Wat is je (seksuele) geaardheid en ben je daar blij mee?

Mijn seksuele geaardheid is:

• Hetero

Stemmen: 190 66,0%
  • Lesbisch

Stemmen: 5 1,7%
  • Homo

Stemmen: 20 6,9%
  • A-seksueel

Stemmen: 3 1,0%
  • Bi-seksueel

Stemmen: 42 14,6%
  • Panseksueel

Stemmen: 9 3,1%
  • Transgender (alles wat daar onder valt)

Stemmen: 4 1,4%
  • pedofiel

Stemmen: 5 1,7%
  • Ander, namlijk: (reageer hier onder)

Stemmen: 10 3,5%

• Totaal aantal stemmers
    288

Albedo

Wijs gebruiker
Geloof dat Bonobomoeders geen seks hebben met hun zonen.

Na wat zoeken; geen incest inderdaad. Voor de rest geen onderscheid in leeftijd of geslacht. Opvallend weinig penetratie en duurt meestal maar een paar seconden. Wel heel veel 'voorspel'; spelen, stoeien, (tong)zoenen, aanraken, knuffelen, masseren, etc. Het is vooral gericht op kalmeren en ontspannen.

Iskra

Bewuste gebruiker
Bedankt Zwijgrecht (en anderen) voor je uitgebreide reactie. Ik zal weer op een aantal specifieke stukjes reageren. Ik hoop dat ik me niet te fel verwoord. No hard feelings, sowieso. Het is weer een langere reactie geworden dan de bedoeling was.

Wat ik bedoelde is dat de geaardheid bestaat uit meer dan alleen seksuele gevoelens. Wanneer jij een vrouw (of man?) leuk vindt, dan is dit toch ook niet enkel seksueel? Je wilt met een partner toch meer dan alleen maar seks? Wat mijn maat voor jongens voelt, dat bestaat voor een heel groot deel uit bewondering en respect, een jongen heeft welhaast een god-status voor hem. Hij geeft zielsveel om hen, wil hen beschermen, wil het beste voor hen. Ik durf trouwens te stellen dat wanneer het op misbruik aankomt hij nog veel gevoeliger is dan ons allemaal. Kinderen zijn zijn alles, kom daar maar niet aan. Als hij oog in oog zou staan met iemand die zojuist een kind heeft misbruikt, dan hoeven wij enkel nog maar een lijkenwagen te bellen. Hij zou voor ieder kind opkomen als was het zijn eigen kind.

Zekerheid is er niet. Hoe zeker weet jij van jezelf dat jij nooit een vrouw zal aanranden? Behoorlijk zeker, vermoed (en hoop) ik. Maar weet je het volledig zeker? Geen enkel spoortje twijfel dat je ooit in een periode waarin het slecht met je gaat, waarin je psychische problemen krijgt, wanneer je stomdronken door de stad wandelt, of in watvoor situatie dan ook iets doet dat eigenlijk niet juist is? 100% zekerheid is een illusie, voor iedereen. Jij weet voor jezelf niet volledig zeker dat het niet gebeurt, maar bent wel zeker genoeg van je zaak om te kunnen stellen dat je geen gevaar bent voor de maatschappij.

En waarom zou jij van jezelf stellen dat je je nooit op seksueel vlak zal misdragen? Omdat je dat niet wilt! Omdat je het onrecht vindt wanneer een vrouw aangerand wordt. Daar wil je jezelf niet schuldig aan maken. Waarom niet? Gewoon, omdat het vanzelfsprekend is, omdat je iemand van goed fatsoen bent.

En voor mijn maat geldt exact hetzelfde! Het is allemaal niet zo ingewikkeld om het ons voor te stellen. Iemand iets aandoen? Nee! Vanzelfsprekend niet.

