Eerste Paddokweek - Growbox Cubensis

phy

Bewuste gebruiker
Volgens mij valt een growbox gekoeld en donker (bv ingepakt in alufolie) best een tijdje te bewaren.Ik weet alleen niet hoelang dus dat zal je zelf even moeten googlen.Om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik echter de growbox aan een goede vriend/in toevertrouwen.

Heb ergens eens iets gelezen over een maand.. Maar dat was 'voor' de eerste flush. Ik zou er iemand anders gewoon blij mee maken. Mij bevoorbeeld :wink:

Of je moet sclerotia (truffels) kweken... Maar daar heb ik geen ervaring mee.

BacingsPen

Badass junkie
wat een laaaaaaaang en saai filmpje zeg! :P

Zijn trouwens NOG meer paddos te zien nu :grin:

Kan ik straks het grootste deel plukken, en dan een paar paddo's laten zitten om ook sporen te kunnen krijgen? Enig kans van slagen om deze buiten te laten groeien trouwens? :confused:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je kan doen zoals ik gedaan heb, als de rest echt nog klein zijn in vergelijking met de die die open gaan, dan kan je die eventueel laten staan, maar voor een eerste flush zou me dat verbazen eigelijk. Die komen meestal allemaal samen open, kleine en grote. Je zult wel zien hoe dat bij jou evolueert.

Voor sporen, kan je gewoon de wachten tot je geoogst hebt, dan de mooiste paddo eruit kiezen, deze aan de rand afsnijden met een scalpel of dergelijk, eerst ontsmet met vuur enzo, je weet wel.
Dan het (open) hoedje op een papiertje leggen en er een glas overheen zetten. Na een dag zullen de sporen op het bladje liggen en kan je het hoedje gewoon verder drogen voor consumptie :)

Ze buiten zetten zou ik niet doen, sinds deze speciaal voor binnen kweek zijn, denk ik dat dit hoogstwrsl wel zal falen. Maar hey, experimenteren is nooit een slecht idee hé :tongueout:

Peace!

BacingsPen

Badass junkie
Ok, moet goed komen dan! Hoe of wat nmoet ik nog zien, maar ik hou jullie op de hoogte dus dat komt wel goed :wink:

Hier ff een update:

Ze worden echt prachtig nu :grin:

Bijlagen

• DF12.JPG
    DF12.JPG
    36,3 KB · Weergaven: 512

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zijn er inderdaad wel veel :tongueout: Ik denk dat dat een prachtige oogst zal worden! Ben benieuwd naar het eindgewicht! :hearteyes:

BacingsPen

Badass junkie
Argulas zei:
Zijn er inderdaad wel veel :tongueout: Ik denk dat dat een prachtige oogst zal worden! Ben benieuwd naar het eindgewicht! :hearteyes:

Ik ook! Volgens mij heeft mijn glimlach toen ik de eerste paddo's zag goed geholpen. Daarbij Staan ze voortdurend bij mij in de buurt, en ze raken ongetwijfeld geinpsireerd door mijn mysterieuze muziek, en de vrolijk geluiden die ik daardoor maak :grin:

Blijkbaar hebben die paddos zintuigen waar ze meer mee kunnen waarenemen dan dat wij (mensen) denken! :stoned:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
hehe, zowieso :tongueout: mijn zijn ook geïnspireerd doord Shpongle en dergelijke :tongueout: en tis aan het effect te merken :grin:

BacingsPen

Badass junkie
Hehe, inderdaad! Ze worden trouwens nu wel dusdanig groot dat ze van buiten de kast te zien zijn, dat is niet de bedoeling dus ik heb ze nie half achter de schuifdeuren gezet en ze hebben dus minder licht.

Zou dit heel erg zijn? Heb het idee dat mijn paddos juist iets harder zijn gaan groeien op de moment dat ik de deur perongeluk dicht had gedaan en ze dus ook minder licht hadden..

Ps, Over een week is het wel oogst tijd toch? Het liefst zou ik voor 4 julli nog 2 keer willen oogsten, maar misschien is het verstandig om de paddos gewoon helemaal te laten groeien en hierna dus nog meer 1 keer?!

