Hallucineren door speed

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Nog nooit gebeurd, maar ik heb ook nog nooit meer dan 1 nacht door gehaald. Wel heb ik duidelijk meer last van HPPD.

Woodgnome

Newbie
Petrovic zei:
Nog nooit gebeurd, maar ik heb ook nog nooit meer dan 1 nacht door gehaald. Wel heb ik duidelijk meer last van HPPD.

Maar das niet door speed, hé :P

Inprincipe zou je door speed kunnen hallucineren, niet alleen door slaap gebrek. Schizofrenie en psychoses zijn sterk gelinkt aan teveel dopamine actief(op bepaalde Dopamine receptoren), zo gek is het ook niet dat ze regelmatig voorkomen als je dit in combinatie ziet.. Een lichte amfetamine psychose(dus lichtelijk gejaagd, paranoïde, onrustig enz.) in combinatie met slaap gebrek kan al snel leiden tot zelf verergerde pseudohallucinaties.
"Hoor ik nou stemmen? Ja ik hoor stemmen volgens mij! Ik hoor stemmen!" Terwijl het gewoon de koelkast is die een beetje staat te snorren. Bij amfetamine en hallucinaties is het vooral belangrijk te weten dat het altijd hallucinaties zijn, anders kun je jezelf harstikke gek maken, zeker als je verslaafd bent.

Dikkop

Belezen gebruiker
ik heb al aardig wat leuke dingen gedaan.. maar mijn meest REALISTISCHE visual mindfuck.. kwam toch echt door de pep.. na maar iets van 20 uur wakker te zijn geweest..

was wel hele grappige visual trouwens :tongueout:
ik heb zo'n grote cafe asbak.. zo'n ijzeren..
maarja.. ik rook veel alsk aan de snelle zit dus die zat aardig vol..
en.. ik keek naar de asbak.. lag dr een bananenschil in.. ongeveer de helft zo groot als n gemiddelde banaan.. en.. die schil.. die gleed langzaam van de asbak weg.. ik knipperen met me ogen.. 2 seconden dichthouden..
en.. toen ik keek.. lag de bananenschil weer keurig in het midden van de asbak en gleed evengoed ook weer langzaam weg.. na wat te porren in mn asbak met mn aansteker kwam ik erachter dat het toch echt nep was..

masjols :tongueout:

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Ghanzibaldhi zei:
Ik vind dat Keta-boy zo maar n interessant verhaal heeft neergezet, complimenten. :beer:

thnx ^^

@Dikkop
Ghehe dat zijn ook weer van die visuals die zo random zijn dat je je echt gaat afvragen waar je in hemelsnaam die associaties vandaan haalt :P
Een vriend van mij ging bij wat maten op bezoek die al 4 nachten wakker waren en flink door snoven.... komt hij de woonkamer binnen, is het bankstel helemaal aan stukken gesneden en uit elkaar getrokken. Reactie van die gozers: "jah we zijn er zeker van dat er een muizenfamilie in die bank woont.." haha epic :beer:

Hislordship

Wijs gebruiker
Op speed heb ik rare dingen gezien :P [Moet er wel bij zeggen dat ik dan altijd al 1-2nachten wakker was]

Ik heb het scherm van mijn TV vloeibaar zien golven.. rook dat van me lichaam/kleding af kwam. Iemand op een balkon die daar niet was.

Dit zijn een paar dingen die ik zag niet egt extreem maar tog wat. Ik heb trouwens meer het gevoel dat deze halicunaties door het wakker blijven kwamen en niet door de speed die ik op had.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
hislordship zei:
Dit zijn een paar dingen die ik zag niet egt extreem maar tog wat. Ik heb trouwens meer het gevoel dat deze halicunaties door het wakker blijven kwamen en niet door de speed die ik op had.
Dat is ook zo. Slaapdeprivatie is misschien wel de gestoordste drug ever.

