De Zandman
DF-koning
En nou ik tasja mis, wordt het er niet beter op. Nee. Integendeel..
Dat is echt raar wij hebben onze 20 jarige kat gewoon verzekerd gekregen. Hebben wij geluk gehad of jij pech.Hoe oud zijn je honden? Ik wilde vorig jaar mijn kat verzekeren maar omdat ie 12+ is kan dat niet meer… 😡
Vreemd dan! Moest je wel meer premie betalen door de hoge leeftijd?Dat is echt raar wij hebben onze 20 jarige kat gewoon verzekerd gekregen. Hebben wij geluk gehad of jij pech.
Ik ben blij, dat ze iig bij me is.
Vanavond gooi ik mezelf enigzins plat met wat benzo's.
Anders doe ik geen oog dicht.
Tasja blijft beneden in haar bench.
Om een uur of drie in de nacht laat ik haar even buiten, ik til haar even op en zet haar op het gras.
Is ze klaar, dan draag ik haar weer terug naar de bench.
Het moet maar even zo....
Ik weet het niet precies wij hebben alle dieren die we hebben ondergebracht in de verzekering en betalen ongv 65 euro per maand voor ze allemaal. Vind wel dat op z'n minst jou die optie geboden had kunnen worden ipv een volstrekte NEEVreemd dan! Moest je wel meer premie betalen door de hoge leeftijd?
Idd raar en helaas hoor ik het vaker…
Kijk maar:
![]()
Bereken je premie in 2 stappen! | Figopet.nl
Bereken de premie van je hond, kat, konijn of papegaai in 2 stappen. Verzeker je huisdier vandaag nog!petplan.nl
![]()
Uw HEMA Schadeverzekeringen zijn over naar InShared
Alle HEMA schadeverzekeringen voor op de weg, thuis en uw gezin vindt u vanaf nu bij InShared. Geen zorgen: u blijft top verzekerd tegen een scherpe prijs.verzekerdbijhema.nl
![]()
Tot welke leeftijd kan ik mijn huisdier verzekeren? - Verzeker je huisdier
Verzeker je oudere kat of hond! Ontdek de leeftijdsgrenzen per verzekeraar en vergelijk eenvoudig. Lees of verzekeren nog zinvol is.www.verzekerjehuisdier.nl
Merci beaucoup! Aussi dit la TasjaTasja en jij hebben een ding gemeen.
Jullie zijn allebei verdomd sterk in het zorgen voor de ander.
Da's een beetje de rode draad die ik hoor in jouw verhalen en van haar rol in jouw leven.
Hopelijk valt 't straks voor jullie allebei mee. Bon courage, mon ami.
Helemaal mee eens!Ik weet het niet precies wij hebben alle dieren die we hebben ondergebracht in de verzekering en betalen ongv 65 euro per maand voor ze allemaal. Vind wel dat op z'n minst jou die optie geboden had kunnen worden ipv een volstrekte NEE
Tasja is bij mij thuis. Ze heeft tal van medicijnen meegekregen, w.o. veel pijnstillers.
Ze slaapt nu en het is allemaal geen leuk gezicht.
Op geregelde tijden moet ik haar even in mijn tuin die ik gelukkig heb, even haar behoefte laten doen en ze moet zoveel mogelijk rust hebben.
Over een week ( als er niks gebeurt anders direct) moet ik met haar terug naar de dierenarts.
Dat is een zeer goeie overigens, gelukkig
Nou maar hopen dat ze volledig herstelt.
Vroeger was het met alle paardenverzekeringen zo dat je pony/paard vanaf 23 jaar automatisch uit de verzekering werd gegooid. Je kreeg dan de “dagwaarde” (slachtprijs plus een paar %…) uitgekeerd maar alle verdere zorgkosten werden nooit meer vergoed. Wel kon je nog voor “brand, diefstal en transport” verzekeren. Ik kende vroeger zat paarden en vooral pony’s die veel ouder werden. 30+.Ik weet het niet precies wij hebben alle dieren die we hebben ondergebracht in de verzekering en betalen ongv 65 euro per maand voor ze allemaal. Vind wel dat op z'n minst jou die optie geboden had kunnen worden ipv een volstrekte NEE
Dat zijn goede adviezen @oeroeboeroe ik had hier niet eens aan gedacht!Ik denk niet dat het kwaad kan de opleiders van Tasja te bellen, uitleggen wat er is gebeurt en of er eventuele extra training nodig is om haar weer op het juiste pad te krijgen. Misschien dat je dat zelf kan doen.
Volgende keer als je Tasja uitlaat en je ziet iemand die zijn hond uitlaat, loopt de hond niet naast of achter zijn baasje maar loopt ie voorop en aan de riem te trekken bijv, loop jij dan maar een rondje om. Die hond is zijn baasje aan het uitlaten...
Dat is gewoon heel triest en dan te bedenken al die jaren premie betalen zonder een beroep te doen op de verzekering dan zouden ze toch een buffer moeten hebben opgebouwd. Maar nee die beleggen vaak met onze premies en dat kan ook verkeerd gaan.Vroeger was het met alle paardenverzekeringen zo dat je pony/paard vanaf 23 jaar automatisch uit de verzekering werd gegooid. Je kreeg dan de “dagwaarde” (slachtprijs plus een paar %…) uitgekeerd maar alle verdere zorgkosten werden nooit meer vergoed. Wel kon je nog voor “brand, diefstal en transport” verzekeren. Ik kende vroeger zat paarden en vooral pony’s die veel ouder werden. 30+.
