Eerste Paddokweek - Growbox Cubensis

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ah dat kan wel goed kunnen, mijn bureau lamp staat daar recht bove en die stond nu wrsl meer aan dan bij de vorige flush. Ik ga hier rekening mee houden.

Maar, heeft dit invloed op hun potentie?

exsmoker

Bewuste gebruiker
zo dat ziet er best erg uit Argulas.....
dit zijn er wel heel erg weinig!
wat een trieste aanblik :(

hoop voor je dat er toch nog wat opkomen of je next flush iets meer oplevert! :sunglasses:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
idd, ik hoop het ook. Ik heb ook al zitte denke, misschien oogst ik eerst enkel die 2 grootste, en de rest nog wat laten staan?

twijfel, twijfel, besluiteloosheid.. aarggh.. :grin:

henkie84

Bewuste gebruiker
Je kunt goed er een aantal tussenuit plukken om ze vervolgens nog even door te laten gaan. Mijn eerste flush was - door temperatuur problemen - voor de helft klaar terwijl hij voor een andere helft juist net begon. Helft geplukt, theetje van gezet, terwijl de rest lekker doorgroeit.. :)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Sinds gisteren zijn ze eigenlijk wel enorm gegroeit. De 2 grootste zijn bijna zo goed als verdubbeld! Dus besloten om terug enkele fotootjes te uploaden :)

exsmoker

Bewuste gebruiker
ziet er al een stuk beter uit dan die andere fotos :grin:
wat een dikke koppen hebben ze op die fotos hahaa :beer:

kan je ze plukken of staan ze teveel in het midden?
want je moet de rest ongeschonen laten staan dan.
daarbij is het wel de moeite om de rest nog ff te laten staan imo.
tel er zo 8 die nog wel ff kunnen groeien!

lastig :( :wink:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
UPDATE ^^

Vandaag geoogst! Aleja, toch een deel. Er staan er nog enkele kleintjes in, maar ik twijfel of ik die nog ga laten staan, want ik denk eigenlijk dat die niet veel meer zullen groeien. Moet ik nog even over nadenken.

Hier de fotos:

Zoals je hier ziet heb ik eigenlijk iets te laat geoogst, de sporen zijn bij de rechtse er al uitgevallen op de stam. Ik hoop dat hier geen contaminatie van komt..

Weer 126gr kunnen oogsten! Me happy! :hearteyes:
Dat is dus al een totaal van 252gr!

Hier de 2 grootste nog eens :

En zo ziet de bak er nu uit:

Goe bezig al zeg ik het zelf :)

Wat zouden jullie trouwens doen? Die kleine nu ook al oogsten en gewoon al startklaar maken voor de volgende flush? of toch nog even wachten? Zoals ik al zei ik denk niet dat de die die er nu nog staan nog veel zullen groeien..

exsmoker

Bewuste gebruiker
mega paddo's !!!!!! :sunglasses:
toch weer een nette oogst idd met 126gr :beer: :)

ik weet niet of die kleintjes nog gaan doorgroeien, ik denk van wel en hoop het echt maar aangezien ik ook pas mijn 1e keer paddos kweek weet ik het ook niet. T lijkt me van wel, maar kan t mishebben.

:wave:

malotet

Experimenterende gebruiker
Ziet er indrukwekkend uit. :grin:
Als ik jullie een tip mag geven, maak een paar sporenprints.

groeten

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bedankt Malotet! Bij die ene paddenstoel waar al enkele sporen uitgevallen zijn, die nu ligt te drogen op papier, zijn nog meerdere sporen uitgevallen. Die liggen nu op dat wit papier. Ik vraag me af of ik deze nog zou kunnen gebruiken?

Anyway, bij mijn volgende oogst ga ik dit zeker doen, want ik wil wel enkele sporenprints hebben eigenlijk.
Bedankt voor de tip!

De kleine paddestoeltjs die nog aanwezig zijn in de bak ga ik vanavond ook plukken. Het is het niet meer waard denk ik om hier nog tijd aan te besteden. Op naar Flush 3 I say!