Labrat88

Newbie
ik zag van de week op een parkeerplaats iemand een zwart witte hond neuke
en ik denk soms dat er gwn mensen in mn kamer zijn en dat ze tegen me praten als ik bvb alleen aan het gebruiken ben ofsow
en van de week hoorde ik een jongens stem zeggen dat mn lichaam het niet meer aan kon dus dat was wel freaky

Angramar Temenos

Badass junkie
Als ik 30 uur niet slaap hoef ik me niet eens af te vragen of ik "stemmen" hoor, dan zijn het hele vloeiende gesprekken van honderd mensen tegelijk.. Gewoon niet op letten, je hoofd doet het..

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
Labrat88 zei:
ik zag van de week op een parkeerplaats iemand een zwart witte hond neuke
en ik denk soms dat er gwn mensen in mn kamer zijn en dat ze tegen me praten als ik bvb alleen aan het gebruiken ben ofsow
en van de week hoorde ik een jongens stem zeggen dat mn lichaam het niet meer aan kon dus dat was wel freaky

Dat is niet gezond nee..... :rolleyes:

sve1200

Experimenterende gebruiker
Heeft niets met slaap te maken. Als je goeie hebt en veel en je neemt teveel dan merk je zelf wat speed uithaalt.
Ik heb weleens bij een normaal cafe bezoek gehad dat niemand voeten en benen had.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
sve1200 zei:
Heeft niets met slaap te maken. Als je goeie hebt en veel en je neemt teveel dan merk je zelf wat speed uithaalt.
Ik heb weleens bij een normaal cafe bezoek gehad dat niemand voeten en benen had.

ah, nou ik vind dat je een beetje vaag uit je nek loopt te lullen, je ziet dan inderdaad wat het metje uit haalt en ik heb ook de vaagste shit gezien maar je voorbeeld slaat gewoon nergens op.
tenzij je 10 dagen wakker was van de pep of paar nachtjes lsd ofzo,

JunkXL

Bewuste gebruiker
dus............ En je had zeker een aantal nachten niet geslapen en niet goed gegeten??

Waar zou het dan door komen? Door slechte verzorging of door pep.. nouja hou t maar vooral op insomnia en vitamine c tekort.....

W.F.L.

Badass junkie
Hallo,

Ik ga deze effe naar omhoog halen, het is iets waar ik regelmatig mee te kampen heb..

Het is dus niet alleen slaaptekort. Ik heb zelf wel last van "kleine" visuele hallucinaties die ik heb opgelopen na een LSD-trip. Voornamelijk een overgevoeligheid aan licht en contrasten eigenlijk. Ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft. Maar daar heb ik nu mee leren leven, en het leven gaat verder.

Nu.. Als ik een nachtje wakkerblijf zonder speed, heb ik geen last van hallucinaties. Ik voel het natuurlijk wel. Bij speed heb ik er na een nachtje wel last van.. Het zijn voornamelijk kleine dingen, golven, slierten in de lucht, dingen die bewegen, enz. Ook als er mensen aan het praten zijn, klinken die meestal als bekenden, zelf als ik weet dat ze daar helemaal niet zijn. het verandert niks aan m'n gedachten. Als ik meer speed neem, gaat dat weer weg.

Het zijn gelukkig geen hallucinaties die nergens vandaan komen, echt een beetje een hele, hele slechte LSD-trip eigenlijk. :grin: Na een nachtje slapen is het weer gestopt. Ik vermoed dat dat soort dingen wel te remmen valt met antipsychotica. :)

Plimu

Bewuste gebruiker
heb zelf wel eens dat ik mensen zie lopen, en dan knipper ik en zijn ze weg.
ook na al een tijdje wakker te zijn en nog gewerkt tussen door te hebben..

