1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke drugs gebruik jij op dit moment?

Discussie in 'Drugs' gestart door Bal0n, 15 mrt 2006.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Twirley Bird

Twirley Bird Belezen gebruiker

Welke dosering begon je , en zit je nu ?
    Wel kunnen slapen?

acht.zes vindt dit leuk.
  2. Lysergine

Lysergine Belezen gebruiker

Vandaag is het de beurt aan O-desmethyltramadol. Ongeveer 44 minuten geleden een (bescheiden?) dosering van 30 mg oraal ingenomen en ik ben benieuwd wat er zal gebeuren. Opiaten (samen met andere groepen natuurlijk) hebben mijn interesse.

Is die betablokker tegen vasoconstrictie door 25I-NBOMe? In dat geval zou een alfa-1 antagonist namelijk beter werken. Vasoconstrictie wordt veroorzaakt door activatie van alfa-1 adrenoreceptoren. :grinning:

Twirley Bird vindt dit leuk.
  3. Twirley Bird

Veel plezier toegewenst!

Ja het verdund het bloed waardoor het makkelijker stroomt als vascoconstrictie er toch is/komt , en verlaagd hartslag. Zou moeten werken ervoor. Heb die bijwerking nooit gehad. Maar better safe then sorry.
    En de alprazolam mocht het erg bad gaan wat ik me niet kan voorstellen. Ben bijna verliefd erop. Al eens de 3mg aangetikt bleef maar meer pakken omdat het zo relaxed is.

Anyway jij ook een fijne avond!

Lysergine vindt dit leuk.
  4. Lysergine

Dankje! Jij ook een fijne avond. :grin:

Betablokkers verlagen inderdaad de hartslag en zijn zeker effectief daarin. Benzo`s zijn altijd handig om te hebben.

Bij 30 mg O-dsmt valt de misselijkheid tot nu toe gelukkig mee, al zou ik niet snel hoger doseren zonder anti-emeticum. Ook de jeuk is acceptabel: ik ben nog niet één grote muggenbult. Ik vermoed dat 30 mg O-dsmt een sterker effect op de gemoedstoestand heeft dan 10 mg morfine. O-dsmt is ook minder sederend dan morfine en is daarmee analoog aan tramadol.

5. שמש

שמש Bewuste gebruiker

De drie posts hierboven zijn abracadabra voor mij.
    Hier een bloody mary om het staartje van mijn coke gebruik vandaag wat te verlengen. Yeah...

Jen en Twirley Bird vinden dit leuk.
  6. Twirley Bird

Vind zelf de tramadol maar weet dat er genoeg het fijn vinden. Het werkt deels als mood lifter ssri achtig. En nu oxycodon dagelijks 3x neem zou ik heftige ontwenningsverschijnselen krijgen. Al keer meegemaakt. Voor mij de Oxy maar. Samen met psychedelica :)Beetje sedatie kan geen kwaad.

Dat jeuken is irritant inderdaad. Net als misselijkheid een doosje Suprimal kopen als je het weer doet. Officieel een recept nodig door actieve stof maar bij Kruidvat en supermarkten te koop :tongueout:

Enjoy the trip benieuwd naar wat je er achteraf van denkt.

7. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Is het gevoel van opiaten (Tramadol en analogen) zo vreselijk lekker dat je het er voor over hebt om misselijk te worden, jeuk te krijgen (en andere klachten bij opiaat gebruik) en dat je daar zelfs andere medicijnen voor moet bijslikken?
    Want zover ik lees en ook wel in andere topics van anderen zijn de bijwerkingen zo sterk aanwezig en vervelend en valt het effect tegen. Toch blijven mensen het nemen. Zou je het mij uit kunnen leggen?

8. Twirley Bird

Het werkt echt deels als een SSRI werkt met klein beetje opiaat erin. Na de NSAID's komt tramadol. Daarna pas morfine of oxycodon etc. Het maakt mensen vrolijk. Zitten beter in hun vel. Echter had ik ook last van bijwerkingen toen werd er voor oxy gekozen.