Nee. Hoe vaak je ook zegt dat het moeilijk voor hem móét zijn, dat ís het niet. Je kunt het je niet vóórstellen dat het niet moeilijk voor hem is. Dat is wat anders. Ik kan niet anders dan herhalen dat hij dat heel anders ervaart.

Klopt. Dat is ook niet van de ene op de andere dag gebeurd. Dat heeft ook jaren gekost. Liefdesverdriet is heel heftig geweest voor hem. Van zijn 13e tot zijn 16e is hij waanzinnig verliefd geweest op een jongen bij hem op school. Van één jaar jonger dan hijzelf, dus dat was op zich nog niet zo heel gek. Maar hij was veel te verlegen om ook maar een woord tegen die jongen te durven zeggen. Homofobe sfeer op school, enigszins homofobe ouders, pesten op school, dus voor zijn homo-zijn durfde hij ook al beslist niet uit te komen. Hij wist tegelijkertijd ook dat hij later nooit meer een kans zou krijgen op een relatie. Want hij wist toen al hoe het zat met hem. Al heeft hij dat eerst nog heel hard proberen te ontkennen en onderdrukken. Hij ging bewust naar oudere jongens kijken om te zien of hij hen ook leuk kon vinden. Jaren heeft hij heel vurig gewenst dat hij 'gewoon' homo zou zijn of zou kunnen worden. Na een diepe depressie van een aantal jaren is hij daar uiteindelijk ook weer uitgeklommen. Het liefdesverdriet echter is tot op de dag van vandaag nooit helemaal overgegaan. Nog steeds kan hij daar - wanneer hij er teveel over nadenkt nadat hij na een avondje bier drinken alleen thuis komt - een traantje om laten. Lang niet meer zo veel als toen. Maar toch, nog altijd, zo af en toe.

Als ik hier teveel over uitwijd, klinkt het allemaal veel negatiever dan het in werkelijkheid is. Want nee, hij is geen ongelukkig persoon, hij verdrinkt niet in liefdesverdriet, en nee, hij voelt zich niet eenzaam en ook niet boos.

Verdrietig is hij geweest, in de jaren toen hij erachter kwam. Verdrietig en bang. Nooit boos. Want met het besef dat hijzelf helemaal geen slecht mens was, kwam ook het besef dat zelfs degenen die het hardst roepen dat alle pedo's slecht zijn en dood moeten, dat uiteindelijk doen omdat zij menen daarmee kinderen te kunnen beschermen. Uiteindelijk staan we allemaal aan dezelfde kant.

Hij werkt, heeft een uitgebreid sociaal netwerk, verveelt zich geen moment en heeft gewoon een leuk leven. Het concept relaties heeft hij al lang en breed terzijde geschoven. Zijn zienswijze is dat wanneer het één in je leven ontbreekt, je van het ander des te meer geniet. En genieten van het leven doet hij volop.

We kennen elkaar goed ja. Goed genoeg.

Van een willekeurig persoon die met kinderen werkt, weet je nóóit voor de volle 100% zeker dat hij of zij een kind nooit iets zal aandoen.

Bij mijn maat weet ik het zo fucking close to 100% zeker, dat ik vrij rationeel zou kunnen zeggen dat de kans dat hij ooit iets fouts zou doen, een stuk kléíner is dan bij die 'willekeurige persoon'. Het onderwijs zou er net een heel kleine fractie veiliger op worden wanneer hij er zou gaan werken. Dáárom is het dat ik er geen enkele twijfel bij zou hebben wanneer hij die carrièreswitch zou maken. Het is overigens nog helemaal niet gezegd dat hij dat ook ooit zal doen.

Ik zou bijna willen zeggen, áls hij met kinderen gaat werken en hij doet iets verkeerds, dan mag je mij als medeverantwoordelijke gerust in stukken snijden of wat je mij ook maar zou willen aandoen. Maar ja. Áls... Áls de paus moslim is, áls dodo's nog bestaan, áls de maan van kaas is...

Ik niet, want ik ken hem.