Klaara

Bewuste gebruiker
ik heb dit ook vaak! ook dat ik overal muziek in hoor, als de wc na-ruist lijkt het of er muziek aan staat, als er een auto langs rijd, weet soms ook echt niet of ik het me verbeeld of niet

Intoxicated

Wijs gebruiker
Klaara zei:
ik heb dit ook vaak! ook dat ik overal muziek in hoor, als de wc na-ruist lijkt het of er muziek aan staat, als er een auto langs rijd, weet soms ook echt niet of ik het me verbeeld of niet

Haha, dit heb ik ook. Soms zit ik dan ook echt heel hard te luisteren of het echt is of niet :grin:

Debris

Bewuste gebruiker
In de trein zitten, hardcore!!!

Probeer me er toch niet teveel van aan te trekken.

Gister wel veel last gehad van slierten, blauwe waas in combinatie met rooie lampen/vlekken die knipperen. En dit alles gepaart met een ongezonde dosis paranoia.
Op gegeven moment zo erg dat ik een flyer die iemand vast had aanzag voor een zak speed. En in de auto ook niet echt stil kon zitten. Vooral toen ik op gegeven moment in m'n eentje zat, was ik wel even mijn nek aan het rekken (huh?! links, nee niks... huh!? rechts, nee niks... Huh?!...)

Op weg naar huis, was alles chill. Maar toen ik op een andere rijbaan een controle zag ineens volledig flippen. Denken dat elke auto die langer dan 20sec achter ons rijd ons achtervolgde.

Paar keer mensen aangesproken die ik aanzag voor iemand anders.

*note: was toen wel al een paar dagen wakker en langer dan wat normaal mijn maximale is.

Taat

Bewuste gebruiker
Begin nu ook flink te hallucineren :(
Ben sinds 31 December smiddags wakker, heb vanmorgen een uurtje of 4 in kunnen dutten maar slapen wil nu niet echt lukken..
Gelukkig morgen vrij dus komt wel goed..
Zie weer hier en daar schimmen in mijn ooghoeken voorbij schieten en stemmen/geluiden die er niet zijn..Blijft toch elke keer weer vreemd, maar ben er wel aan gewend voort :wave:

Straks een lekkere toeter roken en hopen dat ik vannacht een beetje kan slapen :stoned:

Als ik zo`n 24 uur wakker ben met pep...
Dan volgen er hele drukke gesprekken van erg veel mensen in mijn hoofd(wel gezellig :grin: )
Ben er dan zelf ook wel druk mee.tot het moment komt dat ik in de gaten krijg wat ik aan het doen ben......dan toch maar wat afleiding zoeken in muziek..
Maar echt visuele hallucinaties ken ik niet van speed.

Cooper

Bewuste gebruiker
Als ik veel te lang naar m'n beeldscherm heb gestaard onder invloed van,
en ik ga slapen en uit mijn raam naar buiten kijk, dan lijkt het net
of de boom vibreert. Terwijl er geen zuchtje wind is, trillen de takken :rolleyes:

ik heb het vaak hoor na 3-4 dagen wakker zijn,dat ik uit mijn ooghoeken iets zie bewegen.
Maar ik geef het nooit veel aandacht,omdat ik altijd veel te druk bezig ben met mijn eigen ding te doen. :rock:
Veel vrienden van me zijn soms een beetje para....hebben dan het idee dat iedereen op hun let en naar hun kijkt. Gelukkig is dit mij nog nooit overkomen,ik denk altijd maar dat ik heus niet zo belangrijk ben dat IEDEREEN op mij let. :sunglasses:

Wat ik een hele tijd geleden wel had en dat was echt grappig,ik zag in de auto en reed op een provinciale weg,was denk al een dag of 3 wakker....
en in de verte zag ik al iemand langs de weg staan met grijze kleding.
Ik dacht dat het een marokkaanse vrouw was met zon lange jas en jurk en hoofdoekkie.
Vond wel dat ze erg dicht bij de weg stond.
Toen ik voorbij reed bleek het gewoon een grijze container te zijn.
T is niet echt belangrijk ofzo,maar in mijn hoofd ging op dat moment zoveel om wat het zou kunnen zijn,dat ik echt keihard moest lachen toen ik zag wat het daadwerkelijk was.