Remsos

Dat ziet er goed uit Argulas! Ik zou die bak ook klaar maken voor de volgende fush.
Goed veslag trouwens, met mooie foto's. Hier staat ook weer een bak "warm te worden".
Misschien ook maar weer 's een 2e verslagje maken.

Hoe staat het er nu voor?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De overige paddo's toch nog niet geoogst. Ik ga het vanavond doen. Of morgen. Ktwijfel nog..

Het ziet er nu zo uit:

Remsos, bedankt voor de complimenten met het verslag :) Ik vond het jouwe ook héél goed, mooi te volgen enzo! Dus ik moedig je zeker aan voor een nieuw verslag :)

exsmoker

Bewuste gebruiker
ik zou het nog ff aankijken hoor Argulas!
ze zien er nog goed uit na de pluk niet verkleurd ofzo :beer:
jouw 2nd flush oogst iig meer dan de mijne :(

en yeah Remsos kom d'r maar in met dat growverslag! :grin:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als je goed kijkt op de laatste foto zie je wel dat er 2 hele kleine zijn met een blauw achtig verkleurd kopje. Maar dat is al enkele dagen zo, dus ik denk dat het geen schimmel is. Het zijn zowieso Aborts. Misschien is die kleur een teken van rotheid? In dat geval, zou ik ze beter niet verwijderen?

trouwens exsmoker, je hebt je 2de flush nog niet geoogst, ik gok dat je meer gaat oogsten hoor sinds jij meerdere grote hebt in het begin. Ik had er maar 2, jij 5. Dus wacht het af :wink:

Remsos

Haha ok mannen als er beweging hier in de bak komt, dan pak ik de camera er ook weer bij!
Die zijn nog aardig doorgegoeid Argulas. Ik zou het nog een dagje aankijken. Denk dat de weegschaal dan beter nieuws brengt...

exsmoker

Bewuste gebruiker
rot in je paddo begint zwart dan is de paddo aangetast en zie je dat duidelijk. net als in de natuur als er een beest langsloopt is de paddo ook aangeraakt maar niet geplukt. dan zal die wel verder willen groeien!
ze groeien gewoon nog vergelijk je fotos maar :sunglasses:

Remsos
:grin:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Net de laatste paddo's van Flush 2 geoogst. Mijn growbox staat al terug te soaken, op naar Flush 3! Hopelijk blijft de contaminatie weg ^^

Hier de picas!

13 gram er bij! Dat maakt een totaal al van 265 gram! Is nice :hearteyes:

De volgende update zal als alles goed gaat binnen 7 dagen zijn :)

Peace!

malotet

Zeg Argulas,

Nu je toch zo lekker bezig bent, volgende keer zelf growkits maken hoor.
Je haalt er zo tien uit één sporenspuit.
Zo ziet die van mij eruit.
Not trying to steel your thunder.

groeten

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ah, dat klinkt inderdaad interessant! Ik heb er zelf ook al aan zitten denken eigenlijk, maar da waren slechts flashes van ideeën.

Ik gok dat de inhoud van de kit ongeveer hetzelfde is zoals je het in potten hebt?

Meer info is natuurlijk altijd welkom :tongueout: (mss een nieuw topic over maken? kwestie om meer geïnteresseerden te bereiken?)

malotet

Perfecte tek,

Ik heb gewoon een rijstcakeje doormidden gesneden en casing aangebracht. Het gaat als een speer :) Er staan nu al zo'n 30 kleine paddoos op en ontzaglijk veel pins. Het is zeker de moeite waard.

malotet

@ argulas: hier is ie, net genomen.
Het zijn ecuadoriaanse, kleiner dan die van jou.
Ze zijn wel beresterk, 5 stuks op een nuchtere maag en je ziet de mooiste dingen. Vooral aura's. :openmouth:
Vraagje : Hoe krijgen jullie die enorme paddo's weg?!!!!
En hoe zijn ze?

greet

malotet

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Thx Mayan! :)

malotet zei:
@ argulas: hier is ie, net genomen.
Het zijn ecuadoriaanse, kleiner dan die van jou.
Ze zijn wel beresterk, 5 stuks op een nuchtere maag en je ziet de mooiste dingen. Vooral aura's. :openmouth:
En hoe zijn ze?

greet

malotet

Ziet er héél goed uit! :tongueout: Kleintjes vind ik persoonlijk ook de beste/sterkste.