Nogmaals, je projecteert je eigen gevoel op hem. Nee, het is voor hem niet moeilijk. Ik zou werkelijk waar niet weten met watvoor hulp we hem van dienst zouden kunnen zijn. Er zijn echter pedo's die wel hulp nodig hebben. Hij is er daar niet één van.

Het instinct om kinderen te beschermen verdwijnt niet nee, gelukkig maar. Ideeën over hoe we dat het beste kunnen doen zijn wel aan verandering onderhevig. Ik zie het inderdaad ook niet snel gebeuren, maar het is mogelijk en er bovendien hoog tijd voor.

Tja, ik val in herhaling. Maar slachtoffers voorkom je niet door ervoor te zorgen dat pedofielen hun geaardheid geheim moeten houden op straffe van maatschappelijke uitsluiting en geweld. Integendeel.

Daar heb je gelijk in. Die groep had ik in mijn vorige bericht inderdaad achterwege gelaten.

Pedo's die niet van goede wil zijn, dat is de moeilijkste groep. Daar helpt een vriendelijk maatschappelijk klimaat tegenover pedo's niet tegen. Zij gaan toch wel stiekem hun gang. Dat zijn de rotte appels waar enkel opsporing een antwoord op is.

Pedo's die wèl van goede wil zijn, dat is een ander verhaal. En ik denk dat die groep een stuk groter is dan die eerste groep. Ik ga nu eenmaal in essentie uit van het goede in de mens.

De eerste groep, dat zijn de mensen die psychisch niet in orde zijn. Die hun eigen gerief boven het belang van kinderen stellen. Die hun eigen geilheid belangrijker vinden dan het welzijn van hun slachtoffertjes.

De meeste mensen zijn een stuk gezonder in hun bovenkamer. Zij zouden, als ze weten dat ze moeite hebben hun seksuele verlangens in bedwang te houden, liever hulp zoeken dan een kind iets ernstigs aan te doen. Ga maar na, wat zou jij zelf doen in die situatie? Liever naar de hulpverlening stappen dan iets vreselijks te doen toch? Omdat je een prima functionerend geweten hebt, toch?

In de huidige situatie betekent dat wel dat de kans groot is dat je daarna geen leven meer hebt, dat iedereen je uitkotst. Zou je dan nog steeds dezelfde beslissing maken? Hopelijk wel, maar de kans wordt al een stuk kleiner.

Zie je het belang van een ommekeer in ons denken over pedofielen?

Natuurlijk is het onderbuikgevoel sterk, en dat zegt - nee, schrééuwt - dat kindermisbruik verschrikkelijk is en dat pedo's daarom maar moeten worden opgejaagd en afgemaakt. Ik snap dat. Maar het werkt averechts.

Zij zouden van het type kunnen zijn dat voor hun daden geen berouw heeft. Het zou ook anders kunnen liggen. Ik kan niet in hun hoofden kijken. Hun daden zijn hoe dan ook op geen enkele manier goed te praten.

Wel kwam ik een nieuwsartikel tegen over Benno L., waarin hij pleit voor een lagere drempel om hulp te zoeken. Het artikel: https://www.omroepwest.nl/nieuws/2930702/Benno-L-roept-pedo-s-op-hulp-te-zoeken

Het zou natuurlijk een mooiweerpraatje kunnen zijn om zijn eigen naam enigszins te zuiveren, althans een poging daartoe. Het zou ook kunnen dat hij het meent. Wie weet hadden zijn daden voorkomen kunnen worden.

Natúúrlijk is hijzelf hoofdverantwoordelijke voor zijn daden. Maar de bijdrage die wij als maatschappij hadden kunnen leveren, is zorgen dat het veilig voor hem was geweest om zich bij de hulpverlening te melden op het moment dat hij wist dat hij in de knoop zat met zijn gevoelens.

Oké, n=1, maar als ik naar mijn maat kijk dan geldt dat niet voor hem. Hij is gelukkig, heeft veel vrienden waar hij leuke dingen mee onderneemt, en ziet zijn geaardheid niet als last, maar zelfs als iets moois. Iets dat bij hem past. Dat is misschien ook wel een beetje uit noodzaak geboren: dat wat je niet kunt veranderen, daar kun je maar beter gelukkig mee zijn.

Ik begrijp het maar zie het anders. Ik vrees dat ik je dat niet afdoende uitgelegd kan krijgen.

Amen.

Ik vind het meer klinken dat hij een traumatische ervaring heeft meegemaakt dan dat hij daadwerkelijk pedofiel is of dat hij het is geworden door die traumatische ervaring.
Een trauma hoef je niet persé te krijgen van de klassieke erge dingen. Homofiele liefdesverdriet van een dertienjarige in een homofobe omgeving klinkt voor mij al traumatisch genoeg. Plus dat die liefde drie jaar lang onbeantwoord bleef en niet werd geaccepteerd of werd gezien. En als je daar na zoveel jaren nog steeds een traantje om laat vallen heb ik het idee dat het nog steeds niet goed verwerkt is. Een traan gaat voor mij dieper dan bijvoorbeeld; ik kan soms als ik aan mijn onbeantwoorde liefdes van vroeger denk weleens melancholisch worden maar het gaat niet verder.

Je hebt het sowieso mooi beschreven allemaal, getuige van een goed mens.
Waarschijnlijk heeft hij of en jij ook wel over deze dingen nagedacht voordat hij überhaupt zelf het etiketje heeft geplakt.

Dit kwam in mij op toen ik je bericht las en ik hoop dat het voer is voor verdere gespreksstof.

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Uitstekend idee, dan kunnen wij hier weer on-topic en hebben de pro-pedo's een eigen plek om elkaar veren in de reet te steken. :tongueout:
We zijn hier in hoofdzaak eensgezind anti-misbruik. Maar dat kan of wil jij schijnbaar niet begrijpen. Te ongemakkelijk om over na te denken.

Het topic opsplitsen lijkt mij ook wel een goed plan. Meer dan de helft van het topic gaat inmiddels over één specifieke geaardheid, terwijl de discussie over de andere geaardheden minstens zo interessant is.

रति

Wijs gebruiker
We zijn hier in hoofdzaak eensgezind anti-misbruik. Maar dat kan of wil jij schijnbaar niet begrijpen. Te ongemakkelijk om over na te denken.

Het topic opsplitsen lijkt mij ook wel een goed plan. Meer dan de helft van het topic gaat inmiddels over één specifieke geaardheid, terwijl de discussie over de andere geaardheden minstens zo interessant is.
Precies. En waar zijn de transgenders.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@verwondering
Dat bedoel ik niet. Het ging er over dat er geen begrip is dat ik moeite heb om begrip op te brengen voor de geaardheid van de pedofiel en ik daarom weggejaagd ben uit dit topic en de overgeblevenen die wel begrip voor pedo's hebben het nodig vonden om veren in elkaars reet te steken over hoe geweldig dat toch is.

Maar goed, gaan we nou nog splitsen?

edit;
met pro-pedo bedoel ik natuurlijk pro-pedofiel en niet pro-pedoseksueel

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Als je beter had gelezen dan had je gezien dat mijn vraag een reactie was op Mindless. Maar laat maar zitten verder...

Maakt toch niet uit op wie het een reactie was? Ik reageer er gewoon inhoudelijk op.

Maar laat maar zitten inderdaad, persoonlijk ben ik ook echt hélemaal klaar met deze discussie wanneer ik pro-pedo word genoemd. Dan is voor mij de lol er wel vanaf.