Verder is het toch normaal dat je na zo'n lange tijd wakker van alles ziet bewegen in je ooghoeken,maar je moet er maar gewoon niet op in gaan.
Anders ga je het zelf zitten voeden en dan word het alleen maar erger,je kunt dan maar beter iets gaan doen wat je heel leuk vind en dan verdwijnt het vanzelf weer!
en op bed liggen dat doe ik pas als ik helemaal brak ben,want anders ga ik naar het plafond liggen staren en daar word ik ook niet vrolijk van!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
sweety-cis zei:
Wat ik een hele tijd geleden wel had en dat was echt grappig,ik zag in de auto en reed op een provinciale weg,was denk al een dag of 3 wakker....
en in de verte zag ik al iemand langs de weg staan met grijze kleding.
Ik dacht dat het een marokkaanse vrouw was met zon lange jas en jurk en hoofdoekkie.
Vond wel dat ze erg dicht bij de weg stond.
Toen ik voorbij reed bleek het gewoon een grijze container te zijn.
T is niet echt belangrijk ofzo,maar in mijn hoofd ging op dat moment zoveel om wat het zou kunnen zijn,dat ik echt keihard moest lachen toen ik zag wat het daadwerkelijk was.

lekker verantwoord om in zo'n toestand nog achter het stuur te kruipen, of reed je niet zelf?

hchooligun1994

Fidge zei:
Ik merk het al, iedereen en alles krijgt de schuld maar aan de speed ligt het nooit

lol, als je speed gebruikt is het tog je eigen schuld ^^

of te wel, je bent altijd schuldig tenzij iemand het in je strot douwt of dwingt je het te snuiven... NOT

mvg,

Fidge

Bewuste gebruiker
hchooligun1994 zei:
Fidge zei:
Ik merk het al, iedereen en alles krijgt de schuld maar aan de speed ligt het nooit

lol, als je speed gebruikt is het tog je eigen schuld ^^

of te wel, je bent altijd schuldig tenzij iemand het in je strot douwt of dwingt je het te snuiven... NOT

mvg,

Dat bedoel ik juist, iedereen is verantwoordelijk voor wat hij/zij snuift/sluit/spuit, maar al te vaak schuiven mensen hun verantoowrdelijkheden af op de middelen die ze gebruiken

thunder-droopy

Belezen gebruiker
ik hallucineerde wel eens maar dat kwam meer doordat ik als ik wappie was door de speed een stevige joint rookte. de hallucinaties kon ik zelf redelijk sturen. vondt het zelf altijd erg prettig voelde me dan ook echt helemaal happy :smoke:

Drientje

DF-koning
FixItUseIt zei:
Debris zei:
Hallucineren op speed.
Hallucineren op mdma.
Waarom heb ik dat nooit? :grin:

Haha, maar ik hoor meestal dat het geen prettige hallucinaties zijn. Maar hallucineren mensen ook op mdma?
7% van de MDMA die je inneemt wordt in je lichaam omgezet in MDA en dat is erg hallucinatief.

clockcable

Bewuste gebruiker
Als ik meer dan 24 uur wakker ben, dan neem ik een lekkere lijn speed, en dan ga ik heerlijk op de bank liggen en dan vliegen mn gedachtes heel ver weg en ben ik helemaal aan het spacen, maar zodra iemand me bv aanspreekt ben ik zo weer terug.

ik heb het ook gehad na 2 dagen wakker zitten op pep, maar ik moest me wel fixeren op een beeld om lichte visuals te krijgen

marko

Ik denk dat je van speed te gebruiken in het algemeen niet hoeft te hallucineren, maar door steeds maar wakker te blijven kan dat door een chemische effect wel ontstaan. Ik heb dat dikwijls moeten meemaken. omdat je geest eenmaal rust nodig heeft heeft dat wanneer je te lang wakker blijft heel wat te verduren. Dan zou je wel kunnen hallucineren of hoe je het maar ervaard. Wanneer iemand te veel gaat snuiven, en een paar dagen zonder te rusten verder gaat met o.a feesten\, kan ineens hallucineren maar ook negatieve consequenties tegenmoet komen. Halliucinaties die gepaard gaan met achtervolgingswaanzin en angst zijn dan in zekere zin niet of onmogelijk te vermijden. Veel mensen zijn dan daar erg vatbaarder door geworden dan ze een prettig gevoel door te krijgen. Marko/drugs ervaringsdeskundige. :wave: :wave:

Irezz

Bewuste gebruiker
Nou, na 7 dagen zagen testpersonen omtrent hallucinaties door te lang wakker te blijven bomen in huis. Het kan erg veel doen ja, dan moetje gewoon slapen.

Hakvlees

Ik heb net voor het eerst speed gesnoven, en heel onverantwoord erbij gedronken en veel geblowt(maar wiet kun je overal prima mee combineren) en ik had ook éen keer toch iets heel vaags. Het was al richting het eind van de 'avond' (rond 6 uur vanmorgen), we liepen uit het bos naar de weg, en in de berm zag ik allerlei vage hoopjes, bultjes en torentjes gebouwd van kleine grijze vierkante blokjes. Mijn eerste reactie was 'cool, ze hebben hier éen of ander vaag kunstwerk langs de weg', toen verandere de kleur van grijs naar groen, en zag het er een beetje lego-achtig uit. Ik besloot mijn voet erop te zetten en trapte er gewoon doorheen, daar snapte ik even helemaal niks van, maar toen ik bukte zag ik dat het gewoon gras was.
Ik heb ook nooit eerder gehoord dat je van speed hallucinaties kan krijgen, maar ik vond dit toch wel dik vaag. En zo snel denk ik eigenlijk niet dat het al ernstig slaapgebrek is ('s morgen gewoon lekker tot 10 uur uitgeslapen).
Ik zie nu nog steeds trouwens wel een beetje vage dingen, maar niet zo duidelijk als dat.

atbboy

Bewuste gebruiker
elstinkydermeister zei:
Marla Singer zei:
Het is je eigen mind die dan voor hallucinaties zorgt en niet het middel zelf.

tuurlijk, maar de speed helpt wel.
heb het meermaals gehad, geen enkel gebrek aan slaap, niets gebruikt behalve speed, maar wel dingen te zien die er niet zijn (moet wel zeggen, wat je op speed ziet is meestal niet bepaald aangenaam)

Klopt , ben wel eens compleet doorgedraaid, had ruzie over geld gehad met gasten maar kwam er wel nog nachten op hun kamer grammen weg werken dacht dat hun met beestjes op mij gooide en slangen in me shurt deden ben toen na 5 nachten ofzo compleet para weggeren schrewend gillen enz. Me me schoen uit door de sneeuw en zonder vest want dacht dat daar ook slangen inzaten... Helemaal gek volgende dag naar de dokter flink wat benzos gekregen... Pep is slecht maar toch zit ik er al weer 2 dagen aan....

Hakvlees

Gisteren nadat ik bovenstaand bericht heb gepost ben ik nog even in bed gaan liggen, proberen te slapen, maar toen ik naar de muur keek begon die te bewegen, toen verschenen er patronen op het plafond, en allerlei kleuren, het vloog en vloeide en golfde heen weer, af en toe vlogen er wat schaduwen voorbij, het was net alsof ik naar een visualisatie van een mediaplayer zat te kijken, de achterste muur waar ik tegenaan keek was vloeibaar, en golfde alsof je stilstaand water aantikt, en over mijn plafond liep een soort waterstroom, ook in prisma-kleuren, die via de schuine wand tot aan mijn bed stroomde. En 2 keer kwam er een gekleurd silhouette van een vogel een dans uitvoeren op mijn plafond.
Was wel prachtig, maar heel vreemd. Had het later op de dag niet meer, ondanks dat ik niet geslapen had, dus neig ik toch te denken dat het nog door de speed kwam, maar wie zal het zeggen...(was wel mn eerste keer speed en had de hele nacht aardig doorgesnoven)

Bovenaan