9. De Dunne

Maar de recreatieve waarde is dus hoog genoeg om misselijkheid, hevige jeuk, maag darm klachten op te koop toe te nemen? Er lijken mij zo veel vervelende bijwerkingen bij te zitten dat het de moeite haast niet lijkt. Of nemen jij en @Lysergine het niet recreatief maar tegen pijn?

10. wonderalice

wonderalice Experimenterende gebruiker

Ik kreeg eind vorig jaar Oxynorm voorgeschreven na een operatie. Ik vond het zeker een euforisch gevoel geven. Zorgoos, dromerig en heel gelukkig. Ik had als enige bijwerking steeds jeuk aan mijn neus, maar zelfs dat voelde eigenlijk lekker.. Ik heb het toen 5 dagen geslikt. Kan me goed indenken dat het verslavend is, vooral als je op zoek bent naar een escape. Het had voor mij geen empatische kanten, ik werd er vooral apathisch van en heel relaxed.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2019
    Zwijgrecht, Jen, De Dunne en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. wonderalice

wonderalice Experimenterende gebruiker

Net wat keta genomen. Ook net een pizza besteld voor mn vriend die inmiddels in slaap is gevallen na een feestje. Hopelijk kan ik zo een beetje normaal de deur open doen haha

12. Twirley Bird

Ik nam het tegen de pijn , de bijwerkingen kwamen pas na paar 1-2 maanden.

De Dunne vindt dit leuk.
  13. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Twirley Bird
    1,5mg maar? en800ug+ is nu ineens heavy?
    Een paar dagen geleden was het nog 3mg wat toen niet eens zo veel was volgens jou.

14. Lysergine

Kort antwoord: voor mij absoluut niet zonder enige twijfel.

Er zijn veel verschillende opiaten/opioiden met veel verschillen in effect onderling die veroorzaakt worden door verschillende affiniteit voor de opiaat subreceptoren (mu, kappa delta etc). Tramadol zelf kan als een zwak opioid gezien worden en is zoals Twirley Bird aanhaalde ook actief als serotonine- en noradrenaline-heropnameremmer. Daarbij antagoneert het (zoals ketamine) de NMDA receptor wat allemaal analgesie als resultaat heeft. Tramadol wordt gemetaboliseerd naar O-desmethyltramadol dat andere eigenschappen heeft dan tramadol: het werkt veel sterker op de mu opiaatreceptor die verantwoordelijk is voor o.a. euforie maar blokkeert niet de heropname van serotonine. De mate waarin dit metabolisme plaatsvindt is genetisch bepaald wat verklaart waarom niet iedereen tramadol als recreatief beleeft.

Ik heb een diepe angst en walging voor misselijkheid en braken wat allesbepalend is. Om deze reden doseer ik middelen die kans op misselijkheid en braken geven zoals psychedelica, opiaten en dissociatieven ook heel voorzichtig. Mijn ervaring met opiaten is nog erg bescheiden en op één hand te tellen, en heb omdat ik de doseringen altijd relatief laag houd nog nooit een zeer intense opiaatrush gehad. Toch kan ik zeggen dat ik misselijkheid en braken absoluut niet daarvoor over zou hebben. Als ik een opiaat in een hogere dosis wil proberen en het idee heb dat misselijkheid/braken een barrière zou kunnen vormen, dan heb ik de toegang tot verschillende ati-emetica waaruit ik op grond van de farmacodynamiek van het opiaat een keuze kan maken. Als dat anti-emeticum niet effectief blijkt, dan is de grens voor mij bereikt en zal ik de misselijkheid/braken absoluut niet voor lief nemen; dat is het me niet waard. Ik doseer ook niet frequent genoeg om last te hebben van constipatie en de doseringen zijn niet hoog genoeg om onacceptabel veel bijwerkingen te geven.

Wat ik met 30 mg O-dsmt heb ervaren is ook geen "zo vreselijk lekker gevoel" of zoiets, hoewel opiaten wel de potentie daarvoor hebben. Het is meer een duidelijke stemmingsverbetering. Beeld je bijvoorbeeld in dat je een middelbare scholier bent en je `s ochtends in je bed ligt terwijl het buiten hard regent en je net te horen krijgt dat de docent ziek is en je een vrije dag hebt. Het is meer zo`n soort tevredenheid. Of vergelijk het met een goede knuffel.