Dat laatste is geen reactie op jou trouwens. :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
@verwondering
Dat bedoel ik niet. Het ging er over dat er geen begrip is dat ik moeite heb om begrip op te brengen voor de geaardheid van de pedofiel en ik daarom weggejaagd ben uit dit topic en de overgeblevenen die wel begrip voor pedo's hebben het nodig vonden om veren in elkaars reet te steken over hoe geweldig dat toch is.

Maar goed, gaan we nou nog splitsen?

Nee ‘we’ gaan niet splitsen. Ik vind hoe we neergezet worden door jou echt ronduit belachelijk en heb geen zin om daar op deze manier aan mee te werken. Wat de andere mods doen moeten ze zelf weten.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik vind pro-pedofiel toch wel een uitstekende benaming voor mensen die het nodig vinden om begrip voor pedofielen door anderen hun strot te willen rammen hoor.

@Roze olifant
Tja. Je had ook eens kunnen kijken hoe ik hier neergezet ben door anderen maar daar had je van de week geen behoefte aan.

Jullie hebben me echt op mijn pik getrapt van de week, en dat wou ik toch nog wel even vermelden dus bij deze. En als ik daarmee een ban riskeer dan is dat maar zo. Het lucht in ieder geval wel op :tongueout:

Laatst bewerkt:

रति

Wijs gebruiker
Maakt toch niet uit op wie het een reactie was? Ik reageer er gewoon inhoudelijk op.

Maar laat maar zitten inderdaad, persoonlijk ben ik ook echt hélemaal klaar met deze discussie wanneer ik pro-pedo word genoemd. Dan is voor mij de lol er wel vanaf.

Dat laatste is geen reactie op jou trouwens. :wink:
OK, want ik vind je zeker geen pro-pedo hoor. Het is helemaal duidelijk want je communiceert helder. :)
Dit is geen onderwerp waar je op het web (andere fora) over kan praten zonder dat er mensen gaan schelden oid. In dat opzicht gaat het allemaal prima hier toch? Sommigen zijn misschien wat kort door de bocht maar ik zou het niet persoonlijk opnemen.
Sommigen hier hebben blijkbaar persoonlijke ervaringen met pedo's dus de woede bij hen is wel begrijpelijk. Ik zelf heb trouwens ook een persoonlijke ervaring met een pedo. Niets extreems verder. Een 30 jarige jeugdtrainer bij voetbal die mij bij een massage begon te masturberen als 12 jarige jongen. Het was verwarrend, maar ik heb er schijnbaar geen trauma aan over gehouden. Ik denk zelf dat veel kinderen wel eens met pedo's te maken hebben gehad en we reageren er allemaal op onze eigen manier op. Wil andermans ervaring beslist niet bagatelliseren. Mijn ervaring was ook peanuts bij de dingen die ik verder wel eens gehoord heb (bijv. van een ex vriendin).

Maar goed. Ook ik geloof ook wel dat alles zo'n beetje gezegd is. Dus ik ben ook wel klaar met dit onderwerp... Terug naar het oorspronkelijke onderwerp van dit topic dan maar?

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Ik vind pro-pedofiel toch wel een uitstekende benaming voor mensen die het nodig vinden om begrip voor pedofielen door anderen hun strot te willen rammen hoor.
Ik weet niet of je (ook) mijn posts bedoelt, maar wanneer je die goed leest zie je dat ik mijn mening toch echt niet mensen door de strot probeer te rammen. Zelfs voor pedofielen-moeten-dood-opmerkingen breng ik nog begrip op. Ik hoop dat die boodschap overkomt.

O, en als je mij pro-pedo wilt noemen, ga dan je gang maar hoor. Ik schuw die naam niet. Al is het wel wat specifiek: ik zou mezelf eerder pro-liefde-in-het-algemeen noemen. Gevoelens van liefde zijn mooi, of die nu naar een man, een kind, een paard, een vrouw, een boom, een stoel, of de pizzabezorger gericht zijn.

Jullie hebben me echt op mijn pik getrapt van de week, en dat wou ik toch nog wel even vermelden dus bij deze.
Ik zou bijna willen zeggen: kusje erop? Maar nee, sorry. Die laat ik voorbij gaan. :wink:

Laat ik ten overvloede nog eens benadrukken dat ik je jouw mening geenszins kwalijk neem. Ik begrijp waar die mening vandaan komt, hoezeer mijn eigen mening daar ook van verschilt. Het ligt maar net aan wat in je leven op je pad komt. Als een goede vriend ineens met zo'n verhaal op de proppen komt, dan ben je wel gedwongen om het eens goed te overdenken.

Maar goed. Ook ik geloof ook wel dat alles zo'n beetje gezegd is. Dus ik ben ook wel klaar met dit onderwerp... Terug naar het oorspronkelijke onderwerp van dit topic dan maar?
Ik denk dat het nu inderdaad steeds meer een herhaling van hetzelfde gaat worden, op een gegeven moment is het meeste wel gezegd.

Dus...

Hé, bi, pot of pé,
Pan, trans, of toch maar gay?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik vind het wel bijzonder dat je over het algemeen best pessimistisch in de wereld/tegenover de mensheid lijkt te staan (correct me it I’m wrong, dat is slechts een algemene constatering op basis van je posts) maar dan wél gelooft in de inherente goedheid van de mens. Niet verwacht eigenlijk haha.
Dat ligt er meer aan dat ik weleens in een dip zat de laatste tijd. Nu (met wat hulp van st. Janskruid) al een kleine week geen last meer van. :) Ik vind nog steeds dat er veel kwaad is in de wereld, maar ben er niet meer zo op gericht als ik zelf happy ben.

Ik geloof niet in de inherente goedheid van de mens. Maar ik geloof überhaupt niet dat mensen in wezen goed of slecht zijn. Wat goed en wat slecht is, bepalen we uiteindelijk ook gewoon zelf.
Ik geloof eigenlijk ook niet in de inherente goedheid ván de mens. Maar ik geloof wel in een overkoepelende goedheid die ons creëert. Iets dat ons deze ervaring van vrije wil geeft en tegelijkertijd met open armen wacht tot we er naar terugkeren vanuit diezelfde vrije wil.

De Rijdende Rachid

Bewuste gebruiker
O, en als je mij pro-pedo wilt noemen, ga dan je gang maar hoor. Ik schuw die naam niet. Al is het wel wat specifiek: ik zou mezelf eerder pro-liefde-in-het-algemeen noemen. Gevoelens van liefde zijn mooi, of die nu naar een man, een kind, een paard, een vrouw, een boom, een stoel, of de pizzabezorger gericht zijn.

Da's toevallig, zag laatst een mooie film over een pizzabezorger die aan het werk was en opeens deed de vrouw van zijn dromen open in een badjas! Leek alsof ze elkaar wel lief vonden, grappig zulke toevalligheden

P

Pompen

Gast
Pedofilie dacht het ff nie.

@Bas zijn post is exact het zelfde als hoe ik erover denk.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Huh? Hier worden wederom twee dingen door elkaar gehaald. Zoals doorlopend in deze discussie heb ik het idee. :tongueout:

Iemand met normale seksuele verlangens kan er niet voor kiezen aseksueel te worden maar kan wel ervoor kiezen een seksloos bestaan te lijden. Waarmee ik niet zeg dat het niet moeilijk is, maar het kan toch echt.

Iemand zonder seksuele verlangens kan ervoor kiezen seks toch een plaats te geven in zijn/haar leven en relatie. Sterker nog, er zijn best veel aseksuelen die dit doen, ondanks hun gebrek aan libido, in het belang van de partner.

Zo kan een pedofiel ook een eigen weg leren vinden in een leven zonder seks. Niet álle pedofielen maar een deel toch zeker.

