De hulphond is onderweg!

De Zandman

DF-koning
Welnee, jouw situatie is voor mij interessant om te lezen!

Tasja ben ik kwijt. Zij schijnt al in een ander adoptie gezin te zijn, nu hoop ik maar dat het goed met haar gaat en dus dat ze goede baasjes heeft.
Ik sta toch weer op de wachtlijst voor een andere hulphond.
Ik heb vrijwel geen nacht rust meer en een hond die me helpt om op tijd uit een nachtmerrie te halen is echt broodnodig.
Toppunt van de hele kwestie is wel dat de eigenaar van de Stafford niet verder vervolgd gaat worden.
Ik heb moeten horen dat de zaak een zogenaamd beleidssepot is geworden.
Dat kwam ook even rauw op mijn dak vallen.
Mocht zijn hond ooit ook nog maar één aanval mijnerzijds verrichten, dan ziet het er toch niet zo best uit voor die eigenaar want dan speel ik eigen rechter hetgeen een pijnlijke zaak voor dat parvenue gaat worden.
Meer valt er niet over te zeggen.
Wat een toestand allemaal.
Je staat in je recht maar je krijgt dit niet.
Droevig allemaal.
Jazeker!

Mijn humeur is op zijn zachtst gezegd:. Not amused....

Laatst bewerkt:

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Welnee, jouw situatie is voor mij interessant om te lezen!

Tasja ben ik kwijt. Zij schijnt al in een ander adoptie gezin te zijn, nu hoop ik maar dat het goed met haar gaat en dus dat ze goede baasjes heeft.
Ik sta toch weer op de wachtlijst voor een andere hulphond.
Ik heb vrijwel geen nacht rust meer en een hond die me helpt om op tijd uit een nachtmerrie te halen is echt broodnodig.
Toppunt van de hele kwestie is wel dat de eigenaar van de Stafford niet verder vervolgd gaat worden.
Ik heb moeten horen dat de zaak een zogenaamd beleidssepot is geworden.
Dat kwam ook even rauw op mijn dak vallen.
Mocht zijn hond ooit ook nog maar één aanval mijnerzijds verrichten, dan ziet het er toch niet zo best uit voor die eigenaar want dan speel ik eigen rechter hetgeen een pijnlijke zaak voor dat parvenue gaat worden.
Meer valt er niet over te zeggen.
Wat een toestand allemaal.
Je staat in je recht maar je krijgt dit niet.
Droevig allemaal.
Jazeker!

Mijn humeur is op zijn zachtst gezegd:. Not amused....
Ik vind het heel erg voor jou . Hoop nu dat Tasja een goeie nieuwe baas heeft en dat ze daar gelukkig zal zijn. Dat moge voor jou dan ook een troost zijn, al is het een kleine. 🥺 kop omhoog man.

• Like
Waarderingen: ljuv

De Zandman

DF-koning
Wat ik van de hele situatie vind, is dit navolgende in drie woorden beschreven.
Namelijk: kut met peren.
Nou is er nog iemand de klos. Tenminste zijn hond, dan. Hoe die eraan toe is heb ik nog niet verder gehoord.
Het geeft wel te denken allemaal...

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wat ik van de hele situatie vind, is dit navolgende in drie woorden beschreven.
Namelijk: kut met peren.
Nou is er nog iemand de klos. Tenminste zijn hond, dan. Hoe die eraan toe is heb ik nog niet verder gehoord.
Het geeft wel te denken allemaal...

🥰

De Zandman

DF-koning
Er gaat weer een nieuwe hulphond mijn kant op komen!
Geen Tasja, maar een dame genaamd Tanja.
Niet te geloven, bijna dezelfde naam alleen het ras is anders....het is een teefje Duitse herder!
Over ongeveer een week komt ze me helpen tegen de nachtmerries... gelukkig maar, want het is een slechte tijd geweest.
Tasja is opgenomen in een goede familie naar het schijnt.
Ik moet verder,. Daar helpt niets aan en nu komt er een Tanja mij gezelschap houden.
Ik ben benieuwd hoe zij zich gedraagt!

Wordt vervolgd

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Niet te geloven, bijna dezelfde naam alleen het ras is anders....het is een teefje Duitse herder!
Over ongeveer een week komt ze me helpen tegen de nachtmerries... gelukkig maar, want het is een slechte tijd geweest.
Ik moet verder,. Daar helpt niets aan en nu komt er een Tanja mij gezelschap houden.

Wordt vervolgd
Op welke manier kan een hulphond dan jouw nachtmerries stoppen ? ben ik indiscreet met deze vraag, sorry dan . Post je dan ook een foto van je nieuw maatje ? 🙂

MaddMonkey

Badass junkie

Wordt vervolgd
Ah super dit!

