met me doet. Dat het hele heftige bij effecten kan hebben. En ik denk dat hij dat ook goed zat weet. En wat ik ook weet is als jij je lichaam op een juiste manier verzorgt door eten slapen en dergelijke dingen. Je de risico's kan beperken. Je hebt zelf van die shit gedronken. En in jou hoofd gaan radertjes werken. Ow ik heb drugs gebruikt ow ow drugs drugs.. Blabla en je loopt jezelf gek te maken en op te naaien waardoor je hart sneller gaat kloppen. Placebo?? En natuurlijk bestaat de kans dat je ook echt wat merkte. Daar kan ik niet over oordelen. Maar je moet jezelf niet zo gek maken door constant naar de maatschappelijke normen en waarden te kijken..Want ik denk dat je er gewoon absoluut geen verstand van hebt en je veels te veel laat beïnvloeden door andere die jou gelijk geven dat je vent kut bezig is. En begrijp me niet verkeerd ik vind het goed dat je informatie probeert te verzamelen. Wat ik wel veronderstel is dat je alleen maar de drugs is slecht kant hebt gehoord/gelezen. (Waar je ook veel vaker mee geconfronteerd word. Kijk zoiezo naar het hele nieuws. Ze gaan toch niet op het nieuws uitzenden dat iemand vandaag een geweldige dag had en dat het allemaal zo goed gaat.)
Waar ik echter mijn vraagtekens bij zet zijn jou woorden: "Een ieder mens die verslaafd is aan een middel, is in principe egoistisch. Althans, dat heb ik op school zo geleerd." Heb je ook een eigen mening?? Sorry als het bot overkomt.. Maar ik vind het erg oppervlakkig. En vooral het woord verslaving vind ik in deze context fout. Ik ben ook verslaafd aan: Zonnepitten, Roken, Cafeïne (energiedrank net zoals koffie/red bull) uuhm internet en ik kan zo wel even doorgaan. Ben ik daarom egoïstisch?? Overigens vind ik pep echt een sociale drug. Niet zo'n ego trip drug net zoals coke. Van pep krijg ik zo'n heerlijk rustig gevoel in mijn hoofd. Ik kan van de woorden in mijn hoofd in een keer zinnen maken. Zoals een vriend van mij altijd heel goed omschrijft. Er worden linkjes gelegd die ik anders niet kon maken. En ja met ritalin en al die andere shit zou ik vast wel zo'n soort zelfde effect krijgen. Maar ik hoef die troep niet. Ik wil niet onderdrukt worden door een maatschappij die mij legale drugs voorschrijft waar ze ook nog eens dik belasting op vangen. Pff die legale drugs die zovele kindertjes onderdrukken tot ze als zombies door de wereld gaan. Nee dan haal ik mijn "'medicijn"' wel bij een nacht apotheker. En medicijn zet ik expres al tussen aanhalingstekens omdat ik het zie als recreatief gebruik.. Niet omdat ik het nodig heb maar omdat ik het wil. En dat het die deuren in mijn hoofd geopend heeft en dat ik daardoor mijn inzichten positief heb veranderd, zijn gewoon super fijne bijwerkingen. En als die er niet waren was het ook niet interessant geweest voor mij. Ik moet er wel iets mee bereiken in mijn geest en zoals jou vriend het als medicijn omschrijft doet me erg denken dat hij ook die HEERLIJKE rust heeft. Stilte in de storm! Maarja daar wil ik geen vast oordeel over stellen want ik heb allen jou zeide gezien. (Die ik nogal oppervlakkig vond)

Je zegt bv:
Zit nu in een cruciale fase van mn carrière en mn carrière gaat nog zo een 30 jaar mee.

Ja so what?? en je vent dan.. Is dat dan niet 1 van de belangrijkste dingen op de wereld? Het komt op mij over alsof je liever hem opgeeft als je carrière... Dus hoe zit dat.. Want wtf! Meer banen als geslaagde huwelijken op deze hele wereld. Maarja als jij dat zo belangrijk vind moet je dat lekker zelf weten. Mij niet gezien. Ik zou eerst maar eens met mijn vent op orde komen voordat ik me daar druk over zal maken.
Zoals je zelf al zegt
Dit zijn nu allerlei dingen waarmee ik moet dealen, want er heerst geen gezellige sfeer in huis en het mannetje is niet blij.
Ik denk dat een grote factor bij dat niet blije mannetje is dat zijn vriendin/aanstaande vrouw niet achter hem staat. En achter hem staan is geen levensverzekering afsluiten.. Of hem te dwingen tot keuringen en shit. Zoiezo wtf? Levensverzekering leg uit? Dus jij gaat ervan uit dat je vriend door gaat en dood gaat. En dan ben jij als arme weduwe verscheurt door je hartenzeer. Is die levensverzekering er dan om de pijn wat te verzachten?? Want ik snap het simpelweg niet. Dus als je me dat kan verhelderen?? En dan had ik nog een vraagje.. Wat bedoel je hiermee?? "Zou het dan niet van een enorme innerlijke kracht getuigen wanneer ik het onder de gegeven omstandigheden die kut zijn, toch gezellig voor mezelf kan maken." Je zei dat verslaafde egoistisch zijn. Hoe dan ook?! Misschien is het erg crew om te horen en het is niet lullig bedoeld. Maar kijk eens in de spiegel en dan bedoel ik niet naar je make-up of je haren of whatever.. Nee naar jezelf die daar binnen zit in die betekenisloze omhulsel. (want je geest vormt uiteindelijk jou) Lees eens terug wat je getypt hebt en bekijk het totaal plaatje. Niet alleen naar jou standpunt. Bekijk je zelf eens en de dingen die je zegt. Jij wil het ondanks deze kut situatie naar je zin hebben. En je vriend dan? Die mag het niet naar zijn zin hebben? DIe moet maar stoppen en van alles op geven voor jou terwijl jij een carrière hebt die nog 30 jaar verder gaat. Maarja daar oordeel ik verder ook niet over want ik ken maar een kant van het verhaal en kan daardoor geen eerlijke blik op de zaak werpen. Dus begrijp deze reactie niet verkeerd. Niet alle kritiek is negatief tenzij je er niks mee doet. Maar volgens mij ben je zoiezo wel van plan er iets aan te doen. Misschien interpreteer ik het verkeerd maar dit: 'Al met al, wanneer ik ff rationeel nadenk, weet ik dat ik de relatie pas kan verbreken wanneer ik voldoende los van hem ben.'
Ik vang de bovengenoemde tekst als volgt op: Je blijft bij hem tot jij je goed genoeg voelt om op eigen poten te staan en dan kan je de relatie ook pas echt beëindigen. Hou je hem dan niet aan het lijntje? En jezelf dan?? Misschien hou je jezelf wel voor de gek en had je al veel eerder die knoop doorgehakt als je het maar geweten had.. Gezien had... Gepraat had...

Mijn tip is pak alle kansen nu het nog niet te laat is.. Probeer er het beste van te maken. Ik hoop dat het allemaal al snel beter gaat.. En hoop dat je iets met mijn reactie kan.
succes ermee!

JunkXL zei:
Woow dit was me een rits drama... drama drama... En dat op deze vroege ochtend.. Het is net of ik de flair lees...Nouja om maar meteen met de deur in huis te vallen.. Ik keur jullie alle 2 af.. Deze sleur wat een relatie hoort te zijn is zoals ik dat zie geen trouw materiaal.. Ik heb je verhaal gelezen met me bek vol tanden.. En net zoals de antwoorden. Ik heb geen id in hoeverre de verslaving ofzoiets gevorderd is. Want ik heb nooit zijn verhaal gehoord. Ik heb jou verhaal daarintegen wel helemaal gelezen. Ik keur liegen op wat voor manier dan ook niet goed. Maar ik zelf heb ook wel eens drugs genuttigd.. Mijn toenmalige vriend was hier flink op tegen! En ik zou hem nooit uit kunnen leggen dat het zo goed voelde.. Nee ipv daarvan elke keer als we er over aan het praten waren liep het toch wel uit tot ruzie. Er was op geen enkele manier hem uit te leggen waar ik mee bezig was. Omdat drugs slecht is! Toen ik nachten weg bleef om de tijd van me leven te hebben zat hij thuis.. Zich afvragend of ik drugs gebruikte of vreemd ging of welke rare complotten hij ook in zijn hoofd haalde. En ik voelde me absoluut niet schuldig! En nu nog steeds niet. Hij vertrouwde me toch al niet.. En vreemdgaan zou ik nooit van me leven doen.. Anders neem ik geen relatie.. Uiteindelijk had ik schijt en ging me kop weer eens thuis laten zien. Toen ik thuis kwam lekker van de kaart keek hij me aan en probeerde de gedragskenmerken te zoeken. En wie zoekt die zal vinden. Hij volgde elke beweging die ik maakte. HIj zocht naar een fout om mij op te pakken en te zeggen zie je wel! Maar ik laat mezelf niet kennen, heb hem niet meteen verteld ow sgatje ja ik zie je wel kijken en tsja ik heb drugs op.. Ik had zoiets van daggg! Als hij er om vroeg kreeg hij ook een eerlijk antwoord. Maar hij vroeg niks. Uiteindelijk kwam hij een keertje naar een trip avondje toe.. Ik ging hem op halen van het station en vertelde hem onmiddelijk dat ik drugs op had. Nou dan had ik net zo goed dit ook voor me kunnen houden want toen was het flip-mode.. Hij gaf me de keuze of hij.. Of de drugs.. Ik heb voor hem gekozen.. (natuurlijk) Ik ben vanaf die dag gestopt met drugs. Maar het mocht niet baten. Ik was zo naief. Die jongen accepteerde mij niet.. En ik probeerde maar de vrouw te zijn die hij perfect zou vinden. En mezelf was ik vergeten. En zoals je vast al aan voelt komen heeft de relatie niet lang meer geduurd. Hij maakte het uit met me.. Ik moest maar weer naar me ouders.. Door die periode heen geknokt en er boven op gekomen en mezelf voorgenomen me nooit meer te veranderen voor iemand anders! Ik ben wie ik ben... En hoe hard je het ook wilt mij verander je niet.. Als er ergens verandering in komt doe ik het zelf wel!

Zoals ik het zie vanaf jou standpunt want dat is de enige die ik gelezen heb. Trouw niet met hem.. Ik denk dat jullie genoeg shit hebben om te verwerken.. Enne nja je kan t proberen met gewoon een relatie te hebben. Want ik denk dat je het gewoon moet laten voor wat het is. Dan kunnen jullie SAMEN beslissen of jullie er nog dieper op in gaan of dat het zo gewoon beter is of misschien zelfs wel helemaal niet. Maar dat is jullie pakkie aan!

Ook begrijp ik dat het al een aantal jaren aan de hand is.. Wat nog niet tot problemen had geleid? Maar nadat je die shit had gevonden ben je hem er mee gaan confronteren wat geloof ik averechts werkt. Jullie drijven alleen maar verder uit elkaar omdat jij hem dingen aan het opleggen bent die hij niet wil of nog niet klaar voor is. En je wilt hem ook niet zijn gang laten gaan want dan maak je veels te veel zorgen. Over zijn hart e.d en ik zal pep ook zeker niet als een gezond middel neerzetten. Ik weet goed zat wat het met me doet. Dat het hele heftige bij effecten kan hebben. En ik denk dat hij dat ook goed zat weet. En wat ik ook weet is als jij je lichaam op een juiste manier verzorgt door eten slapen en dergelijke dingen. Je de risico's kan beperken. Je hebt zelf van die shit gedronken. En in jou hoofd gaan radertjes werken. Ow ik heb drugs gebruikt ow ow drugs drugs.. Blabla en je loopt jezelf gek te maken en op te naaien waardoor je hart sneller gaat kloppen. Placebo?? En natuurlijk bestaat de kans dat je ook echt wat merkte. Daar kan ik niet over oordelen. Maar je moet jezelf niet zo gek maken door constant naar de maatschappelijke normen en waarden te kijken..Want ik denk dat je er gewoon absoluut geen verstand van hebt en je veels te veel laat beïnvloeden door andere die jou gelijk geven dat je vent kut bezig is. En begrijp me niet verkeerd ik vind het goed dat je informatie probeert te verzamelen. Wat ik wel veronderstel is dat je alleen maar de drugs is slecht kant hebt gehoord/gelezen. (Waar je ook veel vaker mee geconfronteerd word. Kijk zoiezo naar het hele nieuws. Ze gaan toch niet op het nieuws uitzenden dat iemand vandaag een geweldige dag had en dat het allemaal zo goed gaat.)
Waar ik echter mijn vraagtekens bij zet zijn jou woorden: "Een ieder mens die verslaafd is aan een middel, is in principe egoistisch. Althans, dat heb ik op school zo geleerd." Heb je ook een eigen mening?? Sorry als het bot overkomt.. Maar ik vind het erg oppervlakkig. En vooral het woord verslaving vind ik in deze context fout. Ik ben ook verslaafd aan: Zonnepitten, Roken, Cafeïne (energiedrank net zoals koffie/red bull) uuhm internet en ik kan zo wel even doorgaan. Ben ik daarom egoïstisch?? Overigens vind ik pep echt een sociale drug. Niet zo'n ego trip drug net zoals coke. Van pep krijg ik zo'n heerlijk rustig gevoel in mijn hoofd. Ik kan van de woorden in mijn hoofd in een keer zinnen maken. Zoals een vriend van mij altijd heel goed omschrijft. Er worden linkjes gelegd die ik anders niet kon maken. En ja met ritalin en al die andere shit zou ik vast wel zo'n soort zelfde effect krijgen. Maar ik hoef die troep niet. Ik wil niet onderdrukt worden door een maatschappij die mij legale drugs voorschrijft waar ze ook nog eens dik belasting op vangen. Pff die legale drugs die zovele kindertjes onderdrukken tot ze als zombies door de wereld gaan. Nee dan haal ik mijn "'medicijn"' wel bij een nacht apotheker. En medicijn zet ik expres al tussen aanhalingstekens omdat ik het zie als recreatief gebruik.. Niet omdat ik het nodig heb maar omdat ik het wil. En dat het die deuren in mijn hoofd geopend heeft en dat ik daardoor mijn inzichten positief heb veranderd, zijn gewoon super fijne bijwerkingen. En als die er niet waren was het ook niet interessant geweest voor mij. Ik moet er wel iets mee bereiken in mijn geest en zoals jou vriend het als medicijn omschrijft doet me erg denken dat hij ook die HEERLIJKE rust heeft. Stilte in de storm! Maarja daar wil ik geen vast oordeel over stellen want ik heb allen jou zeide gezien. (Die ik nogal oppervlakkig vond)

Je zegt bv:
Zit nu in een cruciale fase van mn carrière en mn carrière gaat nog zo een 30 jaar mee.

Ja so what?? en je vent dan.. Is dat dan niet 1 van de belangrijkste dingen op de wereld? Het komt op mij over alsof je liever hem opgeeft als je carrière... Dus hoe zit dat.. Want wtf! Meer banen als geslaagde huwelijken op deze hele wereld. Maarja als jij dat zo belangrijk vind moet je dat lekker zelf weten. Mij niet gezien. Ik zou eerst maar eens met mijn vent op orde komen voordat ik me daar druk over zal maken.
Zoals je zelf al zegt
Ik denk dat een grote factor bij dat niet blije mannetje is dat zijn vriendin/aanstaande vrouw niet achter hem staat. En achter hem staan is geen levensverzekering afsluiten.. Of hem te dwingen tot keuringen en shit. Zoiezo wtf? Levensverzekering leg uit? Dus jij gaat ervan uit dat je vriend door gaat en dood gaat. En dan ben jij als arme weduwe verscheurt door je hartenzeer. Is die levensverzekering er dan om de pijn wat te verzachten?? Want ik snap het simpelweg niet. Dus als je me dat kan verhelderen?? En dan had ik nog een vraagje.. Wat bedoel je hiermee?? "Zou het dan niet van een enorme innerlijke kracht getuigen wanneer ik het onder de gegeven omstandigheden die kut zijn, toch gezellig voor mezelf kan maken." Je zei dat verslaafde egoistisch zijn. Hoe dan ook?! Misschien is het erg crew om te horen en het is niet lullig bedoeld. Maar kijk eens in de spiegel en dan bedoel ik niet naar je make-up of je haren of whatever.. Nee naar jezelf die daar binnen zit in die betekenisloze omhulsel. (want je geest vormt uiteindelijk jou) Lees eens terug wat je getypt hebt en bekijk het totaal plaatje. Niet alleen naar jou standpunt. Bekijk je zelf eens en de dingen die je zegt. Jij wil het ondanks deze kut situatie naar je zin hebben. En je vriend dan? Die mag het niet naar zijn zin hebben? DIe moet maar stoppen en van alles op geven voor jou terwijl jij een carrière hebt die nog 30 jaar verder gaat. Maarja daar oordeel ik verder ook niet over want ik ken maar een kant van het verhaal en kan daardoor geen eerlijke blik op de zaak werpen. Dus begrijp deze reactie niet verkeerd. Niet alle kritiek is negatief tenzij je er niks mee doet. Maar volgens mij ben je zoiezo wel van plan er iets aan te doen. Misschien interpreteer ik het verkeerd maar dit: 'Al met al, wanneer ik ff rationeel nadenk, weet ik dat ik de relatie pas kan verbreken wanneer ik voldoende los van hem ben.'
Ik vang de bovengenoemde tekst als volgt op: Je blijft bij hem tot jij je goed genoeg voelt om op eigen poten te staan en dan kan je de relatie ook pas echt beëindigen. Hou je hem dan niet aan het lijntje? En jezelf dan?? Misschien hou je jezelf wel voor de gek en had je al veel eerder die knoop doorgehakt als je het maar geweten had.. Gezien had... Gepraat had...

Mijn tip is pak alle kansen nu het nog niet te laat is.. Probeer er het beste van te maken. Ik hoop dat het allemaal al snel beter gaat.. En hoop dat je iets met mijn reactie kan.
succes ermee!