Gevoel/drang is niet gelijk aan gedrag. 100 procent eens met Mindless hierin. We zijn echt geen robots hoor, of willoze slaven van onze oerdriften. We hebben niet voor niks een prefrontale cortex gekregen. Die mogelijkheid om onze impulsieve driften te inhiberen is o.a. wat ons in het algemeen onderscheidt van dieren.

* Edit: snelle gedachte hoor na lezen van bovenstaande discussie, maar is het vraagstuk geaardheid/stoornis echt zo relevant? Ik, maar ben geen deskundige, zou zeggen dat pedofilie een geaardheid is die best als stoornis benaderd kan worden gezien het mogelijke gevaar dat ermee gepaard gaat. Wat ‘gestoord’ heet en wat niet, is afhankelijk van onze eigen zelfbepaalde definities. Anyway, heb de literatuur hierover dus niet gecheckt. :wink: weet niet welke terminologie precies gehanteerd wordt.

Of mensen verder vinden dat homoseksualiteit en aseksualiteit als afwijkingen betiteld kunnen worden moeten ze zelf maar weten (ik heb daar persoonlijk niet zo’n moeite mee, het zíjn tenslotte feitelijk gezien onschuldige afwijkingen) maar aangezien er in deze gevallen doorgaans geen sprake is van risico op schade toebrengen aan anderen is het ook niet gepast om in termen van stoornis te denken i.m.o. en compleet onvergelijkbaar met pedofilie.
Mooie reactie, eindelijk de opheldering over verschil tussen seksuele verlangens en seksueel gedrag, echt twee compleet verschillende zaken, waar ik al 2 pagina's op zat te wachten :P Anders zou een biseksuele vrouw die een relatie heeft met een man hetero zijn, maar dat is natuurlijk niet het geval. Je geaardheid draag je bij je ongeacht de uiting ervan. Hier een filmpje wat nog enige uitleg geeft, dit maakte het voor mij toendertijd wel helder, al gaat het wel snel;

Ik heb ook zitten nadenken over het vraagstuk geaardheid/stoornis (als deskundige dan wel :wink: ), omdat het me aannemelijk lijkt dat wanneer iemand seksuele gevoelens ontwikkeld voor een kind, daar ook wel enige problematiek in schuil zou liggen. Een kind is weerloos, onschuldig, nog niet seksueel ontwikkeld; er is dus hoe dan ook sprake van een (machts)verschil en dat lijkt me nou niet per definitie een gezond uitgangspunt. Ik zou me direct afvragen wat voor trauma's of andere jeugdproblematiek er bij de persoon in kwestie achter liggen. Denk dat de forensische hoek dit duidelijker heeft, maar daar werk ik dan weer niet in.

Overigens heeft homoseksualiteit wel in de DSM II en III gestaan, en de DSM IV kwam pas in 1994!

Rebell

Wijs gebruiker
Ik ben ook gewoon een pedofiel.
Ik ben 37 maar de laatste 2 meisjes waar ik mee ben geweest waren 18 en 19 :tongueout:
De helft van mijn leeftijd..
Dus ja ook een soort pedofiel.
Maar dan geen kinderen natuurlijk maar jonge vrouwen.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Misschien een idee om de Pedo posts naar een zelfstandig topic te verhuizen? Ik vind de oorspronkelijke topic (geaardheid) interessanter...

Eens. Ik vind het goed dat de discussie gevoerd wordt maar het is zonde dat dit topic compleet gekaapt is.

Anunnaki

Wijs gebruiker
ik denk dat Bas wel kan begrijpen dat pedofilie een "aangeboren geaardheid" is, maar dat neemt niet weg dat het gewoon fout is dus ik snap zijn frustratie.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Onzin dit past precies bij de vraag wat is je geaardheid...

Klopt allemaal precies

Vergelijking: als ik in het topic "Wat ben je nu aan het eten" post dat ik geniet van een kogelbiefstuk met friet en er volgen drie pagina's verhitte descussie over vleesconsumptie, vegetarisme, en ethiek... is dat nog on topic te noemen?