Het wordt echt tijd om weer ff te trippen, ben wel toe aan wat nieuwe inzichten :sunglasses:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nee, ik denk niet dat dat zo erg is. Paddo's hebben op zich al niet veel licht nodig, dit is enkel om hun groeifase te activeren dacht ik. Beter te weinig dan teveel licht denk ik zo.

Ik denk dat je geen week meer hoeft te wachten voor het oogsten hoor. Normaal is het van pinnetje tot volgroeide paddestoel in net 1 week tijd. Sinds de jouwe al flink aan het groeien zijn, zal het dus geen week meer duren denk ik, of je temperatuur zou fout moeten zijn.

Kijk gewoon tot hoever je kan blijven doorgroeien, en als je op reis gaat zou ik ze aan een vriend geven, eventueel splitten die opbrengst.

BacingsPen

Badass junkie
Heeft idd niet veel uitgemaakt dat ze nu wat donkerder staan :)

D'r is er 1tje die is echt super groot nu haha, die is echt rijp om geplukt te worden!

Veel anderen echter zijn nog wel wat klein. Dus wat nu te doen?

Hoe hebben jullie ze geplukt trouwens? Gewoon ff je handen wassen en ze d'r uit trekken?

Bijlagen

• DF14.JPG
    DF14.JPG
    29,6 KB · Weergaven: 502
  • DF24.JPG
    DF24.JPG
    34,3 KB · Weergaven: 501
  • DF17.JPG
    DF17.JPG
    48,2 KB · Weergaven: 512

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
idd je kan die plukken, of nog ff late staan, nu moet je zelf kiezen :) Als je plukt let wel dat je de andere niet beschadigd.

Idd, handen wassen en zachtjes bij de stam losplukken. gaat makkelijk hoor :)

Wat is dat grijs zo ongeveer in het midden, iets naar rechts? Ziet er vreemd uit..

BacingsPen

Badass junkie
Heb er een aantala geplukt nu. Hoop maar dat ik de aner paddo's niet besmet heb nu, want de kleinere zien e sowieso een beetje raar (vedroogt?!) uit.z Heb heel wat foqtoqs gemaakt nu dus zala er eve flink wat poten, daar heb je denk ik het meest aan :wink:

Ps, soqrry van de spelafouten mijn toetsenbooqrd slaaat bij de laetters rond de r soms merder laetters aan :confused:

Bijlagen

• DF40.JPG
    DF40.JPG
    51,5 KB · Weergaven: 501
  • DF42.JPG
    DF42.JPG
    73,1 KB · Weergaven: 498
  • DF43.JPG
    DF43.JPG
    97 KB · Weergaven: 500

BacingsPen

Badass junkie
Hier noqg 3 fqotoqs straks voqlagen er noqg meer.z.z.z

Bijlagen

• DF45.JPG
    DF45.JPG
    74,8 KB · Weergaven: 503
  • D46.JPG
    D46.JPG
    76,1 KB · Weergaven: 498
  • DF47.JPG
    DF47.JPG
    122,1 KB · Weergaven: 500

BacingsPen

Badass junkie
Ze zullen zeker wel gaan smaken =D

hopen dat de ''overgebleven'' paddo's ook nog wat groter worden :sunglasses:

Bijlagen

• DF80.JPG
    DF80.JPG
    53,7 KB · Weergaven: 499
  • DF77.JPG
    DF77.JPG
    57,1 KB · Weergaven: 498
  • DF78.JPG
    DF78.JPG
    76,7 KB · Weergaven: 498

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Goede eerste oogst :tongueout: En das maar deel 1 :)

Ze zien er idd wel wat raar uit.. Ik vraag me af hoe het komt dat ze zo krom zijn gegroeid. Heb je een kat? :P

Peace!

BacingsPen

Badass junkie
Aangezien ik vanmorgen in tijdnood was, heb ik alleen nog fotos gepost :wink:

Wilde er nog wel wat bij vertellen, namelijk: 2e oogst is binnen, was iets van 24 gram.

