Maximale differentie PH waarde

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hé DF'ers,

Ga binnenkort wat GHB aanschaffen bij een dealer waar ik niet heel bekend mee ben. Feit is dat ik verder geen netwerk heb waarin zich iemand bevindt die mij met G kan/wil providen.
Het is de eerste keer dat ik wat G ga kopen en ik ben van plan het keurig netjes te testen met behulp van PH strips en een GHB EZ test.
Ik vroeg me echter af wat ik moet doen met het middeltje als blijkt dat de PH waarde licht differentieert van de oh zo belangrijke waarde 7.0. Is 6.5 ook nog acceptabel voor gebruik? Is 7.3 nog acceptabel voor gebruik?
Kortom: wat zijn de uiterste waardes, en waar ligt dus de scheidingslijn, zowel boven als onder PH=7.0? Daar zal ik dan vanuit gaan en als de waardes ietsje daar onder of boven liggen, dan kap ik de aankoop af.

Bij voorbaat dank.

Sally

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
About that btw (de PH strips); dat spul is werkelijk waar niet te krijgen bij drogisten en apotheken die ik reeds heb bezocht. Ik weet dat het online makkelijker te bestellen valt, maar daar komen altijd servicekosten en bezorgkosten bij, en daarbij ben ik momenteel thuiswonend en heb ik er weinig behoefte aan dat dat wordt aangenomen of van de mat wordt gepakt door één van mijn voogden. Zij zullen één en één bij elkaar optellen en daar heb ik geen trek in.
Weet iemand een apotheek, winkel, drogist, zaak, whatever, in Amsterdam waar ik die dingen kan kopen?

Bij voorbaat dank,

Sally

Fool

Badass junkie
Schijnt dat het wel eens bij viswinkels e.d. verkocht wordt, maar zelf heb ik het nog nooit ergens hoeven halen dus ik durf je geen zekerheid te geven.

Over de sterkte van de afwijking durf ik ook niets te zeggen, misschien dat iemand anders hier wat meer licht op kan laten schijnen.

Dopegast

Newbie
Ph stips zijn idd te krijgen bij sommige viswinkels en tuincentra met vijverafdeling..

En of de ghb goed voor consumptie is kan je ook testen door iets op je vinger te doen en dat op je tong te doen,zo test ik of de Ph goed is als ik g maak :)

Mvg

MeejheM

Badass junkie
koop je strookjes bij de boerenbond/welkoop. liggen bij de zwembaden, van dat merk van al die blauwe tuinzwembaden. heb je een heel potje met stripies en een kaartje om de kleur te vertalen naar de ph.

dan weet je trouwens ook of er nog genoeg chloor inzit om algen tegen te gaan.

ps: gedestilleerd water heeft ook invloed op de ph waarde, dus de zuurgraad zegt niet heel veel over de inhoud. wederom, 1 ml laten testen... labtests bij ghb duren wel vet lang hier, ik weet niet of dat overal is.

dus als je een redelijke hoeveelheid inkoopt, en het blijkt tegen te vallen kun je pas na een maand gaan klagen.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hoewel ik echt zwaar tegen GHB ben wil ik je wel graag advies geven ter voorkomen van schade. De pH waarde werkt logaritmisch, dat betekend elke +1 of -1 is een factor 10. Dus als je pH niet 7 is, maar 6 dan is het 10x zo zuur. Afwijking van max 2 is opzich niet zo een probleem als je ziet hoe zuur bier of zweepwater is. Je moet wel echt een digitale pH meter hebben, tenzij dat je die lakmoes strips vertrouwt.

Om een voorbeeld te geven (wiki):
pH 14: natronloog van 1 mol/lpH
13: natronloog of kaliloog van 0,1 molpH
12: ovenreinigerpH
11,5: huishoudammonia (verdunde ammonia)
pH 10,5: zeepsop
pH 9,5: bleekwater
pH 8,5: zeewater, darmsap (iets verhoogde pH door gal
pH 7,5: eieren
pH 7,4: menselijk bloed
pH 7: zuiver, gedestilleerd water (neutraal)
pH 6,7: melk
pH 6,5: speeksel
pH 6: natuurlijke regen, urinepH 5,5: huid
pH 5: licht zure regen
pH 4,5: tomaten, druiven, yoghurt (3,7-4,5)
pH 4: zure regen, tomatensap, bier
pH 3: consumptieazijn, wijn, zuurkoolpH 2,8: cola
pH 2: maagzuur, citroensappH 1: zwavelzuur (accuzuur)
pH 0: zoutzuur (1 mol/l), zwavelzuur (1 N)

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ElvenSpice zei:
Ik kan me jouw aversie tegen dit middel goed voorstellen. Evengoed bedankt voor de hulp, daar heb ik wel degelijk iets aan.
Je opmerking over die strips kan ik begrijpen, want ze zijn inderdaad niet zo duidelijk als je zou willen en geven voornamelijk meer een richtlijn dan een hele duidelijke meting af. Ik heb nog maar eenmaal GHB geprobeerd en vond toen wel dat ik voldoende aan deze richtlijn had; de strip verkleurde naar een kleur die het midden hield tussen een 6.5-7.5 meting en dat achtte ik (terecht denk ik) goed genoeg.

Het probleem is een beetje dat ik slechts eens in de paar maanden drugs gebruik. Ik heb ook al eens naar een microweegschaaltje gekeken voor het afmeten van correcte hoeveelheden MDMA, maar als je maar vier maal per jaar MDMA neemt, dan betaal je dus (even gekscherend) €20,- extra per trip in een jaar alleen maar voor een iets accuratere meting.
Als ik even google dan zie ik wel dat digitale PH meters best wel goedkoop te verkrijgen zijn. Maar wat is dan goed genoeg? Volstaat een metertje van maximaal €15,- en meet die de precieze zuurgraad af tot achter de komma, of moet ik dan weer €80,- neertellen voor een meter?

Bedankt voor de hulp. Have a good one!

Fool

Badass junkie
Het nadeel van een te lage pH-waarde is niet dat het ietswat zuur is, maar dat het potentere GBL zich in je mengsel vormt waardoor je je kunt vergissen in de dosering. :wink:

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je hoeft zeker niet extreme dure wetenschappelijk meetapparatuur aan te schaffen hoor. Zelf heb ik een weegschaaltje weegt tot 0.001 gram en koste me dacht ik rond de 15 dollar uit hong kong.

Kost dus ook net niks, hier is een foto ervan:

Even op ebay zoeken naar "0.001g/20g Digital" voor het weegschaaltje een redelijke pH meter die tot +/- 0.1 kan meten is prima (bv. pH 12.5).
Deze kan je ook makkelijk via nederlandse webshops krijgen, moet je gewoon even goed zoeken zal tussen de 5 a 15 euro liggen.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ElvenSpice zei:
Ik heb andere members weleens horen zeggen dat je voor een weegschaaltje die dit daadwerkelijk ook nauwkeurig uitrekent al snel richting de drie cijfers gaat. Kunnen we dat bij deze dan weerleggen, of zijn er andere members die de achtergrond achter deze gedachte kunnen delen?

Andere members/GHB gebruikers die gebruik maken van een dergelijke digitale meter voor een relatief laag bedrag?
Als ik voor een eurootje of dertig twee accurate devices aan kan schaffen, dan hoor je mij niet klagen.

Bedankt voor de hulp, ElvenSpice. :)

Fool

Badass junkie
Sally Tessio zei:
ElvenSpice zei:
Ik heb andere members weleens horen zeggen dat je voor een weegschaaltje die dit daadwerkelijk ook nauwkeurig uitrekent al snel richting de drie cijfers gaat. Kunnen we dat bij deze dan weerleggen, of zijn er andere members die de achtergrond achter deze gedachte kunnen delen?
Er zit een groot verschil tussen accuraatheid en precisie. De goedkope weegschalen zijn vaak niet voldoende accuraat om veilig te zijn bij stoffen waar kleine verschillen uitmaken. Bbijvoorbeeld doordat er geen goede manier is om deze altijd waterpas te zetten, er geen luchtafschermende kap omheen zit of omdat de techniek waarop het gewicht gedetecteerd wordt geen precies genoeg mechanisme is. Nou weet ik niet de exacte verschillen waarop weegschalen het gewicht detecteren, maar ik weet wel dat de methodes die zowel accuraat als precies zijn over het algemeen vrij duur zijn.

MeejheM

Badass junkie
en temperatuursverschillen. ik heb een goeie weegschaal, maar eerst weegt een goedkoop sealtje 0,63g en 20 stuks later wegen ze 0,65g...

als ik dat ding gewoon de hele dag op tafel laat staan vliegt hij op de tare altijd mooi terug naar 0,00g. als ik bijvoorbeeld wil weten hoeveel 5ct muntjes ik heb weeg ik er altijd 10, en daarna de hele zooi. klopt altijd als ik ze bij de bank inlever, tenzij ik de weegschaal verplaats tussen ruimtes.

zelfs bij de dure moet je echt goed opletten. op de milligrammen meter geld hetzelfde, alleen geeft die aan als hij trilt, schuin staat of niet op temperatuur is.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Het weegschaaltje heeft een accuraatheid van+/- 2-3mg. Er komt ook een gewichtje bij van precies 1000mg en er is een waterpas in het weegschaaltje om de zwaartekracht precies loodrecht omlaag te hebben. Zolang je geen LSD, NBOMe's of DOC af hoeft te wegen is dit prima. Van 5-MeO-DMT tot MDMA. pH meter maakt niet zo veel uit, door de temperatuur kan de pH max 0.5 varieeren en als je zo naar de vorige tabel kijkt zie je dat dat niet extreem veel uitmaakt, zolang die maar niet meer dan +/- 2 van de gewenste afwijkt (voor GHB dan).

Bovenaan