1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Deel je inzicht!

Discussie in 'Spiritualiteit' gestart door Mindless, 8 okt 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

nu vel je wel een beetje een oordeel met je retorische vragen. Ik hou echt van die man, nouja anders gezegd, ik ervaar liefde en of die man nou voor mij staat of een gele pelikaan. Helaas ben ik nu nog niet zo ver dat ik mij dagelijks zo open voel. Nou ja zo ver ben ik wel, want iedereen is er al. Toch laat ik mij nog teveel leiden door lijden/pijnlichaam.

Dat is waar.

Over die concepten. Die trek ik in twijfel maar ik vind het zo moeilijk omdat als waarheid te voelen. Hoe ervaar jij dat?

Mindless vindt dit leuk.
  2. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Misschien wel, maar niet persoonlijk. Ik richt dit namelijk ook net zo goed naar mezelf.

Voor mij geldt precies hetzelfde hoor. En het is inderdaad ook zo dat we er al zijn, maar dat het oude bewustzijn nog de kop opsteekt.

Hierom is denk ik die negatie zo belangrijk. (ik ben niet het lichaam, ik ben niet een mens, ik ben niet in tijd, et cetera) Het is het weer bij elkaar brengen van de verspreide aandacht (die 'vastzit' in het geloven in concepten) en het zo focussen van bewustzijn tot 1 bundel zodat de intensiteit verhoogd wordt, waardoor de waarheid ervan wel ingezien kan worden. Als mijn aandacht steeds verdeeld is over alle wereldse zaken, dan is er niet het bewustzijn en het perspectief om te zien dat dit allemaal tijdelijke patronen (of golven, zoals jij zei :) ) zijn in bewustzijn.

Iskra vindt dit leuk.
  3. Benzoboss

Benzoboss Bewuste gebruiker

Het gewone Leven is eigelijk de trip...

Mezelf vindt dit leuk.
  4. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Dat zoveel reacties en gevoelens die ik ervaar, ook naar anderen toe, gebaseerd zijn op hoe vroeger met mij omgegaan werd, zonder dat ik dat allemaal zo bedoel. En dat soms dus gewoon even niks en gewoon even voelen beter is dan alles maar te analyseren.

Iskra vindt dit leuk.
  5. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Je moet de pijn van je ouders niet meedragen en dat tot jou pijn maken inderdaad.
    Fijne maar pijnlijke bewustwording.
    En dat hoeft geen eens tragedische pijnen te zijn zelfs de pijn van bijvoorbeeld het falen is onder andere een spelbreker om open te zijn.

(sorry ik deel even mijn inzicht erbij omdat ik momenteel ook in een gelijk proces zit)

ctrl _ HALT _ delete vindt dit leuk.
  6. Krullen

Krullen Belezen gebruiker

Afgelopen weekend op een verjaardag zeer goed gesprek gehad. Het inzicht gekregen dat ik maar dankbaar mag zijn met zo’n goed leven als ik nu heb.

Ondanks dit alles ook tot het besef gekomen dat ik mijn gevoelens niet moet onderdrukken en wegstoppen voor de buitenwereld als het even echt niet lekker gaat. Zeker met zulke fijne vrienden om je heen.

Genieter vindt dit leuk.
  7. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Ja dit natuurlijk sowieso, maar ook als het om niet direct heel pijnlijke dingen gaat. Dus dat ik teleurgesteld kan zijn in iemand anders terwijl mijn ouders teleurgesteld in mij waren, omdat ik hun veeleisendheid onbewust heb overgenomen. Lekkere mindfuck.

Laatst zag ik op internet dat volwassenheid eigenlijk alleen maar het verwerken van je jeugd was, moest ik wel om lachen. Is wel een beetje zo.

Iskra vindt dit leuk.
  8. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Laden...