De kleinere paddo's heb ik nog lekker even laten staan, al vraag ik mij af of paddo's nog net zo smakelijk/werkzaam zijn als ze eigenlijk al min of meer zijn opengeklapt/uitgekomen. Weet niet precies hoe je dit noemt, maar ik bedoel dus wanneer de paddo een echt ''hoedje'' krijgt :wink:

Voor mijn gevoel zouden paddos het best werken, als ze nog niet toe zijn aan het produceren van sporen, is dit waar?

En het hoedje van de eerste grote paddo ligt nu 3 dagen te drogen, en heeft een zwarte afdruk gegeven op het zakdoekje. Wat kan ik hier mee? Dit zijn niet de sporen neem ik aan, of zijn ze gewoon echt zo klein?!

phy

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
Voor mijn gevoel zouden paddos het best werken, als ze nog niet toe zijn aan het produceren van sporen, is dit waar?

Probeer je nou te zeggen dat sporen eigenlijk psylocybine is dat uit je paddestoel weglekt? :tearsofjoy: De werking wordt er niet minder om. Alleen vallen die sporen op je paddestoelen, wat niet erg smakelijk schijnt te zijn.

SpacingBen zei:
En het hoedje van de eerste grote paddo ligt nu 3 dagen te drogen, en heeft een zwarte afdruk gegeven op het zakdoekje. Wat kan ik hier mee? Dit zijn niet de sporen neem ik aan, of zijn ze gewoon echt zo klein?!

Jeps, dat zijn sporen. Kan je niets mee. Je kan sporen bewaren maar dat moet anders. Zie http://www.mushplanet.com/cult_sporeprint.php

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ze worden inderdaad niet minder sterk. Ik veronderstel dat jij dat denkt omdat de paddos die je in de shop koopt ook nog niet zijn opengegaan? Dit is omdat zie die plukken voor de sporen vallen, omdat ze die bakken zo veel mogelijk willen gebruiken, en het is niet goed tschijnt als die daarin vallen (Waarom precies, weet ik niet exact.. Mss iemand anders?)

Waarom zou je die sporen niet meer kunnen gebruiken? Volgens mij kan je dat zakdoekje nog in aluminium steken, in gripzakje en in frigo of op je kamer in een donkere schuif bewaren hoor, als je ze wilt gebruiken voor later zelf een growbox mee te maken ? Ik zou niet weten waarom die niet bruikbaar zijn. Het is waarschijnlijk wel beter als je het op de manier doet zoals in die link is aangegeven.

Verder, je hebt er precies wel enorm veel :) Kvind het wel raar dat je ze zo apart moet oogsten, maja kijk, het werkt wel blijkbaar :)

Peace!

phy

Bewuste gebruiker
Argulas zei:
Waarom zou je die sporen niet meer kunnen gebruiken? Volgens mij kan je dat zakdoekje nog in aluminium steken, in gripzakje en in frigo of op je kamer in een donkere schuif bewaren hoor, als je ze wilt gebruiken voor later zelf een growbox mee te maken ? Ik zou niet weten waarom die niet bruikbaar zijn. Het is waarschijnlijk wel beter als je het op de manier doet zoals in die link is aangegeven.

True enough... Maar de kans op contaminatie zal groter zijn.
hoewel ik me afvraag hoe je daar een sporenspuit mee maakt...

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
phy zei:
Argulas zei:

Idd, das waar, maar als dat een propere papieren zakdoek is? Als je een sporenprint maakt leg je ze uiteindelijk ook op papier hé? Ik denk niet dat dat veel uitmaakt denk ik. Je moet het wel veilig verpakken enzo, maja de kans op conatmintatie zal idd wel groter zijn i guess.

Een sporenspuit maak je ermee op de zelfde wijze zoals je het van een papiertje zou nemen wa. Ik denk dat er op die site die je gaf ook wel een how-to opstaat. Denk ik.

