De hulphond is onderweg!

L

Lid 152247

Gast
Hey @De Zandman
Ik hoop, net als iedereen dat Tasja spoedig hersteld en jullie snel herenigd kunnen worden.

Ik heb dit topic altijd gevolgd en Tasja is er natuurlijk voor een reden.
Hoe gaat het nu met jou zonder Tasja?

De Zandman

DF-koning
Met mij zonder Tasja gaat het niet zo best, je kunt gerust zeggen dat het slecht gaat...
De nachtmerries zijn er weer, en ik mis Tasja nogal stevig als gezelschap
Ik hoop dat ze weer terugkomt en ik denk zelf, dat dit toch zou lukken maar ja, niks is zeker nu...
Mocht ze toch haar werk niet kunnen doen, dan probeer ik om haar te adopteren!
Als gezelschap was ze op zich perfect voor me
We wachten het maar af zogezegd

Laatst bewerkt:

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Als ze wordt afgekeurd , dan kan ze OOK niet aan anderen worden gegeven. Dat is al een troost en jouw aanbod om haar dan zelf te adopteren vind ik super en maakt dan toch een goeie kans . . Een harde man met een zachte kern ben je . Je geeft je nu ook wel heel bloot hier, jouw pijn voelen we hierdoor allemaal denk ik. Ik toch 😔 ik bazel weer…..

De Zandman

DF-koning
En met Tasja had ik net zo'n band, als dat er op het filmpje hierboven te zien is.
Daarom moet ik straks met zoveel mogelijk mensen naar het Malieveld in den Haag.
Een demonstratie gaan houden.
Deze moet dan wel verstoken blijven van alle geweld, er zijn alleen vlaggen en borden toegelaten met de tekst:

TASJA MOET TERUG! TASJA MOET TERUG!

Op deze manier zie ik het wel gebeuren.
Met, of zonder certificaat.
Binnen korte tijd ga ik de aanvraag indienen. Ik wil haar terug!

ljuv

DF-koningin
En met Tasja had ik net zo'n band, als dat er op het filmpje hierboven te zien is.
Daarom moet ik straks met zoveel mogelijk mensen naar het Malieveld in den Haag.
Een demonstratie gaan houden.
Deze moet dan wel verstoken blijven van alle geweld, er zijn alleen vlaggen en borden toegelaten met de tekst:

TASJA MOET TERUG! TASJA MOET TERUG!

Op deze manier zie ik het wel gebeuren.
Met, of zonder certificaat.
Binnen korte tijd ga ik de aanvraag indienen. Ik wil haar terug!
Ik ben heeeeelemaal bai Zandman! Heb nog wel een bordje of 2 liggen, alleen "kut VVD sukkels" even vervangen voor "KOM TERUG TASJA". Jammer van het geweld, maar begrijpelijk.

Even spannend nog dus? Blijf voor je duimen!

Blyatman

Badass junkie
Ik hoop oprecht dat je Tasja zelf mag adopteren, want afgekeurde hulphonden worden eenmaal geadopteerd. Ik hoop alleen niet dat ze haar op de reguliere adoptie-lijst zetten. Want ze kunnen nogal moeilijk doen over een afgekeurde adoptie-hond terug plaatsen bij de laatste eigenaar..

Laten we er vanuit gaan dat ze daar nog enige vorm van empathie kennen en ze jullie weder verenigen!

De Zandman

DF-koning
Het strijdtoneel is zich na vandaag aan het verharden.
Ik kreeg te vernemen dat " het niet volgens de normale gang van zaken" is dat een eenmaal afgekeurde hond terug mag naar de laatste " eigenaar".
Tasja doet het redelijk goed, maar volgens die malloten " niet goed genoeg". Er is te weinig " zekerheid dat zij presteren gaat naar maatstaven die hiervoor gelden".
Dus:. Het gaat een zeer moeilijke zaak worden.
Ik ben in verzet tegen deze waanzin.
Dan maar minder presteren godverdomme!!
Ik heb nu een wel zeer slecht humeur, dat kan ik wel zeggen. Jazeker!
Ik heb gezegd dat ik de hond wil kopen, maar dat is klaarblijkelijk niet zoals men dit ziet ofwel kan indenken.
IK WIL D I E HOND TERUG!!!