Volgens mij is dat nu vaak zelfs al bij 18 jaar. Dat is aangepast omdat (wedstrijd)paarden tegenwoordig veel minder oud worden als vroeger.
Tegenwoordig schijnt het een godsvermogen te kosten om je paard voor volledige dierenartskosten te verzekeren. Als dat überhaupt nog mogelijk is.
Precies! Ik heb vroeger enkele pony’s gehad en en aantal paarden. Met een paar had ik “pecht” en veel aanspraak op de verzekering moeten maken.Dat is gewoon heel triest en dan te bedenken al die jaren premie betalen zonder een beroep te doen op de verzekering dan zouden ze toch een buffer moeten hebben opgebouwd. Maar nee die beleggen vaak met onze premies en dat kan ook verkeerd gaan.
🥰🥰Lijstje van de 5 grootste boeven in ons land:
1.politici.
2. Verzekeraars.
3. Banken.
4. Makelaars.
5. Intermediairs.
We zien dus, dat de verzekeraars hoog scoren in de schijf van 5, nietwaar....
Als je schade hebt, dan komt er al gauw een schade expert om de hoek kijken.
Deze mensen zijn a.h.w. de slagers, die hun eigen vlees keuren.
Ik heb laatst een schadegeval gehad door een gesprongen waterleiding, ik heb meer dan 30 jaar noooooit iets geclaimd, en dan nog probeert zo'n expert je in de schoenen te zeiken.
En dan denk je dat je een goede verzekering hebt, Goddomme...
Niets is wat het lijkt. Ik hoop maar dat de kwestie met Tasja goed geregeld wordt....
Tasja begint zowaar al wat beter om zich heen te kijken overigens! Maar, ze kan uiteraard nog niks.
Ik til haar naar buiten, op vaste tijden, ze doet vrijwel direct haar behoefte, en dan til ik haar weer op, terug naar haar bench. Dat doet pijn, bij haar en bij mij, met mijn rug, maar het gaat wel. Dat moet gewoon!
Vannacht heb ik een uurtje meer slaap mogen krijgen. Maar wel weer met onrust.
Waarom heb je een hulphond?Eindelijk,,eindelijk mijn nieuwe metgezel komt morgen mijn positie verbeteren!
Morgenmiddag is hij nee het is een zij hier, en ze is welkom!
Nu ben ik straks minder alleen en de nachtelijke ellende gaat hopelijk flink verminderen omdat de hond getraind is om mensen zoals ik uit de nachtmerries te halen. Ik ben zooo benieuwd hoe e.e.a. gaat verlopen....!
Voor mensen die geïnteresseerd zijn hoe het verloopt, wil ik indien gewenst wel af en toe een sit rep geven...
Ik ga ervan uit dat er veeeel meer mensen zijn voor wie een hulphond heel veel positiviteit kan leveren...
Hij moet buiten een dekje dragen waarop staat :
Hulphond n i e t aanhalen
want zeker in het begin moet ze leren op mij gefocust te zijn, en dit te blijven.
C' est ca!
Heb je in het legioen gezeten….herkenbaar haha en vergeet mijn vorige vraag ik heb al verder gelezen!Natuurlijk mag je vragen waar ik de hulphond voor nodig heb
Deze mag ik ontvangen omdat ik vrijwel iedere nacht flashbacks en nachtmerries krijg, en daar word je niet erg vrolijk van.
daar heb ik ook overdag nog naweeën van.
De hond slaapt straks naast mijn bed en is getraind om mij wanneer ik " signalen" ga geven als er weer iets onderweg is, mij uit die nachtmerries te halen door mij half wakker te gaan maken
Het is natuurlijk geweldig dat dit tegenwoordig mogelijk is!
Wat zal ik blij zijn, als die nachtelijke ellende voor laten we hopen een groot gedeelte verdwijnt
En een metgezel is voor mij ook erg prettig, maar dat komt op de tweede plaats.
Die nachtmerries, dat is het hem.
Laten we zeggen dat ik een nogal ruig leven geleid heb met heel nare toestanden.
6,5 jaar Legion Etrangere gaan je niet in de koude kleren zitten! Integendeel kan ik wel zeggen...
ik ga ervan uit, dat het enorm gaat schelen.
We gaan het zien!
Weet niet waar je vandaan komt maar als je een oppas zoekt ik woon regio Amsterdam l. Ik heb mijn hond na 13 jaar moeten laten inslapen vorig jaar en heb besloten geen hond meer te nemen. Hecht me teveel eraan maar een oppas hond is altijd welkomOpm
Ja, dit kost me geld. De voeding natuurlijk, en eventueel kosten voor de dierenarts indien nodig, en een " eigen bijdrage. Maar dat is me het dubbel en dwars waard!
Ik ben nu wel een beetje gespannen hoe alles vanavond gaat verlopen....
Een oppas heb ik ( nog) niet.
Maar de eerste maanden neem ik haar overal waar ik ga of sta, mee naar toe.
Is de hond ergens niet welkom, dan is de zaak of plaats ook voor mij een no go area.
Samen uit, en samen weer thuis!
Zo ontzettend triest is dit. Ik hoop dat je de moed niet verliestTasja is terug in de dierenkliniek bij de dierenarts.
Ze heeft hoge koorts gekregen en ik vertrouw het niet.
Na overleg, heb ik haar vanmiddag ter observatie en zonodig hulp naar de dierenarts gebracht....