Ja, deze hele discussie is enigszins gerelateerd aan de oorspronkelijke vraag "Wat is je geaardheid en ben je daar blij mee?" maar in de afgelopen *Fenrir telt fanatiek* 155 posts heeft NIEMAND die vraag beantwoord, en ging het enkel over pedo's accepteren / veroordelen.
Deze 67% van de berichten zijn gewoon off topic, meer kan ik er ook niet van maken. Vind je dan niet dat ik een topic gekaapt mag noemen?

रति

Wijs gebruiker
Vergelijking: als ik in het topic "Wat ben je nu aan het eten" post dat ik geniet van een kogelbiefstuk met friet en er volgen drie pagina's verhitte descussie over vleesconsumptie, vegetarisme, en ethiek... is dat nog on topic te noemen?

Ja, deze hele discussie is enigszins gerelateerd aan de oorspronkelijke vraag "Wat is je geaardheid en ben je daar blij mee?" maar in de afgelopen *Fenrir telt fanatiek* 155 posts heeft NIEMAND die vraag beantwoord, en ging het enkel over pedo's accepteren / veroordelen.
Deze 67% van de berichten zijn gewoon off topic, meer kan ik er ook niet van maken. Vind je dan niet dat ik een topic gekaapt mag noemen?
Ik vind het onderwerp van het topic ook vele malen interessanter. Vooral ook omdat de pedo op dit forum 1,8% van de uitgebrachte stemmen omvat. Als dan inderdaad 67 % hieraan besteedt wordt en er bovendien inhoudelijk niets nieuws meer aan toe wordt gevoegd vraag ik mij af wat de noodzaak is er over door te gaan.

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Ik had al gepoogd daar een aanzetje toe te geven, maar dat is nog niet helemaal gelukt...

Iemand dan nog zin om een beetje de relnicht uit te hangen? Dat kan ik ook hoor... Joehoe?

Maar pas op dat je de poot niet op de teentjes trapt! :tongueclosed::smilingimp::astonished:

Rebell

Wijs gebruiker
Ach ja on topic en gesprekken die dan verder gaan over een onderwerp vind ik juist leuk.
Dat gezeur dat het precies alleen maar mag gaan over 1 ding...
Ik las het vandaag allemaal terug en vond het wel interessant.
Maak er niet zo een ding van en dit was naar mijn mening on topic..

रति

Wijs gebruiker
Ik had al gepoogd daar een aanzetje toe te geven, maar dat is nog niet helemaal gelukt...

Iemand dan nog zin om een beetje de relnicht uit te hangen? Dat kan ik ook hoor... Joehoe?

Maar pas op dat je de poot niet op de teentjes trapt! :tongueclosed::smilingimp::astonished:
Goed te horen dat je een relnicht bent. Ik dacht namelijk dat ze al uitgestorven waren en er tegenwoordig vooral janknichten rondlopen...

रति

Wijs gebruiker
:tonguewink:
Gewoon, je zegt teveel. Vaseline is het enige woord dat nog telt. Gekreun jouwerzijds is het enige dat ik nog wil horen.
Hahaha ok man. Maar ik denk dat je een ander poepgleuf moet zoeken om je piemel in te bruinen, want je bent mijn type niet! :yum: Hopelijk vind je snel iemand die jou lege zaadcontainer wil vullen met je favoriete crême... :tonguewink:

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Helaas, te laat. Miljoenen spermatozoïden - een hele mond vol - hebben zich reeds met een ferme duw mijnerzijds jouw door schade en schande reeds ruimschoots uitgerekte kringspier ingeboord alwaar ze zich temidden van een bruine derrie om het snelst in jouw endeldarm een weg naar hun ondergang banen. Liefde is mooi. :redheart:

Bovenaan