Blyatman

Badass junkie
Het strijdtoneel is zich na vandaag aan het verharden.
Ik kreeg te vernemen dat " het niet volgens de normale gang van zaken" is dat een eenmaal afgekeurde hond terug mag naar de laatste " eigenaar".
Tasja doet het redelijk goed, maar volgens die malloten " niet goed genoeg". Er is te weinig " zekerheid dat zij presteren gaat naar maatstaven die hiervoor gelden".
Dus:. Het gaat een zeer moeilijke zaak worden.
Ik ben in verzet tegen deze waanzin.
Dan maar minder presteren godverdomme!!
Ik heb nu een wel zeer slecht humeur, dat kan ik wel zeggen. Jazeker!
Ik heb gezegd dat ik de hond wil kopen, maar dat is klaarblijkelijk niet zoals men dit ziet ofwel kan indenken.
IK WIL D I E HOND TERUG!!!
Ik had je al voorzichtig gewaarschuwd laatst in de hoop dat deze klap hopelijk minder hard zou aankomen. Want ik weet vanuit hulpontvangende instanties zo eenmaal werken met afkeuring en herplaatsing. Heb dit teveel gezien bij oud collega’s en vrienden. En kopen is tegen alle restricties in van een vooraf afkeuring. Helaas heeft dit met allerlei regels te maken vanuit de bond en financiering en begeleiding en wetgeving. Ik snap dat je Tasja terug wilt. Maar shoot the messenger (me): zij gaat hoogstwaarschijnlijk terug naar de normale adoptie lijst en herplaatsing krijgen.. Spijt me om te zeggen maar zo werken ze eenmaal.

De Zandman

DF-koning
Ik had je al voorzichtig gewaarschuwd laatst in de hoop dat deze klap hopelijk minder hard zou aankomen. Want ik weet vanuit hulpontvangende instanties zo eenmaal werken met afkeuring en herplaatsing. Heb dit teveel gezien bij oud collega’s en vrienden. En kopen is tegen alle restricties in van een vooraf afkeuring. Helaas heeft dit met allerlei regels te maken vanuit de bond en financiering en begeleiding en wetgeving. Ik snap dat je Tasja terug wilt. Maar shoot the messenger (me): zij gaat hoogstwaarschijnlijk terug naar de normale adoptie lijst en herplaatsing krijgen.. Spijt me om te zeggen maar zo werken ze eenmaal.
Ik hield er na jouw eerdere post al rekening mee.
Waar ik me zo kwaad om maak is het gelul van " het is volgens de procedure" en: de bureaucratie dienaangaande.
Ik ga er nu van uit dat ik idd Tasja niet meer terug zal zien, kopen van zo'n hond is idd haast onmogelijk. Ik heb het aangeboden, maar ik loop tegen een muur op.
In principe kan ik een andere hond gaan aanvragen, maar ik moet zeggen dat mijn hoofd daar niet naar staat op dit moment.
En nou moet ik me inhouden om geen extra verhaal te gaan halen bij de eigenaar van de Stafford. Want ik ben razend!

Blyatman

Badass junkie
Ik hield er na jouw eerdere post al rekening mee.
Waar ik me zo kwaad om maak is het gelul van " het is volgens de procedure" en: de bureaucratie dienaangaande.
Ik ga er nu van uit dat ik idd Tasja niet meer terug zal zien, kopen van zo'n hond is idd haast onmogelijk. Ik heb het aangeboden, maar ik loop tegen een muur op.
In principe kan ik een andere hond gaan aanvragen, maar ik moet zeggen dat mijn hoofd daar niet naar staat op dit moment.
En nou moet ik me inhouden om geen extra verhaal te gaan halen bij de eigenaar van de Stafford. Want ik ben razend!
Had graag gezien dat die klootzakken in het bestuur eens hun beleid met afkeuring en alsnog adopteren zouden aanpassen! Want die regels slaan vaak nog kant noch wal wanneer mens met dier een band opgebouwd heeft.

Je kan proberen of FNV/CNV iets voor je kan betekenen?

L

Lid 152247

Gast
Juridische gratis vaak, intake met een jurist of dergelijke een afspraak mee maken? Zijn er nogal kansen ..etc..

• Like
Waarderingen: ljuv

De Zandman

DF-koning
Ik ben stevig depri op dit moment....
Als ik er nou eens achter kon komen waar Tasja straks naartoe gaat.....maar ja. De privacy wetgeving verbiedt dit.
Ik moet voorlopig de eigenaar van de Stafford niet tegenkomen...

Laatst bewerkt:
Ik snap die organisatie hun redenering niet hoor, hoofdzaak is toch dat baasje én hulphond gelukkig zijn ?
Ik vind het ook ronduit inhumaan om een hond en een liefdevolle eigenaar van elkaar te scheiden. Alsof het zo gezond is voor dat beestje om steeds een nieuw baasje te krijgen.