Wel jammer wat betreft Tasja, mja dan is dit nu wel goed nieuws. Cheers. Op Tanja

De Zandman

DF-koning
Op welke manier kan een hulphond dan jouw nachtmerries stoppen ? ben ik indiscreet met deze vraag, sorry dan . Post je dan ook een foto van je nieuw maatje ? 🙂
De hulphond is geleerd om op te merken, wanneer de slapende persoon een nachtmerrie krijgt. Hoe dit precies gaat, weet ik niet, wellicht ga je onrustig bewegen o.i.d.
Dan maakt de hond je wakker, althans deze hond gaat tegen je gezicht duwen of je gezicht likken zodat de nachtmerrie niet doorzet.
Tasja kon dit supergoed, nu wordt het dus Tanja die de taken op zich neemt.
Ik moet nog eventjes geduld hebben, dan komt ze mij bijstaan!
Een foto hier plaatsen die ik wss niet, om de anonimiteit te waarborgen...

ljuv

DF-koningin
Wat fijn, gefeliciteerd! Zal natuurlijk ook een beetje gek voelen... Jullie gaan vast een goede tijd tegemoed en ik ben blij dat je weer geholpen wordt in de nacht!

Spyro

DF-koning
Wat fijn! Hopelijk kun je door Tanja weer veel beter slapen en heb je een beetje afleiding omtrent Tasja nog… Wat bizar dat ze bijna dezelfde namen hebben! Is dat nou toeval..?

Geniet van elkaar. Maar dat zal vast goed komen.

Mooie beesten ook, die herders!

De Zandman

DF-koning
Nee ik ben nergens over uitgegleden, ook niet over hetgeen Dirk Jan wederom aanvoert.
Het is iets anders, maar ik ga niemand vermoeien met medische gegevens.
Die gladde humor, waar komt deze vandaan?
Toch niet van mij?

De Zandman

DF-koning
En nou heb ik het helemaal voor elkaar.
Ik heb hier corona opgelopen!
Mijn hele conditie is weg, ik hoest diep en ...ik lig in quarantaine. Aldus verloren, moederziel alleen, niemand om mee te praten, en nou maar afwachten of en hoe deze ellende verder gaat verlopen. Gisterenavond getest, en.... positief.
Bah.
Het frustrerende eraan is, dat ik ongeveer 2 jaar lang uiterst voorzichtig geweest ben om niet besmet te raken. Dan kom je tegen je zin in een ziekenhuis terecht en ja hoor, pik je die rotziekte dus op.
Nou maar hopen dat het de Omicron variant is...en de hoofdreden dat ik nu corona heb is het feit dat ik geen sigaren mag roken hier.
Want als ik deze rook, gaat iedere ziektekiem terstond dood.
Nou zie je dus maar wat er gebeurt als je stopt met roken!!

Laatst bewerkt:

Druktemaker

DF-koningin
En nou heb ik het helemaal voor elkaar.
Ik heb hier corona opgelopen!
Mijn hele conditie is weg, ik hoest diep en ...ik lig in quarantaine. Aldus verloren, moederziel alleen, niemand om mee te praten, en nou maar afwachten of en hoe deze ellende verder gaat verlopen. Gisterenavond getest, en.... positief.
Bah.
Het frustrerende eraan is, dat ik ongeveer 2 jaar lang uiterst voorzichtig geweest ben om niet besmet te raken. Dan kom je tegen je zin in een ziekenhuis terecht en ja hoor, pik je die rotziekte dus op.
Nou maar hopen dat het de Omicron variant is...en de hoofdreden dat ik nu corona heb is het feit dat ik geen sigaren mag roken hier.
Want als ik deze rook, gaat iedere ziektekiem terstond dood.
Nou zie je dus maar wat er gebeurt als je stopt met roken!!
Een troost, ik ben ook een roker (die wel gewoon kon roken) en ben ook de pineut 🙂.

Rustig aan, het heeft geen zin je boos of verdrietig hierom te maken. Het passeert uiteindelijk weer!! 😘

De Zandman

DF-koning
Ik weet het, dit gaat wel weer over.
Alleen duurt de quarantaine hier 6 dagen!
6 dagen dus in trieste eenzaamheid moeten doorstaan, ik ken leukere dingen.... jazeker

Dirkdirk

DF-koning
Vandaag een kutdag gehad. In isolatie zitten is echt kut. Ik kan me voorstellen hoe het in de ebi zitten moet zijn. Op het onmenselijke af, zelfs voor meneer Holleeder zal dat zeer zwaar zijn 23 uur per dag alleen op cel en dat voor de rest van je leven!
Ik denk niet dat ik dit zou kunnen volhouden, nee.
Meneeer Holleeder heeft alleen wel een paar mensen gedood, dus hij verdiend het. Onschuldig zou ik het niet trekken nee.

De Zandman

DF-koning
Of dat de waarheid is, is nog altijd in het geding volgens mijn informatie.
Al ziet het er wel slecht voor hem uit, ja.
Of hij het verdiend heeft, dat laat ik aan de rechtbank. Maar daar is wel iets voor te zeggen.
Anyway, ik heb nu enig idee hoe dit moet zijn.

O.T. :. Als ik weer thuis ben, dan komt Tanja mij zeer snel gezelschap houden, zij is er volgens mijn informatie geheel klaar voor!
Alleen ben ik nog wel enkele weken in het ziekenhuis aanwezig heb ik begrepen.
Maar men heeft gelukkig geduld en ze geven deze hulphond niet aan een andere gegadigde en dat is al heel wat!
Had ook zomaar gekund....
Tanja komt naar mij!

Laatst bewerkt:

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Of dat de waarheid is, is nog altijd in het geding volgens mijn informatie.
Al ziet het er wel slecht voor hem uit, ja.
Of hij het verdiend heeft, dat laat ik aan de rechtbank. Maar daar is wel iets voor te zeggen.
Anyway, ik heb nu enig idee hoe dit moet zijn.
Taghi woont nu ook in de EBI.
Als je ziet waar hij zat in Dubai vraag ik me af waar het slechter is.

Wonen en leven in vrijheid is veel waard. Altijd maar over je schouder moeten kijken omdat je jezelf moet verstoppen voor overheid of boze concurrentie is geen leven man.

De Zandman

DF-koning
Mee eens. Alleen beleven deze mensen dat niet zo. ...deze hebben eigen veiligheisdiensten dus dat over de schouder moeten kijken laat men aan die diensten over.
Iig hoeft die Taghi niet meer over zijn schouder meer te kijken denk ik zo...

Plukjedag

Newbie
Wat is dit een verdrietig verhaal heb er echt tranen van in mijn ogen. Ik hoop dat je het in de toekomst een plekje kan geven. Ook hoop ik dat je een nieuwe hond krijgt zodat je hulp hebt bij je nachtmerries. Kan me voorstellen dat die inmiddels nog erger zijn dan voor deze vreselijke ervaring. Veel sterke

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Jee Corona ook nog..
Ik ook sinds gisteren alles is eerst saai en dan word ik erin meegetrokken. Aan de ene kant de pech een saturatie van 84/90 te hebben. Schommelend per moment van de dag. Maar overleven. Slapen. En eten pakken of de wc halen alsof je 10 kilometers door het strand heb gesprint. Ik hou niet eens meer bij hoelang ik t heb. Overleven en slapen.

Maargoed. Sorry dat ik je topic even kaapte. Enig idee wanneer Tanja komt,? Vind het veel knap van je dat je je niet verder tegen de situatie van Tasja. Omdat de realiteit er al is. En wie weet wat er was gebeurt als die idiote hond Tasja weer tegenkwam. Ook honden kunnen ptss krijgen of behouden.

Laatst bewerkt:

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Ook meegemaakt dat een hulphond wel bleef maar zelf hulp nodig had. Die hond werd steeds minder zichzelf.want een hulphond. Dat is wat ie doet. Dat niet "goed" kunnen. En de hond die dat ervaart werd daar ook depri van en heel erg van door de war.

Het is misschien een schrale troost.
Jij en tasja hadden dit nooit mogen meemaken. Maar nu krijgen jullie beiden de kans allebei hulp te krijgen. Ik duim voor je zandman.

De Zandman

DF-koning
Zodra ik uit het ziekenhuis kom, komt Tanja mij helpen. Ik hoop dat dit niet te lang gaat duren....
Ja, het conditie verlies bij corona is enorm!
Ik ben buiten adem als ik een trap opgeklommen ben. Jazeker!

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Zodra ik uit het ziekenhuis kom, komt Tanja mij helpen. Ik hoop dat dit niet te lang gaat duren....
Ja, het conditie verlies bij corona is enorm!
Ik ben buiten adem als ik een trap opgeklommen ben. Jazeker!
Jeetje. Wat is je saturatie nu? Hij blijft schommelen. Maar ik vroeg of ik mocht kiezen. Ik heb gekozen voor hulp thuis.
Ik weet dat mocht er gekozen moet worden. Ik ivm leeftijd etc voorrang wil krijgen.
Dat wil ik niet. Ik ben blij dat je Tanja hebt om voor te gaan en door te zetten. Hoop dat het toch motiveert.

Ik ben blij dat je de de beste zorg krijgt. Ik hoop tenminste dat je dat zo ervaart.

De Zandman

DF-koning
Ik krijg uitstekende zorg, daar zijn geen problemen mee.
Maar ik ben liever thuis.
Met een hulphond. In casus Tanja straks.

• Like
Waarderingen: ljuv
Bovenaan