De hulphond is onderweg!

Plucky Duck

Wijs gebruiker
Update Tasja, voor diegenen die geïnteresseerd zijn:
De koorts van tasja daalt flink, de verwachting is dat Tasja over een dag of twee teruggaat naar haar leerschool, om te bezien of zij inzetbaar is, of met begeleiding en instructie weer inzetbaar kan worden.
Hoe lang dat gaat duren is onbekend op dit moment.
Er zou een andere hond mijn kant uit kunnen komen, een andere hulphond van de stichting in casu, maar dit aanbod heb ik afgeslagen voorlopig.
Ik wil Tasja terug, in goeden doen. Niet zomaar even een andere hond...
Kan me niet inbeelden hoe kut jij je op dit moment moet voelen. Ik leef (en lees) met je mee.

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Ik ben blij om te horen dat de koorts van Tasja snel omlaag gaat. Het is nu te hopen dat Tasja met training weer de oude gaat worden. Ik kan heel goed begrijpen dat je geen andere hulphond wilt maar dat je eerst wilt wachten of Tasja weer de oude gaat worden. Dat ligt helemaal aan de hond zelf. Niet getreurd! Uiteindelijk is Tasja bij jou om werk te verrichten. Mocht ze daar niet meer toe in staat zijn dan komen honden zoals Tasja meestal bij geweldige gezinnen met kinderen terecht die er een geweldige hond aan hebben en krijgen ze een heerlijk leven waarin ze nooit meer hoeven werken. Het belangrijkste is dat Tasja weer gezond gaat worden. Ik hoop dat ze snel weer bij je terug is en dat ze haar werk kan hervatten. Nogmaals, nu is het afwachten wat de trainers voor haar kunnen betekenen en laten we hopen dat ze zich mentaal over dit incident kan zetten. Sterkte!

De Zandman

DF-koning
De onzekerheid over het weer kunnen "werken" van mijn maatje, dat is fnuikend!
Daar heb ik nogal wat last van.
Het niet weten of ik haar in goeden doen terugkrijg, en wat te doen, als ze " afgekeurd" zou moeten worden.
Ook al gaat ze naar een goed gezin, de gedachte, alleen al...

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Laten we van het beste uitgaan. Ik heb geen bal verstand van hulphonden maar om haar werk te doen is ze in huis. Het is geen blindengeleide hond die buiten zijn werk moet doen. Ik denk dat dat wel wat schelen gaat. Laten we van het beste uitgaan en hopen dat ze binnen al te niet lange periode weer bij je terug is. Ik weet zeker dat haar trainers zich voor 100% zullen inzetten om dit te bewerkstelligen. Tijd is wat Tasja nu nodig heeft. Nogmaals sterkte.

MaddMonkey

Badass junkie
Hoop ook echt voor je dat ze de oude wordt. Als ze straks weer de oude is, hebben jullie gelijk wel een NOG hechtere band door dit denk ik zo. Ook al zou je dit natuurlijk liever nooit meemaken. Sterkte de aankomende tijd kerel!

Bij mij sprong een half jaar geleden mijn kitten van 2 hoog naar beneden nadat ik thuis was gekomen met die twee uit het asiel. Ik was gewend alles open te zetten en toen ik lekker een welkomstlunch voor ze aan het bereiden was, rende eentje gelijk het balkon op. Hierop schrok ik mij natuurlijk rot en riep "nee! hierblijven" waardoor het beestje schrok en naar de rand toerende en gewoon als een ervaren parachutist naar beneden sprong. Vol in paniek aangeklopt bij de benendenbuurvrouw en ik zag hem nog op de schutting lopen op dat moment. Probeerde hem te pakken maar sprong toen een andere tuin in. Allemaal schuttingen overgeklommen om hem te vinden, maar die zat ergens verstopt.

Nog een hele dag bij iedereen in de buurt aangeklopt of ze op wilde letten, geflyerd, maar zonder succes. Huil niet zo snel, maar die nacht heb ik mijzelf in slaap gehuild terwijl ik samen met zijn broertje in bed lag. Heb toen echt maar een uurtje of 2-3 onderbroken geslapen. Die volgende dag werd hij gelukkig gevonden, maar man ik was door dit hele avontuur gelijk helemaal hooked aan dit beestje.

De Zandman

DF-koning
Update Tasja
De verwachting is dat Tasja komende week naar de stichting gaat, ter verdere revalidatie en beoordelen van de toestand qua functioneren.
Ze is al aardig aan het opknappen iig.
Ik heb zojuist gebeld met de dierenarts, ook al is het zondag, ik w i l en
m o e t weten hoe het met haar gaat. Dus heb ik de afspraak gemaakt met de dierenarts, dat ik bellen kan in het weekend om op de hoogte te kunnen blijven.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Update Tasja
De verwachting is dat Tasja komende week naar de stichting gaat, ter verdere revalidatie en beoordelen van de toestand qua functioneren.
Ze is al aardig aan het opknappen iig.
Ik heb zojuist gebeld met de dierenarts, ook al is het zondag, ik w i l en
m o e t weten hoe het met haar gaat. Dus heb ik de afspraak gemaakt met de dierenarts, dat ik bellen kan in het weekend om op de hoogte te kunnen blijven.
Fijn dat het iets beter gaat met haar! Mag je haar ook bezoeken?

De Zandman

DF-koning
Komende week wel. Zolang als ze bij de dierenarts aanwezig is, dan ga ik elke dag. Maar straks als ze terug is bij de stichting niet meer...
Dat willen ze niet, waar ik wel begrip voor heb. Ik zou haar herstel vwb haar werk, in de weg staan.

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Tsjaaaaaa ik hoop dat Tasja niet afgekeurd wordt...het is een heel fijn beest en ik wil haar dus niet kwijtraken...
Er zal wel wat tijd overheen gaan, voordat ze weer "inzetbaar" wordt, als ze dat al weer wordt Goddomme
In het slechtste geval ….kan je haar dan niet zelf adopteren ? Ik denk dit gewoon even , weet niet hoe de regels zijn, maar vind het echt schande hoe dergelijke vechthonden telkens andere honden aanvallen. Ook hier zal ik even straks als ik kaarsjes brand mijn gedachten sturen naar jou en Tasja. Blijf hopen man ❤️👍

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Komende week wel. Zolang als ze bij de dierenarts aanwezig is, dan ga ik elke dag. Maar straks als ze terug is bij de stichting niet meer...
Dat willen ze niet, waar ik wel begrip voor heb. Ik zou haar herstel vwb haar werk, in de weg staan.
Ik hoop en duim keihard dat ze weer helemaal der zelf wordt en ze snel weer bij je thuis is! 🙏

Edit: ik kan me zo goed voorstellen dat je al zooo gehecht bent geraakt aan haar. Niet alleen omhet werk wat ze doet maar gezelschap, altijd iemand bij je etc. Sterkte!

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
In het slechtste geval ….kan je haar dan niet zelf adopteren ?
Ik moet je zeggen, dat deze gedachte wel door mijn hoofd gaat...maar we gaan eerst kijken, of ze herstelt.
Hoe lang dat gaat duren, ik heb geen idee.
Ook weet ik nu niet, hoe die gang van zaken precies verloopt hoe lang heeft ze nodig voor haar herstel, haar werk ook, hoe lang duurt de " hertraining", allemaal vraagstukken....

De Zandman

DF-koning
Morgen gaat Tasja terug naar de stichting.
Revalideren en observeren, her training voorzover nodig.
Nu kan ik er na vanmiddag niet meer naartoe, ik moet nu afwachten wat er gebeurt.
Behoorlijk spannend allemaal....

Spyro

DF-koning
Morgen gaat Tasja terug naar de stichting.
Revalideren en observeren, her training voorzover nodig.
Nu kan ik er na vanmiddag niet meer naartoe, ik moet nu afwachten wat er gebeurt.
Behoorlijk spannend allemaal....
Ik heb genoeg kaarsjes branden op het moment! Sterkte! 🕯

ljuv

DF-koningin
Spannend... Veel succes en sterkte komende tijd. Hopelijk kun je wel wat van die info opvragen bij de stichting, zodat je in elk geval iets minder in onzekerheid zult zitten!

Zoraa

Wijs gebruiker
Dat ga ik iig wel proberen. Ikzelf heb nog geen verder direct contact met de stichting gehad na mijn weigering op een andere hulphond...
Hopelijk staan ze er voor open. Hun zouden toch ook wel snappen dat jullie een diepe band voorelkaar koesteren. Als je een hond als gezelschap dier hebt is de band al zo diep. Kun je na gaan wat die band met een hulp hond is. Kan me voorstellen dat dat nog dieper gaat.

De Zandman

DF-koning
Ik heb al wel besloten dat als Tasja geen hulphond meer kan zijn, dat ik ga proberen om haar te adopteren.
Dat staat vast. Jazeker!

Spyro

DF-koning
O jee, straks ga ik naast mijn schoenen lopen....ik ben maar een gewoon mens, hoor...
Nee, voor mij, zijn mensen die alles voor hun dier over hebben helden. Ja, echt waar.

Toevallig heeft mijn schoonzus haar moeder haar pup na 2 weken al terug gebracht naar de fokker omdat ze ziek was. (Was te genezen), maar ze dacht meteen dat ze een pech hond zou hebben de rest van haar leven. Zulke mensen verafschuw ik. Beestje gaat van hot naar her, met alle trauma’s van dien!

De Zandman

DF-koning
Dieren zijn ideaal als vriend.
Als je ze goed verzorgt, dan heb je een vriend voor erg lang, die niet liegt, altijd eerlijk is en domweg haast een partner van je kunnen zijn.
Ik mis Tasja enorm iig!
En dit allemaal omdat iemand zijn hond niet vast kon houden.
Het is zooooo jammer dat ze niet kunnen praten!

Zo maar even een hond of ander dier terugbrengen, is niet mijn ding. Nee.
Dieren zijn meer dan een wegwerp artikel. Zo heb ik me ooit eens kwaad gemaakt omdat de eigenaren van 2 parkieten deze zat waren, en na overleg met haar partner deze twee vogels "maar losgelaten heeft:"
Dus die twee diertjes een wisse dood heeft ingestuurd.
Waarom ze niet even naar een vogelhandelaar gebracht....or, beter nog, terug naar mij!
Ik was behoorlijk kwaad ( die twee parkieten kwamen trouwens van mij af, hier in mijn volière grootgebracht, mind you!

Laatst bewerkt:

Spyro

DF-koning
Als je ze goed verzorgt, dan heb je een vriend voor erg lang, die niet liegt, altijd eerlijk is en domweg haast een partner van je kunnen zijn.
Ik ben blij dat de mijne niet kan praten. Die zou de hele dag aan m’n hoofd zeuren! 😜😂

Maar haar ogen spreken boekdelen van liefde. 💜

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Ik mis Tasja enorm iig!
En dit allemaal omdat iemand zijn hond niet vast kon houden.

Zo maar even een hond of ander dier terugbrengen, is niet mijn ding. Nee.
Dieren zijn meer dan een wegwerp artikel. Zo heb ik me ooit eens kwaad gemaakt omdat de eigenaren van 2 parkieten deze zat was, en na over met haar partner deze twee vogels "maar losgelaten heeft:"
Dus die twee diertjes een wisse dood heeft ingestuurd.
Waarom ze niet even naar een vogelhandelaar gebracht....or, beter nog, terug naar mij!
Ik was behoorlijk kwaad ( die twee parkieten kwamen trouwens van mij af, hier in mijn volière grootgebracht, mind you!
Eerst dacht ik dat gij een keiharde waart…nu denk ik dat nog, keihard maar met o zo een zachte kern vanbinnen 👍

De Zandman

DF-koning
On de omgang Met mensen ben ik keihard zegt men. Tsja, dat leerde ik.
Met dieren juist weer niet...en al helemaal niet als ze iets voor mij betekenen .

Ik doe geen vlieg kwaad, tenzij hij probeert om mij te steken.
Dan sla ik hem plat.
Dat was vroeger anders dus, knokken was aan de orde van de dag, zeg maar.
Nu vind ik dat dit allemaal wel genoeg is geweest in dit leven iig...
Nu kan je spreekwoordelijk zeggen:
Ruwe ( zeer ruwe) bolster met een blanke pit.
Of: een wolf in schaapskleren. Net hoe het uitvalt.

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
De onzekerheid over het weer kunnen "werken" van mijn maatje, dat is fnuikend!
Daar heb ik nogal wat last van.
Het niet weten of ik haar in goeden doen terugkrijg, en wat te doen, als ze " afgekeurd" zou moeten worden.
Ook al gaat ze naar een goed gezin, de gedachte, alleen al...

🤗🥰🙏🏼😘

Brakka Mang

Badass junkie
Daar hebben ze allemaal protocollen voor gaat waarschijnlijk wel even duren. Klote voor jou op dit moment maar goed om te lezen dat zij zelf er boven op komt.

En wat de de discussie honden ras en opvoeding betreft.....honden zijn dieren en hebben duidelijke hierarchie en consistentie nodig en een 'baas'. Zonder die basis gaan ze vreemd gedrag vertonen. Elke hond kan vals worden alleen de stafford of 'bull' zijn gefockt om bepaalde kenmerken die dodelijk zijn voor zowel mens als dier. Een van mijn heeft zelfs na een trap can een paard gewoon weer aangevallen omdat hii te dicht bij mijn kind kwam. Een chihuaha was dood geweest maar had hetzelfde kunnen doen.

Bovenaan