Het ging er dus om dat de organisatie denkt dat de hond getraumatiseerd is en niet meer haar 'werk' optimaal kan uitvoeren, zover ik heb begrepen. Juist na een traumatische ervaring moet je zo'n hond niet gaan scheiden met haar vertrouwde omgeving en vertrouwde baasje. Ik krijg bijna het gevoel dat de organisatie deze 'kwaliteitscontrole' toepassen op een object/product en niet op een trouwe viervoeter. Wat een vieze situatie

Houd vol, Zandman! :redheart:

De Zandman

DF-koning
De strijd is pas voorbij, als deze helemaal over is. Niet eerder! Maar, het ziet er donker uit.
Zulk een stichting ziet zo'n hond als een zaak. Als een goed, zogezegd.
Daarom kunnen ze keihard zijn.
Maar ik geef nog niet op.
Ik ben ermee bezig!

Brakka Mang

Badass junkie
Hoe is het nu? Is er al meer bekend? Als mijn hond afgepakt zou worden, vrachtwagen door het pand, inpakken en wegwezen. Ik begrijp je gevoel en andersom is het voor haar ook traumtiserend, honden raken snel gehecht maar als ze eenmaal een baasje hebben en die wordt 'afgepakt' beschadigd ze dat. Ik heb er meerdere gehad die dat hebben meegemaakt en vaak gaan ze bepaald gedrag vertonen richting mensen. Van 1 heb ik de littekens nog in me arm zitten maar is daarna bijna 10 jaar me beste vriend geweest. 2 handen op 1 buik. Na 2 jaar mis ik hem nog steeds verschrikkelijk.

De Zandman

DF-koning
Ik mis Tasja ook verschrikkelijk. Jazeker.
Ik heb tot nu toe niets meer gehoord, maar ik weet inmiddels wél dat de kans, dat ik haar terug krijg, wegens de gestelde regels haast niet mogelijk is....
Dus sta ik er niet zo goed voor op dit moment.
Maar definitief weet ik het nog steeds niet...

chipmunk

Belezen gebruiker
Wat jammer om te horen dat je Tasja waarschijnlijk niet terug kan krijgen, maar ik duim ervoor..
Ik kan me niet inbeelden hoe je je nu moet voelen, ik heb al schrik wat er met mij gaat gebeuren wanneer ik afscheid zou moeten nemen van mijn maatje. Heel veel sterkte met deze situatie!

Ik ben ook van mening dat niet iedereen zomaar een Pitbull achtige hond mag nemen. Het zijn inderdaad honden die destijds gefokt werden om te vechten, superlief naar hun baasjes maar zo vaak in verkeerde handen..Zie ook nog vaak Mechelse Herders die mensen puur nemen als waakhond en er verder nooit mee bezig zijn, zelfs niet gaan wandelen. Terwijl die honden wel echt uitdaging nodig hebben, het zijn werkhonden en het is een schitterend ras maar je moet ze kunnen bieden wat ze nodig hebben.

Moet toegeven dat mijn hond aan de leiband ook wel te beschermend is, een probleem waar ik aan het werken was en enorm veel vooruitgang had geboekt maar omdat ik lang ziek ben geworden was ik weer wat minder consequent / overspannen en begin ik weer van af.
Wel is mijn hond (duitse herder) niet agressief, hij kan luid naar andere honden blaffen uit bescherming/angst maar echt uithalen is nog nooit gebeurd en zonder leiband laat hij zich altijd door andere honden domineren.
Heb bv. ook al een conflict gehad toen we kennis maakten met andere honden op vakantie op de camping nadat ik zag dat het ok was voor mijn hond en de andere eigenaar zijn honden sociaal leken te zijn. Hij liet zich helemaal doen en begon te janken/huilen.
De andere hond die hem aanviel was een Mechelse herder en die zijn eens zo pittig.

Nadat ik de vooruitgang had geboekt deze zomer konden we opeens wel andere honden aan de leiband passeren maar met Staffords en Mechelse Herders lijkt het nooit te gaan.. En je kan zeggen dat het aan mij ligt dat ik angstig word omdat ik een Stafford of Mechelaar zie maar was onlangs met hem naar de hondenschool om aan dit probleem te werken en wanneer hij verder op het plein een Stafford ziet gebeurt het weer nog maar voor ik hem had opgemerkt.
Hij kreeg ook veel stress op de hondenschool dus ik ga gewoon verder zelf eraan werken adhv instructievideo's op youtube en vooral ook aan mijn eigen energie werken.

Nogmaals veel sterkte, ik wijkte hier misschien een beetje te veel uit over mijn eigen situatie..

Bovenaan