Wat bedoel je met : "Hoe krijgen jullie die enorme paddo's weg?!!!!" ?

Ik heb ze nog niet gegeten, schandelijk eigenlijk. Maar kga keer zien wanneer ik nen dag tijd heb :)

henkie84

Bewuste gebruiker
malotet zei:
En hoe zijn ze?

Zelf heb ik totaal geen problemen met het eten van paddo's, ook niet wat betreft smaak enzo. Dus zo'n grote wegkrijgen is voor mij een kwestie van kauwen zonder moeite en huppakee! En anders maak ik er een lekker theetje van (zakje zoethoutthee + zakje herfststormthee = lekkerrrrr). Mijn paddo's trippen tot nu toe lekker hard, mooi visueel en fijn euforisch.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ah op die manier. mja, hebi k ook geen problemen mee. Ik vind paddo's niet zo slecht smaken en heb er ook totaal geen buikklachten van. Ik vind het eigenlijk fijn om ze zo vers te eten, is een beetje traditioneel vind ik :)

Maarjah, nu zal ik gedroogde moeten eten. Nog nooit gedaan.. Ik hoop dat dat even makkelijk binnen gaat, maar ik vrees ervoor..

malotet

Zou de smaak verschillen? Ik bedoel van soorten paddo's onderling.
Die van mij zijn echt niet te pruimen. Met jus d'orange in de blender, dat gaat goed maar gewoon opkauwen dat lukt me niet meer :( .
Fijn dat ze goed zijn, trip ze. Ik zal er ook eens thee van zetten.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
verschillende soorten zoals mexicaanse en hawaiiaanse smaken inderdaad compleet anders, maar mexicaanse en equadoriaanse, geen idee. Ik denk van wel eigenlijk.

Maar dat hangt ook enorm af van persoon tot persoon hoor. Sommige kunnen ze echt niet binnen houden, andere (zoals ik) vinden ze niet slecht :)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Update!

Eerst was er dit :

En dan was er dit :

Die kwam al tevoorschijn 2 dagen nadat ik de bak gesoaked had. Véél te vroeg dacht ik. misschien is het van de vorige nog? Normaal zoude er nu pas pinnetjes op komen, als ik me basseer op de 2 vorige.(En ik zie er denk ik 2, weinig eigenlijk,maar vooruit)

Mja, als hij klaar is pluk ik hem en laat ik de bak terug staan. Ik vraag me af of die klomp nog water opneemt...

Peace!
Argulas

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
UPDATE!

Net die ene paddo geoogst, een vette 44 gram! Dat brengt het totaal op 309gram! Ondertussen staan er ook 2 duidelijk zichtbare nieuwe bij. Ik vind het eigenlijk maar weinig en traag gaan.. Zou het kunnen dat de bak al uitgeput raakt?

Hier de pics!

De 126+13gr verse laten drogen geeft me deze keer 13gr gedroogde!
Nu heb ik een totaal van 26gr gedroogde.

henkie84

Bewuste gebruiker
:openmouth:

Haha wow wat een megastoel! Dat in een theetje doet twee mensen wegzweven lijkt me. Hopen dat de volgende flush wat meer (qua aantal) stoeltjes oplevert dan :beer:

Remsos

Zow dan! Die had er wel zin in. Flinke jongen is dat geworden.
Hoop voor je dat er een 4e opkomst is.

Btw. hoe zijn ze? Heb je ze al geprobeerd?

Bovenaan