Amen 2 that

Memmûm

Belezen gebruiker
Ik durf het na de behulpzame reacties bijna niet meer te zeggen maar ik doe het toch omdat je aan het einde van het verhaal toegeeft.

dus, wat ik nu denk:

:angry: je bent toch verdomme sterker dan dit! Ik kan hier behoorlijk kwaad om worden. Je bent toch geen domme koe? Kom eens op met je zelfvertrouwen! Maakt niet uit wie je bent, hoe je er uitziet, hoe je ruikt, hoe kut je stem is weet ik veel! Je bent belangrijk en je mag er zijn! en ga naar een psycholoog. Het is die man of vrouw zijn werk om mensen als jullie te helpen. En als je op je 36e al geen eigen tanden meer hebt wil ik wel eens in die pens van je vriend kijken hoe dat spul er voorligt. En als je dan als klap op de vuurpijl óók nog eens zegt dat je in een cruciale fase van je leven zit dan ben je helemaal verkeerd bezig als je niet iets aan deze situatie doet! Jij wel werken en hij zeker de rest van zijn leven op zn reet liggen te depressief wezen? Dan heb je over een jaar een maniakale vriend, ben jezelf nóg meer psychisch naar de maan en houd dat huwelijk van je ook niet lang! Ik begrijp best dat je verslaafd aan je vriend bent, dat je je er aan optrekt, maar het kan zo echt niet langer. Kies voor jezelf en nu ophouden met dat geouwehoer :angry: Als hij om je geeft zie je dan wel weer wat er gebeurt. Ik hoop dat je je flink kut voelt als je dit leest want dat is blijkbaar wat er hier moet gebeuren: Iemand die er eens wat van zegt.

Waar bemoei ik me eigelijk mee. Maar goed: ik zeg dit voor jou, er is niks verloren maar dan moet je wel iets gaan doen. Er zijn genoeg hulpinstanties te vinden die aan de lopende band dit soort gevallen behandelen

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Memmûm zei:
Ik durf het na de behulpzame reacties bijna niet meer te zeggen maar ik doe het toch omdat je aan het einde van het verhaal toegeeft.

dus, wat ik nu denk:

:angry: je bent toch verdomme sterker dan dit! Ik kan hier behoorlijk kwaad om worden. Je bent toch geen domme koe? Kom eens op met je zelfvertrouwen! Maakt niet uit wie je bent, hoe je er uitziet, hoe je ruikt, hoe kut je stem is weet ik veel! Je bent belangrijk en je mag er zijn! en ga naar een psycholoog. Het is die man of vrouw zijn werk om mensen als jullie te helpen. En als je op je 36e al geen eigen tanden meer hebt wil ik wel eens in die pens van je vriend kijken hoe dat spul er voorligt. En als je dan als klap op de vuurpijl óók nog eens zegt dat je in een cruciale fase van je leven zit dan ben je helemaal verkeerd bezig als je niet iets aan deze situatie doet! Jij wel werken en hij zeker de rest van zijn leven op zn reet liggen te depressief wezen? Dan heb je over een jaar een maniakale vriend, ben jezelf nóg meer psychisch naar de maan en houd dat huwelijk van je ook niet lang! Ik begrijp best dat je verslaafd aan je vriend bent, dat je je er aan optrekt, maar het kan zo echt niet langer. Kies voor jezelf en nu ophouden met dat geouwehoer :angry: Als hij om je geeft zie je dan wel weer wat er gebeurt. Ik hoop dat je je flink kut voelt als je dit leest want dat is blijkbaar wat er hier moet gebeuren: Iemand die er eens wat van zegt.

Waar bemoei ik me eigelijk mee. Maar goed: ik zeg dit voor jou, er is niks verloren maar dan moet je wel iets gaan doen. Er zijn genoeg hulpinstanties te vinden die aan de lopende band dit soort gevallen behandelen

Hier sluit ik me eigenlijk ook geheel bij aan... Hetzij misschien iets anders verwoord. :wink:

Madelief

Experimenterende gebruiker
.. in iets andere bewoordingen ( :grin: ) kan ik me bij de reacties hierboven aansluiten.
Waar het op neer komt denk ik, is dat je jezelf de vraag moet stellen: wil ik mijn geluk ophangen aan het wel en wee van iemand anders? Aan de mate waarin je vriend klaarblijkelijk bereid is zijn gebruik (en de manier waarop hij zijn leven inricht dus )door jou te laten bepalen?

Niet erg als het antwoord 'ja' is. Alleen moet je je realiseren dat dat een valse referentie is. Er is in het leven maar één referentie uiteindelijk, en dat ben jezelf: alleen op basis van jouw eigen motieven kom je tot een juiste richting voor jezelf.

Suc6. Ik weet uit eigen ervaring dat je eigen weg durven kiezen niet makkelijk is en vraagt om lef en vertrouwen in jezelf.

:wave:

Prinz

Erg heftig topic. Ik weet uit eigen gebruikservaring dat speed geen genade kent. Bij dagelijks gebruik sloopt het niet alleen je lichaam, maar heel je leven.

Ik vind het link te oordelen over deze situatie in jouw voordeel, of zijn voordeel, zoals hier boven mij verschillende users geprobeerd hebben, maar ik heb wel een mening: Cancellen die shit. Niet trouwen, leg je erbij neer en zie wat de toekomst brengt qua liefde. Beter wordt het niet snel, maar slechter wel.

Oja, zoek professionele hulp als je er toch beide voor wil gaan. Wij zij er voor je advies, 'steun', delen van ervaringen, MEER NIET!

Maria93

Newbie
Ik wil hierbij een ieder hartelijk danken voor diens bijdrage aan deze topic. Een ieder kan alleen veranderen wanneer die dat zelf wil. Ik ben niet de persoon om iemand anders te willen veranderen en ik kan ook niet vragen of hij wil stoppen, want iemand moet er zelf gewoon helemaal voor gaan.

Sinds ik weet van zijn gebruik heb ik het daarom niet echt 1 keer besproken, behalve dan dat ik zo tussendoor vraag hoe hij zich voelt en of hij vindt dat zijn gezondheid achteruit is gegaan. Ik vraag geinteresseerd of hij nog wel kan slapen wanneer hij om 20.00 gebruikt en zijn antwoord is dan gewoon 'ja'. Zijn spul staat daarom dan ook op de keukentafel en hij gebruikt ook gewoon waar ik bij ben en ik doe vervolgens of ik het helemaal niet erg vind en blijf gewoon doorpraten over wat er op dat moment besproken werd.

Hij heeft wat dat betreft de vrijheid om te zijn wie hij wil zijn.

Het feestje moeten we toch maar even uitstellen, maar ik hou heel veel van deze man, ondanks de mindere dagen. Afgelopen 2 dagen waren eventjes helemaal top, maar iedere keer moet de tol betaald worden met mindere dagen. Heeft niet iedereen die dan? Mindere dagen? Ja tuurlijk, maar voor mij is het leven met 2 personen. 2 totaal verschillende karakters.

Soms maskeer ik mijn verdriet door een hele koele, verstandelijke en zakelijke houding aan te nemen, maar ja, het zit er dus nog steeds. Iedere keer weer wachten wat de morgen zal brengen.

Mochten de lichamelijke klachten op de lange duur dus mee gaan vallen, lijkt het er eerder op dat de depressie in de toekomst wel floride zal gaan worden. In tegenstelling tot de meeste zelf medicators, gebruikt hij het niet om ADHD of ADD tegen te gaan maar een endogene depressie (dat is een depressie zonder duidelijk aanwijsbare oorzaak). Deze depressie's zijn zeer moeilijk behandelbaar juist omdat iemand op een heel nuchtere manier tot de conclusie komt dat het leven nutteloos is en geen zin heeft. Dat je wat jou betreft niet geboren had hoeven worden. Dat je van kinds af aan al niet van feestjes ed geniet.

Er komt een dag dat je niet meer tegen de klippen op kan gebruiken en dat of het lichaam, of de geest het dus begeeft. Het is jammer dat hij zich zo schaamt. Hij wou dan wel naar de huisarts voor een anti depressivum, maar die worden ook voorgeschreven om van het roken af te komen, nou, dan zou hij dat wel als reden aanvoeren...........

Maar ik ben er nu wel uit en ik ben er ook wel rustig onder.

Woodgnome

Newbie
Maria93 zei:
Ik wil hierbij een ieder hartelijk danken voor diens bijdrage aan deze topic. Een ieder kan alleen veranderen wanneer die dat zelf wil. Ik ben niet de persoon om iemand anders te willen veranderen en ik kan ook niet vragen of hij wil stoppen, want iemand moet er zelf gewoon helemaal voor gaan.

Sinds ik weet van zijn gebruik heb ik het daarom niet echt 1 keer besproken, behalve dan dat ik zo tussendoor vraag hoe hij zich voelt en of hij vindt dat zijn gezondheid achteruit is gegaan. Ik vraag geinteresseerd of hij nog wel kan slapen wanneer hij om 20.00 gebruikt en zijn antwoord is dan gewoon 'ja'. Zijn spul staat daarom dan ook op de keukentafel en hij gebruikt ook gewoon waar ik bij ben en ik doe vervolgens of ik het helemaal niet erg vind en blijf gewoon doorpraten over wat er op dat moment besproken werd.

Hij heeft wat dat betreft de vrijheid om te zijn wie hij wil zijn.

Het feestje moeten we toch maar even uitstellen, maar ik hou heel veel van deze man, ondanks de mindere dagen. Afgelopen 2 dagen waren eventjes helemaal top, maar iedere keer moet de tol betaald worden met mindere dagen. Heeft niet iedereen die dan? Mindere dagen? Ja tuurlijk, maar voor mij is het leven met 2 personen. 2 totaal verschillende karakters.

Soms maskeer ik mijn verdriet door een hele koele, verstandelijke en zakelijke houding aan te nemen, maar ja, het zit er dus nog steeds. Iedere keer weer wachten wat de morgen zal brengen.

Mochten de lichamelijke klachten op de lange duur dus mee gaan vallen, lijkt het er eerder op dat de depressie in de toekomst wel floride zal gaan worden. In tegenstelling tot de meeste zelf medicators, gebruikt hij het niet om ADHD of ADD tegen te gaan maar een endogene depressie (dat is een depressie zonder duidelijk aanwijsbare oorzaak). Deze depressie's zijn zeer moeilijk behandelbaar juist omdat iemand op een heel nuchtere manier tot de conclusie komt dat het leven nutteloos is en geen zin heeft. Dat je wat jou betreft niet geboren had hoeven worden. Dat je van kinds af aan al niet van feestjes ed geniet.

Er komt een dag dat je niet meer tegen de klippen op kan gebruiken en dat of het lichaam, of de geest het dus begeeft. Het is jammer dat hij zich zo schaamt. Hij wou dan wel naar de huisarts voor een anti depressivum, maar die worden ook voorgeschreven om van het roken af te komen, nou, dan zou hij dat wel als reden aanvoeren...........

Maar ik ben er nu wel uit en ik ben er ook wel rustig onder.

Nja onzin.

Je stelling over dat "tegen de klippen aanlopen" en "lichaam of geest het begeeft", klinkt als zweef beredenering, wat is het volgende? Heeft God er iets mee te maken? :rolleyes:

Ik vraag mij af wat er nou zo veranderde op het moment dat jij wist dat die stof die je daar vond, die hij gebruikt, speed was. Daarvoor, lijkt me, was het nog trouwen trouwen trouwen trouwen.

Daar komt bij dat endogene depressies vaak "onverklaarbaar" zijn, omdat men een goed psychologisch danwel lichamelijk onderzoek te belastend vind. Men gaat dan maar akkoord met "onverklaarbaar", maarja, je kan ook geen autopsie uitvoeren op levende mensen, dus bepaalde dingen kan je niet testen enz. Jouw vriend zijn depressies kunnen net zo goed van neurologische oorzaak zijn, het kan zoveel oorzaken hebben, ongelofelijk(Psychovirussen, ontwikkelings stoornissen, psychoses, etc).

Wil je hem op de AD's? Haha, over ongezond gesproken. Meeste AD's werken met serotonine, welke een relatief "schaars" voorkomen heeft, en zowiezo is het hele serotonine systeem zo kwetsbaar als dominosteentjes. Liever je dopamine systeem gebruiken, aangezien dit veel flexibeler is .

Sorry hoor mevrouwtje, maar volgens mij heb jij je eigen ruiten in gegooit. Naar mijn idee is het pas mis gegaan op het moment dat jij hem als speed gebruiker bent gaan zien, ipv de gene die het was voor je die informatie had.

Elohtibbar

Badass junkie
Zeg hem toch eens naar de dokter te gaan en stop met zelfmedicatie toepassen!!!!!!!!! Dat wordt zijn DOOD!!! Waarom in GODSNAAM speed blijven gebruiken en je leven blijven verwoesten als hij waarschijnlijk hetzelfde effect kan bereiken op een manier die door artsen is goedgekeurd en wordt gemonitord met ritalin, concerta of dexamfetamine?!? En het ook nog eens vergoed krijgen?! Hij kan het toch op z'n minst PROBEREN, en als het niet werkt alsnog teruggaan naar speed?

Nu reageer ik hier niet meer, wordt helemaal moedeloos van jouw acceptatie van zijn gedrag. Wat een slap gedoe

T-men

Bewuste gebruiker
Vraag me toch wel af wat voor type vrouw er wil trouwen met een verslaafde, onderliggend depressieve tandloze man met een buikje die met mooie verhalen om de kern van het hele probleem heen draait...

Als ie echt om je gaf en onder dat buikje ook nog echte ballen heeft hangen dan was hij al lang met zn luie reet van het bed gekomen had hij al lang hulp gezocht en niet met het fantastische concept om speed als zelfmedicatie toe te passen!

Je laat je inpakken door die gladde praatjes, zet je roze bril af en vraag je eens af of je niet meer verdient dan wat je nu hebt! (althans, dat is mijn mening)

Succes met het maken van je keuze, vergeet niet dat het er uiteindelijk om gaat dat jij gelukkig bent. En verkijk je niet op het mannelijk ras, types als die vriend van jou zijn slecht voor ons imago...

Wat een mietje...! Pak dat flesje af en geef hem een ongelooflijke schop onder zijn anus! Dat heeft ie nodig...

BacingsPen

Badass junkie
En toen... plotseling... kwam er uit het niets een hele hele dikke olifant met een hele lange slurf, en die blies het verhaaltje uit...

flauw flauw flauw, het spijt me, ik weet niet wat me bezielde. Ik kan me heel goed voorstellen hoe vervelend deze situatie voor je is.(heb het in mijn omgeving vaker meegemaakt, met de rollen omgedraaid dan wel..) Je staat voor ontzettend dilemma, en we begrijpen allemaal dat dit heel erg moeilijk voor je is! Met de man van wie je ontzettend veel houdt breken, omdat hij (waarschijnlijk door problemen die er al waren voor je hem leerde kennen.) verslaafd is geraakt aan amphetamine, dat is niet niks! Het is goed te zien dat je alle reacties met een korrel zout ;lijkt te nemen en je na het lezen ervan toch heel goed je eigen conclusies weet te trekken, en de keuzes de je maakt echt vanuit jezelf komen. Je vriend mag zich gelukkig prijzen met zo'n vriendin!

Maar het gebruik van je vriend even ter zijde, Hoe is het nu met jou, Maria?

Ik heb getwijfeld of ik dit wel of niet zou neerzetten, maar doe het toch maar. Na het lezen van je posts, heb ik namelijk het idee gekregen dat jij op een of andere manier ook lijkt te zijn beinvloed door een (amphetamine achtige) of in ieder geval stimulerende stof.

Je geeft ook aan zelf wel eens een slokje te nemen en dan niet te kunnen slapen. (zijn dat toevallig ook de dagen dat je erg veel behoefte krijgt je verhaal te doen hier?) Hoe vaak doe je dat, en gebeurt dat ( Onbewust misschien ?) ook steeds vaker? Het zou voor mij in ieder geval verklaren hoe jij steeds tot bepaalde inzichten komt, en juist wanneer de reacties kritischer worden naar je vriend toe, jij het eigenlijk vooral voor hem lijkt op te nemen. Dat vind ik erg dapper, ik heb vaker gezien dat een vrouw in dat geval haar echtgenoot op een forum vooral in kwaad daglicht wil zetten en alle problemen in de relatie min of meer toewijdt aan hem en zijn verslaving.

Je lijkt er ook voor te hebben gekozen om, ondanks alles, toch bij hem te blijven en daar heb ik heel erg veel respect voor! Grote kans ook, dat de reden van zijn gebruik iets is dat er al was voor je hem hebt leren kennen? (Is er nooit een goede vriend of familielid geweest die iets is opgevallen en het daar met jou over wilde hebben?)

Hoe dan ook, hoe slecht je vriend ook beweert er aan toe te zijn voor hij begon met het gebruik van speed, ik denk (en die mening lijk ik te delen) dat er voor je vriend niets erger is dan jouw dan ook nog is te verliezen. Met jou als partner heeft hij denk ik(je komt over als een sterke vrouw!) veel meer kans om van zijn verslaving af te komen en ''echt'' gelukkig te worden. Zou hij nog een reden hebben om te stoppen, als jij hem uit leven bant? Ik denk persoonlijk van niet
Afgaande op wat je over hem schrijft, ben jij wel de vrouw van zijn dromen, en diep van binnen beseft hij dat denk ik heel goed. Een verslaving met daarbij komende schaamte is iets dat zelfse de liefste man of vrouw soms de indruk geeft een slecht mens te zijn.hij is echt niet trots op zijn verslaving en de leugens die daaruit zijn voort gekomen. Anders had hij het al veel eerder toegegeven en het er op een normale manier met je over kunnen hebben, niet waar?

Om een lang verhaal kort te maken, je posts heeft op ons allemaal veel indruk gemaakt, er zijn genoeg reacties die waar veel aandacht en tijd voor is besteed om iets te zeggen waar je wat aan hebt, of je in ieder geval aan het denken zet. Er zijn genoeg mensen hier die proberen een steentje bij te dragen. Uit je reacties blijkt ook dat je dit zeer op prijs stelt. Blijf dus gewoon lekker komen, zo vaak als je wilt, al is het elke dag..

Nogmaals, blijf onze posts met een korrel zout nemen, zodat je ook in de toekomst de juiste(en eigen) beslissingen neemt. Naar mijn idee heb je dat zeker gedaan tot nu toe, je mag best een beetje trots op jezelf zijn. (in mijn naaste omgeving heb ik alleen mannen meegemaakt die dat zo goed deden als jij.)

Als laatst wil ik nog kwijt dat ik ook lijk te zijn beinvloed door ik denk lijm, sinds mijn broer hiernaast aan het klussen is en daarbij veel lijm of kit tebruikt hang er hier een geur waardoor ik niet heb kunnen slapen vanacht! Ben ook wel benieuwd of je vriend hetzelfde soort middel gebruikt, wie weet..

Als er iets iets is veranderd, kom je ons daar hopelijk van de hoogte brengen. Je moet in elk geval weten dat je altijd welkom bent. Ik vind het echt knap(kan niet vaak gneoeg gezegd worden) hoe jij hier je verhaal doet, en niet zomaar je vriend ''wegdoet'' omdat hij kampt met een verslaving.

Menig vrouw had zijn partner allang verlaten, zonder daar ook maar even aan te twijfeleb! Zo crew ben jij gelukkig niet, daar zouden meer vrouwen een voorbeeld aan moeten nemen! Ik heb een vriend, die had een verslaafde vriendin, je doet me erg aan hem denken. Misschien helpt het je als ik zeg dat zijn vriendin nu al een jaar clean is, en ze erg gelukkig zijn samen!

Hier blijft het dan echt bij, en mocht deze post je toch enigzins geholpen hebben/je aan het denken hebben gezet dan ben ik altijd bereid om, als je vragen hebt, daar antwoord op te geven. Als het lezen van deze post je heeft gestoord of misschien zelfs boos heeft gemaakt, dan hoor ik dat ook graag, houd je vooral niet in.

Veel sterkte toegewenst in ieder geval, we duimen allemaal voor je, en ik geloof dat het echt nog goed kan komen, aan jouw inzet heeft het in ieder geval niet gelegen!

afraidtech

Bewuste gebruiker
ik sluit mij helemaal aan bij spacingben,

ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt/verder gaat.

ik kan alleen maar zeggen dat ik heel veel respect voor je heb en dat vele anderen je dit niet na zullen doen. hou ons op de hoogte.

Maria93

Newbie
:) Naast dat ik dus een paar keer een slokje heb mogen proeven van zijn drankje, heb ik besloten om mij verder bezig te blijven houden met red bull.

Wegens langdurige ploegendiensten ben ik steeds rotter gaan slapen, maar heb sinds een half jaartje of zo geen benzo's meer nodig om al die dag- nacht- en avonddiensten rond te breien.
Dat wil ik graag zo houden, hoe verleidelijk het ook moge wezen om uit andere bronnen te putten.

Ik ga zeker wel mee in mijn vriend zijn mood swings en denk ook dat dit te merken is aan mijn posts. Is hij vrolijk------- ik vrolijk. Is hij down-------ik boos.

Waarom moet ik de posts met een korreltje zout nemen? Tsja..... de 1 heeft geen respect dat ik bij hem blijf en de ander wel.

Maar 1 ding heb ik wel geleerd van 1 van de kritische posts is dat ik een keuze moet maken. Niet moet blijven hangen in een soort twijfelzone. Dan doe ik mezelf, maar ook hem tekort.

Kies ik voor hem, dan kies ik ook voor zijn gebruik en kies ik om weg te gaan, dan kies ik ook voor al het verdriet dat dat oplevert. Ik haat de sombere buien en ik hou van de spraakwaterval.

Voordat ik wist dat het om speed ging, had ik al moeite met zijn gedrag en heeft het 1maal tot een breuk geleid. Het is niet zo dat ik hem wat dat betreft als een junkie zie nu en dat het daarvoor peace en vree was. Ik was toen ook tot de conclusie gekomen dat deze buien nu eenmaal bij elkaar horen zoals de dag en de nacht bij elkaar horen en heb toen doelbewust ervoor gekozen om daar acceptatie in te vinden.

Wanneer je er dan achter komt dat deze buien worden veroorzaakt door het gebruik, of juist het niet gebruik op sommige momenten, dan moet je dus tot een heroverweging komen.

Mijn vriend vertelde mij over de periode van voor zijn gebruik, maar daar wordt een mens niet vrolijk van. Iedere dag om 19.30 op bed liggen. Alleen er even uitkomen om te werken en dan er weer in. Geen huishouden doen totdat de ouders op een gegeven moment ingrijpen. Geen hobby's, geen sociale contacten.............. op zo een man zou ik zeker niet verliefd zijn geworden.

Elohtibbar

Badass junkie
Maar Maria, wat als ritalin, concerta of dexamefetamine hem ook zou kunnen helpen en hij nu voor niets zijn gezondheid weggooit?

BacingsPen

Badass junkie
Fijn weer een reactie te lezen Maria :)

Wat ik na het lezen van je bericht in eens bedenkt...

Hij is dus min of meer veranderd door het gebruik. (vrij logisch natuurlijk.)

Dan kunnen we dus niet anders, dan de conclusie trekken, dat je nooit met hem was geweest als hij niet de keuze had genomen aan speed te beginnen?

Hoe verkeerd, negatief of belachelijk dat door sommigen ook zal worden gevonden, ik vind dat toch wel iets waar je over moet nadenken. Ik denk namelijk, dat zijn gebruik dan toch (althans tijdelijk) voor jullie beiden iets positefs heeft gebruikt..

Echter is het eindresultaat waarschijnlijk ontzettend verdrietig makend, als het je vriend niet gaat lukken te stoppen/een vervanged middel op recept krijgt.

Heb je het er met hem recentelijk nog over gehad om eens een psycholoog(Een dokter wilde die niet?) te raad te plegen?

Ik ben benieuwd...

Ps, je zegt dus red bull te drinken, doe je dit op regelmatige basis? Zoja, als je het gebruik van dit middel op prijs stelt, het is denk ik wel een heeeeeeeel klein beetje te vergelijken met speed! Althans, voor sommigen, toen ik voor het eerst redbull gebruikte stond ik ook te stuiteren, de keren daarna wat minder en werd ik zelfs moe als ik het niet meer dronk. (dronk het elke dag.)

Nog een laatste vraagje (die je niet hoeft te betantwoorden als je dat niet wil) Hoe jong ben je (oud klinkt zo negatief niet? :wink:)

BacingsPen

Badass junkie
Owja, vergeten, over dat korreltje zout..

In jouw geval is die opmerking misschien niet op zijn plaats, in veel andere gevallen wel!

Soms komen hier personen met een probleem, zijn totaal radeloos, en nemen elk advies klakkeloos aan zonder na te denken over de mogelijke consequenties ervan. Dat maakt de situatie alleen nog maar erger, vandaar dat ik dat heb gezegd. (heb daarbij ookal gezegd, dat jij integenstelling heel goed nagaat wat iemand nou precies zegt, en je je eigen conclusies trekt steeds..)

mmmm, heb je toevallig niet een zusje onder de 25 die op je lijkt/van aanpakken weet? :grin:

GrayMatter

Beter stop je er mee, het gaat je toch niet lukken om hem te veranderen, misschien wil je het zelf te graag.

Je bent beter af met een vent die er uberhapt niet aan doet.... sorry het is hard maar waar; je kan het beestje uit de shit halen, maar niet de shit uit het beestje.

Ik heb het idee dat je hem te graag wil veranderen en dat heeft geen zin, het is nobel iemand te willen helpen maar ik zou ook de mogelijkheid niet uitsluiten dat jullie niet voor elkaar bestemd zijn.
Het doet misschien wel zeer toch zal het je waarschijnlijk een hoop pijn en ellende schelen, zeker als je er zelf niets van moet hebben...

JunkieEyes

wat een hoop gezever, kgeloof er persoonlijk dus geen woord van. Verveel je je mss? Moest ik er naast zitten, en klopt je verhaal wel (ookal lijkt het op een dramatishe soap) ga dan met familie of profesionals praten ipv hier -_-

BacingsPen

Badass junkie
Waar o waar is maria nu? ^

Of het waar is of niet wat hij, ehhh zij :grin: schrijft... Er was wel degelijk ''een probleem''/iets dat opgelost moest worden...

Blijkbaar is dat gelukt en heeft maria ons niet meer nodig...

En anders wil markia nog eventjes reageren? :wink:

BacingsPen

Badass junkie
GrayMatter zei:
Beter stop je er mee, het gaat je toch niet lukken om hem te veranderen, misschien wil je het zelf te graag.

Je bent beter af met een vent die er uberhapt niet aan doet.... sorry het is hard maar waar; je kan het beestje uit de shit halen, maar niet de shit uit het beestje.

Ik heb het idee dat je hem te graag wil veranderen en dat heeft geen zin, het is nobel iemand te willen helpen maar ik zou ook de mogelijkheid niet uitsluiten dat jullie niet voor elkaar bestemd zijn.
Het doet misschien wel zeer toch zal het je waarschijnlijk een hoop pijn en ellende schelen, zeker als je er zelf niets van moet hebben...

In mijn ogen heb jij het helemaal mis... Typisch een een reactie van een mietje! Run!

bovenstaande meen ik misschien niet, ik hou niet van oordelen, maar het was gewoon mijn eerste reactie..

JunkXL

Bewuste gebruiker
BacingsPen zei:
GrayMatter zei:

In mijn ogen heb jij het helemaal mis... Typisch een een reactie van een mietje! Run!

bovenstaande meen ik misschien niet, ik hou niet van oordelen, maar het was gewoon mijn eerste reactie..

Oordeel jij nu ook niet dan? Ik vind het gewoon erg realistisch.
Als het niet werkt.. dan werkt het niet!

Maria93

Newbie
Omdat ernaar gevraagd is. toch ff besloten een reactie na te laten.
Ondanks de verschillende oordelen hier, ben ik er voor mezelf wel uitgekomen.

Het is een balans die je opmaakt met alle minnen en alle plussen. En daar is een voor mij leefbaar resultaat uitgekomen.

Mac...

Badass junkie
Ok ieder het zijne, mja ik zou inderdaad ook op een andere manier reageren als ik erachter zou komen dat ik mijn relatie lang belogen ben geworden.

Ikzelf heb het trouwens ook gedaan hoor, ik heb 2,5 jr mijn (ex-)vriendin belogen om mijn drugsgebruik. Mja dat was idd een beetje dom, valt het niet op als je 3 nachten wakker bent :confused: Maar goed, mijn vriendin wist wel dat ik in het verleden geregeld (vaak) drugs had gebruikt en verbood het me ook om te gebruiken, als ze erachter zou komen dat ik drugs gebruikte zou ze het hoe-dan-ook wel uitmaken en dat wilde ik niet, dus dat leidt tot verzwijgen.

Het lijkt er niet op dat er hier sprake is geweest van een verzwijging ivm een verbod, ik ben bij alle latere relaties gelijk open en eerlijk geweest over mijn drugsgebruik. Accepteren of afnokken. Het dubbelleven wat in destijds heb gehad wil ik never nooit meer terug en was erg zwaar, niet alleen door de drugs, maar het constant moeten leven in 2 werelden is erg moeilijk.

Tegenwoordig: Bij mijn huidige vriendin had ik eigenlijk besloten om écht geen drugs meer te gaan gebruiken (lees: minder dan 4 x per jaar :wink: ) had alleen nog een flesje GHB staan. Mijn huidige vriendin wilde altijd wel eens wat uitproberen en voila, nu heb ik een vriendin die gezellig met me meedoet, en ondanks dat ik wel iets meer gebruik dan 4 x per jaar (denk nu mss 20 x per jaar) doet zij gezellig met me mee en dat bevalt me eerlijk gezegd best goed :)

Waarmee ik overigens niet zeg dat je dan ook maar met 'm mee moet doen drugs te gebruiken..

Bovenaan