Ik neem het niet vanuit medische reden, hoewel O-dsmt daar wel gebruikt voor zou kunnen worden natuurlijk, maar neem het uit interesse voor opiaten. Als kind wilde ik namelijk anesthesist worden en heb me altijd verbaasd dat opiaten pijnstilling maar ook "slaap" geven.

Het lijkt dat ze dan te hoog gedoseerd hebben. Minder is soms meer. Meer nemen verbetert dus niet automatisch het effect: er is een balans tussen enerzijds een sterker effect door hogere dosis die anderzijds ook meer bijwerkingen met zich meebrengt. Het is de kunst om de juiste dosis te vinden en tevens het effect te herkennen want zeker in lagere hoeveelheden zijn opiaten behoorlijk subtiel.

De heropnamerremming van noradrenaline lijkt de sedatie behoorlijk tegen te gaan, hoewel het me rustig maakt. Later lijkt de sedatie mentaal wat toe te nemen maar geeft geen slaap, terwijl het fysiek actiever wordt. Lekker relaxt want een beetje sedatie is zeker niet verkeerd. Voor mij is 30 mg denk ik het maximum wat betreft misselijkheid; meer zou ik niet durven nemen zonder anti-emeticum. Ik denk dat O-dsmt momenteel een van de weinige "fatsoenlijke" opioiden is die zeker interessant kan zijn als je geen/weinig tolerantie hebt en niet per se een rush nastreeft. Het maakt me vrolijk, content, relaxter en socialer (waarschijnlijk door anxiolyse).

@Twirley Bird Heb je ervaring met suprimal bij opiaten/opioiden? Welke dosering gebruik je? Hoeveel minuten voor het opiaat neem je het in? Is het effectief?
    Heb je ook ervaring met andere middelen tegen misselijkheid (bijv. domperidon, metoclopramide, ondansetron) bij opiaten? Indien ja, hoe zijn zie je bevallen?

15. Twirley Bird

Jup , had nu een minder intense trip maar pakte nu alles in 1x. Kijk zelf dan op erowid :wink:
    Heerlijk stofje, zou er zo verslaafd aan kunnen raken.

2C-I-NBOMe Dosages
    Insufflated
    Threshold
    50 - 250 ug
    Light
    200 - 600 ug
    Common
    500 - 800 ug
    Strong
    700 - 1500 ug

Vind 3mg ook niet bijzonder veel hoewel je wel even goed weg bent :hearteyes:

16. Twirley Bird

Meerdere ervaring mee samen met opioden en opiaten. Werkt perfect voor mij 2 tabletten van 25mg en heb echt 0 last van misselijkheid. Ideaal middel stripje kost rond de 3euro meer dan waard!

שמש vindt dit leuk.
  17. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Tripreporter

Zijn opiaten ook niet met name zo fijn omdat ze je zorgen doen vergeten? Dat kan voor sommigen denk ik zo zwaar wegen dat ze de negatieve effecten voor lief nemen(?)

Ervaar je minder zorgen, dan is het misschien ook niet zo heel interessant of euforisch(?)

18. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Nee, de euforie staat daar los van. De euforie is zowel mentaal als lichamelijk.

19. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Tripreporter

Aha oké. Alleen ervaren sommigen die euforie dus niet zo.

20. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Dan maar eens suprimal proberen. Metoclopramide 10mg hielp bij mij niet. Bij vriendin wel.
    Maar wellicht had ik de dosis moeten verhogen.

21. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Heb alleen (enige) ervaring met opium en heroïne. Met O de eerste keer een fijne euforische en droomachtige ervaring. Daarna niet meer. Heroïne is voor mij crap, maar wie weet was het wel slechte kwaliteit. Alhoewel ik er wel ongelooflijk misselijk van werd. Volgens een verslaafde vriend is misselijkheid een teken van goede kwaliteit! :wink:
    De O die ik de eerste keer gebruikte had ik overigens zelf op mijn balkon gekweekt!