Peace! :)

phy

Bewuste gebruiker
Argulas zei:
phy zei:
Argulas zei:

Idd, das waar, maar als dat een propere papieren zakdoek is? Als je een sporenprint maakt leg je ze uiteindelijk ook op papier hé? Ik denk niet dat dat veel uitmaakt denk ik. Je moet het wel veilig verpakken enzo, maja de kans op conatmintatie zal idd wel groter zijn i guess.

Een sporenspuit maak je ermee op de zelfde wijze zoals je het van een papiertje zou nemen wa. Ik denk dat er op die site die je gaf ook wel een how-to opstaat. Denk ik.

Peace! :)

Jep!
Je schraapt het van het papiertje met een mes. Dat zou ik je wel eens bij keukenrol willen zien doen :mrgreen:

BacingsPen

Badass junkie
Het kweken door gebruik te maken van sporen bewaar ik maar tot volgend jaar als ik het zo hoor :P

Hoe dan ook, de reden dat ik zou denken dat De paddo's minder sterk worden wanneer ze bezig zijn met het ontwikkelen van sporen, is omdat ik toch zou verwachten dat de meest werkzame stof in paddo's (psylocybine lijkt me?) gebruikt wordt om te zorgen voor het nageslacht?

Zoiets zat ik aan te denken, maar er is dus 0.0 Psylocybine verlies als je ze (te lang) laat staan ?

Hoe dan ook, ik denk dat ik ze binnekort allemaal maar moet gaan oogsten, want ze worden er niet beter op! Hebben ze een tekort aan water? )(aangezien temperaturen in mijn kamer op het moment oplopen tot 27 C denk ik zo.

Fotos komen eraan, als batterijen van camera zijn opgeladen :wink:

phy

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
Het kweken door gebruik te maken van sporen bewaar ik maar tot volgend jaar als ik het zo hoor :P

Hoe dan ook, de reden dat ik zou denken dat De paddo's minder sterk worden wanneer ze bezig zijn met het ontwikkelen van sporen, is omdat ik toch zou verwachten dat de meest werkzame stof in paddo's (psylocybine lijkt me?) gebruikt wordt om te zorgen voor het nageslacht?

Zoiets zat ik aan te denken, maar er is dus 0.0 Psylocybine verlies als je ze (te lang) laat staan ?

Hoe dan ook, ik denk dat ik ze binnekort allemaal maar moet gaan oogsten, want ze worden er niet beter op! Hebben ze een tekort aan water? )(aangezien temperaturen in mijn kamer op het moment oplopen tot 27 C denk ik zo.

Fotos komen eraan, als batterijen van camera zijn opgeladen :wink:

Staat er nog condens op de zak? Dan is het nat genoeg.
Anders kan je wat water erin spuiten met een plantenspuit oid.

En ja, niet te lang laten staan denk ik.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
idd, en ook niet op de paddos zelf sproeien, maar op de binnenkant van de zak zelf.

BacingsPen

Badass junkie
Nahh, is nog zat condens. Toch is er iets niet helemaal goed volgens mij. Kijk maar eens naar de foto..

Bijlagen

• DF 82.JPG
    DF 82.JPG
    39,7 KB · Weergaven: 837
  • DF83.JPG
    DF83.JPG
    69,6 KB · Weergaven: 837
  • DF84.JPG
    DF84.JPG
    42,5 KB · Weergaven: 841

BacingsPen

Badass junkie
Ze staan al bijna een maand, dus denk dat het inderdaad tijd wordt voor de volgende flush! zal de grootste paddos zo nog plukken, en de kleintjes nog 1 of 2 dagen de kans geven!

psysurfer

Belezen gebruiker
heej allemaal ik heb nu mijn growkit ook 2weken staan en nu komen ze er eindelijk door verschillende kleine paddestoeltjes en het zijn er veel :grin: (fotos volgen nog)
maar ik heb gehoord dat de paddestoelen de zak niet mogen aanraken of ze worden zwart?

greetz

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Das normaal geen probleem, of je zou tegen die zak moeten beginnen duwen, tegen die paddenstoel. Probeer wel op voorhand de zak zo te zetten dat het het meest inhoud in de zak is. Maar ookal komen ze ertegen, dat is geen probleem. (Voor zover ik weet)

Peace :)

BacingsPen

Badass junkie
Door omstandigheden ben ik nog niet in staat geweest de paddo's te oogsten, maar is ook niet zo erg want de kleinere gaan ook al weer wat beter, en de grote zijn erg langzaam met uitkomen!

We houden het gewoon op 1 grote eerste oogst, en wellicht nog een mooie 2e :wink:

psysurfer

Belezen gebruiker
thanks Argulas. ik had al stress :grin:
want er staan al verschillende bosjes kleine paddestoeltjes langs de rand.
het zijn er meer als ik had verwacht :P die kleine schattige paddestoeltjes ik kan al niet wachten oeeewjaaa :hearteyes: :wave:

neti

Badass junkie
vandaag mn eerste oogst gehad, op 24 mei mn bak gesopt
op 3 juni eerste paddestoelen en vandaag 170 gram geoogst
net 7 gram kleine paddestoeltjes gegeten.... ben benieuwd
voel mn spieren trekken al

Talec

Bewuste gebruiker
Hey argulas, gistren is men growbox ook toegekomen
gistre gesoaked en nu maar afwachten he :) can't wait man, can't wait :grin:

Hoe was je trip van je eigen shrooms? en heb je soms ng handige tips voor het plukken en
de beste manier hiervoor, alvast badankt

grtz Talec :stoned:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Talec zei:
Hey argulas, gistren is men growbox ook toegekomen
gistre gesoaked en nu maar afwachten he :) can't wait man, can't wait :grin:

Hoe was je trip van je eigen shrooms? en heb je soms ng handige tips voor het plukken en
de beste manier hiervoor, alvast badankt

grtz Talec :stoned:

Heel aangenaam :) Just the way i want them :tongueout: Had ook niet zoveel genomen, en was wel een goeie trip, dus de potentie is er zeker :) Wat je met liefde kweekt, geeft je zeker liefde terug :hearteyes:

Voor het plukken, dit gaat heel gemakkelijk, zachtjes(niet te hard duwen voor blauwe kneuzingen te vermijden) aan de stam vastenemen, en dan heel rustig los 'plukken'. Je zal zien, dit gaat heel gemakkelijk :)

Enjoy! :)

BacingsPen

Badass junkie
leuk leuk leuk! heel DF aan de paddo kweek!

Het zal jullie wellicht verbazen, maar ik heb dus nog steeds niet mijn gehele growbox leeggeplukt, terwijl die dus morgen al een maand zal staan! Nieuwe oogst was trouwens iets van 70 gram :) maar veel daarvan zal wel vocht/beetje voeding zijn.. :beer:

De reden dat ik nog niet opnieuwe ben gaan soaken, is dat er nog steeds nieuwe paddo's komen (wel vooral via de zijkant van bak.) en ik vraag me af waarom ik die niet gewoon lekker laat groeien, samen met de paddo's die nog best een stukje grote kunnen worden? Als het heel onverstandig is wat nu doe, hoor ik het graag want opzich moet ik wel toegeven dat de voeding in het midden te droog lijkt om nog paddo's doorheen te laten groeien (vandaar dat ze nu via de zeikant komen.) Als je denkt dat ik meer paddo's zal kunnen gaan oogsten tot 1 Julli door morgen opnieuw te soaken, dan zal ik dat zeker doen!.

Heb weer eens wat fotos, ook van nieuwe oogst, hoeveelheid loopt lekker op zo! (al zien de mini paddotjes er niet echt uit, beetje zwart/verdroogt?! Maar we zien wel of die nog te eten zijn straks.)

Bijlagen

• DF147.JPG
    DF147.JPG
    29,7 KB · Weergaven: 784
  • DF145.JPG
    DF145.JPG
    87,8 KB · Weergaven: 786
  • DF144.JPG
    DF144.JPG
    111,3 KB · Weergaven: 785
Bovenaan