22. Krullen

Krullen Experimenterende gebruiker

Gewoon uit nieuwschierigheid: hero etc zijn jullie niet enorm bang om hier afhankelijk van te worden? Dit met name omdat Hero en ICE toch wel als meest verslavend worden genoemd overal?

Jen vindt dit leuk.
  23. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Heroïne heb ik nooit lekker gevonden, dus de kans op verslaving is nihil.
    Verder, verslaving is een mindset. Ik gebruik regelmatig cocaïne (waar ik wel van houd), maar gebruik ook net zo regelmatig niet.
    Ik heb genoeg andere activiteiten in mijn leven die mijn prioriteit hebben. Ik denk dat mensen die verslaafd raken geen andere dingen in hun leven hebben die hun een grotere bevrediging geven en daardoor vatbaar zijn voor een verslaving aan drugs. Voor de goede orde; ik heb het hier over recreatief gebruik. Niet over gebruik van voorgeschreven medicijnen.

24. Krullen

Daar heb je zeker een punt, denk dat ik ondanks Mn drukke leven er maar vanaf blijf

25. De Dunne

@Lysergine , bedankt voor de uitgebreide uitleg en goed antwoord! Erg interessant om te weten hoe het precies werkt. Dat wist ik nog niet.
    Thanks man! :handok2::thumbsup2:

26. De Dunne

Hey @Pompen , hoe voel je je vandaag? Nog een beetje kunnen slapen ook?

27. OverdriveO

OverdriveO Belezen gebruiker

@Pompen is denk ik al een tijdje in dromenland, reageert sinds het middaguur niet meer in de groepschat haha. Die moet sws flink z'n rust pakken :tongueout:

Pompen vindt dit leuk.
  28. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Goedemorgen drugforummers, vandaag ga ik weer aan de pep want het weekend (een rustpunt) is weer voorbij.

Trap ik de week deze keer af met 150 Mg pep?

Alvast een hele fijne dag gewenst.

29. Twirley Bird

30. Krullen

Sinds vanmorgen aan de ritalin, daggie blokken voor de tentamens

31. Bas

Bas Wijs gebruiker

Beetje pep en xtc

OverdriveO en Pompen vinden dit leuk.
  32. Lysergine

Bedankt! Altijd goed om te weten.

Ik zie in de handel alleen tabletjes van 12,5 mg en geen tabletten van 25 mg. Bedoelde je dat je twee tabletten van 12,5 mg per stuk neemt en dus 25 mg in totaal inneemt? Of neem je in totaal 50 mg, dus vier tabletjes van 12,5 mg per stuk?

33. Twirley Bird

Excuus bedoel 2x 12.5mg 25mg totaal dus. Domperidon heeft de voorkeur voor effectiviteit.

X

Lysergine vindt dit leuk.
  34. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Je hebht er wel verstand van zeg :)

35. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker Donateur

50 mg trazodon
    10 mg diazepam

36. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Zwijgrecht
    Je zal maar zo'n apotheker hebben die constant zo van t padje is dat ie je de verkeerde dosering of zelfs de verkeerde pillen meegeeft lol! :tongueout:

37. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Zo zie je maar: vrouwen met kennis van zaken, ze bestaan. :tongueout:

38. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

P
    Paar paginas geleden nog 30 mg en nu 2?

39. Twirley Bird

Had toen wat tolerantie vanwege het helpt tegen postpuntionale punctie hoofdpijn. Plus dat was toen echt een zware trip , wel van genoten.
    Ik vermoed dat 5ht2a receptor wonderen kan doen. Zelfs tegen pijn.
    OT
    25i dosis wordt (hoog) 14mg flunitrazepam met 5mg alprazolam instant Heerlijk chillen :hearteyes:

40. De Dunne

He’s alive!

Laden...
Vergelijkbare Topics - Welke drugs gebruik
  1. randomd00d
    Reacties:
    61
    Weergaven:
    10.140
  2. Pammer
    Reacties:
    319
    Weergaven: